Yleisesti NHL:stä

  • 3 965 342
  • 14 128

Iggy12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Sharks, Flyers, KalPa, Jarome Iginla
Kyllähän Crosbya vihataan muuallakin, koska hän vain on liian hyvä. Monia alkaa ärsyttämään hänen hallitseminen. En ymmärrä mitenkä joillekin ihmisille on tullut kielteinen mielikuva hänestä?
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Kyllähän Crosbya vihataan muuallakin, koska hän vain on liian hyvä. Monia alkaa ärsyttämään hänen hallitseminen. En ymmärrä mitenkä joillekin ihmisille on tullut kielteinen mielikuva hänestä?

Itkemistä ja hieman sukeltelun makua ainakin muutama vuosi sitten. Ellen väärin muista, niin peräti kävi itkemässä jollekin siitä, että hattuja heiteltiin jäälle niin paljon vastapuolen pelaajan tehdessä hattutempun. Sid halusi jatkaa peliä eikä katsella hattutalkoita. Kyllä tuosta voi ikävä kuva muodostua. Itse olen kuitenkin tämän ja viime vuoden aikana alkanut pitää Crosbystä hieman enemmän.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
En ymmärrä mitenkä joillekin ihmisille on tullut kielteinen mielikuva hänestä?

Itsellä aina kun Crosbya miettii, tulee mieleen ainakin se yksi päällekarkaus (youtube.com) Zetterbergiin poikittaisella. En voi käsittää miten tulee edes mieleen tehdä jotain noin sikamaista. Sitten vielä ne monet raivolla hakkaamiset pudotuspeleissä.

Toinen asia on tappelut. Jos nyt on aivan pakko esittää kovaa poikaa tappelemalla, niin voisi edes tapella rehdisti. Aina joku saatanan varaslähtö tai hyökkäys ilman varoitusta, viimeisessähän ei edes paljoa lyönyt vaan repi sinne sun tänne. Keskittyisi vain siihen pelaamiseen, kun on siinä maailman paras. Ei tosin koskaan nouse Gretzkyn tai Lemieuxin tasolle.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Toinen asia on tappelut. Jos nyt on aivan pakko esittää kovaa poikaa tappelemalla, niin voisi edes tapella rehdisti. Aina joku saatanan varaslähtö tai hyökkäys ilman varoitusta, viimeisessähän ei edes paljoa lyönyt vaan repi sinne sun tänne.

Kannattaisi tarkastaa faktat. Crosby on tapellut NHL-urallaan 5 kertaa ja ainoastaan yhden kerran noista voi sanoa Crosbyn ottaneen varaslähdön tai hyökkäyksen ilman varoitusta. Yksi viidestä ei ole ihan sama kuin aina.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kaikkien naamasta tai tyylistä ei vaan tykkää. Eikä tarvitsekaan. Jäätävä hehkutus halki universumin on omiaan ruokkimaan.

Mitä nyt on tällä kaudella pelejä nähnyt, niin terävyyttä, räjähtävyyttä, voimaa ja tasaisuutta tullut lisää, eikä pelinäkemyksellisiä tai taidollisia kykyjä ole koskaan ollut moittiminen. Kokonaisuutena kuuluu maailman valioiden kärkipäähän. Meriittilista on vakuuttava.

Siltikin sitä aina nauttii kun 87 saa vähän osumaa ja pääsee nillittämään seeproille. Eikä Penguinsien putoaminenkaan hassumpi juttu ole. Se on aika jännä.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Kannattaisi tarkastaa faktat. Crosby on tapellut NHL-urallaan 5 kertaa ja ainoastaan yhden kerran noista voi sanoa Crosbyn ottaneen varaslähdön tai hyökkäyksen ilman varoitusta. Yksi viidestä ei ole ihan sama kuin aina.

No, yksi ämmämäinen varaslähtö ja pari muuta tappelua ihme repimistä. Ei nyt hirveästi Crosbyn kuvaa kiillota.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Crosby on hyvä pelaaja, oikeastaan maailman paras ja varmasti yksi kaikkien aikojen parhaista, mutta ei hän siltikään mikään herrasmies saati kaikkien rakastama sankari ole. Eipä tosin ollut saman seuran kuuskutonenkaan, jolla myös pärekori pärähti osiin ja lopputuloksena oli poikittainen vastustajan naamaan tai muu yhtä rehti tempaus.

Hyviä pelaajia molemmat, mutta täysiä mulkkuja silti. Siksi kai Penguinsin tappio onkin aina ollut hieno asia ja tullee myös olemaan.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ahh, aina on mukava palata menneisyyteen.

Crosby-viha olikin jo laantunut sekä jatkoajassa että hfboardsilla. HF:llä oltiin jo menty niinkin pitkälle, että siellä jopa jotkut ei-pens-fanit myönsivät pitävänsä Crosbysta vaikkeivat ennen olleet pitäneetkään. Crazy times!

Jatkoaikalaiset puolestaan edelleen tietävät, että Crosby on itkupilli ja hemmoteltu kakara. Olen täysin samaa mieltä. Jos joku ei tätä usko, niin katsokoon viimeisimmän 24/7:n - siellä se saatanan itkupilli taas parkuu tuomareille, kun hänen mielestään mailalla ei saa lyödä vastapelaajaa päähän. En voi sanoin kuvata sitä vihan määrää jota koen tuollaisia ihmisiä kohtaan.

Ottaisi mallia siitä kilpailevan suurvallan pelaajasta, joka (muutamaa minuuttia Crosbyn tilanteen jälkeen) saatuaan kakkosen heppoisesta tönäisystä lähtee kiltisti suu supussa istumaan tuomiotaan. Näinhän siinä kävi, eikö? Ovechkinhan korkeintaan vittuili tuomareille - hän ei itke, vaan laukoo muka-hauskoja puujalkavitsejä, joita vähä-älyiset sitten naureskelevat internetin syövereistä lukiessaan. Näin niitä supertähtiä tehdään, Sidney, ja saavutetaan hyvän jätkän maine.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tämän kauden palkkakatto on 59,4 miljoonaa dollaria. Millaisia olivat suurimmat palkkakulut ennen katon keksimistä?

Onhan tuo palkkakatto nykymaailmassa ihan hyvä keksintö. Eipähän tule joku arabimiljardööri notta tuossa on 800 miljoonaa, rakenna miulle joukkue.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Ottaisi mallia siitä kilpailevan suurvallan pelaajasta, joka (muutamaa minuuttia Crosbyn tilanteen jälkeen) saatuaan kakkosen heppoisesta tönäisystä lähtee kiltisti suu supussa istumaan tuomiotaan. Näinhän siinä kävi, eikö? Ovechkinhan korkeintaan vittuili tuomareille - hän ei itke, vaan laukoo muka-hauskoja puujalkavitsejä, joita vähä-älyiset sitten naureskelevat internetin syövereistä lukiessaan. Näin niitä supertähtiä tehdään, Sidney, ja saavutetaan hyvän jätkän maine.
Ehkä sitä vihaa nostattaa tuo Crosbyn heleä ääni, nousi kyseisessä tilanteessa melko korkealle ;) En tiedä miksi, mutta Ovieta ei ole äänestetty tuolle listalle, vaikka huusi ihan samalla tavalla!!!!!! Otitko itseesi kun kaikki eivät pidä Cindystä? =(

Itse pidän taitokiekosta, taitavista pelaajista ja sitten myös vähän taidosta. Crosbylla on ollut tätä taitoa aina ja hän on kuulunut liigan parhaisiin saapumisestaan lähtien. Pari kautta sitten mies, tai siinä vaiheessa vielä poika sukelteli jäällä todella räikeästi ja se aiheutti varmasti vihaa muiden joukkueiden kannattajissa. Nykypäivänä ollaan saapumassa vuoteen 2011 ja mielestäni tämä poika on kasvanut jo ISOKSI! Hänen menoaan on hieno katsoa ja kaatamisensa näyttää täysin mahdottomalta kun hän ei enää itse siinä muita auta. Siksi hän on väliaikaisesti maailman paras pelaaja (;)) ja oma halveksuntani häntä kohtaan on laskenut suuresti.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Otitko itseesi kun kaikki eivät pidä Cindystä? =(
Luulen, että tarkoittamasi pelaajan nimi on Sidney.

Ja en, mua ei haittaa eriävät mielipiteet. Mua puolestaan harmittaa yksinkertaiset ihmiset, jotka eivät pysty itsenäiseen ajatteluun ja tiedon prosessointiin. Esimerkiksi viittaamassasi kyselyssä 52% vastanneista valitsee n. 600:sta vaihtoehdosta saman. Mahdollista totta kai, mutta eikö kuitenkin ole todennäköisempää, että vastaajien mielipiteisiin vaikuttaa enemmän kuulopuheet kuin omat kokemukset? 52% pelaajista EI VOI olla itse kuullut SC:n purnausta, ei millään. 52% on esimerkiksi koko itäinen konferenssi + 4% läntisestä. Se on aika saatanan paljon. Se, että annat tälle kyselylle edes jonkinlaista painoarvoa kertoo enemmän sinusta kuin todenmukaisista vastauksista.

Pari kautta sitten mies, tai siinä vaiheessa vielä poika sukelteli jäällä todella räikeästi
Veikkaanpa, että palstan Pens-faneista jokainen myöntää SC:n "heikon tasapainon" tulokaskaudellaan. Mutta väite, että SC sukelteli vielä pari kautta sitten on über-luokan paskaa. Tekstisi kertoo enemmän sinun mielipiteestäsi kuulopuheiden perusteella kuin omakohtaisista kokemuksistasi. Tai sitten värilasisi estävät sinulta objektiivisen arvioinnin.

Siksi hän on väliaikaisesti maailman paras pelaaja
Juu Datsyuk taitaa tosiaan olla pipi.
 

Iggy12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Sharks, Flyers, KalPa, Jarome Iginla
Varmastikin Crosbyn valitukset tuomareille ovat sitä, että hän haluaa kovasti voittaa otteluita ja saada joukkueelleen maksimaalisen hyödyn. Se voi tuntua tyhmältä, mutta se on silkkaa voitontahtoa. Se voitontahto ja halu kehittyä ajaa Crosbya eteenpäin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jatkoaikalaiset puolestaan edelleen tietävät, että Crosby on itkupilli ja hemmoteltu kakara. Olen täysin samaa mieltä. Jos joku ei tätä usko, niin katsokoon viimeisimmän 24/7:n - siellä se saatanan itkupilli taas parkuu tuomareille, kun hänen mielestään mailalla ei saa lyödä vastapelaajaa päähän. En voi sanoin kuvata sitä vihan määrää jota koen tuollaisia ihmisiä kohtaan.

Minä en ole ennen pitänyt Crosbysta, enkä pidä oikein edelleenkään, mutta myönnän toki, että hän on pelottavan hyvä jääkiekkoilija.
Kun nyt nostit 24/7:n täällä esiin, niin kommentoidaan nyt sitäkin, että en nähnyt siinä Crosbyn tilanteessa kummaltakaan pahempaa rikettä, en edes muista, mistä Crosby hermostui. Mutta totta kai nuo ylilyönnit ja kiljumiset ovat ihan ymmärrettäviä, kun mennään sata lasissa ja adrenaliini virtaa veressä.

Peter Pocklington kirjoitti:
Ottaisi mallia siitä kilpailevan suurvallan pelaajasta, joka (muutamaa minuuttia Crosbyn tilanteen jälkeen) saatuaan kakkosen heppoisesta tönäisystä lähtee kiltisti suu supussa istumaan tuomiotaan. Näinhän siinä kävi, eikö? Ovechkinhan korkeintaan vittuili tuomareille - hän ei itke, vaan laukoo muka-hauskoja puujalkavitsejä, joita vähä-älyiset sitten naureskelevat internetin syövereistä lukiessaan. Näin niitä supertähtiä tehdään, Sidney, ja saavutetaan hyvän jätkän maine.

Minun reaktiot kotona olivat melkein samanlaiset, kuin Ovechkinin, koska Ovie sai kaksi minuuttia kampituksesta, vaikka vei vain kiekon lavasta. Tuossa HBO:n pätkässä se näkyy vielä paremmin, kuin pelissä.

Mutta tämä riittänee täällä, kun Crosby vs Ovechkin -väännölle on omakin ketjunsa.
 

TML

Jäsen
Kun nyt nostit 24/7:n täällä esiin, niin kommentoidaan nyt sitäkin, että en nähnyt siinä Crosbyn tilanteessa kummaltakaan pahempaa rikettä, en edes muista, mistä Crosby hermostui. Mutta totta kai nuo ylilyönnit ja kiljumiset ovat ihan ymmärrettäviä, kun mennään sata lasissa ja adrenaliini virtaa veressä.
Siis Crosbyhan hermostui tuossa läpiajossa siitä, että muistaakseni Carlson(?) tuossa tilanteessa koitti nostaa Crosbyn mailaa mutta huitaisi häntä suoraan visiiriin. Itse en läpiajossa rikettä nähnyt ekasta kuvakulmasta, mutta katkon jälkeen kun replay näytettiin näkyi selkeästi Carlsonin rike Crosbyyn. Ei rankkarin paikka mutta korkeasta mailasta kakkonen.

Siksi Crosby kiljui ja huusi vittua tuossa tilanteessa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Luulen, että tarkoittamasi pelaajan nimi on Sidney.
Totta.

Ja en, mua ei haittaa eriävät mielipiteet. Mua puolestaan harmittaa yksinkertaiset ihmiset, jotka eivät pysty itsenäiseen ajatteluun ja tiedon prosessointiin. Esimerkiksi viittaamassasi kyselyssä 52% vastanneista valitsee n. 600:sta vaihtoehdosta saman.
Itse en nostanut kyselyä esille, enkä anna sille suurempaa painoarvoa. Olen muodostanut oman mielipiteeni, ihan itse. Tiedon prosessointi, hienosti sanottu. Mutta silti itse käytit jokerina henkilöä joka ei liittynyt aiheeseen juurikaan, shame.

Veikkaanpa, että palstan Pens-faneista jokainen myöntää SC:n "heikon tasapainon" tulokaskaudellaan. Mutta väite, että SC sukelteli vielä pari kautta sitten on über-luokan paskaa. Tekstisi kertoo enemmän sinun mielipiteestäsi kuulopuheiden perusteella kuin omakohtaisista kokemuksistasi.
Tiedä sitten minkälaista faktaa omistat minun tietämyksistäni ja kuulemastani, koska olin ihan varma että omaan tällaisesta asiasta ne parhaat faktat. Onko tämä tekstiä Luulopuheiden perusteella vai omakohtaisista kokemuksista?

Juu Datsyuk taitaa tosiaan olla pipi.
En tarkoita mitään näin kausiluontoista. Tämä kausi, ehkä toinen, mutta tottakai tahdon luottaa siihen että omassa suosikkijoukkueessani Capsissa pelaava Datsyuk nostaa osakkeitaan vielä!

Kummeli kirjoitti:
Kun nyt nostit 24/7:n täällä esiin, niin kommentoidaan nyt sitäkin, että en nähnyt siinä Crosbyn tilanteessa kummaltakaan pahempaa rikettä, en edes muista, mistä Crosby hermostui. Mutta totta kai nuo ylilyönnit ja kiljumiset ovat ihan ymmärrettäviä, kun mennään sata lasissa ja adrenaliini virtaa veressä.
Ja selvästihän Crosbyä läpiajossa rikottiin, joten aiheesta kyseenalaisti tuomion.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tämän kauden palkkakatto on 59,4 miljoonaa dollaria. Millaisia olivat suurimmat palkkakulut ennen katon keksimistä?

Mielenkiintoinen kysymys meinasi jäädä Crosby-lässytyksen jalkoihin. Keskimääräinen palkkabudjetti oli ennen työsulkua 44 miljoonaa dollaria. Työsulun jälkeen keskiarvo oli 34 miljoonaa dollaria ja caphan oli tuolloin 39 miljoonaa.

Kaudella 2003-04 kovimmat palkkabudjetit olivat Wingsillä ja Rangersilla, 77 ja 76 miljoonaa dollaria. Matalimmat olivat vähän reilut 20 miljoonaa dollaria, Pensilla ja Predatorsilla.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Keskimääräinen palkkabudjetti oli ennen työsulkua 44 miljoonaa dollaria. Työsulun jälkeen keskiarvo oli 34 miljoonaa dollaria ja caphan oli tuolloin 39 miljoonaa.

Kaudella 2003-04 kovimmat palkkabudjetit olivat Wingsillä ja Rangersilla, 77 ja 76 miljoonaa dollaria. Matalimmat olivat vähän reilut 20 miljoonaa dollaria, Pensilla ja Predatorsilla.

Inflaation kun ottaa huomioon, niin tuollainen 76 miljoonaa dollaria vuonna 2004 vastaa nykypäivänä n. 88 miljoonaa dollaria. Jos inflaatio pysyy jatkossa suht samana, niin arviolta vuonna 2015 tuo vuoden 2004 76 milliä vastaa jo sataa miljoonaa dollaria. Nämä laskin tuollaisella suht yksinkertaisella netistä löytyvällä inflaatiolaskurilla.

Tämähän oli yksi syy niihin pitkiin ja häntiviin sopimuksiin. Ison rahan saa aikaisemmin sen ollessa arvokkaampaa, kun hintataso on yleisesti alempana ja loput voi vaikka sijoittaa johonkin poikimaan lisää rahaa.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Inflaation kun ottaa huomioon...

Hyvä huomio! Oli itselläkin mielessä inflaatiokorjaus tähän päivään, kun aloin viestiä kirjoittamaan, mutta niin vain jäi.

Mielenkiintoisena kuriositeettina kauden 2003-04 palkoista voisi mainita sen, että 6 pelaajaa tienasi 10 miljooonaa dollaria tai enemmän: Lidström, Tkachuk, Jagr, Fedorov, Forsberg ja Bure. Edellisinä kausina rajapyykin olivat ylittäneet Kariya, Sakic, Gratton [sic] ja Lemieux.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Kumpi on parempi pelaaja, Gretzky vai Crosby? Onko jompikumpi heistä kaikkien aikojen paras hyökkääjä?
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Kumpi on parempi pelaaja, Gretzky vai Crosby? Onko jompikumpi heistä kaikkien aikojen paras hyökkääjä?

Minun mielestäni "Super"-Mario Lemieux tai Alexandr "The Great" Ovechkin kuuluvat kaikkien aikojen parhaaksi -tittelin saajaksi.

Noin vuoden takaa löytyy ketju jossa tästä samasta aiheesta väännetty.

P.S menkööt itse-moderoinnin piikkiin, mutta haluaisin lukea "yleisesti nhl:stä" keskustelua, enkä yhdestä hikisestä jannusta.
 

d2uce

Jäsen
Mielenkiintoisena kuriositeettina kauden 2003-04 palkoista voisi mainita sen, että 6 pelaajaa tienasi 10 miljooonaa dollaria tai enemmän: Lidström, Tkachuk, Jagr, Fedorov, Forsberg ja Bure. Edellisinä kausina rajapyykin olivat ylittäneet Kariya, Sakic, Gratton [sic] ja Lemieux.

Onko joku hyvä sivusto, josta noita pelaajien palkkoja voisi tarkistella vuosien varrelta?

Gratton tosiaan taisi vetää sen 10 miljoonaa ensimmäiseltä Philadelphian kaudeltaan, kun alla oli hyvä kausi Tampassa, jossa palkka taisi olla kymmenesosan siitä. Myöhemmin taisi liksa olla kuitenkin inhimillisempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös