Boikottiketju

  • 83 477
  • 436

Glove

Jäsen
Mielestäni kaikki suomalaiset ja ruotsalaiset vois laittaa Turkin matkakohteet nyt boikottiin. Omasta boikotista ei tässä asiassa tavallaan ole juurikaan hyötyä kun en muutenkaan kyseiseen maahan ajatellut koskaan mennä.
Koskaan en ole käynyt, enkä ole aikonut käydäkään. Riitti kun näki Turkin rannikon Rodokselta käsin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mielestäni kaikki suomalaiset ja ruotsalaiset vois laittaa Turkin matkakohteet nyt boikottiin. Omasta boikotista ei tässä asiassa tavallaan ole juurikaan hyötyä kun en muutenkaan kyseiseen maahan ajatellut koskaan mennä.
Tällä hetkellä menisin vain hakemaan Konstantinopolin takaisin. Siinä olisi tyyliä. Ei siinä että olisin sinne muutenkaan menossa kun ristiretket eivät ole oikein sopivia nykymaailmaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mielestäni kaikki suomalaiset ja ruotsalaiset vois laittaa Turkin matkakohteet nyt boikottiin. Omasta boikotista ei tässä asiassa tavallaan ole juurikaan hyötyä kun en muutenkaan kyseiseen maahan ajatellut koskaan mennä.
Kerran olen käynyt joskus 90-luvun puolivälissä ja se riitti - ei ole mieli halajanut uudestaan...
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minä tilasin tänään alkuillasta pitsaa ja järkytyin. Pitsa toki saapui ajallaan ja oli sitä mitä tilattiin, joten siitä ei ole kyse. Mutta. Sen toi kielitaidoton ilmeisesti intialainen mies, joka mykkänä ja alistuneena ojensi tämän kalliin lätyn minulle. Se katse oli sellainen, että minä näin sen tyypin sieluun. Hän ei halua tehdä tätä työtä tai hänen on äärimmäinen pakko tehdä jotain, eli tätä työtä. Tätä hän pystyy tekemään. Jostainhan se on alotettava.

Foodora vetää tästä toiminnasta niin ison siivun, että kyllä se vaan edelleen ihmetyttää. Niin ovat edeltäjänsäkin tehneet (ellei ole lopulta sama oksennus kyseessä), ja jossain yrittäjä vuosia sitten jo sanoi, että kovinkaan monesta pitsasta ei välttämättä pääse omilleen, eikä veronkiertokaan tietysti onnistu (enää). Tai sitten lättyjä pitäisi myydä ihan solkenaan, mihin ei taasen kalusto tai työntekijät riitä. Ollaan pattitilanteessa. Kaikki maksaa, mutta mikään ei saisi maksaa. Kuitenkin olisi pakko netin kautta tehdä kauppaa. No, tämä oli minulle herätys, ja mietin tätä pitkään, että mikä on oikea ratkaisu: tuenko edelleen vakipitseriaa, oli mikä oli, vai pistänkö koko paskan foodoraidean boikottiin, koska se perustuu silkkaan riistämiseen. Tämä on vähän sellainen kysymys, etten todellakaan tiedä oikeaa vastausta.

Taidanpa kuitenkin laittaa foodoran boikottiin ihan periaatesyistä. Tällainen toiminta on tietysti pyllistys viime kädessä pitserioille, mutta eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan melkein hyppäsin innosta kun luulin, että taas uusi ketju jossa pääsen sanomaan vihaavani Popedaa ja boikotoivani sitä. Totuus olikin toinen. Tämä vaatii jo aivoja. Onko minulla? No, katellaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä tilasin tänään alkuillasta pitsaa ja järkytyin. Pitsa toki saapui ajallaan ja oli sitä mitä tilattiin, joten siitä ei ole kyse. Mutta. Sen toi kielitaidoton ilmeisesti intialainen mies, joka mykkänä ja alistuneena ojensi tämän kalliin lätyn minulle. Se katse oli sellainen, että minä näin sen tyypin sieluun. Hän ei halua tehdä tätä työtä tai hänen on äärimmäinen pakko tehdä jotain, eli tätä työtä. Tätä hän pystyy tekemään. Jostainhan se on alotettava.

Foodora vetää tästä toiminnasta niin ison siivun, että kyllä se vaan edelleen ihmetyttää. Niin ovat edeltäjänsäkin tehneet (ellei ole lopulta sama oksennus kyseessä), ja jossain yrittäjä vuosia sitten jo sanoi, että kovinkaan monesta pitsasta ei välttämättä pääse omilleen, eikä veronkiertokaan tietysti onnistu (enää). Tai sitten lättyjä pitäisi myydä ihan solkenaan, mihin ei taasen kalusto tai työntekijät riitä. Ollaan pattitilanteessa. Kaikki maksaa, mutta mikään ei saisi maksaa. Kuitenkin olisi pakko netin kautta tehdä kauppaa. No, tämä oli minulle herätys, ja mietin tätä pitkään, että mikä on oikea ratkaisu: tuenko edelleen vakipitseriaa, oli mikä oli, vai pistänkö koko paskan foodoraidean boikottiin, koska se perustuu silkkaan riistämiseen. Tämä on vähän sellainen kysymys, etten todellakaan tiedä oikeaa vastausta.

Taidanpa kuitenkin laittaa foodoran boikottiin ihan periaatesyistä. Tällainen toiminta on tietysti pyllistys viime kädessä pitserioille, mutta eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.
Teepäs ensi kerralla niin, että katsot foodorasta pitserian ja sieltä mieluisen annoksen ja sitten siirryt pitserian omille sivuille tilaamaan sieltä suoraan. Ei vedä kukaan välistä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Teepäs ensi kerralla niin, että katsot foodorasta pitserian ja sieltä mieluisen annoksen ja sitten siirryt pitserian omille sivuille tilaamaan sieltä suoraan. Ei vedä kukaan välistä.

Ei ole tuettavalla pitserialla enää mitään sivuja. Puhelinnro jonkinlainen löytyy, mutta on kammo kaikkea puhelinasiointia kohtaan. Varsinkin kielitaidottomien kohdalla.

Paikan päältä voin tietysti edelleen hakea, jos tilanne on se.
 
Viimeksi muokattu:

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
En tiedä oletko mansesta mutta Kuopiossa ainakin tietyt ravintolat jättää kylmästi kuitit tulostamatta jos tilaa esim paikanpäällä ja välillä näkee että esim käteisellä maksettaessa rahat ei mene kassakoneeseen edes
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä oletko mansesta mutta Kuopiossa ainakin tietyt ravintolat jättää kylmästi kuitit tulostamatta jos tilaa esim paikanpäällä ja välillä näkee että esim käteisellä maksettaessa rahat ei mene kassakoneeseen edes
Saattaa ne joskus sinne kassakoneeseen mennä, mutta se kassakoneen luukku on valmiiksi auki ja koko masiinassa ei ole edes virtoja päällä. Sinne sitten rahat ja mahdollinen vaihtoraha asiakkaalle, päässälasku toimii.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä tilasin tänään alkuillasta pitsaa ja järkytyin. Pitsa toki saapui ajallaan ja oli sitä mitä tilattiin, joten siitä ei ole kyse. Mutta. Sen toi kielitaidoton ilmeisesti intialainen mies, joka mykkänä ja alistuneena ojensi tämän kalliin lätyn minulle. Se katse oli sellainen, että minä näin sen tyypin sieluun. Hän ei halua tehdä tätä työtä tai hänen on äärimmäinen pakko tehdä jotain, eli tätä työtä. Tätä hän pystyy tekemään. Jostainhan se on alotettava.

Foodora vetää tästä toiminnasta niin ison siivun, että kyllä se vaan edelleen ihmetyttää. Niin ovat edeltäjänsäkin tehneet (ellei ole lopulta sama oksennus kyseessä), ja jossain yrittäjä vuosia sitten jo sanoi, että kovinkaan monesta pitsasta ei välttämättä pääse omilleen, eikä veronkiertokaan tietysti onnistu (enää). Tai sitten lättyjä pitäisi myydä ihan solkenaan, mihin ei taasen kalusto tai työntekijät riitä. Ollaan pattitilanteessa. Kaikki maksaa, mutta mikään ei saisi maksaa. Kuitenkin olisi pakko netin kautta tehdä kauppaa. No, tämä oli minulle herätys, ja mietin tätä pitkään, että mikä on oikea ratkaisu: tuenko edelleen vakipitseriaa, oli mikä oli, vai pistänkö koko paskan foodoraidean boikottiin, koska se perustuu silkkaan riistämiseen. Tämä on vähän sellainen kysymys, etten todellakaan tiedä oikeaa vastausta.

Taidanpa kuitenkin laittaa foodoran boikottiin ihan periaatesyistä. Tällainen toiminta on tietysti pyllistys viime kädessä pitserioille, mutta eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.
En vetäisi mutkia suoriksi näin paljoa. Asun itse alueella, jossa toimii vain kolme pitseriaa. Kaksi näistä on ollut toiminnassa tietääkseni ainakin 15 vuotta, kun taas yksi aloitti toimintansa muutama vuosi sitten.

Uusin pitseria oli konkurssin partaalla, kun vanhat porskuttivat menemään. Yksikään näistä ei ollut Foodorassa tai muissakaan kilpailevissa palveluissa.

Sitten tämä uusin pitseria liittyi Foodoraan vajaat pari vuotta sitten. Tietojeni mukaan sen liikevaihto on moninkertaistunut ja tekee tällä hetkellä ihan mukavaa voittoa, kun aiemmin teki jatkuvasti tappiota. Yritys on kasvattanut toimintaansa, eli palkannut lisää työntekijöitä ja ehostanut liiketilojaan. Valtaosa tilauksista tulee Foodoran kautta ja ne toimitetaan kotiin. Omien kokemusten mukaan tilausten kuljettajat ovat olleet poikkeuksetta oikein mukavaa porukkaa, jotka hoitavat hommaa hymyillen ja sellaisella asenteella, että eivät taatusti vihaa työtään.

Kaksi muuta pitseriaa ovat vähän kaavoihin kangistuneita ja molempien tulos on alkanut heikkenemään, kun samalla tämä uusin pitseria tekee jatkuvasti parempaa tulosta. Foodoraan liittyminen muutti kaiken.

Kyseinen pitseria on myös nostanut kotiinkuljetuksen ja ruokien hintaa, sekä lisännyt tilauksiin pienen palvelulisän. Tästä huolimatta tilausten määrä kasvaa jatkuvasti ja tulos vain paranee.

Ymmärrän, että tilanne voi olla hyvin erilainen niillä alueilla missä kilpailua on enemmän, mutta halusin vain kertoa yhden esimerkin, missä Foodora pelasti yrityksen ja on johtanut valtavaan määrään positiivista kehitystä. Foodora vetää kyllä välistä, mutta se tuo myös paljon positiivisia asioita mukanaan.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@Nelfor

Joo, tällainen kielitaidoton ja alistunut nainen kävi viime kerralla. Miten nää on niin alistuneita kaikki? Oli vielä eri pitseria. Oli niin myrtsiä kun piti edes tämä pizza tuoda. Mä en oikeasti kuvittele näitä, vaan noi kuskit vaikuttaa siltä että fuck you and your mother.

En pidä foodoraa lähtökohtaisesti isona pahana sutena, ja varmasti oikealla tavalla hyötyvät firmat toisistaan monissa tapauksissa, mutta nämä ovat nyt ne nykyajan kokemukset ja tulkinnat tästä lähiseudulta :)

Haluaisin tukea sitä pientä pitseriaa, ja jos foodora on tuotteliain keino, niin olkoon niin. Minä harkitsen kuitenkin vahvasti mistä tilaan seuraavan kerran. En edelleenkään sitten ala soittelemaan mihinkään, kun eivät suomea puhu ja minulla on se puhelinkammo.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
@Nelfor

Joo, tällainen kielitaidoton ja alistunut nainen kävi viime kerralla. Miten nää on niin alistuneita kaikki? Oli vielä eri pitseria. Oli niin myrtsiä kun piti edes tämä pizza tuoda. Mä en oikeasti kuvittele näitä, vaan noi kuskit vaikuttaa siltä että fuck you and your mother.

En pidä foodoraa lähtökohtaisesti isona pahana sutena, ja varmasti oikealla tavalla hyötyvät firmat toisistaan monissa tapauksissa, mutta nämä ovat nyt ne nykyajan kokemukset ja tulkinnat tästä lähiseudulta :)

Haluaisin tukea sitä pientä pitseriaa, ja jos foodora on tuotteliain keino, niin olkoon niin. Minä harkitsen kuitenkin vahvasti mistä tilaan seuraavan kerran. En edelleenkään sitten ala soittelemaan mihinkään, kun eivät suomea puhu ja minulla on se puhelinkammo.
Kuopiossa työntekijät foodoralla on pääsääntöisesti kohteliaita ja iloisia. Ainoastaan yksi kuljettaja on sellainen että joka kerta puhuu korvanappiin jollekin kaverilleen minulle tuntematonta kieltä eikä tervehdi tai mitään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös