Tägäsin sut kyllä siihen viestiin, jossa väänsin asian rautalangasta kisapuistolle. Lue siitä, jos tarvitset selvennystä itsestäänselvään asiaan.Eli et siis halua vastata itse asiaan vaan vedät mielummin puhdasta ad hominemia?
Tägäsin sut kyllä siihen viestiin, jossa väänsin asian rautalangasta kisapuistolle. Lue siitä, jos tarvitset selvennystä itsestäänselvään asiaan.Eli et siis halua vastata itse asiaan vaan vedät mielummin puhdasta ad hominemia?
Ei oo todellista... Kertokaa nyt joku muukin tolle kaverille mitä noissa linkeissä lukee @MustatKortit @Anssi #5 Anyone? Help.
Meidän kuuluu auttaa ja koska me olemme onnekkaita, niin meidän myös pitää toimia niin käytännössä. Se on meidän velvollisuutemme.
Lue vielä pari kertaa uudestaan niin ehkä se siitä aukeaa.
On kyllä mielestäni puhdasta paskapuhetta väittää, että suomalainen hyvinvointivaltio olisi luotu tuurilla. En suostu myöskään uskomaan siihen, että aikanaan Mesapotamian alueella kukoistaneet eri valtiot ja niiden hyvinvointi olisi romahtanut ihan vain huonosta tuurista. Kyllä se nyt niin on, että suomalaisen hyvinvointivaltion taustalla on suomalaisten ihmisten työnteko, raataminen ja kehittäminen. Ihan samallatavalla Irakin nykyinen tilanne on jatkumoa siellä ihmisten tekemistä huonoista valinnoista.
Ei tarvitse. Kyllä minulle selvisi kirjoituksestasi jo heti, että vituiksi meni sinun hienot ajatuksesi taas kerran.
Jotta asia selviäisi sinullekin, niin meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta pakosta puhumattakaan ottaa yhtään humanitääristä maahanmuuttajaa.
Ei tietenkään ole luotu tuurilla suomalaista hyvinvointivaltiota, mutta se on tuuria on sattuu syntymään tälläiseen valmiiksi katettuun pöytään. Siinä missä se on huonoa tuuria syntyä 2000-luvun Irakiin. Sodat, vainot ja muut mullistukset ovat loistaneet poissaolollaan muutaman sukupolven ajan, isoin kansallinen hätätila on ollut globaali lama.
Jos jokaiselle suomalaiselle lahjoitettasiin yksi lottorivi, ja joku voittasi sillä, olisiko se eettisesti väärin kaikkia muita kohtaan? Oma mielipiteeni on, että vaikka se tuntuisi epäoikeudenmukaiselta/kadehdittavalta, se ei automaattisesti olisi väärin.
Eli siis mun hyvä tuuri johtui siitä, että faijalla sattui seisomaan ja mutsi sattui suostumaan. .
Eli sä siis uskot kirkollisiin asioihin? Henkimaailmaan ja sielunvaellukseen? Mä en millään voi uskoa, että minä Jeffrey olisin voinut syntyä mihinkään muuhun maahan.
Tuolla Mesapotamian alueella on sodittu enempi tai vähempi vuosituhansia. Nyt taas enempi parikymmentä vuotta, ja myös tuo mainitsemasi globaali lama on jatkunut lähes vuosikymmenen. Näiden tietojen pohjalta, minkä takia sieltä on lähtenyt massat liikkeelle juuri kesällä 2015. Miksi ei aikaisemmin, silloin kun asiat on oikeasti ollut paljon huonommin. Voisiko selitys kuitenkin olla siinä, että tämä ei olekkaan ensisijaisesti pakolaisilmiö, vaan jotain muuta? Kenties paikallinen muoti-ilmiö lähteä etsimään muualta parempaa elämää, vrt. eurooppalaisten muutot amerikkoihin ja Australiaan.
Ei, vaan sun hyvä tuuri johtu siitä, että oikea siimahäntä ehti ensin ja sun vanhemmat olivat sellaisia kun olivat kun olit lapsi ja kasvattivat sut siten kuten kasvattivat ja koit mielenkiintoiseksi, oikeiksi ja vääriksi ne asiat jotka koit. Faijan seisokki ja mutsin myöntyvyys olivat kyllä varmasti tärkeässä roolissa.
Minä vain ja ainoastaan selitin asiaa kysyvälle, että miksi me niitä humamamuja otetaan. Ymmärrätkö. Me otetaan niitä, koska niin on demokraattisesti päätetty. Demokraattisesti tehdystä päätöksestä saa olla eri mieltä ja niitä päätöksiä saa muuttaa, jos haluaa ja pystyy. Jos asia olisi toisinpäin, niin se syy sille toisinpäin olemiselle olisi edelleen se demokratia ja yhä edelleen sitäkin asiantilaa saisi kannattaa tai vastustaa niinkuin demokratioissa usein on tapana.
Minä en puolustele mitään demokratialla. En ylipäänsä puolustellut humamamujen ottamista millään tavalla. Sulla ja @Daespoo lla on yksi yhteinen ongelma. Teillä on niin helvetinmoinen tarve tunkea ihmisiä itse luomiinne lokeroihin, jolloin ette ehdi edes lukea mitä ne ihmiset oikeasti kirjoittaa.
Mä lainaan itseäni kun meni edelliselle sivulle, ei ollut edes kovin vaikea sisäistää mitä Anssi#5 meinasi.
"@Anssi #5 vastasi kun kysyttiin perusteluita ja perusteluksi kelpaa oikein mainiosti se, että meidän demokraattisesti valitut päättävät elimet näin ovat päättäneet toimia. Jos asiat olisivat toisinpäin niin se tuskin olisi Anssi#5 mielestä OK mutta näin me toimittaisiin silti koska demokraattisesti valitut päättävät elimet tekevät ne päätökset ja niiden mukaan mennään."
Tägäsin sut kyllä siihen viestiin, jossa väänsin asian rautalangasta kisapuistolle. Lue siitä, jos tarvitset selvennystä itsestäänselvään asiaan.
Koska mä en olisi voinut syntyä toisille vanhemmille. Ellei tietysti vaikkapa iskän siittiöt olisi tuulenpuuskan mukana lennähtänyt afrikkaan. Pidän tätä skenaariota kuitenkin varsin epätodennäköisenä.En usko kristillisiin asioihin. Miksi sä et olisi voinut syntyä johonkin toiseen maahan?
EOS miksi massat ovat lähteneet liikkeelle vasta nyt. Toisaalta ihan sama kysymys olisi voitu esittää myös silloin aikaisemmin jos olisivat lähteneet, miksi massat liikkuvat just nyt eivätkä aikaisemmin. Tuo ns. muoti-ilmiö on varmasti osatekijä, nykyään myös liikkuminen ja tiedonsaanti on huomattavasti aikaisempaa helpompaa. Mutta kun miettii millaisia roistovaltioita maailma on täynnä, niin en mä oikeen osaa tuomita jos sieltä haluaa pois lähteä. Mua ei saisi mikään mahti maailmassa jäämään tuollaisen kurjuuden keskelle. ihan mielenkiintoinen ja ajatuksen arvoinen pointti kyllä, ei siinä mitään.
Oletkos varma, että sielu seuraa siimahäntää? Ainakaan suvakit eivät ole tätä mieltä, uskoessaan että ihminen voi syntyä "vääräksi" sukupuoleksi.
Sen sijaan en millään voi laskea kulttuuria, kasvatusta ja oppimista tuuriksi. Ne ovat loppupeleissä juuri niitä asioita jotka ovat suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan luoneet. Ja asioita jotka periytyvät isältä pojalle, äidiltä tyttärelle ja sukupolvelta toiselle
Toisaalta aina on vastarannan kiiskiä ja ihmisiä, jotka eivät kykenene kakaroitaan kasvattamaan esimerkiksi mt-häiriöiden takia.
Ei minunkaan mielestäni varsinaisesti, me tehdään se ihan vapaaehtoisesti.
Koska mä en olisi voinut syntyä toisille vanhemmille. Ellei tietysti vaikkapa iskän siittiöt olisi tuulenpuuskan mukana lennähtänyt afrikkaan. Pidän tätä skenaariota kuitenkin varsin epätodennäköisenä.
Se nyt on jo kaikkialla maailmassa nähty, että tämä homma vaan ei toimi, vaan kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu olisi se, että pyrittäisiin ratkaisemaan sen roistovaltion ongelmat, ja tehtäisi siitä parempi paikka elää.
Aivan, pakkoa ei valtiotasolla ole. Hyvä että ymmärsit. Siksi siihen vetoaminen on typerää ja siksi sitä maahanmuuttoa voidaan rajoittaa huomattavasti/lopettaa vaikka ihan kokonaan jos niin halutaan.
No tässä kävi just niinkuin mä arvelin, eli sä et todellakaan ymmärtänyt mun vastaustani tuohon kysymykseen.
Tkachuk7 kysyy:
"Kertokaa edes joku yksikin niin hyvä perustelu tälle nykyiselle "humanitaarisella maahanmuutolle"
"Meidän kuuluu" "Meidän pitää" "Meidän velvollisuutemme" tai koska "Olemme onnekkaita, niin...." ja sen sellaiset ei muuten kelpaa perusteluiksi edes vähää alusta."
cornix vastaa:
"Meidän kuuluu auttaa ja koska me olemme onnekkaita, niin meidän myös pitää toimia niin käytännössä. Se on meidän velvollisuutemme.
Mikä on sun lempiväri? Vihreetä, punaista tai sinistä et saa sanoa." Soittaako jo kelloja?
Jotta asia selviäisi sinullekin, niin meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta pakosta puhumattakaan ottaa yhtään humanitääristä maahanmuuttajaa.
Ei minunkaan mielestäni varsinaisesti, me tehdään se ihan vapaaehtoisesti.