Näemmä ihan hyvin....
Ei meillä ole ollut enää vähään aikaan objektiivista journalismia valtamedioissa. Luulin, että Neuvostoliiton kaatumisen myötä mediakenttä kykenisi tuottamaan parempaa informaatioita kuin suomettumisen aikaan. Nyt meillä on uuden suomettumisen aika - Neuvostoliiton tilalle uudeksi suojelukohteeksi on tullut monikulttuurisuus. On se jännää, että tällä hetkellä tämä monikulttuurisuus on lähinnä yhtä kuin Irak/Afganista/Somalia sekä eräs maailmanuskonto.
Lisättäköön, että tämä 86-vuotiaan suomalaisen tappo/murha ei sovi eri medioiden agendaan (YLE, IS/IL/HS etc etc). Ei päästä syyllistämään valtavaestöä ja kertomaan, että minä "toimittaja" omineni aatteineni/asenteineni/arvoineni olen parempi ihminen kuin sinä Impivaaralainen rasistijuntti.
Toisen kuolema on vain tasa-arvoisempi kuin toisen + värilasit.
Näinhän se menee ja on erittäin valitettavaa. Media ja hassuttelijat - nämä pelit & langat poikki tyypit, joka löytävät rasismia mistä tahansa - eivät pysty käsittelemään kysymystä siitä, miten pitäisi reagoida, jos rasisminvastaisella videolla esiintyvä menee ja tekee siihen perään mahdollisen rasistisen tapon. Joskus kun olin jenkeissä, seurasin telkkarista jotain keskusteluohjelmaa rasistisesta väkivallasta. Siinä mustaihoinen asiantuntija toi esille sen, että ei riitä se, että reagoidaan valkoisten rasismiin, on ehdottoman tärkeää reagoida myös muiden rasisimiin, myös valkoisia kohtaan. Ilman tätä reagointia kyse ei ole rasismin vastustamisesta, vaan jostain aivan muusta.
Nyt meillä on tilanne, jossa kaikki ne jotka olivat rasismia ja äärilikkeitä vastaan, ovat hiljaa. Amerikkalaisasiantuntijan sanoja lainatakseni, kysymys ei tainnutkaan olla rasismista Suomessa, vaan jostain ihan muusta.
Ja tämä on säälittävä tilanne. Rasismia on, ja siihen pitäisi todella reagoida. Aina.