Yleisesti NHL:stä

  • 3 989 474
  • 14 194

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
TML kirjoitti:
Änkytinkö jotenkin?

Tässä sen huomaa. Jääkiekon emämaassa pommi todettiin loistavaksi, upeaksi ja hienoksi. Eurooppalaiset (henkilöt jotka ovat tuoneet änäriin kypärät, visiirit ja sukellukset) sanovat sitä rumaksi ja jäähynarvoiseksi.
Ei siitä tilanteesta minun puolestani enempää sillä siitä on jo monta vuotta aikaa. Vaikuttaakohan Darcy taas monien mielipiteeseen??

On aika uskomatonta että saat tämän tilanteen kanada vs. eurooppa keskusteluksi, ei voi kuin ihmetellä tuota sinun älynjuoksuasi.

Kyynärpäällä päähän ei ole puhdas taklaus ja aika moni sen Kanadassakin tuomitsi mutta ilmeisesti sinua ei taida Toronton ulkopuoliset mielipiteet kiinnostavan ja koko tuon sinun henkisen konkurssitilasi kruunaa tämä loistava marttyyri-asenne "kaikki vihaa Leafseja" ihan kun olisit joku 5. sukupolven Torontolainen lätkäfani etkä joku vihainen teini kaukaa Suomesta.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
"One of the greatest hits of all time"
"This is one of the best hits you'll ever see"
"Huge hit; possibly the best I've ever seen"
"this is a amazing hit"

Torontossa ja muualla Canadassa käytiin keskustelua kyseisestä pommista jälkeenpäin ja vallitseva enemmistö piti sitä puhtaana. Ei siinä mitään ei se minun mielipiteeseeni vaikuta mitä mieltä muut ovat. Itse näin tilanteen puhtaana taklauksena. Taklauksena joita on vuosien varrella nähty enemmänkin. Tämä pommi vain sattui pääsemään otsikoihin nimenomaan Kapasen hoipertelun ansiosta/takia.

Et kai oikeasti ole noin sinisilmäinen. Leafshän on vuosikaudet ollut vihatuimpia joukkueita koko änärissä. Varsinkin Habs-fanien keskuudessa.
Eikä se täällä jatkoajassakaan ole muuttunut. Provoja kirjoitellaan yhä, joskin se on tuntuvasti vähentynyt esimerkiksi viime vuodesta.
Voin ihan suoraan sanoa että jos Chad Kilger olis vetäny Tony Amonten samallalailla, ei tälläkään palstalla olisi tilanteesta juuri kirjoiteltu.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
TML kirjoitti:
Torontossa ja muualla Canadassa käytiin keskustelua kyseisestä pommista jälkeenpäin ja vallitseva enemmistö piti sitä puhtaana.

"Torontossa", "keskustelua", "vallitseva enemmistö" ja "puhdas". Vieläkö epäilet tuon kaupungin asukkaiden järjenjuoksua?

Kiva, kun TML kääntää väittelyn aina Eurooppa vs. Pohjois-Amerikka. Hävettääkö sinua jotenkin kannattaa Maple Leafsia, jolla on eurooppalainen kapteeni?

Puhtaitahan Tuckerin niitit yleensä ovat. Joko puhtaasti polville tai puhtaasti kädellä päähän.

Katso se tilanne vielä kerran. Missä Darcyn kädet? Kapasen naamassa? Kyllä.
 

TML

Jäsen
Grainger kirjoitti:
"Torontossa", "keskustelua", "vallitseva enemmistö" ja "puhdas". Vieläkö epäilet tuon kaupungin asukkaiden järjenjuoksua?
Eikö tää ny oo taas aika väsynyttä haukkua kokonaista kaupunkia vajaaksi. Tietääkseni Torontossa on pöpilä mutta että koko kaupunki. Älä ny jaksa lähtee tälläseen ala-aste touhuun.
Grainger kirjoitti:
Kiva, kun TML kääntää väittelyn aina Eurooppa vs. Pohjois-Amerikka. Hävettääkö sinua jotenkin kannattaa Maple Leafsia, jolla on eurooppalainen kapteeni?
Kerroppa esimerkkejä muista tilanteista kun olen kääntänyt väittelyn näille urille??
Ja ei hävetä. Olen Mats Sundinista hyvin ylpeä. Upea johtaja ja pelaaja.
Grainger kirjoitti:
Puhtaitahan Tuckerin niitit yleensä ovat. Joko puhtaasti polville tai puhtaasti kädellä päähän.
Auts, osu aika hyvin. On sulla kyllä aika kovat jutut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ovathan nämä Tuckerin taklaukset toisinaan likaisia mutta mietinpä vaan, että kohistaisiko täällä Jatkoajasta kyseisestä taklauksesta juurikaan jos siinä olisi ollut "bambeilemassa" joku nobody Kapasen sijaan...

Onhan se hyvä, että tunnetta on keskusteluissa mukana joten siinä mielessä mielenkiintoista seurata tätäkin vääntöä - mutta on se Tucker vaan "hyvä" pelaaja kun otteillaan herättää vihaa Suomessa saakka (ottaisin muuten joukkueeseeni ihan milloin vaan - joko Tuckerin tai Averyn).

Ehkäpä minussakin piilee torontolaistunut sadisti kun nautin taklauksista joiden jälkeen pelaaja hoippuu vaihtoaitioon, tosin (usein) omana vaatimuksenani on se, että taklaus on ollut puhdas mutta muutoin - antaa palaa ja vaikka täysillä puuntakaa hakien.

En voi muuta kuin nauttien katsoa sitä kun Scott Stevens jyräsi Slava Kozlovin joskus 90-luvulla toiselle mantereelle, Kozlov likimain kannettiin pois jäältä. Tai kun Konstantinov päätti Hawerchukin uran pleijareissa 1996-97 Niinimaan loisteliasta syöttöä seuranneessa tilanteessa. Good bye Dale...

vlad.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
vlad kirjoitti:
Ovathan nämä Tuckerin taklaukset toisinaan likaisia mutta mietinpä vaan, että kohistaisiko täällä Jatkoajasta kyseisestä taklauksesta juurikaan jos siinä olisi ollut "bambeilemassa" joku nobody Kapasen sijaan...


En voi muuta kuin nauttien katsoa sitä kun Scott Stevens jyräsi Slava Kozlovin joskus 90-luvulla toiselle mantereelle, Kozlov likimain kannettiin pois jäältä. Tai kun Konstantinov päätti Hawerchukin uran pleijareissa 1996-97 Niinimaan loisteliasta syöttöä seuranneessa tilanteessa. Good bye Dale...

vlad.

Ei tietenkään kohistaisi jos kyseessä olisi muu kuin Kapanen tai joku muu Suomalainen, tai ei ainakaan enää kun tuostakin on jo aikaa niin pitkään kulunut.

Itse pidän taklauksista, tappeluista ja taistelusta jossa ei periksi anneta tuumaakaan. Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta itse en nauti jos joku näissä tilanteissa loukkaantuu. Tai pahimmassa tapauksessa ura loppuu, kuten tuossa mainitsemassasi Hawerchukin tilanteessa. Kukaan kiekkoilija, näin uskallan sanoa, ei toivo että tappelussa tai taklauksellaan saa toisen uran lopetettua..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Orman Mollis kirjoitti:
Itse pidän taklauksista, tappeluista ja taistelusta jossa ei periksi anneta tuumaakaan. Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta itse en nauti jos joku näissä tilanteissa loukkaantuu. Tai pahimmassa tapauksessa ura loppuu, kuten tuossa mainitsemassasi Hawerchukin tilanteessa. Kukaan kiekkoilija, näin uskallan sanoa, ei toivo että tappelussa tai taklauksellaan saa toisen uran lopetettua..

Toisinaan tosin tuntuu siltä kun pelaajien otteita katsoo, että puheet ja todellisuus eivät kohtaa - ehkäpä ei nyt ihan uran päättymistä toivota mutta toiveissa saattaa olla ratkaisevissa peleissä avainpelaajan loukkaantuminen tms. Jos näin ei olisi niin miksi sitten haettaisi niitä taklauksia tilanteissa joissa toiselle ei anneta mitään mahdollisuuksia? Ovathan ne tietty näyttäviä taklauksia mutta ehkäpä niillä on toinen aspekti olemassa josta ei julkisuudessa aina niin kovin puhuta eli niiden avulla pyritään ratkaisemaan otteluita, kääntämään sarjaa itselle tai saamaan muulla tavoin yliote vastustajasta, esimerkkejä tällaisista tilanteista löytyy vaikka kuinka - yksistään Wingsien ja Avsien kauden '96-97 kohtaamiset tarjoavat useamman sellaisen esimerkin.

Itse en kuitenkaan lähde moralisoimaan pelaajia kovista ja kenties joidenkin mielestä yliampuvista otteista, en yksinkertaisesti voi moralisoida koskapa jos itse olisin heidän asemassa (olen ollut) niin taklaisin kovaa ja ajaisin puskista niin paljon kuin lähtee jotta oma joukkue saisi jonkinsortin edun. Valmentajana liikkuisin harmaalla alueella, voittamisen eteen on tarvittaessa tehtävä likimain kaikki mahdollinen (on ehkäpä nyt pistoolit tai ilmakiväärit voisi jättää kotiin). Tähän "kaikkeen mahdolliseen" kuuluisivat noudot, vastustajan avainpelaajien ärsyttäminen ja jahtaaminen kovilla taklauksissa kun vaan paikka tulee kohdalle, henkisen yliotteen saavuttaminen kaikin mahdollisin keinoin (vaikkapa pleijarisarjassa maalauttaa edellisenä yönä vierasjoukkueen pukuhuone jotta vastustajan olisi mahdottoman ikävä viettää siellä erätauot ja hetket peliä sekä pelin jälkeen - tähän "syyllistyi" eräs valmentajalegenda nimittäin Scotty Bowman). Ideoita ja keinoja on vaikka kuinka, kyse on vain mielikuvituksesta.

vlad.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saisikohan jostain nähtäville pistepörssin johon olisi merkattu vain tasakentällisin tehdyt pisteet?
Tuntuu olevan vähän turhan isossa roolissa nykyään nuo ylivoimat, joten olisi kiva katsoa kuka todella on hyvä tekemään pisteitä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
stiflat kirjoitti:
Saisikohan jostain nähtäville pistepörssin johon olisi merkattu vain tasakentällisin tehdyt pisteet?
Tuntuu olevan vähän turhan isossa roolissa nykyään nuo ylivoimat, joten olisi kiva katsoa kuka todella on hyvä tekemään pisteitä.
Klik!
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat

Feenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix ja San jose
Ottaa vähän päähän tuo NHL:n pelijärjestelmä, sillä miettikääs jos telkusta tulis vaikka ottelu Buffalo vs Anaheim. En ole aivan varma, mutta tietääkö joku kohtaavatko nämä joukkueet kertaakaan tällä kaudella?
 

Nshr

Jäsen
Feenix kirjoitti:
Ottaa vähän päähän tuo NHL:n pelijärjestelmä, sillä miettikääs jos telkusta tulis vaikka ottelu Buffalo vs Anaheim. En ole aivan varma, mutta tietääkö joku kohtaavatko nämä joukkueet kertaakaan tällä kaudella?
Eivät kohtaa. Sivua aiemmin Espoon Siniset mainitsi jo tämän kauden parit, ja ne ovat:

Pacific-Atlantic
Central-Northeast
Northwest-Southeast
Southeast-Pacific
Northeast-Northwest
Atlantic-Central
 

Spanky#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Mahtiankat, Minnesota Wild, Sport
Tässä vähän mietin, että onko NHL:ssä minkälaista fanikulttuuria. Mitään selviä fanijoukkojakaan en oikeastaan ole nähnyt, mutta se onkin ehkä koko katsomo yhtä suurta fanijoukkoa. Pelipaitoja on aika paljon kyllä näkyvissä joka puolella, kannustushuutojakin silloin tällöin. Lauluja sen sijaan en kyllä ole kuullut oikeastaan koskaan, tai en ainakaan muista,kun taas Ruotsissa tuntuu hoilotettavan. Mikä nyt sitten määritellään fanikulttuuriksi, mutta jokatapauksessa osaako kukaan kertoa aiheesta jotain?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Spanky#24 kirjoitti:
Mikä nyt sitten määritellään fanikulttuuriksi, mutta jokatapauksessa osaako kukaan kertoa aiheesta jotain?

Määritelmästähän se nyt tietenkin riippuu, mutta kyllä NHL:ssä fanikulttuuria on. Siihen kuuluu juurikin että mennään hallille vaikka pelipaita päällä ja siellä kannustetaan omaa joukkuetta taputtamalla tai muuten ääntä pitämällä. Mitään lauluja Amerikassa ei laulella, ei missään urheilutapahtumissa. Myöskään organisoituja fanijoukkoja ei niinkään ole, Amerikassa yleensäkään, ehkä ylipoistourheilussa omat oppilaat muodostavat tietyn ryhmän, mutta ammattiurheilussa tälläisiä ryhmiä ei niinkään ole.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
En nyt oikein tiennyt mihin tämä postaus olisi pitänyt laittaa, joten toivottavasti kukaan ei vedä vesimeloonia nenään :D.

Eli onko olemassa jonkunlaista listaa/sivua missä voisi järjestää nykyiset NHL-pelaajat ja miksei vaikka kaikkia aikaisempiakin pelaajia pelinumeronsa mukaan. NHL.comissa ei ainakaan pelkkää numerolistaa löydy.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Osaisiko kukaan esittää mitään arviota niistä joukkueista, jotka pelaavat Nhl:ssa trapitta, jos 26 joukkuetta 30:sta käyttää Paul Baxterin mukaan trappia tai jonkinlaista trapin variaatiota?


1. Chicago Blackhawks(?)
2.
3.
4.
 

65536

Jäsen
Suosikkijoukkue
Takatukat
Mind over matter kirjoitti:
Osaisiko kukaan esittää mitään arviota niistä joukkueista, jotka pelaavat Nhl:ssa trapitta, jos 26 joukkuetta 30:sta käyttää Paul Baxterin mukaan trappia tai jonkinlaista trapin variaatiota?
Joukkueet joiden valmennusjohto on niin ammattitaidotonta, etteivät osaa ryhmittää pelaajia edes trappiin. Chicagosta sen voi hyvin uskoa. Voisivat palkata vaikkapa Giovanni Trapattonin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mind over matter kirjoitti:
Osaisiko kukaan esittää mitään arviota niistä joukkueista, jotka pelaavat Nhl:ssa trapitta, jos 26 joukkuetta 30:sta käyttää Paul Baxterin mukaan trappia tai jonkinlaista trapin variaatiota?


1. Chicago Blackhawks(?)
2.
3.
4.

Ongelma on siinä että trapin variaatioita on 45 eri kappaletta ja jossain vaiheessa alkaa mennä jo henkimaailman väittelyksi onko taktiikka trappia vai jotain muuta.

Uskaltaisin väittää että liigassa ei ole yhtään jengiä joka ei käytä jonkunlaista trappia jossain kohtaa kautta/ottelua.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Spanky#24 kirjoitti:
Tässä vähän mietin, että onko NHL:ssä minkälaista fanikulttuuria. Mitään selviä fanijoukkojakaan en oikeastaan ole nähnyt, mutta se onkin ehkä koko katsomo yhtä suurta fanijoukkoa. Pelipaitoja on aika paljon kyllä näkyvissä joka puolella, kannustushuutojakin silloin tällöin. Lauluja sen sijaan en kyllä ole kuullut oikeastaan koskaan, tai en ainakaan muista,kun taas Ruotsissa tuntuu hoilotettavan. Mikä nyt sitten määritellään fanikulttuuriksi, mutta jokatapauksessa osaako kukaan kertoa aiheesta jotain?

Fanittamisen muoto on vain hieman toisenlainen kuin Euroopassa. Arvelisin.

Jenkkilässä on kuitenkin huomattava se tosiasia, että ne mahdolliset fanikatsomoalueet ovat lippujen hinnoiltaan sen verran arvokkaita, että seurojen omistajat eivät takuulla niihin paikkoihin ns. fanilippuja halua myydä. Koskapa nämä parhaimmat paikat myyydään joka tapauksessa loppuun.

Sen mitä olen tv-peleistä ja yhdestä paikan päällä näkemästäni NHL-pelistä todennut, niin mitään yhteneväistä huutoa/laulua en ole kuullut. "Defence!"-huuto lie se yleisin, jota tilanteen sopiessa kuulee. Muttei juurikaan muuta.

Kanadan puolella olettaisi olevan hieman äänekkäämpää kannustusta. Liekö vain olettamus vai harhakuva?
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Chicagolla kovaäänisin fanilauma taitaa olla katsomolohkossa 300 tms, eli hattuhyllyllä. Eipähän siellä mitään rumpuja eikä fanilauluja laulella. Nykyään ne taitaa huutaa vaan tappouhkauksia Wirtzille...
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itse olen saanut sen käsityksen, ett Flamesillä on aika hyvä fanikulttuuri. Jostain olin lukevina jossain vaiheessa, että heilä pitäisi olla parasta älämölöä koko liigassa aina koti otteluissa.

En sitten tiedä olenko aivan pihalla tässä asiassa, entäs missä on "huonointa" katsomokulttuuria?
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
-Niks- kirjoitti:
Itse olen saanut sen käsityksen, ett Flamesillä on aika hyvä fanikulttuuri. Jostain olin lukevina jossain vaiheessa, että heilä pitäisi olla parasta älämölöä koko liigassa aina koti otteluissa.

En sitten tiedä olenko aivan pihalla tässä asiassa, entäs missä on "huonointa" katsomokulttuuria?

Yksi vahvan kannatuksen joukkue on myös Montreal Canadiens. Melkein missä tahansa joukkue pelaakin, katsomosta löytyy yllin kyllin CH-paitoja. Ja edellinen kotipeli oli 78:s peräkkäinen loppuunmyyty. Saavutus sekin, kun ottaa huomioon joukkueen menestyksen työsulkua edeltävältä vajaalta kymmeneltä kaudelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös