Taitopelaaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Detroit Red Wings, New York Rangers
Kysymys ei ollut suunnattu minulle, mutta vastaan silti. Minä valitsisin myös Etelätalon. Kenet valitsisit, Rautapönikkä, siinä tapauksessa jos Etelätalo heittäisi viimeisessä kilpailussa vaikkapa 79 metriä? Tai entäpä siinä tapauksessa, mikäli Etelätalolla ei olisi ollut mitään vakavampaa sairastelua tms. vaan tulostaso yhtäkkiä tippuisi radikaalisti, mutta alkaisi taas hieman nousta ennen arvokilpailuja?Esitetään hypoteettinen esimerkki: Lassi Etelätalo heittää toukokuussa 2014 itsensä Suomen tilaston kärkeen 88,54 kantaneella siivullaan ja jatkaa hyvin alkanutta kesäänsä reilulla 84 metrisellä hienoisessa vastatuulessa seuraavassa kisassa. Sitten hänelle iskee keuhkokuume ja hän riutuu taudin kourissa harjoittelemattomana kaksi viikkoa. Ensimmäisessä kilpailussaan Lassi heittää voimattomana ja väsyneenä 71 metriä. Seuraavassa kilpailussakaan ei lennä kuin 74 metriä. Seuraavaksi koittaakin viimeinen näyttöpaikka ennen Zürichin EM-kilpailuja ja Lassi heittää siellä lupaavasti 83,5 metriä. Muista suomalaisista heittäjistä Pitkämäki on pommittanut seitsemän kisaa 85-87m välimaastoon, Ruuskanen alkukaudesta kaikki viisi kisaa 81-83m ja viimeisessä näyttöpaikassa hiukan reilun 85 metriä. Wirkkala ja Mannio ovat heittäneet koko kauden, 10 kisaa kumpainenkin 81 ja 84 metrin väliin ja molemmat voittavat muutamalla sentillä Etelätalon viimeisessä näyttökilpailussa. Ketkä kuuluu valita kisoihin, jos oletetaan, että mitään muuta valintakriteeriä ei ole asetettu kuin todennäköisesti parhaiten menestyvän joukkueen valinta. Valitsisiko TKH Casio kädessään keskiarvoja ynnäillen Wirkkalan tai Mannion? Minä valitsisin Etelätalon. Osoittanut omaavansa mahdollisuuden koviin heittoihin alkukaudesta ja osoittanut myös, että kauden aikana tapahtunut notkahdus johtui sairastelusta ja on nyt taas kunnossa.
Jälkimmäisellä kysymyksellä pyrin siihen, että pidätkö aina yksittäistä tulosta potentiaalisempana menestysmahdollisuutena, vaikka taustalla ei olisi loukkaantumista tai sairastelua?