Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 283 700
  • 28 700

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niinkun äsken totesin, niin oleellisinta taitaa tässä vaiheessa olla se kuinka moni jää. Eikä se kuinka moni saa minkäkin päätöksen. Nerg tuossa toteaa ettei kukaan tiedä paljonko meillä on irakilaisia kevään jälkeen. Kohtuullisen huonoa työnsä hoitamista tuo on.

Ikävä kyllä se on totuus ja tässä tilanteessa on parempi, että Nerg ei anna mitään eksaktia lukua (tai mitään summittaistakaan) lukua, koska muuttujia on kuitenkin sen verran paljon. Tavallaan realismia todeta se, että ei tiedetä - kuten ei tiedä kukaan koko Euroopassa. Heitä on jotain 0 ja x välillä.

Ei ole olemassa sellaista olemassa olevaa (hyväksyttävää) keinoa jonka perusteella voitaisi sanoa edes jokin suuntaa antava luku: maahan tulee turvapaikanhakijoita, maasta poistuu (vapaaehtoisesti) heitä, jossain vaiheessa ryhdytään antamaan päätöksiä (myönteinen/kieteinen) etc.

Olennaista on todellakin se kuinka moni jää, siihen voimme vaikuttaa mutta tämä lukema selviää vasta myöhemmin, nyt se on "jotain 0 ja x välillä". Tärkeämpää onkin se, että ryhdytään toimimaan siten ettei Suomeen tule tämän vuoden kuluessa perusteetta kymmeniä tuhansia turvapaikanhakijoita kuormittamaan yhteiskuntaa, tai ettei Suomi taivu ulkoisen painostuksen alla. Samalla on tietty pyrittävä siihen, että mahdollisimman moni perusteetta saapunut myös poistuu jollain aikataululla maasta. Liian toiveikas ei pidä olla, eikä liian löysä!

vlad
 

Byvajet

Jäsen

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ulkomaalaistaustaiset tekevät selvästi enemmän rikoksia kuin kantaväestö. Tuossa aiheesta ihan kunnollinen selvitys.

http://www.optula.om.fi/material/at...imuksia-sarja/XZ5bk8f2H/265_Lehti_ym_2014.pdf

Kiitos, olen perehtynyt tuohon aineistoon varsin hyvin. Olen oikeastaan viitannutkin tuohon aineistoon yli viisi kertaa tällä palstalla.

Ulkomaalaiset eivät tee rikoksia enemmän kuin kantaväestö, vaan tietyt ryhmät ulkomaalaisissa tekevät rikoksia selvästi enemmän, kuin kantaväestö suhteessa heidän lukumääräänsä.
 

Tuamas

Jäsen
Ihan mielenkiintoista dataa, ja nimenomaan dataa. Voitanee tehdä johtopäätös, että ulkomaalaisten rikokset kiinnostavat enemmän, mutta sen pidemmälle meneviä johtopäätöksiä en vielä nähdyn pohjalta tekisi.

Lähinnä tuo eron suuruus (20x) oli se ainoa inan yllättänyt asia.

Toki tässä on juuri se, että suuri osa väestä käyttää informaationhankintaan lähinnä somea, jolloin helposti tuntuu, että jumalauta ne mamut rötöstelevät aivan jatkuvalla syötöllä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästähän piti käynnistyä esitutkinta. Lopputulos oli, että joku tamperelainen poliisi soitti tuottajalle, joka ilmoitti ettei mitään outoa ollut tapahtunut. Homma taputeltu. Sattumalta ohjelman juontanut huippujournalisti Leskinen ei kuitenkaan ole marraskuun jälkeen ollut YLE:n palveluksessa. Go figure... Somalialaisen huippujournalistin kohtalosta ei ole tietoa.
Aika huvittavaa, että YLEä epäillään aina ties mistä salaliitoista, mutta sitten uusnatsien vakuuttelut siitä, ettei heillä todellisuudessa ole mitään tekemistä rasismin kanssa, uskotaan kirkkain silmin.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
^ Mielenkiintoisin oli tuo että Migrissä ja sisäministeriössä tiedettiin jo syyskuussa ketä tuolta tulee mutta julkisuudessa puhuttiin vain lapsiperheistä.
Muutenkin hyvä juttu joka kannattaa lukea,kertoo kuinka pihalla hallitus&viraanomaiset olivat tuon pakolaisaallon alkaessa.
Ja huvittavaa on muistella niitä tämänkin palstan syyskuisia vääntöjä. Vaikea uskoa miten sinisilmäisesti pihalla osa porukasta todellisuudesta oli. Meidän on pakko auttaa hätää kärsiviä, vai miten ne höpinät silloin menikään. Osa porukasta oli/on yksinkertaisesti niin pihalla että uskoivat/uskovat mitä media kirjoitti/kirjoittaa, ilman mitään lähdekritiikkiä. Eiköhän ne usko lumimiehenkin olemassaoloon, jos vaan media niin väittää.

Toinen hauska juttu on, että tätä koko paskaa ollaan kaatamassa pikkuhiljaa oikeaan osoitteeseen. Muistetaan nyt unelma-mielenosoitus "Suomi says welcome"-kyltteineen.

Unelmoimme kaikille avoimesta Suomesta. Suomesta, joka ei sulje ketään pois.

Ei taida monikaan olla enää oikeasti tuota mieltä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
uusnatsien vakuuttelut siitä, ettei heillä todellisuudessa ole mitään tekemistä rasismin kanssa, uskotaan kirkkain silmin.

Kukahan tällaista mahtaa uskoa?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Lueskele näitä ketjuja - saatat yllättyä.

On näitä ketjuja tullut jokunen vuosi kahlailtua, mutta enpä muista kenenkään kiistäneen uusnatsien rasistisuutta. Sitä kyllä esiintyy, että henkiöitä nimitellään natseiksi, rasisteiksi tai molemmiksi ilman perusteita - Tälläkin palstalla.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On näitä ketjuja tullut jokunen vuosi kahlailtua, mutta enpä muista kenenkään kiistäneen uusnatsien rasistisuutta. Sitä kyllä esiintyy, että henkiöitä nimitellään natseiksi, rasisteiksi tai molemmiksi ilman perusteita - Tälläkin palstalla.
Jos kuuluu avoimesti rasistiseen järjestöön, on rasisti. Tämä on mielestäni aika yksinkertaista logiikkaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos kuuluu avoimesti rasistiseen järjestöön, on rasisti. Tämä on mielestäni aika yksinkertaista logiikkaa.

Ja tällä lienee jotain tekemistä edelllisten viestien kanssa, vaikka en yhteyttä keksikään...
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja tällä lienee jotain tekemistä edelllisten viestien kanssa, vaikka en yhteyttä keksikään...
Niin siis jos joku nyt väittää, että ei ole rasisti ja kuuluu ko. järjestöön, niin olisi syytä tarkastella myös järjestön ulostuloja.

Nythän on niin, että järjestö on itse tuonut julki rasistisuutensa, joten on aika typerää väitellä siitä, onko heillä todellisuudessa mitään tekemistä rasismin kanssa.
 

BaronFIN

Jäsen
Mielenkiintoista: Suomi jäädyttänyt Dublin sopimuksen mukaiset palautukset Unkariin, koska pelkona on palautetun huono kohtelu Unkarissa. Tähän riittää pelkkä valitus käännytyspäätöksestä. Helppoa kuin heinänteko.

Minun silmissäni Unkari on korkean länsimaisen sivistyksen sivistysmaa ja omassa tuttavapiirissäni on muutamia unkarilaisia, joilla ei ole mitään ongelmaa oman maansa nykymenosta. Olenpa ollut myös rippileirillä aikoinaan Pécsissä kun se on suomalaisen kotikaupunkini ystävyyskaupunki. Järkyttävä natsivaltio.

Ei kai Unkarissa ole automaattista kuolemantuomiota turvapaikanhakijoille?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Niin siis jos joku nyt väittää, että ei ole rasisti ja kuuluu ko. järjestöön, niin olisi syytä tarkastella myös järjestön ulostuloja.

Nythän on niin, että järjestö on itse tuonut julki rasistisuutensa, joten on aika typerää väitellä siitä, onko heillä todellisuudessa mitään tekemistä rasismin kanssa.

Mistähän sinä mahdat oikein puhua tai väitellä?

Kirjoitat, kuinka jotkut väittävät, etteivät uusnatsit ole rasisteja, minä kysyn kuka näin on väittänyt ja nyt sinä jankutat kuinka he ovat rasisteja, mikä puolestaan on päivän selvä asia.

Kysynpä kuitenkin uudestaan. Onko joku väittänyt ,etteivät uusnatsit ole rasisteja ja mikähän nimimerkki mahtaa olla kyseessä?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mistähän sinä mahdat oikein puhua tai väitellä?

Kirjoitat, kuinka jotkut väittävät, etteivät uusnatsit ole rasisteja, minä kysyn kuka näin on väittänyt ja nyt sinä jankutat kuinka he ovat rasisteja, mikä puolestaan on päivän selvä asia.

Kysynpä kuitenkin uudestaan. Onko joku väittänyt ,etteivät uusnatsit ole rasisteja ja mikähän nimimerkki mahtaa olla kyseessä?
Tuolla Halla-aho -ketjussahan käytiin hiljattain pitkä keskustelu siitä. Muistaakseni ainakin @BlackWolf oli kovasti puolustelemassa odineita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, nykyinen somemaailma on melkoisen polarisoitunut.

Tässä ihan mielenkiintoinen esimerkki, sekä yksi syy turvattomuudentunteen lisääntymiseen:
Jari Lipsanen - Näin ne asiat sitten koetaan.Tutkin... | Facebook
Niin siis ensin ilmoitetaan faktan perustuvan mutuun, jossa ei edes osata erotella onko syyllinen aina suomalainen vai ulkomaalainen ja sitten kerrotaan että Aarnio uutisia ei lasketa mukaan, ilmeisesti koska ne voisivat muuttaa lopputulosta ja sehän ei käy, joten onkin hyvä pudottaa ne pois laskuista. Lisäksi tässä ei millään tavalla huomioida rikosten törkeysastetta vaan niputetaan kaikki yhteen. Minä ainakin uskallan väittää, että jos toinen raiskaustapaus uutisoidaan, että viikonloppuna nainen raiskattiin kotibileissä ja toinen on joukkopuskaraiskaus, niin kyllä on jakamismäärät vähän eri tasolla. Ihan riippumatta epäiltyjen ihonväristä.

Toki varmasti ulkomaalaisten tekemiä rikoksia jaetaan enemmän, mutta tälläinen tarkoitushakuinen muka tilastointi ei palvele ketään.

@Walrus21 Älä laita sanoja toisten suuhu, kiitos. Minä en ole missään väittänyt etteivät uusnatsit olisi rasisteja. Sinä voisit nyt vaikka mennä sinne toiseen ketjuun ja ihan ajatuksen kanssa lukea mitä minä kirjoitin. Jätät vaan ne turhat värilasit pois silmiltä. Minä vastasin siellä väitteisiin Halla-ahosta ja siitä miksi hän todennäköisesti vastasi, kuten vastasi.
 
Tuolla Halla-aho -ketjussahan käytiin hiljattain pitkä keskustelu siitä. Muistaakseni ainakin @BlackWolf oli kovasti puolustelemassa odineita.

Olikos Odinit uusnatseja? Maahanmuuttokriittisiä ainakin, takuuvarmasti rasisteja osa kuten (ainakin itse oletan), mutta oliko nuo uusnatseja? Itse en tiedä, enkä ole kuullut että olisi.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olikos Odinit uusnatseja? Maahanmuuttokriittisiä ainakin, takuuvarmasti rasisteja osa kuten (ainakin itse oletan), mutta oliko nuo uusnatseja? Itse en tiedä, enkä ole kuullut että olisi.
Tuo nyt on lähinnä semantiikkaa.

@Walrus21 Älä laita sanoja toisten suuhu, kiitos. Minä en ole missään väittänyt etteivät uusnatsit olisi rasisteja. Sinä voisit nyt vaikka mennä sinne toiseen ketjuun ja ihan ajatuksen kanssa lukea mitä minä kirjoitin. Jätät vaan ne turhat värilasit pois silmiltä. Minä vastasin siellä väitteisiin Halla-ahosta ja siitä miksi hän todennäköisesti vastasi, kuten vastasi.
Ei minulla ole mitään värilaseja nenällä. Jokainen ajatteleva ihminen hoksaa, että odineilla on muitakin tarkoitusperiä kuin "naisten oikeudet". Se, että Halla-aho oli ikään kuin täysin tietämätön näistä yhteyksistä, oli hänen kannaltaan aika noloa. Sitä en tiedä, miksi sinä yhdyit tähän tietämättömien kerhoon puolustamalla Halla-ahoa.

Alunperinhän minä naureskelin sille, että YLEn toiminnasta kyllä uskotaan jos jonkinmoisia salaliittoja, mutta sitten ei nähdä täysin päivänselvää yhteyttä klanipäistä koostuvan katupartion ja rasismin/uusnatsismin välillä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei minulla ole mitään värilaseja nenällä. Jokainen ajatteleva ihminen hoksaa, että odineilla on muitakin tarkoitusperiä kuin "naisten oikeudet". Se, että Halla-aho oli ikään kuin täysin tietämätön näistä yhteyksistä, oli hänen kannaltaan aika noloa. Sitä en tiedä, miksi sinä yhdyit tähän tietämättömien kerhoon puolustamalla Halla-ahoa.

Alunperinhän minä naureskelin sille, että YLEn toiminnasta kyllä uskotaan jos jonkinmoisia salaliittoja, mutta sitten ei nähdä täysin päivänselvää yhteyttä klanipäistä koostuvan katupartion ja rasismin/uusnatsismin välillä.
Ei vaan minä sanoin, että en ole missään nähnyt tai kuullut mitään tukea sille, että Oodinit olisivat jostain rotu puhdistuksista huudelleet. Eikä ole Halla-ahokaan. Mitä kyllä tämä toimittaja yritti tuputtaa Oodineiden sanomaksi. Tosiasiassa se oli yhden Oodini englantilaiselle sanomalehdelle sanomasta lauseesta repäisty irralleen ja se sisälsi vieläpä if... alun, eli kyseessä oli jossittelu. Ei mikään Oodinien iskulause tai muu vastaava. En minäkään voisi ottaa kantaa vihervasemmiston toimintaan jos toimittaja alkaisi heittelemään sinne sekaan vaikkapa oikeiston murhaamiseen liittyviä ajatusmalleja. Koska minä en ole moisista ilmiöistä tietoinen, en myöskään ole tietoinen Oodinien aikeista mihinkään puhdistuksiin. Joten helvetin vaikea minun on tuollaisia kommentoida, muutoin kuin toteamalla, että en ole moisiin törmännyt, voinet osoittaa jotain lähteitä näille väitteillesi.

Lisäksi toivon sinun nyt osoittavan lähteitä näille väitteillesi "klanipäisistä koostuvan katupartion ja rasismin/uusnatsismin välillä" olevista päivänselvistä yhteyksistä. Lisäksi yrittäisit nyt päättää kummasta haluat puhua rasismista vai uusnatsismista, kun ne eivät ole synonyymejä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Alunperinhän minä naureskelin sille, että YLEn toiminnasta kyllä uskotaan jos jonkinmoisia salaliittoja, mutta sitten ei nähdä täysin päivänselvää yhteyttä klanipäistä koostuvan katupartion ja rasismin/uusnatsismin välillä.

Nämä kaksi asiaa eivät liity toisiinsa millään tavalla. Käännät vain keskustelun pois ajatusmaailmasi kannalta ikävistä asioista.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämä kaksi asiaa eivät liity toisiinsa millään tavalla. Käännät vain keskustelun pois ajatusmaailmasi kannalta ikävistä asioista.
Kertoisitko, mitkä ovat "ajatusmaailmani kannalta ikäviä asioita"?
 
Tuo nyt on lähinnä semantiikkaa.

Minusta ei ole. En ole vielä kuullut esim. Odineiden vahvasta juutalaisvastaisuudesta tai Hitlerin aatteiden ihannoineista. On muitakin tunnusmerkkejä, jotka tekevät uusnatseista omiin silmiini halveksuttavia.

Pelkkä kansallismielisyys ei tee mistään ryhmästä uusnatseja.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta ei ole. En ole vielä kuullut esim. Odineiden vahvasta juutalaisvastaisuudesta tai Hitlerin aatteiden ihannoineista. On muitakin tunnusmerkkejä, jotka tekevät uusnatseista omiin silmiini halveksuttavia.

Pelkkä kansallismielisyys ei tee mistään ryhmästä uusnatseja.
Ei niin, mutta puheet valkoisen Suomen puolustamisesta jne. pistävät heidät vahvasti samaan koriin uusnatsien kanssa. Toki voi olla, että he ovat "vain roturealisteja".

Valtamedian harrastama Suomen turvapaikkapolitiikan ylistäminen.
Ei sitä nähdäkseni ole erityisemmin ylistetty. Voisit varmaankin listata joitakin tällaisia uutisia, joissa ylistetään Suomen turvapaikkapolitiikkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös