Yleisurheilun MM-kisat 2007 Osaka, Japani

  • 83 851
  • 586

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Korkeushypyn suosio rannikkoseudulla ei takuulla ole Oskarin ansiota.
No ok.

Vaasan Vasaman varapuheenjohtaja, valmentaja Ahti Koskinen kuitenkin on eri mieltä.

Vaasan Vasaman nuoret yleisurheilijat seuraavan Koskisen mukaan silmä tarkkana Suomen huippujen suorituksia.
- Jos he epäonnistuvat, nuoret eivät lähde heitä tuomitsemaan, vaan pikemminkin pohtivat, miksi näin kävi, missä oli vika, ja yrittävät ottaa siitä oppia, Koskinen tietää.
Hän uskoo vaasalaistuneen Franz Krugerin houkutelleen myös lisää lajista kiinnostuneita yleisurheilukentille. Kipinä pituushyppyyn on puolestaan syttynyt Tommi Evilän menestyksen ansiosta.
- Korkeushypyn suosioon on kiistatta vaikuttanut Oskari Frösen, Koskinen sanoo.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
And meanwhile in Sweden.....
Elama on varmaan helppoa sinunlaisilles, tyydytaan niihin standardivastauksiin eika koskaa tule mieleen ihmetella josko asiat vois olla toisinkin.
Ja sunlaisilles elämä on varmaan aika rankkaa, kun selviä vastauksia kysymyksiin ei voi hyväksyä. Kuten tuolla aikaisemmin jo sanottiin, 1+1 on kaks kunnes toisin todistetaan.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vaasan Vasaman varapuheenjohtaja, valmentaja Ahti Koskinen kuitenkin on eri mieltä.
Saa olla eri mieltä minun puolesta. Niinkuin sinäkin.

Edit: Tämä on vain minun (typerä lätkäfani) vakaa uskomus.
 
Viimeksi muokattu:

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Miten olisi Jarmo Kärnä
Eikos kuitenkin aiheena ollut miten huiput antaa esimerkin ja sita kautta syntyy uusia huippuja. Ja paino nimenomaan sanalla huippu.

Juha Tiainen ja Harri Huhtala?
Tais olla OP 4-vuotias -84 eli tuskin edes muistaa LA:n kisoja. Jos ihan oikein muistan niin OP kertoi innostuneensa moukarista 8-vuotiaana eli Tiaisen ja Huhtalan jo lopettamisen jalkeen.

Olis kiva tietaa missa vaiheessa noihin Vasamankin nuoriin saadaan taottua se oikea asenne eli suomalainen ei voi parjata korkeudessa koska :
- meilla ei oo rahaa
- on niin vahan harrastajia
- korkeus ei oo perinteinen suomalainen laji
- ihan mika tahansa tekosyy

On hemmetin hyva etta suomalainen teollisuus ei ota mallia Suomen urheilusta, mitahan Nokiastakin olis tullut jos asenteet olis olleet samat.

1+1 on kaks jne, en tia mita talla on taman ketjun kans tekemista tai sitte oon missanut sen viestin. Voisitko Shardik laittaa vaikka linkin siihen viestiin jossa asia selviaa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Olis kiva tietaa missa vaiheessa noihin Vasamankin nuoriin saadaan taottua se oikea asenne eli suomalainen ei voi parjata korkeudessa koska :
Hahaa, trollaus on mennyt niin pitkälle, ettet ole enää itsekään selvillä ketä yrität ja mistä yrität saada ansaan. Eihän tällä ole enää mitään tekemistä sen kanssa, mistä on keskusteltu.

Eikos kuitenkin aiheena ollut miten huiput antaa esimerkin ja sita kautta syntyy uusia huippuja. Ja paino nimenomaan sanalla huippu.
Miksi muuten sen esikuvan pitää olla huippu? Voit vaikkapa miettiä sitä, kumpi innosti lappajärveläisiä junnuja otteluihin, MM-hopeamitalisti Eduard Hämäläinen vai kovan taistelun jälkeen viimein EM-kisoihin päässyt Jukka Väkeväinen?

Tais olla OP 4-vuotias -84 eli tuskin edes muistaa LA:n kisoja. Jos ihan oikein muistan niin OP kertoi innostuneensa moukarista 8-vuotiaana eli Tiaisen ja Huhtalan jo lopettamisen jalkeen.
Itse olen OP:ta nuorempi, ja muistan hyvin Huhtalan ja Tiaisen uran. Tiainen oli mukana vielä Splitissä 1990. Mutta faktathan eivät sinua liikuta.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
1+1 on kaks jne, en tia mita talla on taman ketjun kans tekemista tai sitte oon missanut sen viestin. Voisitko Shardik laittaa vaikka linkin siihen viestiin jossa asia selviaa.
Et vissiin lue kovin tarkkaan hannes_kon viestejä, vaikka hänen kanssaan tiuhaan väitteletkin. Tarkistappa viesti #555 tästä ketjusta.

Nuo sun väitteet on mennyt niin naurettaviksi tässä pikku hiljaa, että minä lopetan tämän väittelyn osaltani tähän. Jatketaan vaikka Pekingin ketjussa, toivottavasti silloin tulisi sinultakin joitain perusteita edes noihin suomalais-ruotsalais onnistumis-epäonnistumislistoihin. Esimerkiksi nimiä numeroiden takaa.

EDIT: vielä sen verran, että luepa ja katso tämä juttu, jossa olympiavoittaja ja keihäsvalmentaja Tapio Korjus kertoo suomalaisen keihäänheiton menestyksen syistä. Jotenkin tutun kuuloista... ettei ois jo tullu tässä ketjussa?
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/mmyleisurheilu/2007/09/558781
 
Viimeksi muokattu:

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Et vissiin lue kovin tarkkaan hannes_kon viestejä, vaikka hänen kanssaan tiuhaan väitteletkin. Tarkistappa viesti #555 tästä ketjusta.
No sielta viestista loytyi "1+1 on kaks joka ei kelpaa vastaukseksi. Hienoa logiikkaa" ei ehka sanatarkasti. Vaikka teitkin marttyrin poistumisen niin jos nyt kuitenkin voisit selventaa tuon minulle.

Nuo sun väitteet on mennyt niin naurettaviksi tässä pikku hiljaa, että minä lopetan tämän väittelyn osaltani tähän. Jatketaan vaikka Pekingin ketjussa, toivottavasti silloin tulisi sinultakin joitain perusteita edes noihin suomalais-ruotsalais onnistumis-epäonnistumislistoihin. Esimerkiksi nimiä numeroiden takaa.
Perusteet loytyy tastakin ketjusta ja nimet voit kaivaa itse niiden perusteella. Mina jo sen tein ja tulokset loytyy tasta listasta.
No jokatapauksessa Adios.

EDIT: vielä sen verran, että luepa ja katso tämä juttu, jossa olympiavoittaja ja keihäsvalmentaja Tapio Korjus kertoo suomalaisen keihäänheiton menestyksen syistä. Jotenkin tutun kuuloista... ettei ois jo tullu tässä ketjussa?
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/mmyleisurheilu/2007/09/558781
[/QUOTE]
Eli onko se etta vanhat huiput eivat esmes kestavyysjuoksussa auta nykyjuoksijoita syy siihen etta Suomen karkiaika 10K on yli 29 minuuttia?
Eiko Kukkoaho ja Karttunen kerro 400:n juoksioille miten homma pitaa tehda syyna siihen etta 400:n ajat on ihan surkeita?
Loytyyko tosiaan tuosta ketjusta vastauksia niihin mun kysymyksiin?

Valmentajista sen verra etta jos et niiden raivokyynelten lapi ole nahnyt niin olen tassakin ketjussa kysynyt miksei muissa lajeissa vois tehda sita samaa mita ulkomaalaiset tekee keihaassa, eli hankkia valmentajia sielta missa homma osataan.

Ihan oikeesti Shardik, nyt hieman sarmaa siihen touhuun.
Laitan tahan ne mun kysymykset viela kerran:
Miksi Suomessa vain ja ainoastaan keihaassa loytyy jatkuvasti uusia huippuja? Miksi sama ei toimi muissa lajeissa?
Miksi Ruotsissa loytyy huippuja useammassakin lajissa? Ja ovat viela lajeja joita harrastetaan useammassa kuin 10 maassa.

Ja kuten mainitsin aikaisemmin, tama ei liity enaan siihen venymiseen/epaonnistumiseen arvokisoissa, sen jo todistin vahintaan riittavasti (ainakin itselleni).
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Hahaa, trollaus on mennyt niin pitkälle, ettet ole enää itsekään selvillä ketä yrität ja mistä yrität saada ansaan. Eihän tällä ole enää mitään tekemistä sen kanssa, mistä on keskusteltu.
No tarkotin lahinna sita etta missa vaiheessa noista innokkaista junnuista tulee niita normaaleja suomalaisvassykoita jotka erilaisiin tekosyihin nojaten jaavat urheilussa pelkiksi keskinkertaisuuksiksi vaikka kykyja olis huomattavasti parempaan. Huom. usko etta Suomessa on kyvykkaita nuoria jotka vaan hukataan jonnekin. Siksi kauhulla odotan mita Nikkasesta ja Hongistosta tulee.

Miksi muuten sen esikuvan pitää olla huippu? Voit vaikkapa miettiä sitä, kumpi innosti lappajärveläisiä junnuja otteluihin, MM-hopeamitalisti Eduard Hämäläinen vai kovan taistelun jälkeen viimein EM-kisoihin päässyt Jukka Väkeväinen?
No jos itsesaalissa rypeminen on nastaa niin kylla sitten varmaan Salla Rinteen kuva 800:n juoksusta loytyy huoneen seinalta Pitkamaen sijasta.

Itse olen OP:ta nuorempi, ja muistan hyvin Huhtalan ja Tiaisen uran. Tiainen oli mukana vielä Splitissä 1990. Mutta faktathan eivät sinua liikuta.
Puhuttaessa faktoista voisit tarkastaa nuo kaks eri listaa jotka olet laittanut talle palstalle ruotsalaisten menestyksesta arvoikisoissa.
Taisin jo mainitakkin siita mutta ne raivonkyyneleet....
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Puhuttaessa faktoista voisit tarkastaa nuo kaks eri listaa jotka olet laittanut talle palstalle ruotsalaisten menestyksesta arvoikisoissa.
Siis tarkoitat näitä?

Sydney '00: 1
Edmonton '01: 2
Pariisi '03: 5
Ateena '04: 3
Helsinki '05: 3
Osaka '07: 1

2000 (1)
Kajsa Bergvist: odotettu

2001 (2)
Christian Olsson: odotettu
Kajsa Bergqvist: odotettu

2003 (5)
Christian Olsson: odotettu
Carolina Klüft: odotettu
Stefan Holm: odotettu
Patrik Kristiansson: yllätys
Kajsa Bergqvist: odotettu

2004: (3)
Stefan Holm: odotettu
Christian Olsson: odotettu
Carolina Klüft: odotettu

2005 (3)
Kajsa Bergqvist: odotettu
Carolina Klüft: odotettu
Emma Green: yllätys

Taisin jo mainitakkin siita mutta ne raivonkyyneleet....
Omaperäistä.
 

Lily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ehdottomasti. Kovat tullee pohjosesta...<3
Kiitos Pitkämäki! Unelmakultaa vihdoin! Hyvää kannatti odottaa kauan. Pitkämäki on just sellanen ihana Suomalainen, pepsodenthymy ja kaikki...
 

Kaivanto

Jäsen
Powell on kaksi kertaa vetänyt Atkinsiin nopeasti pari metriä eroa ja lopettanut sitten juoksemisen. Juoksemalla täysiä loppuun asti hän olisi ottanut eroa arvatenkin pitkälle neljättä metriä ja kun Atkins on juossut kymmenen sekunnin pintaan ja metri on noin kymmenys, voidaan finaalissa odottaa jopa lähempänä 9,70 kun 9,80 olevaa aikaa.

Näköjään Powell tosiaan on tuollaisessa kunnossa, mutta ei vaan finaalissa pää kestänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös