Boikottiketju

  • 83 888
  • 436

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lippalakit (ei sovi yli 12-vuotiaille).
Purukumi (onko mitään hölmömmän näköistä kuin tyhjää jauhava suu?)
Nuuska ("Ei, en ole saanut turpaani. Nuuskaa se vain on.")

Muutama vielä:
Elokuvateatterit (viimeksi kävin -88, silloinkin puolipakolla. En viihy.)
Kauppojen etukortit (vittuako se kenellekään kuuluu mistä ostan, mitä ostan, milloin ja millä summalla...)
McDonalds (se vaan on joku periaate. Ikinä en ole käynyt, enkä käy.)
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
kissankarva kirjoitti:
Niin, lisäksi mä boikotoin pitkähiuksisia miehiä, häkkikanaloiden kananmunia, ulkomaalaisia suklaakonvehteja ja ruskeita viinoja.

Siinä menin mun mahqut.

Olen ruskea viina.

*****************

Tjaa-a. Itte ketjun aiheeseen, en ole vuosiin mäkkärin sapuskoja syönyt siksi etteivät ne maistu. Suomessa on aika vitusti paskaa eines- ja pikaruokaa. Realityohjelmat, poopstarsit, idolsit. Olen ollut solistina ja esiintynyt tapahtumissa, bileissä, konserteissa, baareissa bändin kanssa - ei mitään elämää suurempia, max. 100 hengen yleisön tapahtumia, mutta en voi sanoin kuvailla miten paljon vituttaa kun minulle ehdotetaan kyseisiin lauluohjelmiin menoa...ei ole oikein se mun juttu.

Boikotiksi kohdallani voi sanoa valmismatkoja, Espanjan etelärannikkoa, risteilyjä, verkkareita, Dressnannyn paskoja vaatteita, tekopirteyttä, poplistoja ja -kanavia, ketäs meitä ny oli.

Niin mutta rakastan Saija Palinia, teki se sitten pällejä mainoksia tai ei.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
scholl kirjoitti:
No itse boikotoin ikuisesti Teboilia, Delta-autoa, Vanajanlinnaa ja vastaavia, jotka neuvostoliittolaiset saatanat varastivat täältä sodan jälkeen (saksalaisomistuksia yhtiöissä). Nyt N-Liitto hajonnut ja omistuksia ei ole palautettu alkuperäisille omistajilleen, vaan ryssät ne edelleen pitää hallussaan. Syy ei ole siis poistunut ja tuskin poistuukaan.

Vai että on Vanajanlinna vieläkin ryssien omistuksessa? Otappa poika asioista selvää.

Gentleman kirjoitti:
Eihän tuollaisella toiminnalla ole mitään tekemistä todellisen boikotoinnin kanssa.

Tottakai on mitään tekemistä, vaikkei se enää itse boikotointia olekaan. Kulutustottumus, joka johtuu aiemmasta boikotista. Maailma ei ole mustavalkoinen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
scholl kirjoitti:
kuten Dahlman, Miinala & co.

Vain dorka maksaa sisään tai jonottaa.

Voi niitä aikoja kun Suvi Miinala oli siskoineen ja ystävättärineen vain Kemin baarien vetonaula, hyvin pitkälti ainoa syy vetää lauantaikännit ja mennä oliko se nyt Villiin vai Hulluun Pohjolaan. Vuosi oli -98, -99, -00.

Teimme mah~tawan biisin hänestä (ei mikään slovari vaan joku runkkariteema siinä oli) ja sanoin notta jos tuo tyttö jättää tuon trukkikuskin ja lähtee tästä kaupungista siitä voi tulla vielä jotain.

No, oli mussa sen verran scoutin vikaa että lähtihän, jätti sen jampan ja varattiin ykkösenä Makusen Urpoiluissa. Harmi vaan että ura ammattilaisjäillä jäi kurvailuksi ja hyväksi hymyksi Seuran palstoilla, mitään sen kiinnostavampaa ei enää sitten tapahtunut. Ei juonna edes Onnenpyörää prkl.

Surullinen hymiö.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Hoo ämmän rättejä en osta. Oli sitten vaikka kuinka halpoja ja "trendikkäitä". Toinen on kyllä varmaan radion kuuntelu. Radio city mainostaa olevansa ROCK. Todellisuudessa soittaa nykyään musiikkia, joka yrittää olla rock mutta koska money talks and bullshit walks niin onkin flegu pop. Kiss FM? Radio Nova? Ihan järjetöntä kuulijakunnan aliarvioimista. Musiikista tulee sielutonta niiden kulutuksessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
kissankarva kirjoitti:
Sedu Koskisen junttibaareihin en mene.
Mä en jonota ties kuinka kauan, että pääsen maksamaan siitä liki kympin, että saan ostaa ylihinnoiteltua viinaa. Ok, on niitä muitakin kun Sedun "trendi"-juottoloita missä näin toimitaan, mutta Sedu on kyllä ylivoimainen ykkönen näiden baarien perustamisessa.

Sama täällä. Ainakin Onnela pysyy meikäläisen boikotissa niin kauan, kuin sisäänpääsystä pitää pulittaa aivan järkyttävä summa ja viinan hinta on aivan uskomattoman korkea.

kissankarva kirjoitti:
Lisäksi, jos kavereita on uskominen, nämä Sedun baarit on täynnä pissiksiä joiden mielestä Burberryn huivit ovat maailman hienoin asia ja turkulainen kääpiö nimeltä Sedu on sellanen "niinku tosi sarmantti ja ihq". (Vai onko se turkulainen? Pakko olla.)

Meikäläinen on saanut tietyiltä trendipelleiltä kovaakin vittuilua, kun 'työssä käyvä rahamies' ei voi maksaa pikkusummaa siitä, että pääsee "Tampereen parhaaseen yökerhoon"... no meikäläisellä on sille rahalle muutakin käyttöä, kuin tyhjästä maksaminen. En mä mikään Sonera ole.

kissankarva kirjoitti:
Niin, lisäksi mä boikotoin pitkähiuksisia miehiä, häkkikanaloiden kananmunia, ulkomaalaisia suklaakonvehteja ja ruskeita viinoja.

Minä boikotoin lyhythiuksisia naisia.... kananmunia en syö oikeastaan koskaan, suklaatia tulee myös syötyä vain silloin kun saa sitä lahjaksi... ja ruskeat viinat ovat mielestäni parempia kuin kirkkaat....
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En syö lihaa
Muita kuin luomukananmunia
Espanjalaisia ja israelilaisia vihanneksia ja hedelmiä
En matkustaisi Islantiin/Norjaan/Japaniin valaidentappamisen vuoksi
Karjala-olutta
Turkiksia
Sony-Ericssonin tuotteita
Lidliä
Seduloita
Turkua
 

Anton

Jäsen
Suoranainen diskriminointi on huisin kivaa, mutta välillä boikotointikin menettelee. Hieman niin kuin sadepäivän harrastuksena, kun telkkaristakaan ei tule mitään.

Boikotoin, vihaan ja välillä myös syvästi paheksun:
- Greenpeace –järjestöä. Valtiovallan kanssa rettelöiviä, vähintäänkin kyseenalaisia asosiaalisia aineksia on kutsuttu eri nimillä: taistelija, vapaustaistelija, kapinallinen, aktivisti, radikaali, ääriaines tai mulkku. Greenpeacen jäsenet ovat mielestäni vain löysäpäisiä rikollisia terroristeja, koska he syyllistyvät kiihottamiseen kansanryhmiä vastaan, herjaamisen, panettelun, väärän ilmiantoon ja muutaman muunkin rikoslain pykälän päältä kävelyyn. Omalla boikotoinnillani syyllistyn yksisilmäiseen vastakkainasetteluun ja kyvyttömyyteen tehdä minkäänlaisia kompromisseja, joten pääsisin heti kyseisen järjestön jäseneksi? Järjestön kannattaisi harkita turbaanin käyttöä, jotta diskriminointi sujuisi luontevammin.
- Oikeutta eläimille, Eläinten vapautusrintama ynnä muut eläinoikeusfundamentalistit. Mikähän näillä meni vikaan, eivätkö vanhemmat oikein keskittyneet suoritukseensa? Väittävät, että junassa siitetyistä lapsista tulee automaattisesti vajaamielikköjä. Eläinhörhöjen järjestöluetteloita lukiessa ei voi muuta päätellä kuin, että suomalaiset harrastavat turhankin paljon seksiä junanvessoissa. Jos junista poistettaisiin vessanovet, niin maailma olisi parempi paikka elää?
- Amnesty International. Järjestö kertoo olevansa puolueeton järjestö ja tutkivansa ihmisoikeusloukkauksia. Amnestyn aggression kohteina on ollut valtioita, poliittisia ryhmittymiä ja liikeyrityksiä, jotka kaikki koostuvat ihmisistä. Tuloksiensa julkistamisen yhteydessä he siis syyllistyvät tiettyjen ihmisryhmien järjestelmälliseen oikeuksien polkemiseen. Olisin enemmän kuin tyytyväinen lukiessani AI:n hyökkäyksestä AI:a vastaan ja kuinka se vaatii itseltään julkista anteeksipyyntöä ja itsensä lakkauttamista. Onko maailmassa todellakin näin paljon käsittämättömiä hyypiöitä, joilla on touhotuksestaan päätellen ollut syntyessään vähintään kaksi kilpirauhasta?

