Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 203 800
  • 1 326

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Seuraavalle arvosteltavaksi Cannibal Corpsen kaunis balladi Necropedophile:



Eipä tuo oikein miltään balladilta kuullostanut. Aika yksitoikkoista paikoillaan polkevaa death metallia tuo pikemminkin oli. Melodisen musiikin ystävänä en oikein löytänyt biisistä mitään jujua, joten joudun ikävä kyllä antamaan sille vain 5-/10.

Arvosteltavaksi laitetaan englantilaisen Pendragonin kaunis Sister Bluebird, joka täyttää balladin tuntomerkit paremmin.



 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Mukavan letkeää alusta loppuun. Pari minuuttia liian pitkä, mutta niinhän ne progebändien biisit monesti ovat. Kitarasoolot mukavan rauhallisia ja taidokkaita, muutenkin soolot kappaleen parasta antia. Muusta bändistä ei saanut oikein otetta kun kitarointia yli puolet biisistä ja keskityin siihen. Ok biisi 7

Vanhempaa saastaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itse en taas voi sietää Chisua, todella ärsyttävää musiikkia enkä pidä Chisun äänestä yhtään. Alusta tuli mieleen Policen Sending Out An SOS ja sama jatkui kaikissa väliosissa, samat sävelkuviot monessa kohtaa, mikä ärsytti entisestään. Itse biisihän on silti yllättävän hyvä ja siksi sille 7- Välillä jopa kaunis kappale.

Metallia Ranskasta.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki

Arvosteltava biisi oli EHTS - Crucifère. Täytyy myöntää, ettei black metal ole ihan mun makuun soveltuvaa musaa. Koetan kuitenkin verrata sitä muihin kuulemiini saman genren biiseihin. Positiivista oli ranskan kieli ja esityksen taiteellisuus. Laitetaan pisteitä 6½/10.

Uskaltaudun taas laittamaan arvosteltavaksi biisin, joka on upouusi viime syyskuussa julkaistu ja jonka esittäjä on yksi tämän hetken suurimpia lempparibändejäni.



 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
IQ Shallow Bay. En ole aikaisemmin kuullut koko bändistä mitään, on perustettu jo vuonna 1981. Mukavan leppoista tunnelmointia, mutta samalla hieman tylsää. Pari minuuttia liian pitkä minun makuuni, mutta kuten jo aikaisemmin todettua, niin ne progebiisit monesti ovat IMO. Hyvin soitettu ja laulettu, kaiken puolin ihan hyvä 7 +

Svenska band från Helsingborg.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Aivan helvetin ärsyttävä biisi. Ja samalla aika yllättävän hyvä ja tarttuva. Tykkään kappaleessa erityisesti lauluista, laulajan ääni on jotenkin erilainen, mutta ei liikaa. Itse olen aina tykännyt ruotsin kielestä, siis "ruotsin ruotsin", en suomen ruotsalaisten sönköttämisestä. Tässä biisissä kaikki toimii ok, ärsyttävän toimiva kappale 7+

Jotain suomalaista seuraavaksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aivan helvetin ärsyttävä biisi. Ja samalla aika yllättävän hyvä ja tarttuva. Tykkään kappaleessa erityisesti lauluista, laulajan ääni on jotenkin erilainen, mutta ei liikaa. Itse olen aina tykännyt ruotsin kielestä, siis "ruotsin ruotsin", en suomen ruotsalaisten sönköttämisestä. Tässä biisissä kaikki toimii ok, ärsyttävän toimiva kappale 7+

Jotain suomalaista seuraavaksi.


Ikävää olla niin negatiivinen, mutta ei ole tämä ex-lapsitähti ja ex-koripalloilija iskenyt koskaan. Tänään lähdetään suunnilleen ainoa hyvä biisi. Vaikka homma tehdään aina hyvin professionaalisti, niin se kuuluisa tekijä X jää aina puuttumaan. Minusta Jonna T. ei anna näissä lauluissa koskaan itsestään mitään. Todella kylmää meininkiä. 5

Ihan kiusallani palaan länsinaapuriin.

Atomic Swing: Stone Me Into The Groove



 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuttu kappale ja ihan ok. Pitää olla keskitasoa parempi biisi jos jää meikän mieleen ja tämä on jäänyt. Ei mitenkään erikoinen, vähän keskitasoa parempi tosiaan. Kaikki toimii ihan hyvin, niin laulu kuin musisointikin, mutta tosiaan, ihan hyvin joten 7

Lisää ruattin maalta....


Kovin tuttu orkesteri tämäkin, monesti livenäkin nähty. Länsinaapurista tulee loistavia rockbändejä, mikä meinaa aina unohtua, kun puhutaan Abbasta ja Roxettesta. Ruotsihan on oikeastaan maailman kovimpia rokkimaita. Tyyli ei Backyard Babiesilla hirveästi vaihtele, mikä on toisaalta hyvä, mutta toisaalta sitten tulee mieleen kapea-alaisuus, koska saman genren Hellacopters näyttää sen rinnalla hyvinkin värikkäältä ja moni-ilmeiseltä bändiltä. Tämä on sitä ihan ok-osastoa, toimii kyllä. 7.5

Pysymme länsinaapurissa ja sen kuningasbändissä.



 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Pysymme länsinaapurissa ja sen kuningasbändissä.




Arvostelussa oli Hellacopters-yhtyeen biisi "By The Grace Of God". Vauhdikasta melodista rokkia, josta pidin paljonkin. Kitarat soivat bändissä hyvin eikä lauluosuuksissakaan ole juuri moitittavaa. Tälle annan pisteitä 8½/10.

Siirrytäänkin tuolta Ruotsin maalta Brittein saarille ja laitetaan melkoinen horrorpläjäys (video) bändiltä Gandalf's Fist.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arvostelussa oli Hellacopters-yhtyeen biisi "By The Grace Of God". Vauhdikasta melodista rokkia, josta pidin paljonkin. Kitarat soivat bändissä hyvin eikä lauluosuuksissakaan ole juuri moitittavaa. Tälle annan pisteitä 8½/10.

Hyvä @Redrose, kovasti arvostamani nimimerkki musiikkipuolelta, kysymyksessä oli kuitenkin Hellacoptersin kappale Rainy Days Revisited :) En tiedä, jäikö sitten mieleen tuo levyn nimi tuossa videon kuvassa, mutta kipale oli kyllä ihan toinen :)
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hyvä @Redrose, kovasti arvostamani nimimerkki musiikkipuolelta, kysymyksessä oli kuitenkin Hellacoptersin kappale Rainy Days Revisited :) En tiedä, jäikö sitten mieleen tuo levyn nimi tuossa videon kuvassa, mutta kipale oli kyllä ihan toinen :)

Kiitti oikaisusta. Mä seuraan aika huonosti noita ruotsalaisbändejä, joten en aina tiedä mikä biisi soi. Mä tein muuten toisenkin virheen tohon viestiini. Unohdin kopioida oman biisin linkin työpöydälle ja sinne ilmestyikin toiseen ketjuun kopioidun linkin tiedot. Vanhuus tulee ja hajamielisyys sen mukana.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitti oikaisusta. Mä seuraan aika huonosti noita ruotsalaisbändejä, joten en aina tiedä mikä biisi soi. Mä tein muuten toisenkin virheen tohon viestiini. Unohdin kopioida oman biisin linkin työpöydälle ja sinne ilmestyikin toiseen ketjuun kopioidun linkin tiedot. Vanhuus tulee ja hajamielisyys sen mukana.

Siirrytäänkin tuolta Ruotsin maalta Brittein saarille ja laitetaan melkoinen horrorpläjäys (video) bändiltä Gandalf's Fist.




Sellaista se joskus on. Kyllä mullakin alkaa tulla tuota hajamielisyyttä, vanhuutta en vielä myönnä.

Tuosta biisistä täytyy sanoa se, että genre on todella vieras animaatiovideoineen. Mutta jälki näyttää ja kuulostaa hyvältä. Laitetaan varovainen 7.5

Seuraavaksi uhrataan alttarille tämä.

Pulp: Something Changed



 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät

Pulp on tuttu brittiläinen bändi ja täytyy sanoa, että ei ole ollut ikävä yhtyettä. Niin kuin tämäkin biisi jo kertoo, kuinka tyhjänpäiväinen bändi on kyseessä, siis minun mielestäni. En ole ikinä pitänyt bändistä eikä se asia muutu mihinkään. Todellakin uhrasit biisin alttarille nummenkallio, heh. 5-

Palataan vielä Ruotsiin ja ruotsalaiseen death metalliin, onhan bändi neljällä ensimmäisellä levyllä genren huippuja. No, Claymanilla meno oli jo tällaista rennompaa. Valitettavasti sen jälkeen bändi on tehnyt vain kuraa:
 
Viimeksi muokattu:

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Palataan vielä Ruotsiin ja ruotsalaiseen death metalliin, onhan bändi neljällä ensimmäisellä levyllä genren huippuja. No, Claymanilla meno oli jo tällaista rennompaa. Valitettavasti sen jälkeen bändi on tehnyt vain kuraa:


Mulla ei jostain syystä tuo death metal sytytä kovinkaan paljon yksitoikkoisuuden vuoksi. Tässä nyt oli vähän melodioitakin, mutta ärjylaulu ei minuun iske ollenkaan, jos sitä esitetään koko biisin keston ajan. Soitosta tulee nämä pisteet 6/10.

Palaan takaisin Brittein saarille. Tällä kertaa progebändin rokkibiisillä on mittaa alle 5 minuuttia.

Big Big Train - Make Some Noise


 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät

"Tällä kertaa progebändin rokkibiisillä on mittaa alle 5 minuuttia." Heh, osui ja upposi. Mutta itse kappale ei oikein uponnut. Tykkäsin huiluista jne, ja siitä menevämmästä kohdasta. Itse kappale oli aika tylsä: "Make Some Noise" ja itse bändi oli laimea? Ei toimi eli 6

Jotain aivan muuta.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
"Tällä kertaa progebändin rokkibiisillä on mittaa alle 5 minuuttia." Heh, osui ja upposi. Mutta itse kappale ei oikein uponnut. Tykkäsin huiluista jne, ja siitä menevämmästä kohdasta. Itse kappale oli aika tylsä: "Make Some Noise" ja itse bändi oli laimea? Ei toimi eli 6

Jotain aivan muuta.


Perturbatorin Humans Are Such Easy Bay oli tällä kertaa tarjolla arvosteltavaksi. Kuten olen aiemmin sanonut, niin black metal -genre ei oikein pure meikäläiseen synkkyyden vuoksi. Tällä bändillä on kuitenkin rahkeita esittää myös progemetallia, joka taas käy meikäläisen omituiseen musamakuun. Tässäkin biisissä oli niistä niin paljon vaikutteita, että annan sille tyydyttävän 7-/10.

Seuraavaksi laitetaan hieman raskaampaa progerokkia Kanadasta.

Machines Dream - Stop Waiting For Miracles



 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Perturbatorin Humans Are Such Easy Bay oli tällä kertaa tarjolla arvosteltavaksi. Kuten olen aiemmin sanonut, niin black metal -genre ei oikein pure meikäläiseen synkkyyden vuoksi. Tällä bändillä on kuitenkin rahkeita esittää myös progemetallia, joka taas käy meikäläisen omituiseen musamakuun. Tässäkin biisissä oli niistä niin paljon vaikutteita, että annan sille tyydyttävän 7-/10.

Seuraavaksi laitetaan hieman raskaampaa progerokkia Kanadasta.

Machines Dream - Stop Waiting For Miracles



Hyvältä kuulostaa. Ei hirveästi sen enempää sanottavaa... ihan kaunis muttei kuitenkaan niin kaunis ja muuten ei minua niin säväytä. 8

Löysin taannoin sattumalta tämmösen horror-teemaisen hard rock -bändin, josta tykkäsin ainakin parin ensimmäisen kappaleen perusteella mutta sen kummemmin en ole ehtinyt tuotantoon tutustua. Basisti on aika hot.


 

LaiLaiLei

Jäsen
Hyvältä kuulostaa. Ei hirveästi sen enempää sanottavaa... ihan kaunis muttei kuitenkaan niin kaunis ja muuten ei minua niin säväytä. 8

Löysin taannoin sattumalta tämmösen horror-teemaisen hard rock -bändin, josta tykkäsin ainakin parin ensimmäisen kappaleen perusteella mutta sen kummemmin en ole ehtinyt tuotantoon tutustua. Basisti on aika hot.



Täähän oli kova! Muistuttaa vähän Ghostia joka on yksi meikäläisen lempibändeistä. Kertsi oli hyvä ja tuo 3:50 alkava riffi laittoi väkisin pään vähän nyökkimään. Vahva 8 tälle.

Itse en ole ikinä perinteiselle black metallille syttynyt, mutta jos on melodisuutta/pieniä post rock vivahteita niin se toimii täysillä:


 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Itse en ole ikinä perinteiselle black metallille syttynyt, mutta jos on melodisuutta/pieniä post rock vivahteita niin se toimii täysillä:




Ei ollut minukaan mielestäni mikään huono biisi. Siinä oli melodisuutta synkkyydestä huolimatta. Lauluosuuksista antaisin vähän negaa, koska ne hukkuivat jotenkin soiton taakse. Alcest-yhtyeen ranskankieliselle biisille annan 7/10.

Seuraavaksi tulee sitten ajankohtaista saksalaista progemetallia.



 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Redrosen edellinen oli Vanden Plas - Cold December Night.

Genre uppoaa kyllä. Hyvinhän siinä "mätettiin", eikä vokalisti kuulosta ollenkaan pahalta. Biisi oli todella tarttuva - ehkä liiankin, kun osasi (ennustaen) hyräillä mukana, vaikka kuulin ensimmäistä kertaa :) Sellaista "tuttua ja turvallista", jossa mikään ei ärsyttänyt. Annetaan 8.

Mietin, että millä biisillä sitä aloittais oman urakkansa tässä ketjussa. Kun kaikki mieleen tulleet ehdokkaat oli kestoltaan sellaisia 12-17min, niin tein tällaisen safe start -liikkeen:



 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Alter Bridgen Fortress arvosteltavana. Tätä kuunnellessa mietti, miksi kertsi pitää väkisin tunkea piisiin näin monta kertaa. Varsinkin kun kyseessä oli lattein osio kokonaisuudesta. Paljon hyvääkin oli. Kunnon kitaramurinointia esimerkiksi. Ja pidän kyllä Myles Kennedyn äänestä. Eli 2x sakset kertsille, niin tämä olisi ollut paljon nasevampi. 8-/10 kuitenkin. Oma kontribuutioni on vähän aikaa sitten löytämäni amerikkalaisbändi, jonka tämänvuotiselta pitkäsoitolta oheinen on poimittu.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi


Arvioitavana 3TEETH - EXXXIT:

Painajaismaiset soundit, joita, eh, mielenkiintoinen, kuvasto videossa tuki. Bändin musa ei ennestään tuttua, mutta nimen oon kuullut(ja vilkaisin, että mm. Toolin(!) lämppärinä jossain vetänyt). Vähän yksitoikkoiseksi jäi parilla kuulemalla, eikä tyyli aivan ykkösjuttuja meikäläisen listoilla, mutta aivan ok silti kaiken kaikkiaan. 7+.


Laitetaan sitten bändi, joka ollut kasassa -60-luvun alusta saakka!



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös