Boikottiketju

  • 83 392
  • 436

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tänne voi laittaa mitä tahansa, mitä itse boikotoi. Pieni selvitys perään

Gigantti (Eivät tee sitä, mitä lupaavat)
Ranska (Vit...aa ne omahyväiset pask...set)
Liittymäkauppiaat ja puhelinmyyjät (Ostan, jos haluan, en jos joku tyrkyttää)
TV-lupamaksu (korotukset päätetty jo vuosiksi eteenpäin)
Luomu (kaikki vouhotus ärsyttää)
Harry Potter ja Taru sormusten herrasta (sama syy kuin luomussa)

Siinä nyt alkuun.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Boikotoin tätä ketjua.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Puolukkahillo, se on pahaa. Silti jokaisen Suamalaisen pitäs kerätä, ainaki ykslitra puolukoi vuores:)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
- Rahankeräyksiä (nähtiin taas kelle ne Tsunamirahat menivät, yrityksille ja maanomistajille. Viimeksi olen antanut rahaa keräyksentapaiseen Sarajevossa, pistin rahaa jalattomalle pojalle)
- Provosoitumista (ei oteta näitä keskustelupalstoja liian vakavasti)
- Mcdonaldsia (ei vaan heidän mättönsä maistu, ei)
- Valtakunnallisia radiokanavia (soittolistat ei maistu, ei)
- Juoksemista (muuten kuin pallon perässä)
- Ketjuja joissa listailaan vailla järkeä ja perusteluita
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
LIDL, koska on kotimaisiakin tavarataloja
MYLLY (tai joku muu isohko kauppakeskus), siellä on jo kaikki, niin miksi minä vielä sinne menisin
U.S.A, ei mitään positiivista sanottavaa (olin tätä mieltä jo ennen kuin Jenkkien boikotoimisesta tuli muotia)
SIENET, kun en syö niin en syö
KEPU (Keskusta puolue), en omista peltoa
TARJA HALONEN, riittää jo Tarja


Siinäpä noita, syön ja juon melkein mitä tahansa, töiden niin vaatiessa voisin lähteä melkein minne vaan (jopa Jenkkeihin) mutta Kepua ja Tarjaa (enää) en äänestä. Ja lopuksi, jos mahdollista ostan aina kotimaista, boikotoin siis ulkomaista?
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Koffin III - tusinan verran pulloja joissa ruostetta korkin alla alkaa jo riittää, vaikka selitys hyvä olikin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tule kuin kolme mieleen. Boikottilistalleni pääsee ainoastaan puhtaasti henkilökohtaisista syistä, "muotiboikotteihin" en lähde koskaan mukaan.

Pedigree-koiranmakkarat. Entinen vakiokoiranruoka meni boikottiin, kun kaksi peräkkäistä makkaraa (eri laatua ja eri paikoista ostettua) suurin piirtein räjähti aukileikatessa ja limainen neste sotki niin keittiön seiniä kuin vaatteita. Yhden kerran olisi voinut laittaa virhepainaman piikkiin, mutta kahden jälkeen merkki vaihtui ja kelpaa hyvin koirallekin.

Panasonic - totaalinen kyrvähtäminen erääseen CD:itä naarmuttaneeseen stereoon ja merkkihuollon toimintaan tilanteessa. Ruusuja myyjälle eli Hobby Hallille, että suostuivat mukisematta vaihtamaan stereon toiseen tuon merkkihuoltokyrvähtämisen jälkeen.

Kopiosuojatut CD:t. - Olen varmaan avautunut aiheesta jo tarpeeksi, mutta edelleen levy kuin levy jää hyllyyn, jos siinä on suojaus. Mutta kiitettävän hyvin ne suojaukset ovat edelleen kiertäneet omat suosikkibändit.


Pepsodent (penskana ärsytti ne Pauliina Sykkö-mainokset niin helvetisti) ja Citymarket (Hesareita jakaessa niiden joka luukkuun jaettavat mainokset vituttivat) ovat joskus olleet boikottilistalla, mutta päässeet ajanmyötä pois. Voi olla että Panasonicille ja Pedigreellekin voi antaa synnit anteeksi, kunhan aika kuluu ja tavat paranee.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Salaisesta numerosta soitetut puhelut
-Jäävät vastaamatta poikkeuksetta. Jättäköön viestin jos on oikeaa asiaa ja soitellaan sitten takaisin. Koskee usein myös puheluita, jotka tulevat oudosta suuntanumerosta vaikka numero näkyisikin. Joka tapauksessa kun nettiliittymän hintaan sisältyy parisenkymmentä numerohakua per kuukausi.
Tupakka
-Sen verran on testattu, että tiedän kyseessä olevan tuote, jota en itse kaipaa.

Siinä ne, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen. Lisäksi ruokaillessa kaupungilla valitsen ennemmin jonkun muun kuin ylikansallisen hampurilaisketjun ja kauppaostokset kannan kotiin ennemmin paperi- kuin muovikassissa. Nämä tosin eivät ole kohdallani mitään ehdottomuuksia.
 

scholl

Jäsen
Ei pitäisi olla hirveän fanaattinen ja boikotoida, mutta on tiettyjä asioita, joita sitä pyrkii boikotoimaan mahdollisuuksien mukaan:

- Kuuba, N-liitto tai mikä venäjä se nykyään muka on ja muut vastaavat maat
Niihin en matkusta ellei ole pakko. Odottelen Fidelin potkaisevan tyhjää
- Demarit, ammattiyhdistykset jne.+ Maalaisliitto
Mitään mitä demari tukee, ei pidä ottaa vakavasti, vaan haistattaa sille...
- SOK ja Elanto & Tradeka
Pyrin olematta ostamatta mitään sekä työläisten Elannosta että maalaisliiton ääsmarketeista
- Plussakortit
Ei mitään bonusjätkiä täällä olla.
- Kalle, La Tour, Baker's jne.
Hirveitä retaledemareiden suosimia yökerhoja. Täyttä helvettiä olla tollaisissa paikoissa edes millisekuntia.
EDIT:
-edellistä kirjoittajaa peesaten sanon myös itsekin jättäväni vastaamatta "tuntematon numero soittaa" puhelut

jne. Lisään sitten kun muistan lisää.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaihdoin vakuututukseni pois sampo/if mikälieyhtiöstä. Syyt: Ei ne mitään korvaa, ja Nalle Wahlroos on veemäinen ahne ex-kommunistinykykapitalistisika. Eli mun rahoilla ei se juhli.
 

lihaani

Jäsen
Hyvää suihinottoa en boikotoi.

Tillilihaa, ei JA:n nicki, ihan hyvä tyyppi, vaan sitä työpaikkaruokaloiden oksennuksen näköistä limaa boikotoin.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
- Sienet
- Lonkero
- Tupakka
- Kahvi
- Venäjälle matkailu
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan kiva lukea ranskalaisia viivoja. Mutta olisi moninkerroin mukvampaa lukea samat asiat pienten perustelujen kera. Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miksi joku asia on niin vastenmielinen, että sitä pitää oikein erikseen boikotoida. Annan esimerkin:

Minä boikotoin Hesburgereita aina, kun se vain on mahdollista. Siis niin, että jos ollaan menossa porukalla pikaruualle, suostun Hesen asiakkaaksi vasta siinä tapauksessa, että ei ole oikein realistista vaihtoehtoa. En minä niihin annoksiin kuole, ainakaan lyhyellä aikavälillä, mutta se majoneesi on vain minun suussani niin kuvottavan makuista. Ja Hese on ainoa pikaruokaketju, jonka majoneesi tökkii. Suuri pikaruuan ystävä kun olen. Turkuun muutettuani asiat olivat toisin. Kåren-reissut päätyivät 90% varmasti Hesen katukioskille. Ja annokseen tilattiin "reilusti sitä majoneesia". Sitten sorruin kalaperunoihin, ja noin neljännellä kerralla totesin kesken syömisen, että "eihän tätä voi syödä". Kesken jäi. Ja pelkästään sen majoneesin takia. Eikä putoa oikein vieläkään, vaikka pitäisi vuosien taukoja välissä.

Äh, turhaan taistelen tuulimyllyjä vastaan. Näitä ranskalaisten viivojen ketjuja putoilee kuin sieniä sateella (ei ole ketjunavaajien vika, vaan laiskojen kirjoittajien). Jospa kertoisin itsekin huomenna, minkä cd:n ostin viimeksi. Kiviäkin kiinnostaa.

Lisäys: onhan tässä ketjussa sentään suht monessa viestissä niitä toivomiani perusteluja. Asia on vain suivaannuttanut minua jo vuosia, siksi avautuminen.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
- LIDL (kotimaisuus kunniaan)
- NIKE (90-luvun lopun Jokerit)
- Expert-ketju (Hockey Night)
- Citroen-merkkiset autot (ei pysty luottamaan)
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Varmaan jokaisella on ainakin omasta mielestään hyvät perusteet boikoteille ei siinä mitään, mutta ihmettelen syvästi miksi sieniä ja puolukkahilloa pitäisi boikotoida!?! Puolukkahillohan on parasta mitä maksan kanssa voi tarjota ja sienet mitä maan maittavinta herkkua mitä Suomen luonto voi tarjota. Ymmärrän kyllä jos ei mausta pidä, mutta boikotti ei mene kyllä jakeluun. Olen kauhean pahoillani :).


wild wild west: vaihdoin muuten taannoin kaikki vakuutukset Lännen-Vakuutukseen ja pienen ajan sisällä pari korvausta tullut nopeasti ja ilman mukinoita. Poliisikin kehui että sieltä tulee korvauspäätökset erittäin nopeasti verrattuna muihin.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
1. Sedu Koskisen Helsingissä pyörittämät baarit.

-Maailman simppelein tapa vältellä keskinkertaisuutta, keskinkertaisuuksia ja itse sellaiseksi leimautumista, on vältellä näitä tekemällä tehtyjä muka-trendi-baareja. Tämä baarimaailman Vesa keskinen voisi muuttaa kans' Töysään.

2. Niken tuotteet

-Ei vaan nappaa, Adidas rulettaa ja juostessa Asics. Tyhmän näköisiä, tyhmä logo. Tuulipukukansalainen joka yrittää esittää muuta kuin tuulipukukansalaista, käyttää näitä. Siitä vaan.

3. Tosi-tv-formaattiohjelmat

-Ei nää tietenkään kaikki pahoja oo. Suurin osa kuitenkin sellaista skeidaa että silmiin sattuu. Jotain Diilin suomalaisversiota en oikeasti pystynyt katsomaan kahta sekunttia kauempaa, vaikka yritin. Palataan asiaan sitten kun saavat ensimmäisen itsumurha-reality-shown pystyyn. Kyllä joku siihenkin on valmis päästäkseen telkkariin. Siitä vaan.

4. Kaikkinainen machoilu ja äijäily

-Sopii kaukaloon, ei muualle. Tommoset asiat on hoidettava suljetussa tilassa. Suurin osa maailman sodista summuista vituroituneista epäkohdista on seurausta miehisestä epävarmuudesta kumpuavasta pullistelunhalusta. Kaikki nuhjaamisenhaluiset hörhöt voisi sulkea keskenään stadikalle ja iskeä kaikille puukot kouraan ja sammuttaa valot. Siinä voisivat mesoa ja nirhiä toisiaan rauhassa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
RV16 kirjoitti:
- LIDL (kotimaisuus kunniaan)

Sinä jumalan päivänä kun kotimainen kauppias alkaa myydä laadukkaita lihapitoisia eväitä pakastealtaastaan yhtä järjelliseen hintaan kuin Lidl, myönnyn mukaan tähän boikottiin.
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
- Turun sinappi (En tue ruotsalaisia)
- Ulkolaiset elintarvikkeet (Ostan aina jos mahdollista suomalaista, maksan mieluusti hiukan enemmän)
- Muutama yksittäinen liike Raumalla ja Porissa (Huonoa palvelua, joten kiitos ei näille liikkeille (Raumalle esim. Rauman silmäasema, Porissa Rita's Place))
- Kebab paikat (En vaan luota niihin enää, muutama huono kerta riittää)
- Sony DVD+RW-levyt (Ihan P***OJA, töissä käytetään niitä ja ekan kirjoitus kerran jälkeen menee lukukelvottomiksi, nyt mennyt kolme viidestä)
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HN kirjoitti:
Boikotoin boikotteja, Boycottia ja Darren Boykoa.

Ehkä väsynein ikinä, mutta hymyilyttää silti!

Itse boikotoin vähän aikaa McDonaldsia, kun ne perkeleet eivät ikinä tehneet oikein mun tilauksia. Mutta vähän aikaa turkulaissafkaa syötyäni jouduin antamaan jenkkisioille anteeksi.

Täsmennetäänpäs nyt sanan boikotti merkitystä. Täällä jotkut ovat ilmoittaneet boikotoivansa jotain safkaa/mäkkäriä, kun eivät tykkää ruoasta. Mutta eihän tämä ole mikään boikotti. En minäkään syö esim. keitettyä kaalia koska se on kuvottavan makuista, mutta se ei kuitenkaan ole boikotti. En vain tykkää siitä. Boikottiin pitää olla joku aatteellinen syy tms. Esim. olympialaisia boikotoidaan sodan vuoksi, lihaa boikotoidaan eläimen tappamisen vuoksi (vitun idiootit)...näitähän riittää.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
- Turun Sinappi, samasta syystä kuin Referee81.
- Karjala olut, sen jälkeen kun sulkivat Lappeenrannan panimon.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ossi kirjoitti:
Minä boikotoin Hesburgereita aina, kun se vain on mahdollista. Siis niin, että jos ollaan menossa porukalla pikaruualle, suostun Hesen asiakkaaksi vasta siinä tapauksessa, että ei ole oikein realistista vaihtoehtoa. En minä niihin annoksiin kuole, ainakaan lyhyellä aikavälillä, mutta se majoneesi on vain minun suussani niin kuvottavan makuista. Ja Hese on ainoa pikaruokaketju, jonka majoneesi tökkii. Suuri pikaruuan ystävä kun olen.

Ossi, oletsä mun kauan kadoksissa ollut veljeni? Tunnen ihan samoin tämän asian suhteen. Tuo majoneesi tekee niistä hampurilaista aika kauheita. Makuasia tosin, mutta ei silti nappaa. Boikotoin aina ja mielummin jätän käymättä kuin haen viimeisessä hädässä sieltä ruokaa. Lisäksi palvelu Hesessä on U-S-K-O-M-A-T-T-O-M-A-N paskaa. Pohjat ovat Hämeenkadun Hesessä Tampereella (jota ei ole enää siinä paikassa) 30 min. Ja tilasin 2 hampurilaista mukaan... Eikä se palvelu muuallakaan niin hyvää Heseissä ole. Myyjiä liian vähän töissä usein ja jotenkin hidasta se niitten toiminta.

Boikotoin myös kaikkia ulkomaisia rahankeräyksiä. Ts. Punaisen ristin ja muitten isojen järjestöjen keräyksiä, joista osa rahoista/kaikki rahat menevät ulkomaille.
Niinkauan kun Suomessa on kodittomia, sotaveteraaneja, mielenterveyspotilaita, syöpäsairaita, jne.. , niin minun rahapussista ei tipu senttiäkään ulkomaille.
Kotimaisille keräyksille annan rahaa aina kun huomaan sopivan kohteen. Jouluisin annan usean kympin aina syöpäpotilaille, muihin keräyksiin satunnaisen määrän.

EDIT: Tarkennusta Hesen palveluun
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksi on ylitse muiden:
ISRAEL - Aikuiset ihmiset ampuvat 11-vuotiaita kiviä heitteleviä poikia rynnäkkökivääreillä. Jos on pimeää, käytetään lämpökameraa ja raketteja. Tätä "valtiota" ei pitäisi olla olemassa, mutta sen olemassa olo on välittömästi ja välillisesti alentanut maapallon laatua luultavasti enemmän kuin mikään muu. Kaupassa varottavia tuotteita löytyy mm. vihannesosastolta, erityisesti maissi.

Muita:
-Kananmuna sellaisenaan. Yritän elää tämän elämän siten, etten syö mitään, mikä on tullut perseestä.
-Ranskalaiset autot. Suunnittelijoilla ei ole käynyt mielessä, että jossain voi joskus olla pakkasta.
-Veikkausliiga. Tykkään kyllä futiksesta. Siis jalkapallosta.
-TV-paska. Mulla on oma elämä. En halua katsoa sisällä muiden keksittyjä.
-Lehti-paska. Aikalailla samat syyt kuin yllä.
-Kaikki kaupalliset radiot ja YLEX. Soittolistojen lisäksi vituttaa mainokset ja ennen kaikkea teini"juontajien" taso. Anteeksi vaan plikat ja sählynpelaajapojat, mutta miten vitussa joku viitsii ottaa radioonsa duuniin sellaisia tyyppejä, joilla ei ole mitään sanottavaa, eikä edes kapasiteettia sanoa mitään, mikä voisi edes vahingossa kiinnostaa jotakuta.
-Vinkuintialainen halpissälä. En tajua miksi pitäisi ostaa jotain, mikä ei toimi ja mitä ei tarvitse, vain siksi, että se on halpaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös