Ampumavälikohtaus Hyvinkäällä

  • 145 091
  • 662

Ostrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä niille "arjen sankareille" on paljonkin tehtävissä - nollaan syrjäytyvien määrää ei saada, mutta aina voidaan asialle tehdä, se vain vaatii resursseja ja suunnitelmallisuutta. Vaikka nyt sitten esimerkiksi (ei kannata tehdä tästä puoluekeskustelua)

Jostain syystä itse aina näen punaista, kun joku vaatii lisää resursseja. Nämä ampumiset eivät johdu resurssin puutteista. Nämä ampumiset johtuvat pikemminkin valtion jatkuvasta holhoamisesta.
 

Mace

Jäsen
Jostain syystä itse aina näen punaista, kun joku vaatii lisää resursseja. Nämä ampumiset eivät johdu resurssin puutteista. Nämä ampumiset johtuvat pikemminkin valtion jatkuvasta holhoamisesta.

Avaatko hieman lisää noita ajatuksiasi?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No kyllä se vaan se esim. yhteiskuntatakuu maksaa (itse tunnen hankkeen aika tarkoin, vaikkei se nykyiseen duuniin liitykään) - se vaan maksaa pidemmällä aikavälillä itsensä takaisin. Syrjäytymiskehitys johtuu toki "we created a monster"-ilmiöstä, mutta hetkellisesti lisäresurssia näiden toimien toteuttamiseen tarvitaan. Sillä varjolla pidemmällä aikavälillä voitaisiin päästä vähän flexicurity-henkiseen malliin, jossa toisaalta vapautuu resurssia tehokkaampaan ja nykyistä eufemismia käyttäen "kannustavampaan" suuntaan.

Iso ongelma on se, että ei holhoamisen, vaan järjestelmän tilkkutäkkimäisyyden ja verkkojen johdosta "on ihan ok" olla työtön jo toisessa polvessa. Siihen ratkaisu on kouluttaa, tarjota mahdollisuuksia, tarttua aikaisessa vaiheessa kehitykseen jne. - tämän myötä voidaan sitten purkaa toisesta päästä vapautuvaa. Usko pois Ostrich, tätä asiaa jos mitä on tutkittu PALJON. Nyt syyllistetään yksilöä ja todetaan että vittuako loisitte, ei siitä mitään apua ole
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jostain syystä itse aina näen punaista, kun joku vaatii lisää resursseja. Nämä ampumiset eivät johdu resurssin puutteista. Nämä ampumiset johtuvat pikemminkin valtion jatkuvasta holhoamisesta.

Minä näen myös punaista. Toki jos meillä olisi varaa palkata kaikille häiriökäyttäytymiseen taipuvaisille henkilökohtainen varjo 24/7 ongelmaa ei olisi. Pipipäitä on ollut kautta maailmanhistorian ja tulee olemaan. Kun jokainen huolehtisi omista jälkeläisistä,päästäisiin niin lähelle ideaalia kuin mahdollista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sattumaa vai tarkoituksenmukaista?

Meinaatko, että siellä tämä kaveri halusi vahingoittaa Tahkon pelaajia, aika raa´aksi on kannattaminen mennyt, jos noin pitkälle mentäisiin asioissa. Eiköhän tuo ole enemmän sattumaa, kun tapahtumapaikka oli baarin edusta ja Hyvinkäällä ei noita "menomestoja" tietääkseni kovin montaa ole...
 

Dnome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä

scholl

Jäsen
Oma veikkaus: Avohoitopotilas, jolle määrätty mielialalääkitys ja kotona ollut ihan laillinen kivääri.

Tämän jälkeen varmaan kielletään videopelit...

Ihmettelen, mikä välikohtaus tässä muka on ollut. Kyseessä on yksipuolinen teurastus, uhrit eivät ole ampuneet takaisin. Ihmettelen myös puheita jostain avohoidosta, eikö voida hyväksyä, että esim. Hyvinkäällä asuu paskasakkia. Se on erittäin valitettavaa, että jotkut ovat joutuneet nyt uhreiksi ja se jopa vituttaa jossain määrin, koska on tapahtunut aivan turha ihmishengen menetys, mutta ei se silti muuta sitä perusasetelmaa, että jotkut ihmiset ovat pahoja ja jotkut hyviä. Toivottavasti tekijää kidutetaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos tuo kaveri on ihan randomilla tulittanut sieltä katolta ravintolan edustalle niin voisi kuvitella että on sattumaa. Jos nuo pelaajat on esim. olleet porukalla juhlimassa ja sattuivat vaan tulemaan väärään aikaan väärään paikkaan. Mutta mistäpäs näitä tietää vielä tässä vaiheessa.

Ihan sillä pohdiskelin, että eikös tuossa taannoin eräällä kouluampujallakin ollut pari selkeää targettia ja muut meni sitten "oheistuotteena". Näin karusti ilmaistuna.