- Pahempi kuin yllämainitut yhteensä; Englannin jalkapallomaajoukkue. En aio katsoa yhtään otteluanne arvokisoissa. Siitä ei taida olla pelkoa, sillä ei sinne mikä tahansa säälittävä schtumppel -lauma Mikki Hiiri -päähineissään pääse. Kannattaa paremminin jäädä kotipuoleen juopottelemaan, ajamaan kännissä autoa, pieksämään eukkojansa ja raiskailemaan naapuriston pikkukimuleita, jos tuhannen pieruissa niitä edes saavat kiinni.

Greenpeace –terroristit sekä eläin- ja ihmisoikeushörhöt saisivat perustaa oman utopiansa, vapaavaltionsa tai mikäperhanavaanparatiisinsa jonnekin mahdollisimman kauas. Varat saataisiin keräyksellä, sillä kyllähän tuommoisista paiseista yhteiskunnan / maailmanrauhan persauksessa kaikki haluavat päästä eroon. Sopiva paikka heidän Shangri-Laalle tai pikemminkin Dystopialle olisi Novaja Zemlja, Mururoan atollisaari tai aidattu reservaatti Tshernobyliin. Viinanhajuisille brittiläisille jalkapallon- ja eukonpotkijoille välttäisi riittävän syvä kuoppa, joka sitten täytettäisiin maansiirtokoneilla asianmukaisen juhlallisten solvausten kera. Kyseinen päivä olisi sen jälkeen globaalinen juhlapäivä. Kyseessä ei ole provokaatio, vaan en aio ensi vuonnakaan katsoa yhtään Englannin peliä. Geoffrey Hurstin kyseenalainen maali vuoden 1966 maailmanmestaruusfinaalissa ei ole unohdettu, eikä kyseistä vääryyttä ole missään tapauksessa anteeksiannettu.

Haluaisin kirjoittaa vielä paljon muun muassa salaattibaareista, lesboparien hedelmöityshoidosta, alkoholittomasta oluesta, strech-farkuista, tuulienergiasta, Zen Cafesta, peräruiskeista, Sampo vakuutuksesta, mutta pomo kiertää työhuoneissa turhankin virkaintoisen näköisenä. Pitäisiköhän perjantain kunniaksi vetäistä turpaan?

En todellakaan voisi kuvitella itseäni seurustelemassa hedelmöityshoitoa kannattavan nutipäisen niittinaamaisen lesbon kanssa, yök!

Ai niin, tähän muutama asiaankuuluva hymiö!
 
Viimeksi muokattu:

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alamummo kirjoitti:
Espanjalaisia ja israelilaisia vihanneksia ja hedelmiä
Minä taas aina etsin kaupasta espanjalaisia kurkkuja ja tomaatteja. Oikeassa auringonvalossa kasvaneena ne voittavat maussa sata-nolla kotimaiset kasvihuonevihannekset. Kotimaisia boikotoin aina kun mahdollista kyseisten tuotteiden kohdalla. Muuten kylläkin suosin aina suomalaista.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
champselyse kirjoitti:
Minä taas aina etsin kaupasta espanjalaisia kurkkuja ja tomaatteja. Oikeassa auringonvalossa kasvaneena ne voittavat maussa sata-nolla kotimaiset kasvihuonevihannekset. Kotimaisia boikotoin aina kun mahdollista kyseisten tuotteiden kohdalla. Muuten kylläkin suosin aina suomalaista.

Myös minä boikotoin espanjalaisia tomaatteja, koska en erityisemmin pidä raa'an tomaatin mausta. Lisäksi tomaattien tuotanto Espanjan aurinkorantojen kasvihuoneissa muistuttaa lähinnä industrialismin alkuaikoja. Burkina Fason poika siellä paiskii duunia kymmenen sentin tuntipalkalla, jotta Jorma Simpeleeltä saa ruokapöytäänsä etäisesti tomaattia muistuttavan palleron.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
kissankarva kirjoitti:
Sedu Koskisen junttibaareihin en mene.
Lisäksi, jos kavereita on uskominen, nämä Sedun baarit on täynnä pissiksiä joiden mielestä Burberryn huivit ovat maailman hienoin asia ja turkulainen kääpiö nimeltä Sedu on sellanen "niinku tosi sarmantti ja ihq". (Vai onko se turkulainen? Pakko olla.)

Ei oo Sedu turkulainen ei, on Valkeakoskelta. Henkisestä kotipaikasta tosin voi sitten keskustellakin.Toisaalta, nää on metkoja paikkoja, nää Sedun kuppilat, rahalla "vippinä priveen".
Eli eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.Ties kuinka paljon se pienen sellukylän poika partaansa nauraa kun katselee omaa pikku vippi-laumaansa...Törsäämässä järjettömiä rahasummia paukuista "privessä". Heh.
Jaa boikotit? Itse olen asettanut - kuten Schollkin - pannaan sakasalaisilta yksityisperheiltä varastetut yritykset, etunenässä Teboil. Ja toisena kaikki suomalaiset maataloustuotteet. "Maailman puhtainta ruokaa", jota tuottaa "maailman tuetuimmat viljelijät" Fiddu, tuo puhtaus on ainoastaan ja vain MTK:n lanseerama kusetus. Mikään, eikä kukaan muu puolueeton taho tämän maan rajojen ulkopuolella ole koskaan eikä missään tutkimuksessa moista todennut. Ei tarvitse maistaa kuin esim. portugalilasta alkuperää olevaa keittokinkkua tai kreikkalaisia kananmunia, niin osaa sen jälkeen asettaa tuon suomalaisten elintarvikkeiden laatu ja -makuhypetyksen oikeaan lokeroon.
Hauskintahan tässä pervoilussa nimeltä suomalainen maatalouselinkeino on se, että se sosiaalituki, mitä näille elämäntapaviljelijöille jaetaan, on ainoa elinkeinotuki Suomessa, jonka saajia sekä tukimääriä ei anneta julkisiksi. Ovat salaisia. Yhtenä perusteluna salaamiseen on se, että "tiedot saattavat olla tuen saajien kannalta kiusallisia"... Suomalainen maajussi, "yrittäjä" Voi tsiisus. Kauanko tässä maassa joutuu kärsimään Kekkosen & maalaisliiton 30 vuotta jatkuneen, mutta 81` päättyneen terrorismin vaikutuksista?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
kissankarva kirjoitti:
Lisäksi, jos kavereita on uskominen, nämä Sedun baarit on täynnä pissiksiä joiden mielestä Burberryn huivit ovat maailman hienoin asia ja turkulainen kääpiö nimeltä Sedu on sellanen "niinku tosi sarmantti ja ihq". (Vai onko se turkulainen? Pakko olla.)


Nii-in. Seduhan on hämäläinen, ihan siitä Mansesterin naapurista.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaa, no, Turku tai Valkeakoski, molemmissa haisee pahalta ja Sedu on silti kääpiö.

Yhden asian mä unohdin boikoteissani mainita, turkikset.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
- Elisa (Vituttaa ne älykääpiömainokset jo sen verran...)

- Philips (Halpa mutta huono. Mulla ei ainakaan suostu Philipsin laitteet kauaa toimimaan. Nykyään kämppä täynnä Panasoniccia ja hyvin pelittää.)

- MTV3 (Siinä on niin paska kanava ettei ole tullut katseltua sen jälkeen kun Hoki Nait ja Tähtiportti kanavalta katosi)

- Microsoft (En koskaan osta mitään MS:n tekemää, enkä tule koskaan ostamaankaan. Windows ja Xbox, hyi hyi.)

- TPS:n ottelut (TPS on nykyään niin HMV että olisi liian suurta kidutusta yrittää katsoa kokonaista TPS-ottelua. Jortikan kommentteja sen sijaan jaksaa kuunnella.)

- Potkupallo (On niin tylsä laji että. Pelkkä ajatuskin tuo mieleen tuhannet aivottomat brittikännikalat hoilaamassa ja tappelemassa.)

- IltaLehti (Semmoinen roskapaperi ettei edes WC-paperiksi kelpaa. Idioottimaista roskaa usein koko lehti täynnä.)
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sistis kirjoitti:
Sama täällä. Ainakin Onnela pysyy meikäläisen boikotissa niin kauan, kuin sisäänpääsystä pitää pulittaa aivan järkyttävä summa ja viinan hinta on aivan uskomattoman korkea.
Sedu meni ja muutti Turunkin parhaan baarin Onnelaksi, eikö sille nyt 'tana muuta paikkaa löytynyt?
Nyt väki jonottaa tungeksimaan sisälle ja maksamaan ylihintoja.

Onkohan Sedulla muuten joku patentti tähän baariosaan, jossa tilan kokoon nähden
liikaa ihmisiä tanssii pöydillä ja lämpölukemat lähentelevät sauna-asteikkoa...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luomu sekä nämä estä lapsityövoiman käyttö-tuotteet eivät meidän kotiin eksy missään tapauksessa. Vaikka en köyhä olekaan niin ei tulisi pieneen mieleen maksaa ylihintaa aivan samasta tuotteesta minkä saa huomattavasti halvemmalla viereisestä laarista. Eikä se minun elämääni hetkauta, jos pikku Beni joutuu raatamaan riisipalkalla jotta minä saisin tuotteen hieman halvemmalla.

Expert - Veikon Kone. Kerran olen kyseisestä lafkasta ostanut autoon soittimen ja jouduin sen lopulta itse noutamaan maahantuojalta kun en jaksanut odottaa liikken noutavan sitä n. kolmen kilometrin päästä liikkeeseen.

Philips. Kodinkoneiden lada.

Ranskalaiset autot. Yhdessä oli enemmän vikaa kuin kahdessa edellisessä yhteensä.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
-Mäkki (se nyt vaan on niin juntti)
-Halonen (rumia vaatteita)
-Jackie Chanin leffat (tylsiä ja typeriä)
-Sedu Koskisen baarit (turkulainen omistaja)
-Hese (katso edellinen)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kotipizza

Hinnat niinsanotusti pompsahti vuoden alusta. Katso liite, tylsän sunnuntain päivän tutkivaa journalismia. Pizzoissa vasemmalla normaalit ja oikealla perhepizzat.

Kuljetus nousi 2,5e -> 3,0e. Kuljetusta ei edes saa alle 10e tilauksille enää.
 

Liitteet

  • kotipizza-hintavertailu.gif
    kotipizza-hintavertailu.gif
    19,8 KB · kertaa luettu: 853
Viimeksi muokattu:

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Murmeli kirjoitti:

Nyt meni itsellekin boikottiin. Varmaan laskivat tuon margharitan (miten se kirjoitetaan?) hintaa sen takia, että voivat mainostaa tyyliin "Hinnat alkaen jne"...

Jatkoaikaan kirjoittelu kännissä baarin jälkeen. Ristus mitä eilenkin tuli rustattua...
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murmeli kirjoitti:
Ei perhana, nostivat salaattienkin hintaa 34 - 36 %. Törkeää. Ei sillä, että tuolta salaatteja ostelisin, mutta kuitenkin. Vielä entistäkin vähemmän ostelen Kotipizzasta ja entistä mieluummin tuen ählämipaikkoja, vaikka tosin ovat nekin nostaneet hintoja jossakin määrin.
 

scholl

Jäsen
Sairasta touhua tuo islaminuskoisten hölmöily. Sieltä takapajulasta ei meinata päästä millään pois. Salman Rushdien tappotuomio ilmeisesti vieläkin olemassa ja terrori-iskuja tehdään ympäri maailmaa. Ja nyt kaiken kruununa tuo tanskalaisten tuotteiden ostoboikotti jonkun pilapiirroksen takia. Todella naurettavaa, huumorintajutonta vässykkäporukkaa, jotka pitäisi kyllä jättää sinne aavikoille kameleiden kanssa seurustelemaan.

Siis todella naurettavaa. Vastavetona tuen tanskalaisia ja valitsen nyt vaikkapa helmikuussa tanskalaisia tuotteita normaalia enemmän ja boikotoin rättipäitä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
LEAF ja Turun sinappi on meikäläisen boikottituotteet.

Yhtään tuubia tuota sinappia en ole ostanut sen jälkeen kun tuote siirtyi ruotsalaisten valmistettavaksi.

LEAFin osalta aloitin hieman aiemmin. Tavaraahan tehdään vielä suomessa mutta mm. purukumimerkki on vaihtunut jenkistä muihin merkkeihin, enkä myöskään muita LEAFin tuotteita enää osta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös