Herra Chilango näköjään lukee mitä haluaa lukea.
Esimerkiksi minä kirjoitin, että ruotsalainen yleisurheilu voi Osakan tulosten perusteella paremmin kuin koskaan, mutta eihän herra Chilango tällaista voi ottaa huomioon, koska silloin hänen mielikuvansa puusilmäisistä yleisurheilufaneista saisi kolhun.
Lisäksi herra Chilango höpisee täällä jotain Arsi Harjusta, joka on juuri näiden glory, glory -tyyppien suosikkiurheilija. Yleisurheiluihmisten keskuudessa taidetaan olla pikemminkin huojentuneita siitä, että on yksi pelko vähemmän.
Se, mistä tämä kaikki (taas) lähti, oli tämä "suomalaisilla ei kestä pää" -fraasi, joka on yhtäaikaa säälittävä ja kummallinen ilmiö (miksi helvetissä suomalaiset saavat tyydytystä siitä, että pitävät itseeän henkisesti muita kansakuntia kyvyttömättömämpinä?!). Kun se on helposti kumottavissa, niin piti alkaa jauhaa jotain yleisurheilun tilasta.
Suomalaiselle yleisurheilulle realistinen tavoite voisi olla Tokion 1991 kisojen taso. Sieltä tuli 4x sijoituspistettä, "kultaisella" (punaisella ja keltaisella) 70-luvulla pystyttiin parhaimmillaan tasolle 5x.
Ei vittu hannes, olet :
a) saalittava
b) naurettava
c) saalittavan naurettava
d) naurettavan saalittava
Voit valita ihan itse.
On se niin kiva kieriskella itsesaalissa, kukaan ei mua ymmarra, kaikki muut on tyhmia.
Olen saanut yhden ainoan edes puoliasiallisen vastaukses sinulta tassa ketjussa (se missa selitit miten suomalaiset joutuu metsastamaan rajaa ennen kisoja jne), muut on ollut sarkastista vittuilua.
Kysyn viela kerran, missa kohden mina olen kayttanyt fraasia "suomasilla ei paa kesta" tassa ketjussa?
Tuo "realistinen tavoite" kans on naita Suomen urheilun tappajia, milla ihmeen tavalla tuohon "realistiseen tavoitteeseen" on paadytty?
Piiloudutaan sen taakse ja tyydytaan minimisuorituksiin ja samaan aikaan hurrilandiassa menestytaan huomattavasti paremmin. Ja jos joku sattuu kritisoimaan niin nousee hirvittava itku asiasta.
No kun on vaarin verrata Ruotsiin, miksei voitas verrata esmes Libyaan, niilla menee viela huonommin ku Suomella.
Yritetaas palata asialinjalle.
Ihan mielenkiinnosta, miten keihaassa tulee jatkuvasti maailman huippuja?
No ku on niin vahan heittajia ei kelpaa vastaukseksi.
Ei myoskaan harrastajamaara, senhan nakee jo keihaskarnevaaleilla.
Onko suomalaiset jotenkin rakenteeltaan parempia heittajiksi? Epailen..
Onko valmennus parempaa heittajilla kuin muissa lajeissa? Epailen..
Perinteet? Lassyn, lassyn..
Miksei kiekkoon tai korkeuteen loydy edes yhta viimeisen 20 veen aikana?
Pituudesta loytyy Evila mutta hanen lisakseen viimeisen 40 vuoden aikana?
10-ottelu, seivas, jne.......
Olisko mahdollista etta keihaassa riittaa uskallusta menestymiseen?