Korteesta. Minua hänen keskustelunsa eivät haittaa. Tavallaan on ihan hyväkin että puhuu, tällöin mahdolliset saavutuksensa eivät tule yllätyksinä ja urheilijoiden etukäteis-puhaat antavat lisäsyytä odottaa kisoja ja seurata niitä. En tiedä "pullisteluista" otetaan nyt vaikka Topi Raitanen joka juoksi Timanttiliigassa ennätyksensä. Johtuen Topin etukäteispuheista, tulos ei tullut yllätyksenä. Johtuen lajiensa luonteista, ennätysjuoksuun Raitanen tarvitsee kansainvälisen kisan, Korte ei. Urheilijoiden puheet noin yleensä eivät minua vaivaa kuin silloin jos alkaa haukkumaan kanssakilpailijoitaan. Tällaiseen Korte ei ole syyllistynyt.
Asiaan liittyen minua vaivaa yksi asia. Kortetta ja arvokisoja ajatellen. Korteen kohdalla realistisena tavitteena voidaan pitää vaikkapa finaalipaikkaa arvokisoissa. Olkoon EM- tai MM-tasoiset kisat. Näissä kisoissa tapaa olla kolme vaihetta: alkuerät, välierät ja finaali. Ja yleensä lienevät kisaohjelmassa niin että alkuerät ovat omana päivänään, välierät ja finaali sitten samana päivänä. Välieräjuoksu on tärkeä, siihen tarvitaan nappisuoritus.
Meillä on tapana että naisten pika-aidat juostaan samoissa kisoissa kahdesti. Korteella oli kuluneena kesänä kahdeksan tällaista päivää. Joka ainoa kerta kävi niin että tulos on kakkosjuoksussa parempi kuin ensimmäisessä. Katsoin keskiarvot, Korteen kahdeksan kilpailun ykköskisan keskiarvo oli 12,91 ja kakkoskisassa 12,82. Ja kuitenkin se välierä on päivän ykkösjuoksu.