Siirrän keskustelun tähän paremmin aiheeseen sopivaan ketjuun.
- Jokerit budjetoi yhteen kauteen n. 20 miljoonaa euroa, josta n. puolet pelaajiin.
- Jokereiden keräämät varat olivat viime kaudella 7-10 miljoonaa euroa ja tappiota tuli 10-13 miljoonaa euroa.
- Venäläisellä rahalla kuitattiin tappiot.
- Tälle kaudelle budjetti pysyi samana, vaikka viime kausi oli tietolähteistä riippuen yli 50% (=tappion määrällä ei ole merkitystä)
- Jokereiden joukkue oli kauden päätteeksi halvempi kuin aluksi, sama näyttäisi toistuvan tällä kaudella.
Teoriani on edelleen tuo, että Jokereiden uudella venäläisomistuksella (joka on siis sidoksissa KHL:n hallintoon) on keskeinen tehtävä pitää huolta Jokereista. Rahat eivät saa loppua, sen takia tappiot kuitataan, vaikka pitäisi olla täysin selvää, ettei Jokereista ole tulossa voitollista tai edes nollatulokseen pääsevää seuraa. Mutta samoin näen, että Jokereiden pelaajakaupankäyntiä säännellään kauden aikana etenkin nyt kun kaksi kautta peräjälkeen urheilullinen menestys on yllättänyt niin monet totaalisesti. (Venäjällä tuollaisella rahamäärällä ei pystyttäisi kovinkaan monessa seurassa vastaaviin tuloksiin, kiitän tästä Erkkaa, Kurria, Vuorista, Kohosta ja muuta henkilökuntaa. Loistavaa duunia!)
Uskon, että Jokerit voi menestyä. En pidä todennäköisenä mestaruutta. Toivon lisää vahvistuksia. Ihmettelen, mihin rahat menevät, sillä jos eivät pelaajahankintoihin, niin ensi kauden uusien rahojen myötä ne ovat silloin jo kankkulan kaivossa.
Kiitän tästä! Itsekin tosin painelin vastoin suunnitelmia pehkuihin, joten, niin no, sori että pidin sua hereillä.Vittu olin jo menossa nukkumaan, mutta herramiehenä olen sinulle toki kommentin velkaa @V-G
Saat huvittua, mutta korjaan sen verran, että tuo taloudellinen riippuvuus ei ollut se keskeisin osa, vaan se mitä se aiheuttaa ja missä se näkyy.Minua, kaikella kunnioituksella, huvittaa tuo sinun usein tuomasi toteamus siitä, että Jokereiden taloudellinen asema aiheuttaa riippuvuussuhteen Rottenbergiin. Se ei minua huvita siksi, etteikö se olisi totta, vaan siksi, koska se on itsestäänselvyys.
En ole. Olen sanonut, että Rotenberg pyrkii reguloimaan Jokereiden mahdollisuuksia. Sanoin nimenomaan, että Jokereiden mestaruus ei ole mahdotonta. Se on hyvin vaikeaa jo muutenkin, mutta mielestäni se, että nyt kaksi vuotta putkee joukkueen leveydestä on tingitty vaikka rahaa olisi korjata tilanne, kielii siitä ettei se raha ole oikeasti käytössä.Sinä olet nimittäin antanut ymmärtää, että Rotta tekisi kaikkensa ettei Jokerit vaan vahingossakaan voita SKA:ta.
Mä en ole pyytänyt sinänsä, että Rotenberg kaivaisi kuvettaan, vaan että Jokerit käyttäisi Olimbista, Korpikarista, Väänäsestä ja Huhtalasta sekä Moseksen pelaajaoikeuksista saamansa rahat suunnilleen 1:1. Ts. olen ihmetellyt, miksei joukkuetta levennetä enemmän. Sillä saisi a) lepoa ja b) kilpailua pelipaikoista. Pelitahti KHL:ssä Spenglerit mukaan laskettuna on helvetin kova.tai että Rotta ei voi yhtään kaivaa kuvetta jos vähän tarvittaisiin vahvistuksia loukkaantuneiden tilalle, niin ei siitä mielestäni voi vetää suoraa johtopäätöstä siihen, että Rotta olisi jotenkin meitä vastaan.
Saadaan voittaa ja pystytään voittamaan. Tämä on selvää. Tuomareista en tässä yhteydessä vingu, vaikken pidäkään tuomaritoimintaa aivan reiluna kaiken kaikkiaan. Taloudelliset reunaehdot, kunnes toisin todistetaan, ovat mielestäni seuraavat:Meillä on omat taloudelliset reunaehdot joiden mukana mennään ja yritetään pärjätä, mutta en usko etteikö me saada voittaa ketä me halutaan. Eri asia on sitten, että pystytäänkö.
