Kun näitä noita kriteerejä vertaa tuohon toiseen lainaamaani kohtaan, niin ei voi kuin ihmetellä, että oletko koskaan nähnyt Ovechkinin pelaavan? Joku Nash on vielä laiska surffailija Ovehckiniin verrattuna.
Voin kertoa, että olen muutaman kerran. Viimeksi viime yönä.
Ovechkin kyllä kuuluu omalta osaltaan tuohon minun mainitsemaan kapteeni tyyppiin. Takaa-ajo asemassa kolmannessa erässä Ovechkin on usein se pelaaja, joka ottaa kohtalon omiin käsiinsä ja tekee ne tarvittavat maalit tai taklaa niin kauan kaikkea mikä liikkuu, että joukkue ymmärtää ettei luovuteta.
Ovechkinin työmäärää puolustussuuntaan on joidenkin tahojen toimesta kritisoitu. Ovie on kyllä mainio pelaamaan puolustussuuntaan niin halutessaan, mutta näin ei aina ole. Hän on mielestäni hieman liikaa hyökkäysorientoitunut pelaaja olemaan
minun arvostamaani kapteenieliittiä, mutta toki loistava kapteeni ei siinä mitään. Paremmin tuohon paikkaan olisi käynyt vaikka se Kovalchuk mutta kun ei Ilya ole enään kapu. Tai vaikka Nieds, jonka peli on parhaimmillaan todella hienoa eikä käsi tutise kovassakaan paikassa, mutta minusta alkukauden surffaileva Niedermayer oli lähinnä vitsi kapteenina.
Nash on mielestäni kaukana siitä surffailevasta itsestään mitä nähtiin hänen NHL-uransa alkupuolella.
Eli siis kaikki tuo oli yhtä kuin: Ehkä otin väärän nimen tuohon vertaukseen pistenikkarista eikä tarkoitus ollut aliarvioida Ovechkinia ollenkaan. Silti en näe Ovien kuuluvan NHL:n parhaimpiin
kapteeneihin.
Seuraavaksi varmaan joku tulee huutelemaan miten Scott "neljä cupia hei" Niedermayer on NHL:n paras kapteeni. Vastaan jo valmiiksi. Niedermayer oli yksi alkukauden pahimpia pettymyksiä minulle. Ei tuollaista peliä kapteeni vaan voi pelata. Eri ääni oli kellossa esimerkiksi Kanadan paidassa, mutta jos ei vanha enää jaksa syttyä NHL:n runkosarja peleihin niin miksi edes suostuu kantamaan C:tä rinnassaan?