Eihän kumpikaan tapahtuma mitenkään kovin harvinainen ole.
Ekaan kohtaan: noinhan käy joka kerta, kun ottelun jo käytännössä kahdella maalilla hävinnyt jengi tekee yhden merkityksettömän lohtumaalin muutama sekunti ennen ottelun loppua.
Onko noin?
Mun mielestäni tämä ei vain hirvittävän yleistä ole, mutta saatan hyvin olla väärässäkin.
Tämä scenariohan vaatii kolme asiaa toteutuakseen:
1) maalin tappiolla oleva joukkue ottaa maalivahdin pois
2) johdossa oleva joukkue tekee maalin tyhjään börsään
3) kahden maalin tappiolla oleva joukkue kaventaa
Mulle ei tule tuota BLU-matsia lukuun ottamatta yhtään ainoata muuta TPS-matsia mieleeni, jossa näin olisi käynyt. Tämänkin olen lukenut vain tilastoista. Muistaakseni kertaakaan en ole nähnyt vastaavaa paikan päällä tai edes televisiosta. TPS:a vastaan tämä BLU-matsi taitaa olla ainoa noin 20 vuoden ajalta, jossa näin on käynyt.
Tokaan kohtaan: kyllähän tuota sattuu, että tyhjiin päästäneen joukkueen koutsi päättää ottaa vielä veskarin uudestaan pois ja sitten kolisee toistamiseen. Olin kaudella 2011-2012 kattomassa Synergialla, kun Ässät teki ensin yhden tyhjiin ja vain kolme sekuntia (?) myöhemmin Uusitalo teki toisen maalin tyhjiin. Suoraan aloituksen jälkeen.
Siis muistat Ässien tehneen kaksi vuotta sitten tuollaisen jutun - erityisesti kun olit vielä paikan päällä.
Koska Ässät oli tätä ennen tehnyt vastaavan jutun - kaksi maalia yhdessä ottelussa tyhjään rysään?
EDIT: tietysti kun lukee noita edellä olevia viestejä, niin löydän vastauksen itsekin: marraskuussa 2010. *MY BAD*
Jälleen kerran: mä luin vain tilastoista, että TPS:a vastaan tällainen on sattunut syksyllä 2004. Vastaavasti TPS on tehnyt kaksi TM-maalia keväällä 2010 viidennessä finaalissa (thx Ralph). Mulla ei ole mitään muistikuvaa, koska TPS olisi edellisen kerran tehnyt kaksi TM-maalia yhdessä ottelussa tai vastaavasti koska TPS:a vastaan oltaisiin tehty kaksi TM-maalia. Voin sanoa lähes 100% varmuudella, että nuo Jokerien kaksi TM-maalia ovat ainoat, jotka on isketty TPS:n verkkoon yhdessä ottelussa lähes 30 vuoteen - edellisen kerran tällainen on voinut olla mahdollista kaudella 1986-87 ja siitä taaksepäin. Aika paljon pitänee myös mennä ajassa taaksepäin milloin TPS on ennen kevään 2010 finaaleja iskenyt kaksi TM-maalia yhdessä ottelussa. Ehkä tämä on siis toisten joukkueiden kohdalla vain huomattavasti yleisempää?
Aiai, ei kai TPS-mies voinut unohtaa kevättä 2010 ja ratkaisevaa viidennettä finaalia? Tällöin tyhjään Kerho-rysään TPS iski kahdesti, ottelun päättyessä lopulta 2-6.
Itse asiassa kyllä unohti!
TPS-mies mietti vain ja ainoastaan runkosarjan otteluita. Sitä paitsi mainitsin yhden toisenkin asian. Tekemäni tilastot, joista tämä koko ajatus lähti liikkeelle, olivat jo keväältä 2008. Tällöin ei kevään 2010 lätkähuumasta nähty kuin märkiä unia...