Sport etenkin viime aikoina vielä pelannut hyvin, ellei peräti loistavasti ja kyllä vaasalaiset ovat tätä nykyä todella kiinnostava jengi. Minä harmittelin ensin Jokerien lähtemistä Liigasta, mutta nyt on ruvennut tuntumaan, että tämä oli jopa hyvä juttu, mielestäni vaasalaiset ovat menneet kiinnostavuudessa selvästi Jokerien ohi.
Tämä on loistava juttu ja toivottavasti suuntaus jatkuu.
Jätetään tästä keskustelusta Jokerit ja Putin liiga sivurooliin, siellä on paljon mätää mutta olkoot se oma asiansa. Nyt siis fokusta liigaan ja etenki Hifk.
Vuosikymmeniä oli niin, että Jokerit ja Hifk olivat yleisömagneetteja paitsi tietenkin Helsingissä niin myös muualla. Sitten kun Jokerien poistuminen varmistui niin kaiken epätietoisuuden keskellä ainakin minä mietin mitä tämä tarkoittaa Hifk:lle ja sitä kautta liigalle. Meilähän on kokemusta siitä, että Stadissa on yksi selvä kuningas ja se on Hifk. Frank Mobergia voi tästä haastatella Don Frank avoimesti kertoo omat suurimmat mokansa business elämässä. Ja kuten asiaan kuuluu, mokat ovat skitsoja, ensinnäkin hän ei maksanut riittävästi saadakseen sellaiset hemmot Hifk:hon kuin Teemu Selänne ja Mika Strömberg. Siinä Frank onnistui (ei varmaan edes omien toimiensa ansioista) että Jokerit saatiin divariin. Frank itse kertoo, että silloin luuli, että Stadi on heidän ja pääsevät "yksinvaltiaaksi".
Mitä sitten tapahtui oli päinvastoin. Hifk oli edelleen hyvä ja vahva joukkue, taustat kunnossa jne. mutta silti tekivät ennätyksiä negatiiviseen suuntaan yleisömäärien suhteen. Aika usein ollaan tälläkin palstalla taisteltu Hifk veljien ja sisarten kanssa siitä, kumpi on (muualla) kiinnnostavampi joukkue. Aina siiihen asti kun Jokerit pelasi liigassa niin kinnostavimmat vieasjoukkueet tasan kaikilla vieraspaikkakunnilla olivat Hifk/Jokerit, katsonnasta riippuen missä järjestyksessä ;)
Tämä minua kiinnosti jo silloin kun Jokerit liigasta lähti, tekikö se Hifk:sta yhden liigajoukkueen muiden joukossa ? Hifk ei enää ole se, joka nuiji meidät klassikossa 40 000 yleisön edessä, Hifk ei enää osta "fyysistä hyökkääjää" (lue tappajaa) paikallispeliä varten, kansa ei enää puhu näistä tapahtumista, kuka muistaa käsitteen kukkahattutäti ja mistä sekin lähti...
Tällaisia ajatuksia, Minä haluan liigalle kaikkea hyvää. Omahyväisyydessä tosin kaipaan Hifk:ta. Ihan sama mikä sarja, kunhan päästäisiin taas vääntämään ja antamaan lehdistölle kirjoitettavaa, sitä seurataan maakunnissakin.