Näin minäkin ymmärsin, sen verran helppo lapasyöttö vain tuli, että piti siihen tarttua.
Ja kyllä minä Ukkolaan uskon lähteenä, onhan hän pitkän linjan toimittaja ja mm. työskennellyt Ylellä. Huumeiden käytöstä vihjailu on yhtä mautonta, kuin esim. Turkkilan vihjailut samasta asiasta Sanna Marinin toimesta. Toki sillä erotuksella, että Jokinen on valtiollisen yleisradioyhtiön päätoimittaja ja Turkkila häneen verrattuna melko pieni tekijä. Toki oman yleisönsä hänkin tavoittaa, joka tietysti pääasiallinen tarkoitus onkin.
Eikä videot valehtele, toki aina olisi parempi kun tietäisi koko asiayhteyden mistä puhutaan, eikä muutaman kymmenen sekunnin klippejä ilman kontekstia. Jokinenhan tätä kommentoi kertomalla, että johonkin harjoitteluohjelmaan on haettu ilman ikä- tai sukupuolierottelua.
Parashan olisi, jos ihmiset tekisivät johtopäätökset itse tutustumalla Ylen sisältöihin. En ainakaan itse koe, että siellä ohjelmatarjonta tai jutut olisivat jotenkin jonnekin suuntaan vetäviä. Toki esim. jalkapallon Em-kisojen studioista tai peleistä voi olla hankalaa löytyy wokevassarimädätys-kulmaa. Mutta tämä on vain subjektiivinen näkemys. Nyt tuntuu, että kovinta ääntä somessa pitävät eivät ole edes tutustuneet Ylen tarjontaan, vaan nielevät syötin koukkuineen päivineen kun joku kertoo somessa, että Yle on wokemädättäjä.
Mielenkiinnosta haluaisin tietää mitkä sisällöt koetaan tällaiseksi ja eikö jokin oma agenda saa tarpeeksi palstatilaa tai ruutuaikaa vai mikä Ylessä hiertää?
Rahoituksen suhteen on sama laulu, kuin kaikessa muussakin. Eli minun verorahojani ei saisi käyttää mihinkään mikä ei minulle sovi.
Enkä viittaa sinuun, tai muihin täällä kirjoittaviin, vaan siitä miten itse olen omassa kuplassani aiheesta keskustelun nähnyt.