Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 269 812
  • 28 700

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään taas ostoskeskuksessa kahvilla ollessa mamujen mölöttäessä viereisessä pöydässä kovaan ääneen tulee helposti mieleen, että on se vaan vitun hienoa kun monikulttuurisuus tarkoittaa täällä lähinnä jotain Lähi-Itää. Kuka muuten kustantaa noiden kännykkälaskut tai siis hommataanko noille millä tapaa liittymät, kun monesti näkee kaikki jatkuvasti puhelimen seurassa?
Helsingissä varmaan joka toisella ulkomaalaisen näköisellä kaverilla on Canada Goosen noin 1000 euroa maksava talvitakki. Ovat ilmeisen ahkeria työntekijöitä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Appelsinin kirjoitus muistuttaa hyvin paljon tämän ketjun antia: kaivetaan joku rasmuslaisen (tai punavihreän) kommentti, muodostetaan siitä yleistys ja sitten aletaan mukanäppärästi viisastelemaan, kuinka väärässä nämä Kallion punavihreät city-hipit ovatkaan, kun kehtaavat kannattaa raiskauskulttuurin tuomista Suomeen.

Ei jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tuo Appelsinin kirjoitus muistuttaa hyvin paljon tämän ketjun antia: kaivetaan joku rasmuslaisen (tai punavihreän) kommentti, muodostetaan siitä yleistys ja sitten aletaan mukanäppärästi viisastelemaan, kuinka väärässä nämä Kallion punavihreät city-hipit ovatkaan, kun kehtaavat kannattaa raiskauskulttuurin tuomista Suomeen.

Ei jatkoon.
Niin, joku rasmuslainen on sama asia kuin kansanedustaja. Kerro nyt ihmeessä mikä tuossa Appelsinin kirjoituksessa ei pidä paikkaansa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, joku rasmuslainen on sama asia kuin kansanedustaja. Kerro nyt ihmeessä mikä tuossa Appelsinin kirjoituksessa ei pidä paikkaansa.
En sanonut, että kirjoituksessa esitetyt asiat eivät pitäisi paikkaansa. Toisaalta eipä tuossa kirjoituksessa oikein sisältöäkään ollut, mutta uppoaa varmasti kohderyhmään.

Millä lailla Razmyar on väärässä ihmetellessään, että miksi juuri nyt naisten oikeudet kiinnostavat mm. persuja niin kovasti?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Millä lailla Razmyar on väärässä ihmetellessään, että miksi juuri nyt naisten oikeudet kiinnostavat mm. persuja niin kovasti?
Varmaan siksi, että naisten oikeudet sekä asema yhteiskunnassa ovat olleet ja ovat edelleenkin kantasuomalaisten keskuudessa maailman parhaat.
 

BaronFIN

Jäsen
Helsingissä varmaan joka toisella ulkomaalaisen näköisellä kaverilla on Canada Goosen noin 1000 euroa maksava talvitakki. Ovat ilmeisen ahkeria työntekijöitä.
Meidän talous vetää verojen jälkeen nettona 5500€/kk (kyllä, olemme hyväosaisia paskiaisia ja kuulumme TOP10% suomalaisista talouksista), mutta ei tulisi mieleenkään pistää 1000€ takkiin kiinni kun on asuntolainat ja kolmen lapsen kasvatus siinä sivussa ja aina välillä tulee mieleen, että miten ihmiset pärjää pienemmillä tuloilla.

Sitten vastaan laahustaa turvapaikanhakijat kalliimmissa vaatteissa, hienommilla luureilla ja paljon paksummilla kultaisilla ketjuilla kuin minä ikinä edes kehtaisin vetää saatika että siihen olisi oikeasti varaa.

Ymmärrän, että tuolla seassa on oikeasti suojelun ja avun tarpeessa olevia, mutta eikö olisi reilua myös myötää että huomattava osa heistä ovat jotain aivan muuta kuin suojelua ja sosiaalista apua (=rahallista tukea) tarvitsevia?
 
Millä lailla Razmyar on väärässä ihmetellessään, että miksi juuri nyt naisten oikeudet kiinnostavat mm. persuja niin kovasti?

Ei hän ole millään lailla väärässä. On aivan loogista, että väitetyistä joukkoahdisteluista ei kannata nostaa mitään kohua, koska Väinämöinen.

Ja eiväthän nuo lähiöiden persuja äänestävät juntit aiemmin ole esim. raiskauksia tuominneet kovin jyrkästi tai vaatineet niistä kovempia tuomioita. Vasta nyt Suomessa ovat alkaneet kansan syvät rivit suhtautua raiskauksiin hyvin tuomitsevasti, kun maahanmuuttajien väitetään niihin syyllistyneen. Kantasuomalaisiin raiskaajiinhan lähiökansa on Suomessa perinteisesti suhtautunut melko ymmärtäväisesti. Se näkyy jopa Suomen vankiloissa, missä raiskaajalla on keskimäärin aika leppoisat oltavat, kunhan hän ei kuulu rodullistettuun etniseen ryhmään.
 
Viimeksi muokattu:

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
En sanonut, että kirjoituksessa esitetyt asiat eivät pitäisi paikkaansa. Toisaalta eipä tuossa kirjoituksessa oikein sisältöäkään ollut, mutta uppoaa varmasti kohderyhmään.

Millä lailla Razmyar on väärässä ihmetellessään, että miksi juuri nyt naisten oikeudet kiinnostavat mm. persuja niin kovasti?

Varsin hyvin upposi Naziman idioottimainen kalevala vertaus omaan kohderyhmään.
 
Varsin hyvin upposi Naziman idioottimainen kalevala vertaus omaan kohderyhmään.

Väinämöisen lisäksi olisi mielestäni hyvä muistaa myös esim. Rölli-peikon touhut. Näinhän hän laulaa:
Tässä tulee hirmuinen rölli, on mulla metsässä tölli.
Ja siellä mä asustelen,ja sieltä mä hiippailen.
Mä varjoissa hiiviskelen ja lapsia säikyttelen.
Ja se on vasta mukavaa, kun kaikkia pelottaa!
En ole minä mikään määkivä lammas,on suussani yksi iso hammas.
Ja sillä mä irvistelen ja kaikkia säikyttelen.

Kyllähän se jotain kertoo suomalaisista miehistä, että tuolla tavalla irvistellään ja pelotellaan lapsia. Siksi on kovin absurdia, että täällä nyt tunnutaan olevan niin kamalan huolissaan maahanmuuttajien aiheuttamista vaaroista.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjoittelijan röllilauluviesti oli kyllä parasta antia tällä palstalla pitkään aikaan. Harvoin pääsee tuolla tavalla spontaanisti naurahtelemaan kuin äsken luettuani ko. viestin. No, kirkkovaltioketjussa joskus, mutta ei sitä jaksa enää juuri lukea.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
En sanonut, että kirjoituksessa esitetyt asiat eivät pitäisi paikkaansa. Toisaalta eipä tuossa kirjoituksessa oikein sisältöäkään ollut, mutta uppoaa varmasti kohderyhmään.

Millä lailla Razmyar on väärässä ihmetellessään, että miksi juuri nyt naisten oikeudet kiinnostavat mm. persuja niin kovasti?
En ole persu, mutta ihmettelen kuinka tämä asia on saatu käännettyä heitä vastaan sanomalla, että eipä ole ennen kiinnostanut. Kaivoin esimerkiksi vuoden 2015 eduskuntavaalien persujen vaaliohjelman, josta suora lainaus:
"Rikoslainsäädäntöä on kehitettävä nykyrikollisuuden realiteetteja vastaavaksi. Vanhojen puolueiden ja Vihreiden rikosoikeusnäkemykset ovat jämähtäneet 1960–1980 -luvuilla parhaat päivänsä nähneeseen vasemmistolais-liberaaliin menneisyyteen. Perussuomalaisten välillisestä vaikutuksesta johtuen tilanne on viime vuosina ollut paranemaan päin, mutta edelleen rangaistukset ovat monin kohdin kohtuuttoman lieviä, jopa Ruotsiin verrattuna, puhumattakaan useista muista EUmaista. Ne eivät riittävästi vastaa tavallisten suomalaisten luontaista oikeustajua, etenkin kun rangaistusasteikko sinällään mahdollistaisi monissa tapauksissa tuomita tarvittaessa tuntuvampia rangaistuksia. Etenkin seksuaalirikollisten rangaistukset loukkaavat ihmisten oikeustajua, uhreista puhumattakaan. Ensi kertaa kiinni jäänyt raiskaaja selviää usein varoituksella (= ns. ehdollinen tuomio) eli ei istu päivääkään rangaistusvankina. Samaan hengenvetoon on muistettava, että seksuaalirikoksissa näytön arviointi on usein vaikeaa. Liian heppoisia rangaistuksia annetaan myös monissa henki- ja pahoinpitelyrikoksissa. Kansainvälisesti verraten on erikoista, että murhaajien elinkautiset rangaistukset usein todellisuudessa rajoittuvat 12–14 vuoteen. Jalkapantarangaistus on epäilyttävän vähäpä- töinen eikä riitä motivoimaan rikoksentekijää lainkuuliaiseksi."

Alleviivasin nyt vielä kohdan, jossa persut vaativat kovempia rangaistuksia seksuaalirikoksista ja nimenomaan ennen kuin tämä turvapaikkajuttu alkoi levitä käsiin. Niin eli miten sinä, Razmyar tai kuka tahansa muu voi väittää, että vasta nyt persuja kiinnostaa? Taidatte itse syyttää muita keppihevosen käyttämisestä vaikka itse olette jo hyvän matkaa laukalla.
 
Jättäkää yksinkertaisesti ne rasmus-sivut ja feministien jorinat omaan arvoonsa.

Sinä et ilmeisesti arvosta kovin paljon sukupuolten ja etnisten ryhmien välistä tasa-arvoa, kun jakelet tuollaisia neuvoja. Minä en ole Rasmuksen keskusteluja päässyt lukemaan, koska en kuulu Facebookiin, mutta Facebookin feministiryhmän keskusteluja olen nähnyt. Ne eivät todellakaan aiheuta minulle mielipahaa, vaan ne ovat mielestäni erittäin viihdyttäviä (monesti olen nauranut ihan ääneen) sen lisäksi, että niistä myös oppii paljon etenkin siitä, miten käyttämämme kieli pönkittää erilaisia valtarakenteita. Ei sitä ihan äkkiä alaan perehtymätön tulisi ajatelleeksi, että jopa Atlas Saarikoski alkaa olla tänä päivänä hieman taantumuksellinen.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Oikein mieltä lämmittävä kirjoitus: aina on kiva kun meikäläistä, siis suomalaista miestä, hiukan kehutaan. Vaikka mukavalta tuntuukin, en sinänsä kehuja tarvitse ainakaan mielenpahoituksen laastariksi, koska en missään vaiheessa kokenut, että #lääppijä-kampanja oli mitenkään suunnattu minua kohtaan. Ymmärsin niin, että siinä puututtiin törttöilevien ahdistelijoiden tekemisiin, ei muiden miesten. Yllättäen moni kuitenkin vaikutti tälläkin palstalla olleen asiasta kovin vereslihalla ja siksi on ihan hyvä, että Ulla vähän siveli balsamia haavoihin. Toivottavasti nyt sitten myös Appelsinin tyylinen tasapainoinen ja rauhallinen ote saa valtaa ja turha ryhmäkohtainen yleistäminen, josta Appelsin nimenomaisesti varoitti, jää myös niiden osalta pois, jotka vähän väliä sylkevät tällä suustaan "suvakkia" tms.

Siitä nyanssista ehkä olin Appelsinin kanssa eri mieltä, että en suomalaisena miehenä odota mitään erityistä kiitollisuutta suomalaisilta naisilta siitä, että en hakkaa, alista ja raiskaa heitä kuten jossain Afganistanissa on tapana. Ajattelen, että on ihan normaalia olla tekemättä noin sen kummemmin naisille kuin miehillekään.



No sitä lyttäystä ei nyt sitten tainnutkaan löytyä "suvaitsevaiden keskuudesta".

Mutta hyvinkin erilaisia mielipiteitä ilmeisesti löytyi.

Minulla olisi lopuksi ehdotus kaikille palstan rasmuksia ja feministisivuja suurennuslasin kanssa tutkiville kanssaveljille: kasvakaa miehiksi. Luitte oikein. Kasvattakaa karvaa rintaan ja antakaa kivestenne laskeutua. Lopettakaa tuo jatkuva lapsekas mielennepahoittamisen tavoittelu ja uhriutuminen. Jättäkää yksinkertaisesti ne rasmus-sivut ja feministien jorinat omaan arvoonsa.

Mieheksi kasvettu jo aikoja sitten, kiveksetkin roikku tässä iässä jo polvissa. Kehuja riittää ihan omalta helvetin ihanalta naiselta. Hahmosten (feministien) sivuja en hirveesti lue sillä pidän niiden antia silkkana paskana. Mitä taas tulee rasmukseen niin sitä ei voita edes fingepori..
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
No sitä lyttäystä ei nyt sitten tainnutkaan löytyä "suvaitsevaiden keskuudesta".

Tokihan Rasmuksen hörhöt ovat Appelsinin naputtelun lytänneet - osa jopa lukematta koko kirjoitusta. Ehkä aina niin luotettava Emma Kari voidaan lukea suvaitsevaisiin, vai laitetaanko samaan rasmuslaisten kajahtaneiden joukkoon Jori Eskolinin, Saku Timosen ja vaikka Härkösen pariskunnan kanssa?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Vaikka mukavalta tuntuukin, en sinänsä kehuja tarvitse ainakaan mielenpahoituksen laastariksi, koska en missään vaiheessa kokenut, että #lääppijä-kampanja oli mitenkään suunnattu minua kohtaan. Ymmärsin niin, että siinä puututtiin törttöilevien ahdistelijoiden tekemisiin, ei muiden miesten.

Tämä oli hyvin sanottu. Kyllä kaikki asiallisesti käyttäytyvät savolaiset, somalit, miehet, turvapaikanhakijat, kristityt, suomalaiset, naiset, muslimit, kantasuomalaiset, romanit, maahanmuuttajat, syyrialaiset, tai thaimaalaiset tietävät, ettei yleistävä kirjoittelu tai puhe heitä koske ja puheet kokonaisten ihmisryhmien leimaamisesta ovat silkkaa paskapuhetta ja populistista öyhötystä.

Vai onko joku Fazereista, Finlaysoneista tai Aminoffeista tuonut esiin järkytyksensä siitä, kuinka heistä puhutaan mamuina, matuina tai rikastuttajina?

Ymmärsin niin, että siinä puututtiin törttöilevien ahdistelijoiden tekemisiin, ei muiden miesten.

Jos ajoitus olisi toinen, niin kaipa asian voisi 3D-lasien takaa noinkin nähdä. Minustä #lääppijät on vain uusi versio tutusta öyhötyksestä "mutku suomalaisetkin".
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alleviivasin nyt vielä kohdan, jossa persut vaativat kovempia rangaistuksia seksuaalirikoksista ja nimenomaan ennen kuin tämä turvapaikkajuttu alkoi levitä käsiin. Niin eli miten sinä, Razmyar tai kuka tahansa muu voi väittää, että vasta nyt persuja kiinnostaa? Taidatte itse syyttää muita keppihevosen käyttämisestä vaikka itse olette jo hyvän matkaa laukalla.
Tuo rangaistusten koventaminen ja kansan oikeustajuun vetoaminen on osa puolueen populistista strategiaa.

Mielestäni olisi huomattavasti tehokkaampaa lisätä tukitoimia rikoksen uhreille kuin istuttaa ihmisiä vankilassa. Vankiloiden ylläpito maksaa aivan tolkuttomasti, enkä usko, että kansa olisi lopulta valmis leikkaamaan esim. terveydenhuollosta, jotta saisimme rahoitettua pidemmät tuomiot.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tuo rangaistusten koventaminen ja kansan oikeustajuun vetoaminen on osa puolueen populistista strategiaa.

Mielestäni olisi huomattavasti tehokkaampaa lisätä tukitoimia rikoksen uhreille kuin istuttaa ihmisiä vankilassa. Vankiloiden ylläpito maksaa aivan tolkuttomasti, enkä usko, että kansa olisi lopulta valmis leikkaamaan esim. terveydenhuollosta, jotta saisimme rahoitettua pidemmät tuomiot.
En tarkoittanut, että tässä olisi ratkaisu, jolla raiskaukset saadaan loppumaan, vaan ainoastaan osoittaa millaista valhetta yritetään tuputtaa siitä, että persuja ei olisi ennen kiinnostanut puuttua naisten raiskauksiin. Että se siitä populismista, johon vain persut turvautuvat.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minulla olisi lopuksi ehdotus kaikille palstan rasmuksia ja feministisivuja suurennuslasin kanssa tutkiville kanssaveljille: kasvakaa miehiksi. Luitte oikein. Kasvattakaa karvaa rintaan ja antakaa kivestenne laskeutua. Lopettakaa tuo jatkuva lapsekas mielennepahoittamisen tavoittelu ja uhriutuminen. Jättäkää yksinkertaisesti ne rasmus-sivut ja feministien jorinat omaan arvoonsa.

Aivan erinomainen ehdotus kyllä! Voisivat edes oman ketjun noille rasmuksille avata.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo rangaistusten koventaminen ja kansan oikeustajuun vetoaminen on osa puolueen populistista strategiaa.

Mielestäni olisi huomattavasti tehokkaampaa lisätä tukitoimia rikoksen uhreille kuin istuttaa ihmisiä vankilassa. Vankiloiden ylläpito maksaa aivan tolkuttomasti, enkä usko, että kansa olisi lopulta valmis leikkaamaan esim. terveydenhuollosta, jotta saisimme rahoitettua pidemmät tuomiot.

Eli kantasuomalaisten suorittamista raiskauksista ollaan välitetty väärin perustein? Ei oo helppoa olla PerSu.

Itse en persuja kannata, vaan olen enmmänkin samaa mieltä jälkimmäisen kappaleen kanssa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli kantasuomalaisten suorittamista raiskauksista ollaan välitetty väärin perustein? Ei oo helppoa olla PerSu.

Itse en persuja kannata, vaan olen enmmänkin samaa mieltä jälkimmäisen kappaleen kanssa.
No minusta tuo asiasta välittäminen on vähän hataralla pohjalla, jos ainoa ratkaisu on passittaa raiskaajia linnaan elelemään kansan verorahoilla.

Persut olisivat voineet puuttua naisten kokemaan väkivaltaan esim. ehdottamalla lisärahoitusta turvakodeille, joita on Suomessa hyvin niukka määrä.
 
Aivan erinomainen ehdotus kyllä!

Oletko sinäkin sitä mieltä, että ihminen on jotenkin enemmän "mies", jos hänellä on karvoja rinnassa sen sijaan, että hän ajaisi kaikki ihokarvat pois, pistäisi mekon päälle ja meikkiä naamaan? Kuulostaa suoraan sanottuna melkoisen taantumukselliselta ajattelutavalta. Ei ihme, että teidän mielestänne feministien keskusteluja ei kannata lukea, jos omat käsityksenne sukupuolirooleista ovat noin kivikautisia. Mutta jos itsekin kävisitte joskus edes vilkaisemassa niitä debatteja, voisitte oppia jotain sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Ja myös sukupuolettomien oikeudesta ihmisarvoiseen elämään.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No minusta tuo asiasta välittäminen on vähän hataralla pohjalla, jos ainoa ratkaisu on passittaa raiskaajia linnaan elelemään kansan verorahoilla.

Persut olisivat voineet puuttua naisten kokemaan väkivaltaan esim. ehdottamalla lisärahoitusta turvakodeille, joita on Suomessa hyvin niukka määrä.

Minunkin mielestän PerSujen ehdottama ratkaisu ei ole se kaikkein toimivin, mutta ehdotuksen idea on täysin selvä. Eli PerSut pitävät raiskauksia erittäin tuomittavina, oli tekijänä sitten kuka tahansa. Tästä voidaan päätellä että jutut; siitä ettei seksuaalirikokset ole aikaisemmin kiinnostaneet; ovat täyttä puppua.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Oletko sinäkin sitä mieltä, että ihminen on jotenkin enemmän "mies", jos hänellä on karvoja rinnassa sen sijaan, että hän ajaisi kaikki ihokarvat pois, pistäisi mekon päälle ja meikkiä naamaan? Kuulostaa suoraan sanottuna melkoisen taantumukselliselta ajattelutavalta. Ei ihme, että teidän mielestänne feministien keskusteluja ei kannata lukea, jos omat käsityksenne sukupuolirooleista ovat noin kivikautisia.
Kyllä. Ja kyllä.

Mutta jos itsekin kävisitte joskus edes vilkaisemassa niitä debatteja, voisitte oppia jotain sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Ja myös sukupuolettomien oikeudesta ihmisarvoiseen elämään.

Minun ei tarvitse hakea boostia omille näkemyksilleni jostain väsyneestä rasmus ryhmästä. Osaan kyllä hankkia tietoa ja muodostaa mielipiteeni ihan itsekin.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Millä lailla Razmyar on väärässä ihmetellessään, että miksi juuri nyt naisten oikeudet kiinnostavat mm. persuja niin kovasti?

Sillä lailla, että esim. vuoden 2011 vaaliohjelmassa Perussuomalaiset pitivät raiskauksista annettuja rangaistuksia aivan liian lepsuina ja vaativat niihin kovennuksia: https://www.perussuomalaiset.fi/wp-...ussuomalaisten_eduskuntavaaliohjelma_2011.pdf

Viime aikoina kuultu "eipä ole ennen raiskauksista huolestuttu" on öyhötystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös