Kävin eilen pitkästä aikaa SaiPan pelissä. Vastassa oli Tappara, eikä kaupungissa ollut tietääkseni muita aktiviteetteja samalle illalle. Sen lisäksi Virran joukkue on herättänyt ymmärtääkseni positiivista kiinnostusta paikallisissa kiekkofaneissa, joten kieltämättä yllätyin, että paikalle oli vaivautunut ainoastaan 2202 katsojaa. Asiaa puitiin myös paikallisradiossa, jossa veikkailtiin syyksi korona-ajan aiheuttamia muutoksia ihmisten kulutustottumuksissa.
Näin saattaa hyvinkin olla, en minä tiedä. Itse kun ajattelin, niin vika on tuotteessa ja etenkin pelaajistossa - eilisestäkin SaiPan joukkueesta oli yli puolet sellaisia kavereita, joista en ollut kuullutkaan. Jos olisin kovan luokan kannattaja, tuo tuskin haittaisi, mutta satunnaisesta kävijästä olisi mukavaa tietää edes ykkösviisikon pelaajat nimeltä. Valitettavasti näin ei enää ole kuin suurimpien seurojen kohdalla, eilisenkään jälkeen en osaisi nimetä SaiPasta edes kymmentä pelaajaa, niin väritön sakki heillä valitettavasti on.
Entä maksaisinko lipusta sen 25 euroa, että pääsisin istumaan? Kerran-kaksi kaudessa ehkä, mutta useammin en. Tuote ei ole niin priimaa, että vinguttaisin korttiani tuon enempää. Se on tietysti sääli, koska vain satunnaiskatsojia houkuttelemalla seura voi kehittyä ja saada itsestään kiinnostavamman.
Sekin on totta, että pelejä on ihan liikaa ja pelipäivät sekavia. Olen ehdottomasti peruspelipäivien kannalla (ti, to, la ja huippupeli su), nyt tuntuu siltä että joka päivä pelataan jossain. Toiminta sirpaloituu ja vielä viime viikon alussa kuusi ottelua pelanneella joukkueella on jo 11 ottelua tilillään ennen viikon taukoa (tämä on kärjistämistä, tiedän). Sarjasijoitus on voinut heitellä miten sattuu ja taas on satunnainen katsoja ihan ihmeissään.
Ei kai tästä vuodatuksesta mitään iloa ollut, onhan näitä asioita vatvottu ees taas vuosi toisensa jälkeen. Nyt tuli vain yksi mielipide lisää.