Hyvä sentään, että tällä kertaa ampuja on saatu kiinni elävänä, niin motiivitkin voidaan saada tarkemmin selville. Josko sieltä löytyisi jotain, mikä auttaisi ehkäisemään näitä jatkossa.
 

scholl

Jäsen
Joukkue lähti viettämään eilisen voittopelin jälkeen saunailtaa. Ilta päättyi sitten raadollisimmalla mahdollisella tavalla. Yksi pelaajista kriittisessa tilassa. Luultavasti kaikkien loppukausi pilalla. Paska juttu, erinomaisesti kauden alottaneen tahkon joukkueelle.

Mikä saunailta keskellä yötä kadulla tapahtuu? Eiköhän tuossa ole samanlaista edarimeininkiä kuin nimeltämainitsemattomien pelaajien otteissa. Vaikka kausi on kesken niin ryypätään ja rällästetään yökerhoissa. En ole ikinä ollut saunailloissa, mutta mikä idea niissä muutenkin on? Eikö pelin jälkeen voi saunoa stadionilla ja sitten sen jälkeen tehdä jotain muuta? Yötä myöten saunominen on ihan pimeätä touhua.
 

scholl

Jäsen
Minä näen myös punaista. Toki jos meillä olisi varaa palkata kaikille häiriökäyttäytymiseen taipuvaisille henkilökohtainen varjo 24/7 ongelmaa ei olisi. Pipipäitä on ollut kautta maailmanhistorian ja tulee olemaan. Kun jokainen huolehtisi omista jälkeläisistä,päästäisiin niin lähelle ideaalia kuin mahdollista.

Aivan. Holhoamisella ihmiset masentuvat. Esim. verotus saa ihmiset passivoitumaan, samoin sosiaaliedut, lopulta voi mennä elämänilo. Jos niitä passivoivia tekijöitä ei olisi, niin ihmisillä olisi terve halu pärjätä ja menestyä. Jos perhe ja muu lähipiiri pitäisi huolta ja olisi jonkinlaista yhteisöllisyyttä niin toisaalta tulisi se ryhmän paine, ettei kukaan kehtaisi hölmöillä kuten murhata ketään, koska ajateltaisiin, että se on väärin ja meidän porukoissa ei niin tehdä. Toinen asia on se, että silloin myös kysyttäisiin, mitä ihmisille kuuluu niin kukaan ei ehkä menisi totaalisesti sekaisin. Demareita tästä voi siis syyttää, tuskin ketään muita.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan sillä pohdiskelin, että eikös tuossa taannoin eräällä kouluampujallakin ollut pari selkeää targettia ja muut meni sitten "oheistuotteena". Näin karusti ilmaistuna.
...

Kuinka helppo joltain katolta on yöllä(?) pimeässä(?) ampua jotain tiettyä kohdetta ihmisjoukosta(?)? Jos kaveri olisi noita pesispelaajia halunnut listiä, niin varmaan joku helpompikin tapa olisi löytynyt.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Yhtä tahkolaista osunut päähän ja hän on erittäin vakavasti loukkaantunut, toista olkapäähän. Kolmannesta en tiedä, mutta nämä kaksi herraa eivät loukkaantuneet vakavasti.

Vitun paska homma.
 

scholl

Jäsen
Kuinka helppo joltain katolta on yöllä(?) pimeässä(?) ampua jotain tiettyä kohdetta? Jos kaveri olisi noita pesispelaajia halunnut listiä, niin varmaan joku helpompikin tapa olisi löytynyt.

Mahdotonta. Eiköhän se ole randomina tapahtunut tai sitten kohdistunut esim. juhliviin nuoriin tai sitten ei kohdistunut yhtään mihinkään, vaan joku on halunnut kokeilla breiviktouhua.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jostain syystä itse aina näen punaista, kun joku vaatii lisää resursseja. Nämä ampumiset eivät johdu resurssin puutteista. Nämä ampumiset johtuvat pikemminkin valtion jatkuvasta holhoamisesta.

Osittain sama, osittain eri.

Minua ärsyttää se, että aina kun jotain ikävää tapahtuu rientävät ihmiset sen varjolla ratsastamaan poliittisilla tavoitteillaan, kuka milläkin. Niin kuin teit nyt itsekin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En tuota Poliisin tiedotustilaisuutta niin tarkkaan katsonut/kuunnellut, mutta kerrottiinko siinä mitään arvioita, kuinka kauan tuo tilanne oli kestänyt? Poliisihan oli ollut paikalla ensimmäisestä hätäkeskus ilmoituksesta noin minuutissa. Eli, onko ampuja vain tulittanut summamutikassa väkijoukkoon, vai onko ammuskelu jatkunut vielä senkin jälkeen, kun ihmiset ovat alkaneet juosta suojaan. Toisin sanoen, onko tämä "yhteiskunnan uhri" alkanut metsästämään ihmisiä kadulta?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kuinka helppo joltain katolta on yöllä(?) pimeässä(?) ampua jotain tiettyä kohdetta ihmisjoukosta(?)? Jos kaveri olisi noita pesispelaajia halunnut listiä, niin varmaan joku helpompikin tapa olisi löytynyt.

Paha mennä sanomaan, kun en tiedä, kuinka hyvä valaistus tuolla noiden ravintoloiden edessä on. Pimeyshän on suojannut myös tekijää tässä - päiväsaikaan pari kivääriä pesispelin katsomossa olisi varmaan herättänyt aika paljon huomiota. Ja en halua missään nimessä rinnastaa, mutta hirvikiväärillä saa jopa juoksevia hirviä nurin myös muuhun aikaan kuin keskellä kirkkainta päivää.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Paha mennä sanomaan, kun en tiedä, kuinka hyvä valaistus tuolla on.

Nyt on lähes kesä, yöt eivät ole kyllä pimeitä, vaan lähinnä hämärää ja eiköhän siellä Hyvinkäälläkin ole katuvaloja ja liikehuoneistossa valomainoksia. Tuo tapahtumapaikka on sitäpaitsi Hyvinkään pääkatu.

edit. Olihan siellä pimeää, ja ei tuolla Hyvinkäällä näytä olevan niitä katuvalojakaan, se olikin sitten näiden kadulla olevien onni... http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/05/1555837/hyvinkaan-sairaala-loukkaantuneiden-vammat-ovat-vakavia
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tuota Poliisin tiedotustilaisuutta niin tarkkaan katsonut/kuunnellut, mutta kerrottiinko siinä mitään arvioita, kuinka kauan tuo tilanne oli kestänyt? Poliisihan oli ollut paikalla ensimmäisestä hätäkeskus ilmoituksesta noin minuutissa. Eli, onko ampuja vain tulittanut summamutikassa väkijoukkoon, vai onko ammuskelu jatkunut vielä senkin jälkeen, kun ihmiset ovat alkaneet juosta suojaan. Toisin sanoen, onko tämä "yhteiskunnan uhri" alkanut metsästämään ihmisiä kadulta?

Tiedotustilaisuudesta ja myöhemmästä rikostutkijan haastattelussa YLE:n uutisissa sain sen kuvan, että itse ampuminen olisi kestänyt erittäin lyhyen ajan. Tarkkaa tietoa vielä ei tietysti ole kenelläkään kun tutkimukset ovat kesken, mutta poliisia haavoittanut laukaus saattoi hyvinkin olla viimeinen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan sillä pohdiskelin, että eikös tuossa taannoin eräällä kouluampujallakin ollut pari selkeää targettia ja muut meni sitten "oheistuotteena". Näin karusti ilmaistuna.
18-vuotias nulkki ampuu, 18-vuotias tyttö kuolee... Jospa neiti on antanut rukkaset. "Minua ei jätetä! Minä ammun kaikki!"

Eipä sillä, en ihmettele että välillä tekee mieli listiä kaikki jos pitää asua jossain Hyvinkäällä. Kerran olen käynyt, ja ankeampaa paikkaa saa hakea.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Osittain sama, osittain eri.

Minua ärsyttää se, että aina kun jotain ikävää tapahtuu rientävät ihmiset sen varjolla ratsastamaan poliittisilla tavoitteillaan, kuka milläkin. Niin kuin teit nyt itsekin.

Pakko kommentoida, että mä en koe tekeväni näin, vaikka kaikki toimintahan on politiikkaa - olen vaan ihan oikeasti todella huolissani tästä syrjäytymiskehityksestä ja siitä, ettei asiaa oikein vieläkään oteta vakavasti.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Pakko kommentoida, että mä en koe tekeväni näin, vaikka kaikki toimintahan on politiikkaa - olen vaan ihan oikeasti todella huolissani tästä syrjäytymiskehityksestä ja siitä, ettei asiaa oikein vieläkään oteta vakavasti.

Nämä kysymykset ovat kuitenkin niin monimutkaisia, että niitä ei pitäisi lähestyä terveellä järjellä vaan tieteellisellä analyysillä.

Enemmän uskon väkivaltaviihteen, mediaan pesiytyneen väkivaltamässäilyn ja mallioppimisen vaikutukseen kuin syrjäytyneisiin reppanoihin.

Syrjäytyneistäkään vaarallisimpia eivät liene oikeasti syrjäytyneet, vaan syrjäytymisen rajalla keikkuvat. Luovuttaneet ovat vaarattomia. Sen sijaan puoliksi mukana olevat ja puoliksi ulos jätetyt sortuvat järjettömyyksiin. Eiväthän esimerkiksi kouluampujat varsinaisesti syrjäytyneitä olleet. Heillä oli kaikki eväät päästä kiinni tavalliseen elämään.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Osanottoni Hyvinkään ampumistragedian lähipiirille ja uhreille. On yksi hyvä tuttava ihan Tahkon joukkueen ytimessä, joten nyt osui lähelle. Voimia ja yrittäkää jaksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös