Oletko käynyt armeijan ja mitä ajatuksia se nykyään sinussa herättää?
En ole vaikka olisin halunnut. Enää se (siis käymättä jättäminen) ei herätä mitään ajatuksia, koska siitä on aikaa niin paljon. En minä rippikouluakaan enää ajattele. Nuorempana se oli vaikeampaa, kun koin menettäneeni jotain, kun muut menivät. Asiaa ei ole koskaan kysytty yhdessäkään työhaastattelussa, ja pääsinkin siitä yli aika nopeasti, kun huomasin asian olevan monille sivuseikka. En ole myöskään käynyt siviilipalvelusta, joten sekään ei herätä mitään ajatuksia. Varmasti hyvä vaihtoehto niille, jotka kokevat sen mielekkäämmäksi kuin varusmiespalveluksen.
En ihan ymmärrä miksi kysyt tätä, mutta jos tarkoituksesi on kyseenalaistaa, etten arvosta suomalaisen henkeä toisten yläpuolelle, niin siinä olet aivan oikeassa. Minulla on lukuisia ulkomaalaisia ystäviä ja entisiä tyttöystäviä, joten minun on mahdotonta nostaa mitään kansaa muiden yläpuolelle, mutta uskon kuitenkin, ettei syy ole armeijaa käymättä jättämisestä. Meillä maailmankansalaisilla nyt vain sattuu olemaan tällainen arvomaailma.
Vaalit tulossa ja #unelma ei enää myy kuin pahimmille sekopäille eli pakko muuttaa kantaa. On mielenkiintoista seurata pysyykö tämä linja vielä vaalienkin jälkeen vai ei.
Mikä linja? Kyseinen kirjoittaja ei ole vihreiden edustaja, ei kuntavaaliehdokas, eikä edes lehden toimittaja. Lehdillä nyt vain on tapana julkaista vapaiden toimittajien ja muiden ajattelijoiden ja kirjoittajien kirjoituksia ja mielipiteitä. Minunkin kirjoituksiani on pyydetty lehteen julkaistavaksi, eikä niillä ollut mitään tekemistä politiikan kanssa.