A:na tai B:nä lähti äidinkieli, tuli M:nä takaisin. En ees oo vihanen :D
Huh, onnittelut! Essee varmaan noussut lautakunnassa?
Näkeekö noita omia tuloksia jostain muualta kuin koulun seinältä?
Kemian alustavat yhden pisteen yli M ja englannin pisteen yli E, kiinnostaisi siis tietää lopulliset tulokset :D
Joopa joo, meillä jostain syystä pitää henkilökohtaisesti noutaa nuo kansliasta. En ois halunnukkaan tietää, prkl.Kannattaa soittaa lukion kansliaan ja kysellä sieltä. Ainakin meille noin annettiin tulokset.
Joopa joo, meillä jostain syystä pitää henkilökohtaisesti noutaa nuo kansliasta. En ois halunnukkaan tietää, prkl.
Laittaisivat nyt nuo tuonne nettiin, mutta taitaa olla turha toivo.
Vielä ei ole ratkaisua kuulunut mutta kyllä noita teidän vastauksia lukiessa alko pelottaan... optimistisuuteni perustui opettajieni optimistisuuteen. Ja rehtori sanoi että hänellä on päätösvalta tässä asiassa ja paperi vietiin YTL:ään tarkistettavaksi koska niin täytyy toimia...
...Kyllä nyt koetellaan miestä.
Eipä siellä iltapäivällä vastattu. Miksiköhän tästäkin pitää tehdä niin vaikeaa, ei nuo nyt mitään kovin luottamuksellisia tietoja ole? Eivätkös nuo ensi viikolla tule seinälle kuitenkin? Mutta mikseivät jo tänään? Ihme touhua.Meilläkin sai tietää pisteensä/arvosanansa soittamalla kansliaan/sihteerille. Henkilötunnus oli "tunnisteena" :)
Iltalehti: Kolme jäi kiinni kännykästä yo-kirjoituksissa, koko tutkinto hylätään
Tuosta Iltalehden uutisesta tuli tämä ketju mieleen:
Olitko Shard yksi kolmesta?
A-englannista pamahti A vaikka B:tä odottelin. Pisterajoja tarkistettu huhujen mukaan ylöspäin viimekerrasta (kas kummaa?). Pisterajojen muutokset ovat muutenkin täyttä hevonpaskaa. Ei ole minun syyni mikäli joillain ei ole muuta tekemistä kuin osata englantia. Onneksi en arvosta todistuksia, riittää kun pärjää muutoin. Enkä muuten lukenut, ei huvittanut.
En tiedä vielä kun en käynyt tänään koulussa. Unohdin että ne tulokset tulivat. Jännitys jatkuu maanantaihin...
Pisterajoja ei sinänsä mitenkään "tarkisteta" ylöspäin, vaan ne määräytyvät kaikkien kokelaiden pisteiden mukaan. Sinänsä olet kyllä oikeassa, että pisterajojen hurja nousu johtuu pitkälti YTL:n perseilystä monivalintakysymyksissä. Tänä vuonna kolmessa kirjallisen kokeen monivalinnassa hyväksyttiin kaksi vastausta, mikä jo yksistään nosti pisterajoja aika paljon.
Minä kirjoitin aikoinani englannista ja ruotsista A:n. Lyhyestä matikasta napsahti C ja äidinkielestä sain C:n. B:n paperit ulos. Jee.
Kun siskoni 9 vuotta minua myöhemmin valmistui yloppilaaksi, niin olin ihmeissäni, kuinka helpoilta esimerkiksi historian kysymykset olivat. Tuntui, että L olisi tullut siitä ihan lukematta erikseen. Sitäkin epäilen, että äidinkielen arvosanani olisi parantunut useammankin pykälän.
Sitä vain, että lukiosta saa tietyn lähtötason ja siitä 10 vuoden päästä voi olla huomattavasti etevämpi niissä samoissa asioissa, vaikka ei varsinaisesti niitä aineita opiskelisikaan.