Koska kyseessä on ensisijaisesti arvokeskustelu. Kirjoitit jo aikaisemmin, että tärkeintä on raha, raha ja raha. Mutta kun se on vain sinun näkökulmasi, ei yleinen konsensus.
Suomalainen enemmistö voi kulttuurinsa takia olla pitkään hiljainen, mutta yleisen mielipiteen kovettumista on selvästi havaittavissa jo nyt. Kovaääninen, maahanmuuttomyönteinen vähemmistö saattaa aluksi näyttää enemmistöltä osoittautuen lopulta ehkä jopa selkeäksi vähemmistöksi. Minulle olisi suuri yllätys jos enemmistö suomalaisista olisi lopulta myönteisiä massamaahanmuutolle.
Tilanne muuttuu viimeistään kun suomalaista sosiaaliturvaa nauttivan joukon saavutetuista eduista joudutaan tinkimään. Saavutettu sosiaaliturvaetu lienee yksilölle työmarkkinaetua vastaava? Toivottavasti yhteiskuntarauha säilyy!
Kielitaidottoman maahanmuuttajan työllistymisen vaikeus ja sen aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle ovat helpot ymmärtää. Haitat syövät kirkkaasti edut ja arvopohjaisista päätöksistä saadulla hyvällä ololla ei valitettavasti elätetä ainuttakaan ihmistä. Työn pitää olla tuottavaa ja sillä pitää ns. pystyä maksamaan sosiaalikulut itse tai koko työllistäminen on isossa kuvassa pelkkää haihattelua ja pilvilinnoja. Integroida ei koskaan kannata, mikäli yksilöstä ei tule yhteiskunnan tuottava jäsen.
En ole rasisti vaikka sellaiseksi keskustelun hämmentävän polarisoitumisen takia olenkin tullut leimatuksi. Suvaitsen vieraita kulttuureita ja olen tullut kaupallisesti hyvin toimeen niin Japanissa, Etelä-Amerikassa kuin Lähi-Idässäkin. Kanssakäymisessä ei ole mitään ongelmaa.
Olen lähinnä itsekäs, kuten soisin suuren osan suomalaisista olevan ihan vain siksi, koska heillä vain sattuu olemaan siihen mahdollisuus. Minusta pienenevästä hyvinvointivaltiokakusta pitäisi nauttia itse antamatta siitä isoa siivua vapaaehtoisesti muille. Toisten kannalta tietenkin paska juttu, että länsimainen imperialisti ehti öljykentille ensin ja vei luonnonvarat.
Olen yleisesti ottaen isänmaallinen yrittäjä ja huomattavasti ylädesiilin alarajaa suurempi veronmaksaja. Maksan veroja helvetisti enemmän kuin olisi erinäisten järjestelykeinojen avulla ollut pakko, vuositasolla satoja tuhansia euroja.
Tätä farssia en aio olla maksamassa. Mikäli muutosta ei tule, lähtee kaikki verosuunnitteluvara käyttöön harmaata aluetta myöden. Niin helvetisti kiukuttaa tämä realismin puute ja yleinen poliittinen maailmanhalaaminen.