Todellisuudessa vain kyseenalaistan tuon Sinun hienon näkemyksesi toteuttamisen konkreettisesti. Hieno näkemys, mutta konkreettiseen toteuttamiseen on aika vaikea uskoa. .
Näin varmasti on ja itse en tiedä, miten ne toteutetaan. Kyseessä on tavoite, johon viranomaiset voivat luoda suunnitelman toteuttamisesta, jos tällaiseen ratkaisuun päätyisivät. Kaksi olennaista asiaa ovat:
1. Pakolaisten tuloksekkaampi auttaminen ja kotouttaminen;
2. Koko Suomen turvallisuuden parantaminen.
Myös Risikko heitti myös tavoitteita tai ajatuksia. Ne eivät ole suunnitelmia. Mutta jos ne hyväksytään tavoitteksi, hallitus tekee suunnitelman niiden toteuttamisesta.
Vihreiden Touko Aalto on yllättänyt myönteisesti. Erinomainen näkemys Turun tapahtumista ja hyvät tavoitteet sen päälle:
on varmistettava, että poliisilla on riittävät voimavarat tutkia tällaisia vihjeitä ja tehdä tarvittavat toimenpiteet. Tähän on vain yksi lääke: Poliisin resursseja on lisättävä.
Lisäksi odotamme hallituksen esitystä tiedustelulaeiksi. Emme tiedä, olisivatko uudet lait auttaneet tämän iskun estämisessä.
Tiedustelulait on joka tapauksessa tehtävä, sillä Suomi on asiassa jo jäljessä muuta maailmaa.
Touko Aalto - Turun terrori-isku on järkyttänyt ja ollut... | Facebook
Allekirjoitan myös Aallon huolen siitä, että paketti ei saa loukata tarpeettomasti ihmisten oikeusturvaa ja oikeutta yksityisyyteen. Monet kokevat tämän tärkeäksi. Ja syystä. Itse olen tässä hieman neutraalimpi. Meidän verkkoliikennettä seurataan jatkuvasti mm. Googlen ja Facebookin toimesta, jotka taas myyvät tiedot eteenpäin. Kadulla liikkuessamme meitä valvotaan kameroin jne.