Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

• 3 380 215
  • 29 171

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei oo todellista... Kertokaa nyt joku muukin tolle kaverille mitä noissa linkeissä lukee @MustatKortit @Anssi #5 Anyone? Help.

Anna trollin olla. Ihan turha tuhlata aikaansa moisiin nollahemmoihin. Noille kavereille on ihan turha esittää mitään linkkiä tai muuta asiantuntija tekstiä, koska ne on sieltä pietarin trollitehtaalta valmistuneita myyriä, jotka on vaan solutettu tänne rakentamaan ruotsalaisten valhallaa, niitä mikään keskustelu kiinnosta saati tosiasiat, paras ignoorata vaan koko joukko.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Jos ja kun tämän nykyisen, sekä tähän mennessä harjoitetun toiminnan todellinen hintalappu tulee joskus julkiseksi ja käytännössä maksuun, valitus on hirveä. Selityksenä sitten "mistä mä olisin voinut tietää" "ei kukaan kertonut" "mä luulin että" "ei uutisissa tällaisesta puhuttu" "kukapa olisi silloin voinut aavistaa" "silloin se vaikutti siltä" "Hesarissakin sanottiin" "YLE:lläkin kaikki silloin väitti" ja sitä rataa...

Todellakin toivon olevani väärässä.

Jeffrey

Jäsen
Meidän kuuluu auttaa ja koska me olemme onnekkaita, niin meidän myös pitää toimia niin käytännössä. Se on meidän velvollisuutemme.

Mä olen aina ihmetellyt mihin tämä hyvä onni perustuu. On kyllä mielestäni puhdasta paskapuhetta väittää, että suomalainen hyvinvointivaltio olisi luotu tuurilla. En suostu myöskään uskomaan siihen, että aikanaan Mesapotamian alueella kukoistaneet eri valtiot ja niiden hyvinvointi olisi romahtanut ihan vain huonosta tuurista. Kyllä se nyt niin on, että suomalaisen hyvinvointivaltion taustalla on suomalaisten ihmisten työnteko, raataminen ja kehittäminen. Ihan samallatavalla Irakin nykyinen tilanne on jatkumoa siellä ihmisten tekemistä huonoista valinnoista.

Ne huonot valinnat ei mitenkään automaattisesti korvaannu hyviksi asioiksi ja suomalaisen hyvinvointivaltion rakentamiseksi pelkästään sillä, että he muuttavat Suomeen. Sieltä tulee ne ongelmat perässä, ja samalla Suomessa asuvien henkilöiden yhteenlaskettu keskimääräinen rajatuottavuus laskee, ja suomalainen hyvinvointiyhteiskunta heikkenee, pahimmassa tapauksessa kaatuu ja kuolee.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lue vielä pari kertaa uudestaan niin ehkä se siitä aukeaa.

Ei tarvitse. Kyllä minulle selvisi kirjoituksestasi jo heti, että vituiksi meni sinun hienot ajatuksesi taas kerran. Jotta asia selviäisi sinullekin, niin meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta pakosta puhumattakaan ottaa yhtään humanitääristä maahanmuuttajaa.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@Jeffrey on selkeästi hirveä rasisti. Kyllä meidän pitää, kun ollaan kerran niin onnekkaita ja sillee. Ei se niiden muslimien syy ole vähimmässäkään määrin että tappelevat keskenään siellä. Ja täällä. Ja muualla Euroopassa. Ja yleensäkin aina ja kaikkialla, ihan vok:ia myöten. Valkoisen sianlihaa syövän heteroseksuaalisen miehen syytä koko perkeleen hässäkkä. Me jotkut ei vaan tajuta.

cornix

Jäsen
On kyllä mielestäni puhdasta paskapuhetta väittää, että suomalainen hyvinvointivaltio olisi luotu tuurilla. En suostu myöskään uskomaan siihen, että aikanaan Mesapotamian alueella kukoistaneet eri valtiot ja niiden hyvinvointi olisi romahtanut ihan vain huonosta tuurista. Kyllä se nyt niin on, että suomalaisen hyvinvointivaltion taustalla on suomalaisten ihmisten työnteko, raataminen ja kehittäminen. Ihan samallatavalla Irakin nykyinen tilanne on jatkumoa siellä ihmisten tekemistä huonoista valinnoista.

Ei tietenkään ole luotu tuurilla suomalaista hyvinvointivaltiota, mutta se on tuuria on sattuu syntymään tälläiseen valmiiksi katettuun pöytään. Siinä missä se on huonoa tuuria syntyä 2000-luvun Irakiin. Sodat, vainot ja muut mullistukset ovat loistaneet poissaolollaan muutaman sukupolven ajan, isoin kansallinen hätätila on ollut globaali lama.

cornix

Jäsen
Ei tarvitse. Kyllä minulle selvisi kirjoituksestasi jo heti, että vituiksi meni sinun hienot ajatuksesi taas kerran.

Miten ne meni vituiksi? En mä usko että sä tajusit pointtia siinä.

Jotta asia selviäisi sinullekin, niin meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta pakosta puhumattakaan ottaa yhtään humanitääristä maahanmuuttajaa.

Ei minunkaan mielestäni varsinaisesti, me tehdään se ihan vapaaehtoisesti.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Jos jokaiselle suomalaiselle lahjoitettasiin yksi lottorivi, ja joku voittasi sillä, olisiko se eettisesti väärin kaikkia muita kohtaan? Oma mielipiteeni on, että vaikka se tuntuisi epäoikeudenmukaiselta/kadehdittavalta, se ei automaattisesti olisi väärin.

Jeffrey

Jäsen
Ei tietenkään ole luotu tuurilla suomalaista hyvinvointivaltiota, mutta se on tuuria on sattuu syntymään tälläiseen valmiiksi katettuun pöytään. Siinä missä se on huonoa tuuria syntyä 2000-luvun Irakiin. Sodat, vainot ja muut mullistukset ovat loistaneet poissaolollaan muutaman sukupolven ajan, isoin kansallinen hätätila on ollut globaali lama.

Eli sä siis uskot kirkollisiin asioihin? Henkimaailmaan ja sielunvaellukseen? Mä en millään voi uskoa, että minä Jeffrey olisin voinut syntyä mihinkään muuhun maahan. En voi uskoa edes sitä, että olisin voinut syntyä toisille vanhemmille. Eli siis mun hyvä tuuri johtui siitä, että faijalla sattui seisomaan ja mutsi sattui suostumaan. Samoiten varmaan ihan vain huonoa tuuria, että he ovat kasvattaneet minusta kuka olen, ja heidän vanhempansa kasvatti heistä keitä he on jne. Tämä kaikki on siis kokonaan tuuria, eikä asioihin ole voinut kukaan itse vaikuttaa?

Tuolla Mesapotamian alueella on sodittu enempi tai vähempi vuosituhansia. Nyt taas enempi parikymmentä vuotta, ja myös tuo mainitsemasi globaali lama on jatkunut lähes vuosikymmenen. Näiden tietojen pohjalta, minkä takia sieltä on lähtenyt massat liikkeelle juuri kesällä 2015. Miksi ei aikaisemmin, silloin kun asiat on oikeasti ollut paljon huonommin. Voisiko selitys kuitenkin olla siinä, että tämä ei olekkaan ensisijaisesti pakolaisilmiö, vaan jotain muuta? Kenties paikallinen muoti-ilmiö lähteä etsimään muualta parempaa elämää, vrt. eurooppalaisten muutot amerikkoihin ja Australiaan.

cornix

Jäsen
Jos jokaiselle suomalaiselle lahjoitettasiin yksi lottorivi, ja joku voittasi sillä, olisiko se eettisesti väärin kaikkia muita kohtaan? Oma mielipiteeni on, että vaikka se tuntuisi epäoikeudenmukaiselta/kadehdittavalta, se ei automaattisesti olisi väärin.

Se taas olisi oikein jos kyseinen lottovoittaja pystyisi jokaisella kympin setelillä pelastamaan toisen ihmisen hengen, ja tekisi niin. Vaikka oma hyvinvointi ja vauraus siinä samalla hiukan ottaisikin osumaa.

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Eli siis mun hyvä tuuri johtui siitä, että faijalla sattui seisomaan ja mutsi sattui suostumaan. .

Ei, vaan sun hyvä tuuri johtu siitä, että oikea siimahäntä ehti ensin ja sun vanhemmat olivat sellaisia kun olivat kun olit lapsi ja kasvattivat sut siten kuten kasvattivat ja koit mielenkiintoiseksi, oikeiksi ja vääriksi ne asiat jotka koit. Faijan seisokki ja mutsin myöntyvyys olivat kyllä varmasti tärkeässä roolissa.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Jotkut ne vaan jaksaa. Rohkenen väittää, että tällä hetkellä valtaosa suomalaisista ei rahoita tätä paskaa vapaaehtoisesti. Jos todellisesta hinnasta olisi ymmärrys, kukaan ei ainakaan keskiluokasta olisi tämän puuhastelun kannalla. Bisneseliitti hieroo käsiään, keskiluokka hämmästelee tilannetta ja vihervasemmisto sekin hieroo käsiään. Ja kuka maksaa tämän lystin? Joku ehkä jo arvasikin, että maksaja on suomalainen keskiluokkainen palkansaaja, taas.

cornix

Jäsen
Eli sä siis uskot kirkollisiin asioihin? Henkimaailmaan ja sielunvaellukseen? Mä en millään voi uskoa, että minä Jeffrey olisin voinut syntyä mihinkään muuhun maahan.

En usko kristillisiin asioihin. Miksi sä et olisi voinut syntyä johonkin toiseen maahan?

Tuolla Mesapotamian alueella on sodittu enempi tai vähempi vuosituhansia. Nyt taas enempi parikymmentä vuotta, ja myös tuo mainitsemasi globaali lama on jatkunut lähes vuosikymmenen. Näiden tietojen pohjalta, minkä takia sieltä on lähtenyt massat liikkeelle juuri kesällä 2015. Miksi ei aikaisemmin, silloin kun asiat on oikeasti ollut paljon huonommin. Voisiko selitys kuitenkin olla siinä, että tämä ei olekkaan ensisijaisesti pakolaisilmiö, vaan jotain muuta? Kenties paikallinen muoti-ilmiö lähteä etsimään muualta parempaa elämää, vrt. eurooppalaisten muutot amerikkoihin ja Australiaan.

EOS miksi massat ovat lähteneet liikkeelle vasta nyt. Toisaalta ihan sama kysymys olisi voitu esittää myös silloin aikaisemmin jos olisivat lähteneet, miksi massat liikkuvat just nyt eivätkä aikaisemmin. Tuo ns. muoti-ilmiö on varmasti osatekijä, nykyään myös liikkuminen ja tiedonsaanti on huomattavasti aikaisempaa helpompaa. Mutta kun miettii millaisia roistovaltioita maailma on täynnä, niin en mä oikeen osaa tuomita jos sieltä haluaa pois lähteä. Mua ei saisi mikään mahti maailmassa jäämään tuollaisen kurjuuden keskelle. ihan mielenkiintoinen ja ajatuksen arvoinen pointti kyllä, ei siinä mitään.

Jeffrey

Jäsen
Ei, vaan sun hyvä tuuri johtu siitä, että oikea siimahäntä ehti ensin ja sun vanhemmat olivat sellaisia kun olivat kun olit lapsi ja kasvattivat sut siten kuten kasvattivat ja koit mielenkiintoiseksi, oikeiksi ja vääriksi ne asiat jotka koit. Faijan seisokki ja mutsin myöntyvyys olivat kyllä varmasti tärkeässä roolissa.

Oletkos varma, että sielu seuraa siimahäntää? Ainakaan suvakit eivät ole tätä mieltä, uskoessaan että ihminen voi syntyä "vääräksi" sukupuoleksi.

Sen sijaan en millään voi laskea kulttuuria, kasvatusta ja oppimista tuuriksi. Ne ovat loppupeleissä juuri niitä asioita jotka ovat suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan luoneet. Ja asioita jotka periytyvät isältä pojalle, äidiltä tyttärelle ja sukupolvelta toiselle

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minä vain ja ainoastaan selitin asiaa kysyvälle, että miksi me niitä humamamuja otetaan. Ymmärrätkö. Me otetaan niitä, koska niin on demokraattisesti päätetty. Demokraattisesti tehdystä päätöksestä saa olla eri mieltä ja niitä päätöksiä saa muuttaa, jos haluaa ja pystyy. Jos asia olisi toisinpäin, niin se syy sille toisinpäin olemiselle olisi edelleen se demokratia ja yhä edelleen sitäkin asiantilaa saisi kannattaa tai vastustaa niinkuin demokratioissa usein on tapana.

Hienoa. Sitten olemme asiasta täysin samaa mieltä.

Minä en puolustele mitään demokratialla. En ylipäänsä puolustellut humamamujen ottamista millään tavalla. Sulla ja @Daespoo lla on yksi yhteinen ongelma. Teillä on niin helvetinmoinen tarve tunkea ihmisiä itse luomiinne lokeroihin, jolloin ette ehdi edes lukea mitä ne ihmiset oikeasti kirjoittaa.

Olen pahoillani jos olen lokeroinut sinut. Se on ihan varmasti tapahtunut vahingossa.

Mä lainaan itseäni kun meni edelliselle sivulle, ei ollut edes kovin vaikea sisäistää mitä Anssi#5 meinasi.
"@Anssi #5 vastasi kun kysyttiin perusteluita ja perusteluksi kelpaa oikein mainiosti se, että meidän demokraattisesti valitut päättävät elimet näin ovat päättäneet toimia. Jos asiat olisivat toisinpäin niin se tuskin olisi Anssi#5 mielestä OK mutta näin me toimittaisiin silti koska demokraattisesti valitut päättävät elimet tekevät ne päätökset ja niiden mukaan mennään."

No sittenhän asiat on ok. Ihmettelen sitä kaikenmaailman selittelyä ja venkoilua jolla yritetään kertoa että demokraattisesti tehdyt uudet päätökset eivät ole ok, aika usein perustuslakia heilutellen.

Tägäsin sut kyllä siihen viestiin, jossa väänsin asian rautalangasta kisapuistolle. Lue siitä, jos tarvitset selvennystä itsestäänselvään asiaan.

Toivon että olen ymmärtänyt positiosi täydellisesti.

Jeffrey

Jäsen
En usko kristillisiin asioihin. Miksi sä et olisi voinut syntyä johonkin toiseen maahan?
Koska mä en olisi voinut syntyä toisille vanhemmille. Ellei tietysti vaikkapa iskän siittiöt olisi tuulenpuuskan mukana lennähtänyt afrikkaan. Pidän tätä skenaariota kuitenkin varsin epätodennäköisenä.

EOS miksi massat ovat lähteneet liikkeelle vasta nyt. Toisaalta ihan sama kysymys olisi voitu esittää myös silloin aikaisemmin jos olisivat lähteneet, miksi massat liikkuvat just nyt eivätkä aikaisemmin. Tuo ns. muoti-ilmiö on varmasti osatekijä, nykyään myös liikkuminen ja tiedonsaanti on huomattavasti aikaisempaa helpompaa. Mutta kun miettii millaisia roistovaltioita maailma on täynnä, niin en mä oikeen osaa tuomita jos sieltä haluaa pois lähteä. Mua ei saisi mikään mahti maailmassa jäämään tuollaisen kurjuuden keskelle. ihan mielenkiintoinen ja ajatuksen arvoinen pointti kyllä, ei siinä mitään.

Eihän tästä lainatusta voi olla erimieltä, vaikka yrittäisi. Tässä nyt kuitenkin suurimman osan pointti on ollut se, että me ei haluta, että Suomesta luodaan kyseisenlainen roistovaltio. Ihmiset tekevät valtion, heidän tapansa ja kulttuurinsa liikkuvat heidän mukanaan ja asettuvat siihen maahan johon siirtyvät. Se nyt on jo kaikkialla maailmassa nähty, että tämä homma vaan ei toimi, vaan kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu olisi se, että pyrittäisiin ratkaisemaan sen roistovaltion ongelmat, ja tehtäisi siitä parempi paikka elää.

Hallitsematon maahanmuutto ei ole missään eikä koskaan auttanut juuri ketään. Okei, amerikoissa se loi ennenkokemattoman talouskasvun, mutta sosialistivaltiossa se ei tule koskaan toistumaan.

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Oletkos varma, että sielu seuraa siimahäntää? Ainakaan suvakit eivät ole tätä mieltä, uskoessaan että ihminen voi syntyä "vääräksi" sukupuoleksi.

Sen sijaan en millään voi laskea kulttuuria, kasvatusta ja oppimista tuuriksi. Ne ovat loppupeleissä juuri niitä asioita jotka ovat suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan luoneet. Ja asioita jotka periytyvät isältä pojalle, äidiltä tyttärelle ja sukupolvelta toiselle

En mä usko koko sielun olemassa oloon.Mainitsemassasi esimerkissä uskon, jonkinlaiseen alitajuisesti opittuun minäkuvaan. Veikkaisin, että halutessaan poikavauvan voisi kasvattaa mieleltään naiseksi ja tyttövauvan mieheksi.

Olen periaatteessa samaa mieltä toisesta kappaleesta. Kai sitä suomalaisilla on aika homogeeninen käsitys kulttuurista joka on muodostunut vuosisatojen aikana, oppimistahan sekin on ja liittyy kiinteästi oppimiseen ja kasvatukseen. Toisaalta aina on vastarannan kiiskiä ja ihmisiä, jotka eivät kykenene kakaroitaan kasvattamaan esimerkiksi mt-häiriöiden takia.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@Jeffrey on tismalleen samalla linjalla kuin itse olen. Tähän tilanteeseen vaan nyt vaan putkahdetaan tiettynä ajankohtana olosuhteiden seurauksena. Kaikki muu on puhtaasti uskomusta. Sitä persoonallisuutta joka nyt keskustelee tässä, ei voisi olla olemassa mikäli jotkin olosuhteet tai ajankohta olisi ollut toinen. Raadollista ja sillälailla, mutta itse näen tilanteen juuri tuollaisena. Uskonnot ovat vain hallinnan ja lohdun välikappaleita.

Mitä tulee USA:n talouskasvuun, siirtolaisuuten ja niin edespäin; kukaan ei mene sinne tänäkään päivänä nostelemaan sosiaalitukia, vaan tekemään töitä ja tienaamaan. Ei laittomat meksikolaiset ja muut latinot mene sinne sillä oletuksella, että kantaväestö järkkää. "Aavistuksenomainen" ero meidän tilanteeseen.

Laittomat mamut USA:ssa (ainakaan suurin ryhmä eli latinot) eivät myöskään oleta olevansa parempia/tärkeämpiä/oikeassa verrattuna kantaväestöön. Siinäkin on "aavistuksenomainen" ero meidän tilanteeseen.

Jeffrey

Jäsen
Toisaalta aina on vastarannan kiiskiä ja ihmisiä, jotka eivät kykenene kakaroitaan kasvattamaan esimerkiksi mt-häiriöiden takia.

Tämäkin on ihan totta. Yhtä totta on myös se, että kaikki suomalaiset eivät todellakaan ole hyödyksi Suomelle. Minä kuitenkin koen velvollisuudekseni pitää huolta omasta kansasta. Myös näillä jotka ei meille hyödyksi ole, on kuitenkin olemassa aina joku kenties isovanhempi joka palveli sodassa, vanhempi joka rakensi hienon yrityksen, tai sisko joka työssään pitää huolta meidän vanhuksistamme. Eli ajattelen asian niin, että vaikka en heille suoraan olisikaan velkaa mitään, olen kuitenkin velkaa jollekin heidän laajennetussa lähipiirissä siitä, että Suomi on mitä on. Sen sijaan, näillä Irakilaisille, oman maansa tuhonneille en ole velkaa kilin lanttia, en tekoa tai sanaa.

Ja edelleen, ne hädänalaisimmat 3000 henkilöä vuodessa voidaan ottaa, koska me se valtiona kestetään, ja edistetään samalla humanitaarista hyvinvointia. Ja työperäinen maahanmuutto myös ok, siinä saattaa syntyä myös itselleni "velkasuhde" muuttajaan.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Aivan, pakkoa ei valtiotasolla ole. Hyvä että ymmärsit. Siksi siihen vetoaminen on typerää ja siksi sitä maahanmuuttoa voidaan rajoittaa huomattavasti/lopettaa vaikka ihan kokonaan jos niin halutaan. Seuraava askel sinulle on miettiä, että miksi me tehdään sitä vapaaehtoisesti valtiotasolla?

Tokihan sitten toinen keskustelun aihe olisi se, että miten se on yksilötasolla vapaaehtoista? Tämä mamutuksen tukemisen väittäminen yksilötasolla vapaaehtoiseksi Suomessa on yhtä järkevää kuin verojen maksamisen väittäminen vapaaehtoiseksi Suomessa. Jos homma olisi ihan oikeasti vapaaehtoista, niin tässä ei olisi mitään ongelmaa miltään kantilta katsottuna kun halukkaat kustantaisivat ja tämä hullutus loppuisi aika lyhyeen kun halukkaita rahoittajia ei olisi kuin pienen pieni murto-osa.

cornix

Jäsen
Koska mä en olisi voinut syntyä toisille vanhemmille. Ellei tietysti vaikkapa iskän siittiöt olisi tuulenpuuskan mukana lennähtänyt afrikkaan. Pidän tätä skenaariota kuitenkin varsin epätodennäköisenä.

Mutta olisi sun vanhempasi voineet olla vaikka afrikassa tai jotain, ja asettuneet sinne ja afrikkalaistuneet.

Se nyt on jo kaikkialla maailmassa nähty, että tämä homma vaan ei toimi, vaan kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu olisi se, että pyrittäisiin ratkaisemaan sen roistovaltion ongelmat, ja tehtäisi siitä parempi paikka elää.

Näinhän se on, mä olen puhunut jo vuosikausia, ja tälle palstallekin ehtinyt pitkiä selontekoja kirjoittaa aiheesta, niissä on kehitysapu aina keskeisenä teemana tilanteen ratkaisuun. Toki ISIS ja muut päänleikkaajat ja rosvokuninkaat pitäisi ekana saada huitsin helvettiin maapalloa pilaamasta, että alueita olisi yleensä mahdollista turvallisesti kehittää. Toivottavasti Putin tekee kerrankin jotain hyvää ihmiskunnalle.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Todellakin, haetaan niitä oikeasti vaikeassa tilanteessa olevia pakolaisleireiltä. Loppuu turhat kuolemat ja salakuljetusbisnes siihen. Lisäksi nykyinen kehitysapu, josta ei nähtävästi ole (eikä ole ikinä ollut) kustannuksia vastaavaa hyötyä, voitaisiin suunnata (ainakin väliaikaisesti) pääosin vaikkapa asiallisten leiriolosuhteiden järjestämiseen humanitaarisen kriisin lähialueilla.

Miksiköhän näin ei tehdä? Luulisi että kun maailman valtiaat ja "älymystö" oikein kolhivat päitään yhteen kaikenmaailman konfferensseissa, ratkaisu on ihan käsillä. Mutta ei, ei ole halua eikä rahaa. Sotimisen ja omien intressien ajamiseen resurssit ovat kuitenkin pohjattomat.

cornix

Jäsen
Aivan, pakkoa ei valtiotasolla ole. Hyvä että ymmärsit. Siksi siihen vetoaminen on typerää ja siksi sitä maahanmuuttoa voidaan rajoittaa huomattavasti/lopettaa vaikka ihan kokonaan jos niin halutaan.

No tässä kävi just niinkuin mä arvelin, eli sä et todellakaan ymmärtänyt mun vastaustani tuohon kysymykseen.
Tkachuk7 kysyy:
"Kertokaa edes joku yksikin niin hyvä perustelu tälle nykyiselle "humanitaarisella maahanmuutolle"

"Meidän kuuluu" "Meidän pitää" "Meidän velvollisuutemme" tai koska "Olemme onnekkaita, niin...." ja sen sellaiset ei muuten kelpaa perusteluiksi edes vähää alusta."

cornix vastaa:
"Meidän kuuluu auttaa ja koska me olemme onnekkaita, niin meidän myös pitää toimia niin käytännössä. Se on meidän velvollisuutemme.

Mikä on sun lempiväri? Vihreetä, punaista tai sinistä et saa sanoa." Soittaako jo kelloja?

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No tässä kävi just niinkuin mä arvelin, eli sä et todellakaan ymmärtänyt mun vastaustani tuohon kysymykseen.
Tkachuk7 kysyy:
"Kertokaa edes joku yksikin niin hyvä perustelu tälle nykyiselle "humanitaarisella maahanmuutolle"

"Meidän kuuluu" "Meidän pitää" "Meidän velvollisuutemme" tai koska "Olemme onnekkaita, niin...." ja sen sellaiset ei muuten kelpaa perusteluiksi edes vähää alusta."

cornix vastaa:
"Meidän kuuluu auttaa ja koska me olemme onnekkaita, niin meidän myös pitää toimia niin käytännössä. Se on meidän velvollisuutemme.

Mikä on sun lempiväri? Vihreetä, punaista tai sinistä et saa sanoa." Soittaako jo kelloja?

Tää alkaa mennä todella mielenkiintoiseksi. Kyllä, noin kirjoitit. Sitten siinä oli taholtasi jotain diipadaapapaskaa, ja sitten kirjoitin näin:

Jotta asia selviäisi sinullekin, niin meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta pakosta puhumattakaan ottaa yhtään humanitääristä maahanmuuttajaa.

Johon sinä vastasit näin:

Ja sitten keksit pyörän uudelleen.

Yksinkertainen kysymys sinulle: Onko meillä pakkoa tai velvollisuutta ottaa yhtään humanitaarista maahanmuuttajaa? Aiemmin tuossa yllä jo kerroit, että ei ole vaan se on vapaaehtoista. Sitten vedät sanojasi takaisin. Joten miten se nyt on?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy