Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 279 381
  • 28 700

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Noniin, tämän huntupäisen tumman naisen puheenvuoro oli tämän illan parhaimmistoa. Noinhan se on, että jos ihmistä kohdellaan kuin paskaa, niin kyllä se nyt kenen tahansa sielunelämässä rupeaa tuntumaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juu, ei tietenkään pidä olla kiitollinen, jos pääsee sotaa ja väkivaltaa pakoon turvalliseen maahan, missä annetaan katto pään päälle, ruokaa ja rahaa.
Kiitollisuus on semmoinen tunne mikä ei synny pakottamalla.
 

Nick Neim

Jäsen
Jo pelkästään tolla Kauhavan jätkän ruokamäärällä voidaan ruokkia ne 10000 pakolaista.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksiköhän Halla-aho ei ole saanut kutsua tähän iltaan. Olisi ollut hauska nähdä, kun argumentoi vihervassarit suohon.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko tämä liveseurantaketju A2- illalle?

Missä on kunnon maahanmuuton vastustajat? Nyt joku haastaa minua opettamaan kieltä. Ei ole aikaa, enkä ole opettaja.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Noniin, tämän huntupäisen tumman naisen puheenvuoro oli tämän illan parhaimmistoa. Noinhan se on, että jos ihmistä kohdellaan kuin paskaa, niin kyllä se nyt kenen tahansa sielunelämässä rupeaa tuntumaan.

Sillähän se asia paranee, kun ryhtyy mellastamaan ja rettelöimään.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kiitollisuus on semmoinen tunne mikä ei synny pakottamalla.

Olen kyllä valiteettavasti huomannut, että sitä kiitollisuutta ei juurikaan löydy näiden nykyisten turvapaikanhakijoiden joukosta. Heillä on useiden kohtaamisten perrusteella pääsääntöisesti sellainen asenne, että suomalaisten pitää palvella heitä ja olla kiitollisia, että he ovat vaivautuneet tänne pahuuden kehtoon pitkän ja vaikean matkan takaa tulemaan.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Irakilaisäiti uhkaa kuulemma radikalisoitua.

Pitäisikö minun maksaa nyt sitten kuinka paljon enemmän veroja, jotta tätä ei tapahtuisi?
Paskan marjat, otetaan lainaa. Ei valtioiden nittä tarvitse maksaa.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta tuo kiitollisuusaspekti on kyllä totta, tai sanotaan vaikka, että tottahan toki sinun tulee arvostaa sitä, että olet päässyt semmoiseen maahan, missä perusoikeudet toteutuvat. Siis tuohan on vähimmäisvaatimus, sanokoon moderni tutkija sitten mitä sanoo.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos on punainen tukka ja otsis leikattu vinoon, niin ei varmasti omista autoa, koska se tuhoaa maailman.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kiitollisuutta voi tietenkään pakottaa, mutta jos tiedostat, mitä kaikkea tulet suomen kansalaisena saamaan, niin perhana pakkohan sun on sitä ainakin jollain tavalla arvostaa, vai tullaanko tänne jo valmiiksi naama mutrulla?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näkemättä paskaa- ketjuun tuon keskusteluohjelman olisi voinut heitää myöskin. Työllistymisen tärkeyttä korostetaan ja työpaikkojahan riittää kuten me kaikki tiedämme.

Toi joku Pirkanmaalainen virkamies sanoi että töitä meillä kyllä riittää ja että meillä on lähitulevaisuudessa edessä työvoimapula. Siis ihan oikeasti sanoi, tämä ei ole vitsi. Vaikka noin muuten tuo lausunto vitsi olikin.
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siellähän se tälläkin hetkellä höpöttää... foliohatun nyörit kiinni sitten taas.
En varmastikaan äänestäisi kyseistä miestä enkä muutenkaan puolustele, mutta laittoi huvittamaan kun liikaa tuli alussa väärää mielipidettä niin heti vaiennettiin kesken lauseen.
 

cornix

Jäsen
Olen kyllä valiteettavasti huomannut, että sitä kiitollisuutta ei juurikaan löydy näiden nykyisten turvapaikanhakijoiden joukosta. Heillä on useiden kohtaamisten perrusteella pääsääntöisesti sellainen asenne, että suomalaisten pitää palvella heitä ja olla kiitollisia, että he ovat vaivautuneet tänne pahuuden kehtoon pitkän ja vaikean matkan takaa tulemaan.

No sinä nyt oletkin palveluammatissa, kuuluu vähän niinkuin työnkuvaan tuo.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Etkö iso mies(?) todellakaan omaa sen verran sisälukutaitoa, että olisit löytänyt vastauksen viestistäni?

Koen, että osaan löytää sekä ymmärtää syy-seuraus -suhteita asioiden välillä toisin kuin kaltaisesi.

Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin. Minä luulen että sinä ja kaltaisesi öyhöttäjät ovat pitäneet MV-lehteä valtakunnan ykkösmediana jo pitkään, valitettavasti.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toi joku Pirkanmaalainen virkamies sanoi että töitä meillä kyllä riittää ja että meillä on lähitulevaisuudessa edessä työvoimapula. Siis ihan oikeasti sanoi, tämä ei ole vitsi. Vaikka noin muuten tuo lausunto vitsi olikin.
Ei hämäläisiä kannata uskoa. Kysymys kuuluu, että koska on lähitulevaisuus?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos minua kohdeltaisiin sillä tavalla, kuin todella monet kantasuomalaiset kohtelevat maahanmuuttajia ihan vain sen takia että tulevat muualta, olisi ihan helvetin vaikeaa kuvitella tuntevansa kiitollisuutta. Se on ihan täysin varma asia, että vaikka kuinka helvetisti tekisit duunia ja kuinka integroituisit yhteiskuntaan niin tietty osa väestönryhmää on aina se joka pitää niistä n**keri ja ählämi korteistaan kiinni loppuun asti.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Hah, mamuja voi työllistää, toinen tekee ja toinen tulkkaa. Metalliliittolaisena arvostan tätä keksintöä, koska työllisyys on kuulemma tärkeä asia.
 

cornix

Jäsen
Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin. Minä luulen että sinä ja kaltaisesi öyhöttäjät ovat pitäneet MV-lehteä valtakunnan ykkösmediana jo pitkään, valitettavasti.

Jep. Ihan niinkuin joku normaali kansalainen tälläisen keskusteluohjelman vuoksi kokisi jonkun ahaa-elämyksen ja vittuuntumisen sekä YLEä että pakolaisia kohtaan ja siirtyisi MV-lehden lukijaksi. Samat öyhöttäjät sitä paska-aviisia lukee kuin tähänkin asti.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No sinä nyt oletkin palveluammatissa, kuuluu vähän niinkuin työnkuvaan tuo.
Ei kuulu. Asiakasta pitää arvostaa ja asiakkaan pitää myös arvostaa myyjää. Ylimielisyys ei asiaan kuulu, ei edes palveluammatissa. Ei myyjältä, ei asiakkaalta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
3600 turvapaikanhakijaa on käsitelty tänä vuonna ja vain 35% on saanut myönteisen päätöksen.

- osa on perunut hakemuksen (oliko 20%?)
- osa on siirretty muuhun EU-maahan (oliko 20% tms.?)

Eli, jos mm. Irakiin aletaan palauttaa vielä enemmän turvapaikanhakijoita, niin tuo prosentti 35% laskee selvästi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös