Yleisömäärät kaudella 2015–2016

  • 280 638
  • 1 482

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko kotimatsin seuraaminen televisiosta sama (tai jopa parempi?) asia kuin paikan päällä? Jos mä nyt tulkitsin tämän asian ja asenteen oikein, niin ei paljoa tarvitse enää ihmetellä yleisökatoa.

Helpompaa se on ainakin.
 

Kotikatsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Käsittämättömiä selityksiä!

Mielestäni on todella outo lähtökohta tähän keskusteluun, että kuluttajalla olisi jokin velvollisuus järjestää asiansa niin, että pääsisi hallille. Jokainen käyttää vapaa-aikaansa haluamallaan tavalla, ovat ne rajoittavat tekijät sitten raha, aika, muut harrastukset tai ihmissuhteet. Jos viettää mielummin aikaansa puolison/perheen kanssa, konsertissa, ravintolassa tai kavereiden kanssa niin millä järjellä ne ovat jotakin huonoja selityksiä tai tekosyitä?
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistelisin, että Jokereilla olisi ollut ainakin aikanaan jotain risteilykuvioita, joissa kaverini olisivat olleet mukana, mutta niillä taisi olla joku hintalappu kylläkin.

Jokereilla on ainakin vuotuinen Locker room sale, jossa fanit pääsevät tapaamaan pelaajia ja mm. ostamaan kaikkea seuraan liittyvää tavaraa, sekä tutustumaan Hartwall Arenan tiloihin joihin muuten ei pääsyä ole (mm. Jokereiden pukukoppi jne.). Tämän lisäksi on tainnut joka vuosi olla jotain fanitapaamista. Tänä vuonna oli Helsingin rautatieasemalla isompi kokoontuminen, mihin samalla liitettiin tuo VR:n kanssa tehtävä yhteistyö ja otettiin iso joukkuekuva fanien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jokereilla on ainakin vuotuinen Locker room sale, jossa fanit pääsevät tapaamaan pelaajia ja mm. ostamaan kaikkea seuraan liittyvää tavaraa, sekä tutustumaan Hartwall Arenan tiloihin joihin muuten ei pääsyä ole (mm. Jokereiden pukukoppi jne.). Tämän lisäksi on tainnut joka vuosi olla jotain fanitapaamista. Tänä vuonna oli Helsingin rautatieasemalla isompi kokoontuminen, mihin samalla liitettiin tuo VR:n kanssa tehtävä yhteistyö ja otettiin iso joukkuekuva fanien kanssa.
No niin. Tuon Locker room salen unhdinkin kokonaan. Kyllähän Jokerit tämänkin osaa ja bongasinkin heti pari tuttua naamaakin tuolta videolta. :)
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
SaiPalla on, ei tosin pelkästään kausikorttilaisille, jouluna perhepäivä, joka on ollut oikein suosittu ja kiva tapahtuma. Tässä vähän videota parin vuoden takaa, mikä sattui ekana tulemaan haulla esiin: http://www.youtube.com/watch?v=KIzr5t1U4-Q
Alkukesästä taas on joukkue esitelty Satamatorilla. En ole kausikorttilainen, joten en tiedä tuleeko kauskortin mukana muuta kuin lasku.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Käsittämättömiä selityksiä!
Niin, oma viihdebudjettini töissäkäyvänä (joka toinen viikko) yksinhuoltajana on kyllä enemmän kuin 100 juuroa kuussa. Poikamiesviikkoina saattaa kulua yllättävän paljonkin. Mutta olen kohta 15v asunut täällä Mansesterissa, jos tässä nyt alkaisi Jykylään reissaamaan peleihin, tulisi kyllä vapaamielisempikin budjetti äkkiä vastaan. Sen vuoksi tilaan Ruutua, joka nyt on kaikesta huolimatta toiminut ihan hyvin tällä kaudella, tähän mennessä. *koputtaa puuta* Olihan vaikka tämänpäiväinen yleisömäärä Hippoksella - korjaan, Synergia-areenalla - naurettava. Mutta haluatko kertoa, miten minunkaltaiseni etäfani voi siihen vaikuttaa?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Helpompaa se on ainakin.
Juuri tätä tarkoitin aiemmin sillä "itseä niskasta kiinni, perse ylös sohvalta ja hallille" - kommentillani. Jos aina menee sen helpoimman kaavan mukaan, niin turha kai sitä on enää täällä ihmetellä, että halleilla ei käy väkeä.

Nyt on tullut mielestäni ensimmäinen asiallinen ja uskottava selitys miksi hallit kumisevat tyhjyyttään. Se on tänä päivänä niin helvetin helppoa jäädä makaamaan sohvalle muna kädessä, kaljapullo toisessa kädessä, makkara suussa ja rööki korvan takana, että miksi sinne hallille kannattaisi kenenkään vaivautua.

