Oikein mieltä lämmittävä kirjoitus: aina on kiva kun meikäläistä, siis suomalaista miestä, hiukan kehutaan. Vaikka mukavalta tuntuukin, en sinänsä kehuja tarvitse ainakaan mielenpahoituksen laastariksi, koska en missään vaiheessa kokenut, että #lääppijä-kampanja oli mitenkään suunnattu minua kohtaan. Ymmärsin niin, että siinä puututtiin törttöilevien ahdistelijoiden tekemisiin, ei muiden miesten. Yllättäen moni kuitenkin vaikutti tälläkin palstalla olleen asiasta kovin vereslihalla ja siksi on ihan hyvä, että Ulla vähän siveli balsamia haavoihin. Toivottavasti nyt sitten myös Appelsinin tyylinen tasapainoinen ja rauhallinen ote saa valtaa ja turha ryhmäkohtainen yleistäminen, josta Appelsin nimenomaisesti varoitti, jää myös niiden osalta pois, jotka vähän väliä sylkevät tällä suustaan "suvakkia" tms.
Siitä nyanssista ehkä olin Appelsinin kanssa eri mieltä, että en suomalaisena miehenä odota mitään erityistä kiitollisuutta suomalaisilta naisilta siitä, että en hakkaa, alista ja raiskaa heitä kuten jossain Afganistanissa on tapana. Ajattelen, että on ihan normaalia olla tekemättä noin sen kummemmin naisille kuin miehillekään.
No sitä lyttäystä ei nyt sitten tainnutkaan löytyä "suvaitsevaiden keskuudesta".
Mutta hyvinkin erilaisia mielipiteitä ilmeisesti löytyi.
Minulla olisi lopuksi ehdotus kaikille palstan rasmuksia ja feministisivuja suurennuslasin kanssa tutkiville kanssaveljille: kasvakaa miehiksi. Luitte oikein. Kasvattakaa karvaa rintaan ja antakaa kivestenne laskeutua. Lopettakaa tuo jatkuva lapsekas mielennepahoittamisen tavoittelu ja uhriutuminen. Jättäkää yksinkertaisesti ne rasmus-sivut ja feministien jorinat omaan arvoonsa.