- Jokerit budjetoi yhteen kauteen n. 20 miljoonaa euroa, josta n. puolet pelaajiin.
- Jokereiden keräämät varat olivat viime kaudella 7-10 miljoonaa euroa ja tappiota tuli 10-13 miljoonaa euroa.
- Venäläisellä rahalla kuitattiin tappiot.
- Tälle kaudelle budjetti pysyi samana, vaikka viime kausi oli tietolähteistä riippuen yli 50% (=tappion määrällä ei ole merkitystä)
- Jokereiden joukkue oli kauden päätteeksi halvempi kuin aluksi, sama näyttäisi toistuvan tällä kaudella.
Tottahan toki on mahdollista, että oma biiffini KHL:ää kohtaan vaikuttaa näkemyksiini. Sen takia(kin) haluan aiheista keskustella. Mutten koe purkavani jotain vitutusta Rotenbergiin, vaan olen esittänyt, että hänen asemansa Jokereissa ei ole hyvästä. Sen uskon, että hänen asemansa on täysin harkittu. Jokereiden saaminen KHL:ään oli todella iso asia: melkein kaikkialla oltiin kiinnostuneita joukkueesta ja suomalaisesta seurasta.Ja nyt mä mutuilen, älä siis suutu vaan korjaa jos olen väärässä. Muistan kun viime kaudella toit hyvin selvästi esiin sen kuinka sinua vituttaa, kun Jokereilla ei ole todellisia mahdollisuuksia voittaa Gagarinia. Uskonkin, täydellä kunnioituksella, että sama asia vituttaa sinua tälläkin kaudella ja se nyt purkautuu jo kohdentuu Rottaa kohden, kun hän ei anna meille rahoistaan vaikka 20 miljoonaa joukkueen kokoamiseen. Ja kyllä minuakin toki vituttaa Rotan kaksoisrooli ja paljon vituttaakin ja varmaan meitä kaikkia Jokeripuolen kirjoittajia se vituttaa, mutta en näe sitä esteenä Jokereiden mahdolliselle menestykselle enkä todellakaan usko mihinkään salaliittoon Jokereita vastaan.
Teoriani on edelleen tuo, että Jokereiden uudella venäläisomistuksella (joka on siis sidoksissa KHL:n hallintoon) on keskeinen tehtävä pitää huolta Jokereista. Rahat eivät saa loppua, sen takia tappiot kuitataan, vaikka pitäisi olla täysin selvää, ettei Jokereista ole tulossa voitollista tai edes nollatulokseen pääsevää seuraa. Mutta samoin näen, että Jokereiden pelaajakaupankäyntiä säännellään kauden aikana etenkin nyt kun kaksi kautta peräjälkeen urheilullinen menestys on yllättänyt niin monet totaalisesti. (Venäjällä tuollaisella rahamäärällä ei pystyttäisi kovinkaan monessa seurassa vastaaviin tuloksiin, kiitän tästä Erkkaa, Kurria, Vuorista, Kohosta ja muuta henkilökuntaa. Loistavaa duunia!)
Uskon, että Jokerit voi menestyä. En pidä todennäköisenä mestaruutta. Toivon lisää vahvistuksia. Ihmettelen, mihin rahat menevät, sillä jos eivät pelaajahankintoihin, niin ensi kauden uusien rahojen myötä ne ovat silloin jo kankkulan kaivossa.
Noup, väärässä olet. Sinä sentään perustelit edes vähän, mutta moni muu ei lainkaan ennen attendoa yllä (ja Mikea ennen sitä mutta se oli tavallaan eri keskustelu). Ensinnäkään tässä ei ole mitään "kaikki meitä vastaan"-asetelmaa. Toisekseen, kukaan ei ole loukkaantunut siitä, että ollaan eri mieltä. Käytin ehkä hieman ajattelemattomasti tuota sanaa, sillä se mahdollistaa huomion siirtämisen tälle "älä itke, loukkaantuja"-osastolla. Olisi pitänyt käyttää toista sanaa, mutta pointti oli etten pitänyt tästä foliohatuksi syyttelemisestä etenkään, kun mitään kunnollisia vasta-argumentteja ei näkynyt.Ihmiset jotka arvostelevat tässä asiassa heitä, jotka eivät jaksa nähdä kaikkea niin "kaikki meitä vastaan"-meinikinä, ovatkin nyt samassa sanomassa, ettei näin voi/saa sanoa. Jos joku muu on toista mieltä, niin se on loukkaavaa ja asiatonta.