Mielestäni on todella outo lähtökohta tähän keskusteluun, että kuluttajalla olisi jokin velvollisuus järjestää asiansa niin, että pääsisi hallille.
- - -
Jos viettää mielummin aikaansa puolison/perheen kanssa, konsertissa, ravintolassa tai kavereiden kanssa niin millä järjellä ne ovat jotakin huonoja selityksiä tai tekosyitä?
Kyse oli nimenomaan henkilöistä, jotka ovat ennen käyneet hallilla, mutta eivät enää käy, MUTTA... seuraavat kuitenkin kotiotteluitakin televisiosta.

Tässä vaiheessa kaikki muut syyt ovat vain paskoja selityksiä tai huonoja tekosyitä. @Eikka86 oli ensimmäinen, joka sanoi asian ääneen: "Se on niin paljon helpompaa.". Se todellinen syy on tässä - ei missään muussa!
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
SaiPalla on, ei tosin pelkästään kausikorttilaisille, jouluna perhepäivä, joka on ollut oikein suosittu ja kiva tapahtuma. Tässä vähän videota parin vuoden takaa, mikä sattui ekana tulemaan haulla esiin: http://www.youtube.com/watch?v=KIzr5t1U4-Q
Alkukesästä taas on joukkue esitelty Satamatorilla. En ole kausikorttilainen, joten en tiedä tuleeko kauskortin mukana muuta kuin lasku.

Alkaa jo menemään off-topic, mutta pitää vielä tarkentaa, että toki tuo Frölundan fanien päiväkin on kaikille avoin. Kausikorttilaiset ja faniklubilaiset vaan pääsevät sinne ilmaiseksi, kun tapahtuma on huvipuistossa, jossa on pääsymaksu.

Satuin itse olemaan kesällä Kuopiossa kun KalPan joukkue esiteltiin paikallisessa ostoskeskuksessa. Paljon tuntui vetävän väkeä, vaikka Sami Kapanen kyllä taisi saada ottaa enemmän valokuvia ja kirjoittaa enemmän nimikirjoituksia kun pelaajat yhteensä.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Kyse oli nimenomaan henkilöistä, jotka ovat ennen käyneet hallilla, mutta eivät enää käy, MUTTA... seuraavat kuitenkin kotiotteluitakin televisiosta.

Tässä vaiheessa kaikki muut syyt ovat vain paskoja selityksiä tai huonoja tekosyitä. @Eikka86 oli ensimmäinen, joka sanoi asian ääneen: "Se on niin paljon helpompaa.". Se todellinen syy on tässä - ei missään muussa!

Millä perusteella se on huono tekosyy, että minulla ei yksinkertaisesti ole yhtä paljon rahaa käytettävissäni mitä aikaisemmin?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mutta haluatko kertoa, miten minunkaltaiseni etäfani voi siihen vaikuttaa?
Voitko vaikuttaa minkään muun hallin yleisömäärään kuin Hippoksen?

Mä asuin ja opiskelin neljä vuotta (2000-2004) Porissa. Noina vuosina mä kävin Turussa ehkä viidessä matsissa per vuosi. Isomäessä mä kävin katsomassa jokaisen ÄSS-TPS -matsin + satunnaisesti muita kiinnostavia kuten ÄSS-LUK ja ÄSS-IFK -matseja. Tämän lisäksi tuli muutaman kerran piipahdettua Raumallakin LUK-TPS -matseissa. Välillä kun lähdin käymään Turussa, niin koukkasin Tampereen kautta esim. ILV-TPS -matsissa.

Tämän kaiken tein siis opiskelijabudjetilla enkä mä todellakaan asunut missään itsemurhayksiössä tai syönyt pelkkää makaroni-tonnikalaa ja noina vuosina mä opin lisäksi ihan oikeasti juomaan Karhua. Opinnotkin tuli kuitenkin hoidettua ja tehtyä lätkäaiheinen opinnäytetyö Miami Beachilla Florida Panthersien kotimatsien jälkeen.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri tätä tarkoitin aiemmin sillä "itseä niskasta kiinni, perse ylös sohvalta ja hallille" - kommentillani. Jos aina menee sen helpoimman kaavan mukaan, niin turha kai sitä on enää täällä ihmetellä, että halleilla ei käy väkeä.

Nyt on tullut mielestäni ensimmäinen asiallinen ja uskottava selitys miksi hallit kumisevat tyhjyyttään. Se on tänä päivänä niin helvetin helppoa jäädä makaamaan sohvalle muna kädessä, kaljapullo toisessa kädessä, makkara suussa ja rööki korvan takana, että miksi sinne hallille kannattaisi kenenkään vaivautua.

Luultavasti kyse ei ole pelkästään kuvailemastasi tilanteesta toisessa kappaleessa, vaan yleisesti 25-40v miesten elämäntilanteesta. Oma "laiskuus" johtuu pitkältikin vallitsevista olosuhteista ja kotipelien katsominen 90% kotona/töissä on käytännössä ainoa mahdollisuus katsoa pelejä. Peliin meneminen kerran viikossa olisi ehdoton maksimi ajankäytöllisesti ja tämäkin peli tulisi olemaan arkena sekä ilmaislipulla.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Mr.Fox kerron miksi itselläni on alkanut jäämään kausi kaudelta yhä useampi peli paikan päällä katsomatta. Se on se raha. 6-7 vuotta sitten omistin vielä kausikortin, joka maksettiin vanhempien rahapussista ja mitä lähemmäs tullaan tätä vuotta sen vähemmän ovat vanhemmatkin sponsoroineet. Olen viimeiset 5 vuotta ollut opiskelijana ja sinä aikana pelkistä tuista on taskun pohjalle jäänyt 60 euroa. Itse olen ollut onnellinen ja pystynyt tekemään samalla myös töitä, joka on estänyt pääsemästä osaan matseihin. Olen myös viime vuosina hyvinkin usein käynyt katsomassa sen kotimatsin jossain kuppilassa, jossa olen ostanut 2 euron kahvin ja selvinyt koko illan eli toinen syy on raha. En koe, että jokainen ottelu olisi sen vähän päälle 10 euron arvoinen ja täten mielummin katsonut ilmaiseksi ottelun jossain muualla. Myös TPS:n rämpinen on osaaltaan auttanut tähän etten halua maksaa siitä onnettomasta "lätkänpeluusta" tuollaisia summia.

Kyse oli nimenomaan henkilöistä, jotka ovat ennen käyneet hallilla, mutta eivät enää käy, MUTTA... seuraavat kuitenkin kotiotteluitakin televisiosta.

Tuossa ylempänä vastaus tähän siis. Olen käynyt ennen, mutta en enää. Yksi lisäsyy on ihan täysin seuran puute. Yksin en jaksa hallille lähteä vaan haluan sen kaverin mukaan. Jos kaveripiiristä ei kukaan pääse, en minäkään ilomielellä sinne hallille lähde.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Millä perusteella se on huono tekosyy, että minulla ei yksinkertaisesti ole yhtä paljon rahaa käytettävissäni mitä aikaisemmin?
Lähtökohta oli normaali opiskeleva ja/tai työssäkäyvä ihminen, jonka tulotasossa ei ole tapahtunut suuria muutoksia. Ainoa muuttuja on kotisohvalle jääminen hallille raahautumisen sijaan.
 

Kotikatsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä vaiheessa kaikki muut syyt ovat vain paskoja selityksiä tai huonoja tekosyitä. @Eikka86 oli ensimmäinen, joka sanoi asian ääneen: "Se on niin paljon helpompaa.". Se todellinen syy on tässä - ei missään muussa!

Jonkun mielestä liigakiekko livenä ei ole enää yhtä viihdyttävää kuin ennen tai hän on löytänyt muitakin harrastuksia mihin vapaa-aikaansa käyttää, eli arvottaa asioita eri tavalla kuin ennen. Millä järjellä syytät tätä kuluttajaa paskoista selityksistä tai huonoista tekosyistä.

Toki joillakin on elämässä sellaisia muuttujia kuin ajan puute tai perhe, jolloin on helpompaa katsoa matsi kotisohvalta, jolloin pystyy tekemään kenties jotakin muutakin samalla. Eikä siinäkään ole mitään väärää. Liigan pitää tehdä hallielämyksestä vain entistäkin laadukkaampaa, jotta sinne halutaan kaikista muuttujista huolimatta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tämän kaiken tein siis opiskelijabudjetilla enkä mä todellakaan asunut missään itsemurhayksiössä tai syönyt pelkkää makaroni-tonnikalaa ja noina vuosina mä opin lisäksi ihan oikeasti juomaan Karhua. Opinnotkin tuli kuitenkin hoidettua ja tehtyä lätkäaiheinen opinnäytetyö Miami Beachilla Florida Panthersien kotimatsien jälkeen.
Hienoa, haluatko papukaijamerkin? Kuten todettua, joka toinen viikko lapsi sitoo tehokkaasti paikalleen. Ja silloin kun ei sido, niin työ tekee aika paljon, viikonloput on ainoa mahdollinen vaihtoehto edes ajatella hallille vääntäytymistä (ja tulee kyllä käytyä, sikäli kun tulee Jyväskylään mentyä ylipäänsä). Eri asia jos olisin vielä opiskelija, vaikka tulopuoli olisikin paljon pienempi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Luultavasti kyse ei ole pelkästään kuvailemastasi tilanteesta toisessa kappaleessa, vaan yleisesti 25-40v miesten elämäntilanteesta.
Eikö aiemmin - 5, 10,15 tai 20 vuotta sitten - 25-40v miehillä ole ollut vastaavia elämäntilanteita noin yleisesti? Miksi nämä elämäntilanteet vaikuttaisivat tänä päivänä laskevasti hallien yleisömääriin, jos/kun ne eivät ennenkään ole vaikuttaneet (ainakaan ratkaisevasti)?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö aiemmin - 5, 10,15 tai 20 vuotta sitten - 25-40v miehillä ole ollut vastaavia elämäntilanteita noin yleisesti? Miksi nämä elämäntilanteet vaikuttaisivat tänä päivänä laskevasti hallien yleisömääriin, jos/kun ne eivät ennenkään ole vaikuttaneet (ainakaan ratkaisevasti)?

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, ennen pelejä nähdäkseen oli mentävä hallille mutta nykyään pelejä voi seurata myös kotona/autossa/runkatessa tai vaikka lenkillä.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Lähtökohta oli normaali opiskeleva ja/tai työssäkäyvä ihminen, jonka tulotasossa ei ole tapahtunut suuria muutoksia. Ainoa muuttuja on kotisohvalle jääminen hallille raahautumisen sijaan.

Minäkin olen normaali opiskelija, jolla ei tulot ole muuttuneet. Ainoastaan menot ovat muuttuneet.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämän illan kierroksella Oulussa 4453 katsojaa, vähemmän kuin yhdessäkään kotipelissä viime kaudella.

Jyväskylässä 2770 katsojaa. Ainoastaan kerran viime kaudella oli Jyskälässä tuota alhaisempi yleisömäärä.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Tämän illan kierroksella Oulussa 4453 katsojaa, vähemmän kuin yhdessäkään kotipelissä viime kaudella.

Jyväskylässä 2770 katsojaa. Ainoastaan kerran viime kaudella oli Jyskälässä tuota alhaisempi yleisömäärä.

Tuplamestaruuskrapulaa Oulussa? Minä voin myöntää, että itsellä sellaista vähän löytyy.
 
Käsittämättömiä selityksiä!

Lähdetään nyt ensinnäkin siitä että kukaan ei ole yhtään velvollinen selittelemään sinulle eikä kenellekään muulle sitä käykö katsomassa jääkiekkoa paikan päällä vai eikö käy ja miksi.

Mulle itselle on ainakin tärkeämpää illalla mennä vaikkapa nyrkkeilytreeneihin tai kitaratunnille kun katsoa jotain runkosarjan matsia tiistai- iltana Pelicansia vastaan. Hallilla käyn silloin kun mulla on aikaa ja siltä tuntuu. Semmosta se nyt vaan on.

Jyväskylässä oli muuten tänään alle 3000 katsojaa SaiPaa vastaan, mikä on aika heikosti.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mielenkiinnolla odotan HIFK:n huomista yleisömäärää. Pääkaupunkiseudulla eivät huomenna julkiset kulje, joka saattaa jättää jonkin verran katsojia kotiin. HIFK on toki pyrkinyt hankkimaan porukalle korvaavia kuljetuksia yhteistyössä Kovasen kanssa ja Facebookin kimppakyytikampanjalla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mielenkiinnolla odotan HIFK:n huomista yleisömäärää. Pääkaupunkiseudulla eivät huomenna julkiset kulje, joka saattaa jättää jonkin verran katsojia kotiin. HIFK on toki pyrkinyt hankkimaan porukalle korvaavia kuljetuksia yhteistyössä Kovasen kanssa ja Facebookin kimppakyytikampanjalla.

Kyllä, ja toivottavasti porukka käyttää noita sit kans. Tosi hieno homma IFK:lta järkätä noita kyytejä tuolla tavalla!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämän illan kierroksella Oulussa 4453 katsojaa, vähemmän kuin yhdessäkään kotipelissä viime kaudella.

Jyväskylässä 2770 katsojaa. Ainoastaan kerran viime kaudella oli Jyskälässä tuota alhaisempi yleisömäärä.

Alhaisia ovat luvut, tosin ei tainnut tuolla Jokereiden matsissakaan tänään olla niin hirveästi porukkaa ( varsinkin jos vertaa viime kauteen ), tyhjän näköistä se sielläkin oli. Menikö 9000 rikki?

Toivottavasti ei huomenna jäädä stadissa alhaiseen lukemaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän illan kierroksella Oulussa 4453 katsojaa, vähemmän kuin yhdessäkään kotipelissä viime kaudella.
Kärpillä ei ollut kertaakaan viime kaudella neljää kotipeliä kahdeksassa päivässä. Ylihuomenna on tämän kotipeliputken neljäs peli ja se on onneksi jo lähes loppuunmyyty. Kärpät on myös myynyt kausikortteja enemmän kuin ennen, joten ihan hyvältä näyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös