Mainos

Yleistä keskustelua Liigasta

• 2 675 032
  • 12 254

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Plastinolla myös vaahteralehtien passi taskussaan.

Lisäksi tässä vähintään yhden ottelun tällä kaudella Liigaa pelanneet ulkomaalaispelaajat. Saa jälleen täydentää jos joku jäi huomaamatta.

Kanada (2)
Patrick Holland (HPK)
Kelly Zajac (Lukko)

Slovakia (1)
Gabriel Spilar (Sport)

USA (1)
Michael Ryan (Ässät)

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
tämä ei ole v*****lua mutta olen ihmetellyt tätä kautta liigassa : miksi matseista ei juurikaan kirjoiteta mitään vaan pääaiheet ovat olleet :
pelikiellot , Bluesin taloudelliset vaikeudet, yleisömäärien lasku, tuomarit ym ym.... Onko joku samaa mieltä ? Mun mielestä fokus pitäisi palauttaa eikö se ole itse PELI ?????
En tiedä oletko uusi täällä, mutta tuolta löytyy aivan toinen osio kuin "otteluketjufoorumi". Siellä keskustellaan otteluista ennakkoon ja niitten jälkeen. Kyseiseltä foorumilta löytyy myös liveseuranta, jossa "keskustelua" käydään ihan pelien aikana. Kotimaisen jääkiekkokeskustelun puolelta kannattaa klikata joukkueita erikseen ja joukkueitten omilta palstoilta löytynee "peliesitykset" "otteet kaukalossa" tjsp missä on keskustelua peleistä. Kotimaisen jääkiekkokeskustelun foorumeilta löydät myös "voimasuhteet"-ketjun, jossa on myös haluamaasi sisältöä. Varmasti löytyy myös muita aiheeseen liittyviä keskusteluja, sinun tehtäväsi onkin etsiä sinua kiinnostavat aiheet ja välttää noita missä itse pelillä ei ole mitään yhteyttä.

Toivottavasti osasin auttaa.

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tämä ei ole v*****lua mutta olen ihmetellyt tätä kautta liigassa : miksi matseista ei juurikaan kirjoiteta mitään vaan pääaiheet ovat olleet :
pelikiellot , Bluesin taloudelliset vaikeudet, yleisömäärien lasku, tuomarit ym ym.... Onko joku samaa mieltä ? Mun mielestä fokus pitäisi palauttaa eikö se ole itse PELI ?????

Siinä yllä Kolmio36 sulle vastasikin jo hyvin, lisään vielä että Liiga osiossa on myös mun silmään keskusteltu tällä kaudella enemmän kaukalon ulkopuolisista asioista, ja esimerkiksi Voimasuhteet-ketju oli pitkään todella hiljainen. Nyt myös se ketju on saanut hieman säpinää, voimasuhteet-ketju on kuitenkin se paras yhteinen paikka Liigaa seuraaville keskustella pelillisistä asioista, joukkueista ja pelaajista. Joku juttu siinä on (Suomalaisuus?) että nuo ''yleisömäärät laskussa'' tyyliset aiheet vetää sitä keskustelua enemmän. Toisaalta helpompihan se on ongelmista keskustella kuin ''yleisömäärät nousussa'' tyylisistä aiheista. Itse pelihän on kuitenkin kaiken keskiössä, kun kiekko putoaa jäähän, mulle on ihan sama onko Liigan yleisökeskiarvo 500 laskussa vai nousussa, tai onko Kimmo Rannisto antanut paskoja kommentteja mediaan.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Slovakia
Tomas Zaborsky (HIFK)

Slovakien määrä Liigassa on vähentynyt vuosi vuodelta ja nyt on enää yksi pelaamassa. Tosin jos on yhtä kova kuin Zabo niin vastaa useampaa hurria

Noma

Jäsen
Slovakien määrä Liigassa on vähentynyt vuosi vuodelta ja nyt on enää yksi pelaamassa. Tosin jos on yhtä kova kuin Zabo niin vastaa useampaa hurria

Oikeassa olet kyllä. Zaborskyn 23 pistettä on pisteen enemmän kuin kolmen tehokkaimman hurrin Marcus Fageruddin (9 pistettä), Erik Riskan (7), Thomas Nykoppin (6) tehot yhteensä.

(Pahoittelut jos nyt missasin jonkun, se on ihan mahdollista.)

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - kolmen tehokkaimman hurrin Marcus Fageruddin (9 pistettä), Erik Riskan (7), Thomas Nykoppin (6) tehot yhteensä.

(Pahoittelut jos nyt missasin jonkun, se on ihan mahdollista.)
Henrik Tallinderilla (29 2+9=11) taitaa edelleen kuitenkin olla vain tuo länsinaapurin passi? Eukko, kesämökki ja joukkue tosin ovat jo suomalaisia.

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Henrik Tallinderilla (29 2+9=11) taitaa edelleen kuitenkin olla vain tuo länsinaapurin passi? Eukko, kesämökki ja joukkue tosin ovat jo suomalaisia.

Pää pois perseestä. Ruotsalainen = ruotsalainen, hurri = suomenruotsalainen.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pää pois perseestä. Ruotsalainen = ruotsalainen, hurri = suomenruotsalainen.
Ai... tällaista mä en ole ennen kuullutkaan! Ruotsalainen = hurri, suomenruotsalainen = rantahurri

Vai miten tällä teorialla sitten selittäisi sen wanhan sloganin: "Leppänen-Jalonen-Kurri - siihen kaatuu hurri"? Eiköhän silloin kuitenkin kaadettu ihan ruotsalaisia eikä suomenruotsalaisia? Vaikka tässä yhteydessä "hurrilla" olisikin tarkoitettu suomenruotsalaisia, niin Kim Hirschovits (30 5+13=18) lienee tällä hetkellä tehokkain "rantahurri".

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai... tällaista mä en ole ennen kuullutkaan! Ruotsalainen = hurri, suomenruotsalainen = rantahurri

Vai miten tällä teorialla sitten selittäisi sen wanhan sloganin: "Leppänen-Jalonen-Kurri - siihen kaatuu hurri"? Eiköhän silloin kuitenkin kaadettu ihan ruotsalaisia eikä suomenruotsalaisia? Vaikka tässä yhteydessä "hurrilla" olisikin tarkoitettu suomenruotsalaisia, niin Kim Hirschovits (30 5+13=18) lienee tällä hetkellä tehokkain "rantahurri".

Sä olet sitten vissiin vaan sen verran nuori, että hurri-sanan etymologia ei ole tuttua, tai olet muuten sitten vaan onnistunut välttämään tämän tiedonmurusen tähän asti. Toki kieli kehittyy, ja siinä kehityksessä on hurrin käyttöala laajentunut. Alunperin, ja osalle meistä ihmisistä edelleen, hurri = suomenruotsalainen. Sen verran vielä, että rantahurri viittaa nimenomaisesti rannikolla asuvaan hurriin, jättäen sisämaan hurrit määritelmän ulkopuolelle. Siksi se ei sovellu määritelmäksi suomenruotsalaisille.

Jääkiekkoliiton ja jääkiekkoliittoon jotenkin kytköksissä olevat tekeleet on helppo usein laittaa sivistymättömyyden piikkiin. No ehkä tuolla kertaa oli kyse vain puhtaasti sanaleikittelystä, joka pikku pikku virheestään huolimatta kyllä toimi. Hami ettei sloganin aikaan maajoukkueessa pelannut Puotsalaista tai Dwedua. Ja mitä tulee noihin tehokkaimpiin hurreihin, niin en lähde niihin ottamaan kantaa, minä kun en tunne pelaajien taustoja riittävästi. Olen toki ymmärtänyt, ettei kumpikaan kaksikosta Nykopp Hirschovitz olisi hurreja, mutta tältä osin ymmärrykseni voi olla väärä.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sä olet sitten vissiin vaan sen verran nuori, että hurri-sanan etymologia ei ole tuttua, tai olet muuten sitten vaan onnistunut välttämään tämän tiedonmurusen tähän asti. Toki kieli kehittyy, ja siinä kehityksessä on hurrin käyttöala laajentunut. Alunperin, ja osalle meistä ihmisistä edelleen, hurri = suomenruotsalainen. Sen verran vielä, että rantahurri viittaa nimenomaisesti rannikolla asuvaan hurriin, jättäen sisämaan hurrit määritelmän ulkopuolelle. Siksi se ei sovellu määritelmäksi suomenruotsalaisille.

Tarkoittaahan jenkkikin nykyään kaikkia yhdysvaltalaisia, eikä vain Pohjoisvaltioiden alueelta olevia niin kuin meidän vanhojen gubbien mielestä.

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tarkoittaahan jenkkikin nykyään kaikkia yhdysvaltalaisia, eikä vain Pohjoisvaltioiden alueelta olevia niin kuin meidän vanhojen gubbien mielestä.

Niin kuin lainaamassasi viestissä kirjoitin, kieli kehittyy. Toki sen varran on pakko kommentoida, että jenkki on pelkkä väännös sanasta yankee, ja oletettavasti aina ollut merkitykseltään eriävä esikuvansa kanssa. Meillä kun ei suomen kielessä taida olla väännöstä dixiestä, joten erottelua pohjois- ja etelävaltioiden välille on vaikea rakentaa.

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Vaikka tässä yhteydessä "hurrilla" olisikin tarkoitettu suomenruotsalaisia, niin Kim Hirschovits (30 5+13=18) lienee tällä hetkellä tehokkain "rantahurri".
Rantahurria en oo kuullukaan. Suomenruotsalainen = hurri = rantaruotsalainen. Ja onko Hirso niitä, oisin luullut laskettavan valittuun kansaan l. siionilaisiin?

Noma

Jäsen
Rantahurria en oo kuullukaan. Suomenruotsalainen = hurri = rantaruotsalainen. Ja onko Hirso niitä, oisin luullut laskettavan valittuun kansaan l. siionilaisiin?

Itsellänikin on käsitys, että Hirschovits olisi nimenomaan juutalainen, ja että sukujuuret olisivat lännen sijaan enemmänkin etelästä, Liettua-Puola-akselilta tms. Olisikohan kenelläkään ihan faktaa heittää tähän?

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellänikin on käsitys, että Hirschovits olisi nimenomaan juutalainen, ja että sukujuuret olisivat lännen sijaan enemmänkin etelästä, Liettua-Puola-akselilta tms. Olisikohan kenelläkään ihan faktaa heittää tähän?
Kyllä, Hirso on mukana wikipedian artikkelissa Jewish ice hockey players. Sen enempää siellä ei mainittu taustoista.

On toki mahdollista olla juutalainen suomenruotsalainen, kuten Tapparaomistaja Chaim "Poju" Zabludowicz, jonka maahanmuuttajavanhemmat syystä tai toisesta integroituivat ruotsinkieliseen vähemmistöön. Tosin voinee kuitenkin todeta, että ainakin siltä mamuperheeltä kotoutuminen sujui mainiosti...

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Itse olisin mutulla voinut jo vannoa hirson juutalaiseksi. Ihan jo nimen ja nenän perusteella, toki tätä spekuloitu monesti aiemminkin jo. Ja eiköhän scholl hirsoa ole haukkunut myös tästä taustasta.

Yläkalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Häntäpään joukkueet ja altavastaajat
Mitenköhän tuon älykiekon kanssa toimitaan kun kiekko menee ylilaidan? Onko näitä kiekkoja sangoittain, ja sitten järjestelmä tunnistaa mikä kiekko on kentällä? Vai etsitäänkö tämä katsomoon lentänyt kiekko kissoin ja koirin peliin takaisin?

Durable

Jäsen
Mitenköhän tuon älykiekon kanssa toimitaan kun kiekko menee ylilaidan? Onko näitä kiekkoja sangoittain, ja sitten järjestelmä tunnistaa mikä kiekko on kentällä? Vai etsitäänkö tämä katsomoon lentänyt kiekko kissoin ja koirin peliin takaisin?
Järjestelmä tunnistaa kun kiekko lentää pois kaukalosta. Aluksi katsomoon lentäneet kiekot haetaan takaisin.

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Järjestelmä tunnistaa kun kiekko lentää pois kaukalosta. Aluksi katsomoon lentäneet kiekot haetaan takaisin.

Ihan vaan sivuhuomiona, toivottavasti Liigalla ja seuroilla on riittävästi pelisilmää, että kiekkoa haettaessa on antaa toinen kiekko tilalle. Voi olla pikkukundeille ja -mimmeille aikalailla kova paikka, jos keltaliivinen setä tulee ja hakee ottelumuiston pois antamatta mitään tilalle.

Durable

Jäsen
Ihan vaan sivuhuomiona, toivottavasti Liigalla ja seuroilla on riittävästi pelisilmää, että kiekkoa haettaessa on antaa toinen kiekko tilalle. Voi olla pikkukundeille ja -mimmeille aikalailla kova paikka, jos keltaliivinen setä tulee ja hakee ottelumuiston pois antamatta mitään tilalle.
Toinen kiekko annetaan tilalle.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näitä 3v3 jatkoaikoja on tullut katsottua puolet kaudesta ja olen sitä mieltä että tämä systeemi on aivan perseestä. Tuollainen 3v3 muistuttaa enemmän junnujen pihahöntsiä kuin miesten pääsarjatason jääkiekkoa. Ei jatkoon!

axe

Jäsen
Näitä 3v3 jatkoaikoja on tullut katsottua puolet kaudesta ja olen sitä mieltä että tämä systeemi on aivan perseestä. Tuollainen 3v3 muistuttaa enemmän junnujen pihahöntsiä kuin miesten pääsarjatason jääkiekkoa. Ei jatkoon!

Otanta on tietty vielä aika pieni, mutta ihan perstuntumalla tuntuisi siltä, että jo nyt joukkueet ovat sopeutuneet tähänkin keinotekoiseen yritykseen muuttaa peliä, kuten aina kaikkiin muihinkin millä pyörää on yritetty keksiä uudelleen. Alkukaudella jatkoajat olivat melkoista maalipaikkojen ja ylivoimahyökkäysten ilotulitusta, mutta yhä useammin ja useammin nää ovat alkaneet olla sellaista ihan turhaa pyöriskelyä, jossa niitä avopaikkoja tuleekin enää vain pari-kolme vitosen aikana. Siis ihan sama kuin ennenkin kun pelattiin 4-4. Tai kun pelattiin 5-5.

Toinen, ihan yhtä perstuntumajuttu ilman minkäänlaista tilastollista faktaa tukena, on se, että ennevvanhaan 4-4 -jatkoajoilla tullut jäähy oli yleensä melkoinen kuolonsuudelma ja se ratkaisumaali syntyi "aina". Nyt kun jäähyn tullessa pelaajia kaukalossa lisätään eikä vähennetä, niin tuntuu ettei niitä ylivoimaratkaisuja tule enää juuri ollenkaan (paitsi just tänään Jyväskylässä). Ihan sama 4-3-yv kuitenkin molemmissa tapauksissa.

Tämän päivän JYP-Pelicans 5-5 tasapeliä katsellessa on tullut mieleen että kuluva kausi on yksi parhaita pitkään aikaan. On nähty yllättävän runsasmaalisia otteluita, persoonia löytyy sekä jäältä että vaihtopenkin takaa ja runkosarjan automaattinen voittaja ei ole Kärpät. Mielenkiintoinen kevät luvassa jos tahti pysyy samana.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, Hirso on mukana wikipedian artikkelissa Jewish ice hockey players. Sen enempää siellä ei mainittu taustoista...

Tuossa luulossa minäkin olen ollut ja joku aika sitten juuri tuota listaa lueskelin. Hirson omassa artikkelissa on kuitenkin mainintana "dubious" ja linkki venäläiseen artikkeliin, jossa Hirso itse ainakin kiistää olevansa juutalainen. Mikäli siis alla olevalle sivulle oleva sitaatti on käännetty oikein, ei taivu venäjä minulta.

Talk:Kim Hirschovits - Wikipedia, the free encyclopedia

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs HIFK
  • 1.74
  • 4.75
  • 4.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy