Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

• 211 605
  • 1 331

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Positiivinen uus tuttavuus. Tuli varsinkin alussa laulajasta vahvat Muse vibat. Enkä edes ole mikään Muse diggari. Kokonaisuudessaan en löytänyt moitittavaa, mutta ei nyt varsinaisesti mitään tajunnanräjäyttävääkään. Jotain pientä goottivibaa oli ehkä Museen verrattuna. Koska en moitittavaa löytänyt niin 8/10
Ja seuraavaksi legendan uutta musaa: Bon Jovi - Legendary

Bon Jovilta sitten juuri niin tylsää turvarockia kuin osasi aavistaa. Olihan kyllä niin mitäänsanomaton kappale. Tällainen amerikkalainen radiohitti on julkaistu jo ziljoonaan kertaan. Hoilauksesta saattoi tulla joku kotimainen artisti mieleen(?). En vaan tiedä mikä. Jos ei kaipaa musiikilta turhia kiemuroita ja yllätyksiä, niin tässä sinulle hyvää taustamusiikkia. Kai sillä Jonilla vielä miljoonia automaattisia faneja on, joille tämä kelvannee. Mutta minulle tämä ei kelpaa. 5/10 ylöspäin pyöristettynä.

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bon Jovilta sitten juuri niin tylsää turvarockia kuin osasi aavistaa. Olihan kyllä niin mitäänsanomaton kappale. Tällainen amerikkalainen radiohitti on julkaistu jo ziljoonaan kertaan. Hoilauksesta saattoi tulla joku kotimainen artisti mieleen(?). En vaan tiedä mikä. Jos ei kaipaa musiikilta turhia kiemuroita ja yllätyksiä, niin tässä sinulle hyvää taustamusiikkia. Kai sillä Jonilla vielä miljoonia automaattisia faneja on, joille tämä kelvannee. Mutta minulle tämä ei kelpaa. 5/10 ylöspäin pyöristettynä.

Biisin suunta muuttui kivasti tuossa puolen minuutin kohdalla, kun rummut alkoivat tuputtaa reippaampaa tahtia. Ihan toimivasti bändi saa yhdistettyä erilaisia elementtejä toimivaksi biisiksi. Laulaja jäi ehkä parilla ensimmäisellä kuuntelulla hieman kysymysmerkiksi. Pidin kyllä äänestä ja se sopi hyvin musiikkiin, mutta esimerkiksi ne "Take me to the place" kohdat lähetevät ehkä itselleni hieman liian korkealta ja "heikosti" (en oikein löytänyt parempaa sanaa).

Kokonaisuutena biisi kuitenkin oikein mainio 8/10
Tuosta sitten seuraavaksi:

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki

Täytyipäs nostaa tätä ketjua, joka oli valahtanut kovasti alaspäin. Arvosteltavana oli Atlantasta kotoisin oleva jenkkibändi Starbenders biisillään The Game,

Esitys oli vauhdikas. Naissolistilla on vahva ääni, joka sopii mainiosti heavy rockiin. Biisi sen sijaan oli mielestäni hieman monotoninen, joten annan sille pisteitä 7-/10.

Seuraavaksi laitan uutta tänä vuonna julkaistua musaa brittiläis-ranskalaiselta bändiltä Drifting Sun:

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Seuraavaksi laitan uutta tänä vuonna julkaistua musaa brittiläis-ranskalaiselta bändiltä Drifting Sun:

Mielenkiintoinen uusi tuttavuus ja sen verran progesydäntä löytyy, että kyllähän tähän syttyy, etenkin kun ei ole tässä lähdetty 15min sessiolla liikkeelle. Liekö osa konseptialbumia tai muuta kokonaisuutta, mutta toimii yksinäänkin.

Hieman laajemmalla lauluskaalalla ja raskaammalla yleissaundilla voisi kuvitella kuuluvan johonkin Devin Townsendin projektiin ja ehkä siitä mielleyhtymästä johtuen tässä jäädään noilta osin jälkeen, eikä ihan kiitettävään arvosanaan riitä, mutta vahva 8/10 ja into tutustua tuotantoon paremmin eli kiitos.

Toisenlaista uutta musiikkia, joka harvinaista kyllä on itselle kolahtanut ja tuntunut jotenkin freesiltä, but you be the judge

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Toisenlaista uutta musiikkia, joka harvinaista kyllä on itselle kolahtanut ja tuntunut jotenkin freesiltä, but you be the judge

Aika jännä.. tuli mieleen vahvasti ikään kuin The White Stripes instrumentaalina. Lähinnä pieni ongelma on, että instrumentaalimusiikki ei ole minun juttuni sinällään, koska laulajan äänellä on niin suuri merkitys siihen tykkäänkö itse musiikista vai en. Mutta tämä ei ollut instrumentaalien joukossa lainkaan huonoimmasta päästä, joten sanotaan nyt 6/10

Pannaan kontrastiksi äskeiselle vanhempaa Suomi-klassikkoa. Kävin eilen katsomassa kesäteatterissa Gösta Sundqvistin biiseillä ryyditetyn musiikkinäytelmän, joten ihan sen kunniaksi

LaiLaiLei

Jäsen
Aika jännä.. tuli mieleen vahvasti ikään kuin The White Stripes instrumentaalina. Lähinnä pieni ongelma on, että instrumentaalimusiikki ei ole minun juttuni sinällään, koska laulajan äänellä on niin suuri merkitys siihen tykkäänkö itse musiikista vai en. Mutta tämä ei ollut instrumentaalien joukossa lainkaan huonoimmasta päästä, joten sanotaan nyt 6/10

Pannaan kontrastiksi äskeiselle vanhempaa Suomi-klassikkoa. Kävin eilen katsomassa kesäteatterissa Gösta Sundqvistin biiseillä ryyditetyn musiikkinäytelmän, joten ihan sen kunniaksi

Tulipas tämä ketju mieleen, ja ajattelin että pitää herätellä henkiin, kun alkuperäinen perustaja ja aktiivi on jo siirtynyt autuaammille keskustelupalstoille. Mutta eipä tämä pitkälle edes ollut tippunut.

Itse kappaleesta, tämähän oli oikein perinteistä Leeviä. Mukavaa kuunnella, mutta ei sen enempää. Sanoitukset kappaleissaan ovat ilmeisesti se suurin syy, miksi heitä niin paljon arvostetaan. Minialismia, ja ilmastonmuutosta tästä bongasin, joten aikaansa edellä ovat olleet, siitä plussat. Siltikin itselleni musiikillisesti aika yhdentekevää.

Jotenkin näistä suurista suomalaisista (Leevit, Eput, Popeda yms.) olen aina ajatellut, että se mikä iskee, on se mitä vanhemmat ovat kuunnelleet kun itse ollut pieni. Näin 90-luvun lapsena tämä mielipide. Itselle Eput on "se" bändi, mutta ei sen enempää tätä jaarittelua, kun ei ole heistä kyse. Eli ei missään nimessä huono biisi, annetaan siis 7/10.

Laitetaan vaikka tällainen seuraavaksi:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tulipas tämä ketju mieleen, ja ajattelin että pitää herätellä henkiin, kun alkuperäinen perustaja ja aktiivi on jo siirtynyt autuaammille keskustelupalstoille. Mutta eipä tämä pitkälle edes ollut tippunut.

Itse kappaleesta, tämähän oli oikein perinteistä Leeviä. Mukavaa kuunnella, mutta ei sen enempää. Sanoitukset kappaleissaan ovat ilmeisesti se suurin syy, miksi heitä niin paljon arvostetaan. Minialismia, ja ilmastonmuutosta tästä bongasin, joten aikaansa edellä ovat olleet, siitä plussat. Siltikin itselleni musiikillisesti aika yhdentekevää.

Jotenkin näistä suurista suomalaisista (Leevit, Eput, Popeda yms.) olen aina ajatellut, että se mikä iskee, on se mitä vanhemmat ovat kuunnelleet kun itse ollut pieni. Näin 90-luvun lapsena tämä mielipide. Itselle Eput on "se" bändi, mutta ei sen enempää tätä jaarittelua, kun ei ole heistä kyse. Eli ei missään nimessä huono biisi, annetaan siis 7/10.

Laitetaan vaikka tällainen seuraavaksi:

Eva ei ole mulle tuttu. Jos video ei olisi niin tuoreen näköinen, niin biisin alku tempaisisi uskottavasti suoraan kasarille. Myös kitarasooloista tuli kasari tai ysäri mieleen Laulajakin kuulostaa tuon ajan tai ehkä ysärin naispoppareilta. Tai no kai tämä valtavirralle on jo rokkia. Mutta kyllä tämä varmaan ihan kohtuu nykyaikaa oli. Välillä siinä tuli mieleen myös Muse. Ei tämä ollenkaan huono ollut. Oikeastaan yllättävän hyvä. Varmaan yksi parhaista entuudestaan tuntemattomista biiseistä, mitä olen päässyt arvostelemaan. Melkein pitää kokeilla toimiiko lenkillä. 8+/10

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy