Mainos

Yleisesti NHL:stä

  • 4 175 000
  • 14 729

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Mitenköhän tuo Senatorsin omistajuus nyt menee kun Melnyk on kuollut? Perikunta siis kaiketi omistaa joukkueen, mutta onko tietoa että seura olisi myynnissä? Vai meinaako Melnykin tyttäret jatkaa omistajina? Hehän ovat käsittääkseni melko nuoria, vasta parikymppisiä. Vaimostaan ja tyttäriensä äidistä Melnyk oli eronnut jo aiemmin.
32 thoughtsissa puhelivat, että mennee toukokuulle päätöksen teko siitä jatkavatko he omistajina vai myyvätkö. Jossain vaiheessa Senatorsista oli tarjottu 450m, mutta NHL oli nauranut tarjoukselle ja hylännyt sen alihintaisena. Eli saa ostaja laittaa aika paljon massia pöytään, jos meinaavat Senatorsin ostaa tai jos sitä nyt siis ylipäätään myydään. Saa nähä milloin saavat sen keskusta-areenan, jolloinseurasta tulisi vielä nykyistä houkuttelevampi.
 

ipaz

Jäsen
32 thoughtsissa puhelivat, että mennee toukokuulle päätöksen teko siitä jatkavatko he omistajina vai myyvätkö. Jossain vaiheessa Senatorsista oli tarjottu 450m, mutta NHL oli nauranut tarjoukselle ja hylännyt sen alihintaisena. Eli saa ostaja laittaa aika paljon massia pöytään, jos meinaavat Senatorsin ostaa tai jos sitä nyt siis ylipäätään myydään. Saa nähä milloin saavat sen keskusta-areenan, jolloinseurasta tulisi vielä nykyistä houkuttelevampi.
Siitä kun parikymppiset mimmit laittaisivat seuran lihoiksi, niin on melko huolettomat päivät loppuelämäksi. No on ne varmaan muutenkin kun isänsä miljardit perivät.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Varmaan järkevintä olisi myydä, kun ei ole häävi bisnes nykyisellä hallilla ja tuskin huvittaa/kannattaa niitä muita perintöropoja syytää kaivoon, minkä uusi areena tai seuran siirtäminen vaatii.

Mutta jos tyttäret ovat isäänsä tulleet, niin tässä nähdään vielä melkoista draamaa ja viihdettä.

Athleticin jutusta heräsi kyllä ajatus, että pappa-Melnyk ei ollut kenties kaikkia diagnooseja ja niiden vaatimaa lääkitystä elämässään saanut. Anekdooteissa kuvailtu käytös voisi hyvinkin olla mielenterveysongelmista peräisin. Tai sitten vaan kusipäisyydestä ja viinasta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse toivon hartaasti, että Melnykin tyttäret jatkaisivat omistajina. Kaksi nuorta naista toisi aika raikkaan tuulahduksen NHL-omistajien old boys' clubiin.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
En tunne Melnykin tyttäriä henkilökohtaisesti, mutta koska sukupolvi ja -puoli yleisesti ottaen vaikuttavat siihen miten ihminen ajattelee, niin voisin kuvitella että he katsovat maailmaa eri tavalla kuin vaikkapa Bruinsin omistaja Jeremy Jacobs, 82. Toki miten tämä sitten heijastuisi heidän omistamansa NHL-organisaation arkeen on kokonaan toinen juttu.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Tässä kun kattelee det-fla peliä, niin siniviivojen vieressä on jäässä vaihtuvat mainokset, jotka näkyy vain kun kuva tulee pääkamerasta. Eli mainos ei näy jos kuvataan esim maalin takaa. Miten nuo mainokset on toteutettu?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tässä kun kattelee det-fla peliä, niin siniviivojen vieressä on jäässä vaihtuvat mainokset, jotka näkyy vain kun kuva tulee pääkamerasta. Eli mainos ei näy jos kuvataan esim maalin takaa. Miten nuo mainokset on toteutettu?
Mitä todennäköisimmin virtuaalisesti.
 

ipaz

Jäsen
Tässä kun kattelee det-fla peliä, niin siniviivojen vieressä on jäässä vaihtuvat mainokset, jotka näkyy vain kun kuva tulee pääkamerasta. Eli mainos ei näy jos kuvataan esim maalin takaa. Miten nuo mainokset on toteutettu?
Juu ei siellä jäällä mitään mainosta ole, vaan se heijastetaan ainoastaan tv-kuvaan. Tekniikasta en tiedä sanoa, mutta varmaan vähän samalla tapaa miten NFL:ssä tv-kuvaan tulee etenemismatkat ja muut statsit.

edit. Piti selvittää:



 
Viimeksi muokattu:

Gemondo

Jäsen
Lähinnä ajoin takaa sitä että kun joka paikka on ammuttu täyteen mainoksia keksittiin vielä keino saada lisää niitä.
Jepjep, mutta logiikka mielestäni ontuu koska tällä tavalla niitä mainoksia on vähemmän. Tätä teknologiaa toivoisin myös Ouluun.

Se pitää kyllä sanoa noista "virtuaalisista" mainoksista että itseäni ne häiritsevät, koska ne eivät aina tunnu pysyvän paikoillaan vaan liikkuvat hieman kuvan mukana.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Vaikka @Robin Big Snake taisikin heittää tuon hiukan kieli poskessa piikkinä oululaiselle tilkkutäkille, niin on siinä sen verran perää että tuota virtuaalisten mainosten tekniikkaa on alunperin lähdetty kehittämään Suomessa. Ei tosin Oulussa vaan Ristiinassa.


LÄHES 20 vuotta sitten Erkki Rantalainen keksi tekniikan, jonka avulla television urheilulähetyksissä oli mahdollista näyttää virtuaalisia mainoksia.

Esimerkiksi Barcelonan ottelua Suomessa seuraaville voitaisiin esittää jalkapallokentän laidalla erilaisia mainoksia kuin tv-katsojille Ruotsissa tai Tanskassa.

Rantalainen ymmärsi, että käsissä oli keksintö, jolla voisi ansaita rahaa. Hän perusti Virtual Advertising Systems -nimisen yhtiön ja haki avukseen rahoittajia.

NYKYÄÄN yritys tunnetaan nimellä Supponor ja sen pääkonttori on Lontoossa. Rantalaisen kehittämä tekniikka on käytössä niin Bundesliigassa kuin Espanjan liigassakin.

VUONNA 2000 tammikuussa Rantalainen luki uutisen, jonka mukaan mediayhtiö CNN oli virtuaalisesti liittänyt logonsa New Yorkin uudenvuodenjuhlia seuraavaan tv-lähetykseen.

Katsojien silmissä näytti siltä kuin Times Squarella rakennuksen seinässä olisi lukenut CNN.

”Ymmärsin, että tuossahan voisi hyödyntää minun konenäkökameraani.”

RANTALAINEN patentoi keksintönsä ja ryhtyi kaupittelemaan liikeideaa sijoittajille.

Hänen keksintönsä perustuu lähi-infrapunaan, jonka avulla televisiokamera tunnistaa kentän laidan mainokset. Tekniikka luo eräänlaisen maskin, joka tuo mainokset kuvaan.

Tv-ruudussa esiintyvä pelaaja ei kuitenkaan jää mainoksen alle vaan näkyy kuvassa normaalisti.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs

Penguinsin pelipaidan rinnasta löytyy sitten tällaista mainosmerkkiä ensi kauden alusta alkaen, ja eiköhän tässä jonkin sortin pandoran lipasta olla availemassa noiden suhteen muutenkin. Seuraavaa näihin hippoihin ilmoittuvaa joukkuetta odotellessa.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa

Penguinsin pelipaidan rinnasta löytyy sitten tällaista mainosmerkkiä ensi kauden alusta alkaen, ja eiköhän tässä jonkin sortin pandoran lipasta olla availemassa noiden suhteen muutenkin. Seuraavaa näihin hippoihin ilmoittuvaa joukkuetta odotellessa.
Tämähän ei ole varsinaisesti uusi juttu, vaan pelipaitoihin tulevista mainoksista päätettiin jo joskus viime syksynä. Penguins nyt sattui olemaan ensimmäinen yhteistyökumppanin löytänyt joukkue, mutta vastaavat mainokset ovat varmasti joka joukkueen paidassa ensi kaudella.

Mikäli Pandoran lipas taas viittasi siihen, että näitä paitamainoksia alkaisi tulla enemmänkin, niin ei helvetti, toivottavasti ei todellakaan. Se on onneksi liigan eikä joukkueiden käsissä, joten kukaan yksittäinen omistaja ei voi lähteä mainoksilla soololemaan. Luotan siihen, että liigalla on sen verran pelisilmää, ettei mitään tilkkutäkkejä rapakon takana nähdä. Tuo ihan tyylikäs tulitikkuaskin kokoinen pikkukuva ei vielä häiritse. Ehkä housuihin voisin hyväksyä vastaavan kokoisen kuvan, mutta siihen sen soisi jäävän.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Penguins nyt sattui olemaan ensimmäinen yhteistyökumppanin löytänyt joukkue, mutta vastaavat mainokset ovat varmasti joka joukkueen paidassa ensi kaudella.
Kunnia ekasta paita sponsoridiilistä taitaa kyllä kuulua Washington Capitalsille.
Myös Columbus Blue Jackets on julkaissu paita sponsoridiilin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
New York Rangers on nyt pitänyt oman maalinsa puhtaana kolme peliä putkeen (2 x Shesterkin ja 1 x Georgiev).

Edellisen kerran Rangers on voittanut kolme peräkkäistä ottelua ilman takaiskuja omiin helmikuussa 1973.
 

ipaz

Jäsen
Tietääkö kukaan mikä San Jose Sharksin pelinumero-hassuttelun takana oikein on? Kaikilla pelaajilla jotka NHL:n ja farmin väliä kulkee on sama numero molemmissa joukkueissa. Numero ilmeisesti päätetään harjoitusleirillä ja sillä sitten vedetään koko kausi - pelasi sitten NHL:ssä tai AHL:ssä. Sharksissa pienet numerot (alle 30) ovat todella harvinaisia, vaikka seuralla ei ole ainuttakaan jäädytettyä numeroa (kohta on #12). Onko se ex-GM Wilsonin ajatus vai jonkun varustepäällikön idea? Varmasti moni nuori pelaaja joka on pelannut vaikka junnuna #17 haluaisi sen myös NHL:ssä kun paikka aukeaa, mutta ei. Siellä painetaan joku 83 selässä kaudesta toiseen.

Ottawa lopetti isoilla numeroilla leikkimisen ja tälle kaudelle todella moni pelaaja vaihtoi / sai pienemmän numeron paitaansa. Samaan tunnutaan pyrittävän myös Pittsburghissa, Dallasissa ja Minnesotassa, jossa uusi pelaaja saa usein pienemmän kuin isomman numeron. Myös Anaheimissa farmipelaajasta NHL-vakiokokoonpanoon murtautuva saa yleensä jossain vaiheessa sen #61 tilalle järkevämmän #19 tms. Ja tuntuu että Floridassakin pelaajia ohjataan ottamaan mieluummin pieni kuin iso pelinumero, vaikka siellä tilanne aika 50/50 onkin.

NY Islanders ja Lou Lamoriello ovat tietysti täysin omaa luokkaansa tässä pelinumeropolitiikassa, eikä seurassa nähdä isoja numeroita kun parilla veteraanilla (Cizikas ja Pageau). Monen seuran AHL-joukkueessa pelataan pääsääntöisesti pelkillä pienillä numeroilla (mm. Bakersfield, Belleville, Bridgeport, Chicago, Hershey, Laval, Ontario, Springfield ja Texas).

Tuo San Josen tapa hämmentää.
 

Nick Neim

Jäsen
Tietääkö kukaan mikä San Jose Sharksin pelinumero-hassuttelun takana oikein on? Kaikilla pelaajilla jotka NHL:n ja farmin väliä kulkee on sama numero molemmissa joukkueissa. Numero ilmeisesti päätetään harjoitusleirillä ja sillä sitten vedetään koko kausi - pelasi sitten NHL:ssä tai AHL:ssä. Sharksissa pienet numerot (alle 30) ovat todella harvinaisia, vaikka seuralla ei ole ainuttakaan jäädytettyä numeroa (kohta on #12). Onko se ex-GM Wilsonin ajatus vai jonkun varustepäällikön idea? Varmasti moni nuori pelaaja joka on pelannut vaikka junnuna #17 haluaisi sen myös NHL:ssä kun paikka aukeaa, mutta ei. Siellä painetaan joku 83 selässä kaudesta toiseen.
Jep, näin se tosiaan Sharksissa tuntuu menevän, vaikka sitä en osaa sanoa, että kenen päätöksistä tuo on peräisin. Taannoin oli kaverin kanssa puhetta pelinumeroista ja siihen liittyen muistan googlailleeni Desjardinsin #69 numeron taustaa, ja vastauksena tosiaan oli se, että mies ei siihen numeroon itse voinut millään tavoin (silloin) vaikuttaa. Harjoitusleirillä lyödään käteen numero, ja sillä mennään jokunen vuosi.

sanjosehockeynow.com kirjoitti:
NO. 69
The number is a lot more common in collegiate and professional football, but it is the rarest of rare to see an athlete in any other sport sporting No. 69. This is especially for hockey — and specifically, the NHL — as Mel Angelstad is the only player in league history to don the number when he played two games for the Washington Capitals in 2004.

On Jan. 3, 2011, however, Angelstand would have some company when Andrew Desjardins made his NHL debut, donning controversial digits

It has universally become a humorous, not to mention sexually enticing, number. It is most likely due to the latter that many sports leagues and teams avoided assigning No. 69 to their players. Desjardins was one of the rare exceptions but his reasons for wearing the number aren’t as humorous as some may think.

“I actually didn’t pick that number,” admitted the former San Jose Sharks player. “It was given to me as a camp number. I eventually made [the Sharks] but as a young guy, I wasn’t able to change numbers and I played a few years with that number. Then, when I was able to change numbers, I changed it to 10.”

 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tuo on luultavasti melko normaali käytäntö, että jos ei ole ykköskiepin varaus tms superjunnu, niin numeroa ei kysellä vaan se annetaan. Saa sitten vaihtaa kun on vakiinnuttanut paikkansa shoussa.

Missä sitten voi olla eroa, on että kuinka paljon huoltotiimillä on silmää näille annetuille numeroille ja kuinka nopeasti pelaaja saa numeron saa valita. Esim. Bruinsissa Krejci sai NHL:ään junnuista tullessaan numeroksi #46, joka oli 2x #23, jota hän oli käyttänyt aiemmin ja vaikka Krejci palasi vielä seuraavana syksynä Providencessa numeroon #23, niin NHL:ssä päätti sitten pitää neljäkutosen, vaikka jossain vaiheessa halukkuutta numeron vaihtoon kyseltiin.

Tuossa nyt on yhden pelaajan kohdalla tulee aika hyvin syitä, miksi pelataan isoilla numeroilla. Jos organisaatiossa on tapana odottaa toiselle kaudelle tai jopa pidemmälle ennen kuin pelaajalta kysytään numerosta, niin helpostihan pelaaja on jo ehtinyt mieltyä ja tottua siihen millä on breikannut, eikä edes halua vaihtaa.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Tietääkö kukaan mikä San Jose Sharksin pelinumero-hassuttelun takana oikein on? Kaikilla pelaajilla jotka NHL:n ja farmin väliä kulkee on sama numero molemmissa joukkueissa. Numero ilmeisesti päätetään harjoitusleirillä ja sillä sitten vedetään koko kausi - pelasi sitten NHL:ssä tai AHL:ssä. Sharksissa pienet numerot (alle 30) ovat todella harvinaisia, vaikka seuralla ei ole ainuttakaan jäädytettyä numeroa (kohta on #12). Onko se ex-GM Wilsonin ajatus vai jonkun varustepäällikön idea? Varmasti moni nuori pelaaja joka on pelannut vaikka junnuna #17 haluaisi sen myös NHL:ssä kun paikka aukeaa, mutta ei. Siellä painetaan joku 83 selässä kaudesta toiseen.
Piti ihan käydä katsomassa noita Sharksin pelaajien numeroita. Suurin osa tosiaan pelaa isoilla numeroilla, mutta sitten esimerkiksi ykköskiepin varauksista Timo Meier pelaa Sharksissa numerolla #28, vaikka ennen ammattilaiseksi siirtymistään käytti numeroa #96. Sama Tomas Hertlin kohdalla, pelasi ennen Sharksiin siirtymistään numerolla #93 ja San Josessa selkään lyötiin #48. Pojat varmaan sitten mieltyivät uusiin numeroihinsa, jos olisi ollut edes mahdollista vaihtaa haluamaansa. Nytkin siellä on tullut yliopistosta tällä kaudella Bordeleau ja Weatherby kokoonpanoon, molemmat pelaavat pienillä numeroilla, mutta eivät saaneet aiemmin urallaan pitämiään numeroitaan selkäänsä, vaikka olisivat olleet vapaana.

Tuo Desjardinsin tapaus kyllä avaa tätä Sharksin numeropolitiikkaa, mutta on kyllä erikoisen oloista. Poikkeus toki löytyy sitten esimerkiksi Rudolfs Balcersissa, joka pelaa ns. omalla numerollaan #92, jota on käyttänyt ennen uraansa Pohjois-Amerikassa. Senatorsin organisaatiossa Balcers ei tätä numeroa käyttänyt, vaan ennen Sensiin siirtymistään Sharksin farmissa annettua #38. Jonathan Dahleninkin pelinumero #76 on mielenkiintoinen, kun siellä olisi ollut Timråssa käyttämänsä #54 vapaana ja nyt sillä pelaa joku nevahööd farmista nostettu scottreedy. Reedy tosin käytti tuota numeroa jo viime kaudella Barracudassa, joten onko siellä sitten koko organisaatiossa vain yksi numero käytössä pelasi sitten ylhäällä tai farmissa. Muutenkin nuo Barracudan pelaajienkin numerot ovat kaikki suuria ja vain pari pelaajaa pelaa pienillä perinteisillä numeroilla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tietääkö kukaan mikä San Jose Sharksin pelinumero-hassuttelun takana oikein on?
Oisko käytännön syyt? Barracudahan pelaa samassa hallissa niin vois olettaa että käyttävät samoja tiloja ja varastoja. Esim. mailoissahan on pelaajan nimi ja numero niin eipä noita tarvii vaihdella niiden pelaajien kohdalla jotka farmin ja show välillä seilaa. Eli ois tällainen käytäntö joka helpottaa huoltajien elämää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös