Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

• 3 380 279
  • 29 171

cornix

Jäsen
Tämän jälkeen hän hakeutui itse poliisin puheille tehdäkseen rikosilmoituksen, mutta poliisi ei ottanut sitä vastaan.

Parkkola ei varmaan tiennyt tehdäkö rikosilmoituksen vai tutkintapyynnön ja sai siksi poliisit kimppuunsa, ne suuttuu sellaisesta.

Vaikuttaa aika tyypilliseltä "kuka sanoi mitäkin"-tilanteelta, jota ei kauheasti kannata käyttää malliesimerkkinä kummankaan osapuolen toiminnasta.

10 metrin päästä tilannetta seuranneena Parkkolan oma kertomus on hyvin kyseenalainen, taino, valheellinen.

Olisiko tuo niin huono juttu, jos Suomessa sopeuduttaisiin tuohon väkivallan kulttuuriin, eli naisia ja lapsia saisi pahoinpidellä ihan lain suoman turvan turvin. Suomalaisethan ovat muutenkin ns. eurooppalaista pohjasakkaa, missä kännissä tappaminen on geneettinen ominaispiirre. Lisäksi kun suomalaiset ovat kaikille kaikesta jotain velkaa, ja moraalisesti ja eettisesti vastuussa koko maailman ongelmista, niin onhan tuossa perusteita lainsäädännön muuttamiseksi.
@Kirjoittelija on kieltämättä onnistunut jossain, kun hänen tyyliiään nyt näin ahkeasti kopioidaan. Tästä on kuitenkin valitettavasti sanottava, että jopa @Dee Snider veti paremmin. Ja hän ei todellakaan vetänyt hyvin.

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Todellisuudessa piirit ovat pienet ja äärilaidan ressukat marginaalissa. Mä epäilen, että suurin osa anarkistien ja vaikkapa tuon Vastarintaliikkeen aktiiveista tuntee toisensa vähintäänkin naamataulun perusteella, mutta monin paikoin vielä paljon paremmin.

Näinhän se on. Paljon kiertää myös huhuja, että molemmilla äärilaidoilla olisi nimilistat henkilöistä sieltä vastapuolelta. Enkä yhtään epäile, että monella on tarkoituksena provosoida vastapuoli yhteenottoihin ja sitten käyttää tätä konfliktia oman propagandansa levittämiseen (uhriutuminen jne.)

Parasta olisi että nämä osapuolet pysyisivät mahdollisimman kaukana toisistaan silloin kun näitä mielenosoituspaikkoja varataan. Valitettavasti tämä ei tunnu onnistuvan, vaan esim. jätetään tarkoituksella ilmoittamatta poliisille vastamielenosoituksesta. Näin taisi käydä mm. Helsingissä näiden rasismin vastustajien osalta.

cornix: Jos olit paikalla niin tiedät tapauksesta varmasti enemmän kuin minä. Mitään tarvetta minulla ei ole Parkkolankaan toimintaa puolustella: vastamielenosoituksen kuvaaminen on provosoivaa ja aavistuksen tyhmääkin. Ainakin jos sen tekee joukon keskeltä eikä sopivan etäisyyden päästä.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jep ja Helsingin tapahtumista tiedän ainoastaan sinun kertomasi.

Helsingin tapahtumasta on kuulemma jonkin verran materiaalia jopa youtubessa ja lehdistökin kirjoitti. Jostakin kumman syystä en itse jaksa noihin kummemmin perehtyä jälkikäteen.

cornix

Jäsen
cornix: Jos olit paikalla niin tiedät tapauksesta varmasti enemmän kuin minä. Mitään tarvetta minulla ei ole Parkkolankaan toimintaa puolustella: vastamielenosoituksen kuvaaminen on provosoivaa ja aavistuksen tyhmääkin. Ainakin jos sen tekee joukon keskeltä eikä sopivan etäisyyden päästä.

Jep, ja koska mainittuja nimilistoja tosiaan taitaa vastapuolilla olla niin ymmärrän miksi kasvojen kuvaamista lähietäisyydeltä halutaan välttää. Kännykän varastamista yms. en nähnyt, mutta pitää varmasti paikkansa se osa tarinasta, motiivina tosin sama kuin tuossa yllä.

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
No nyt on paksua. Kenelle tässä maassa sitten yleensäkään on kerätty yhtään mitään jos ei sotaveteraaneille?
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/sotaveteraanien-rahat-1
"Sotaveteraaneja tukevat järjestöt ja säätiöt ovat kartuttaneet n. 90 miljoonan euron omaisuuden. Järjestöille tulee kiire, jos rahat aiotaan käyttää veteraanien hyväksi näiden vielä eläessä, Nykyisellä tahdilla rahaa on vielä jäljellä silloin, kun veteraaneja ei enää ole. Sotaveteraaneille kerätään jatkuvasti lisää varoja."
"Suurin omaisuus eli yli 60 miljoonaa euroa on Sotainvalidien Veljesliitolla, joka päätti tänä vuonna kaksinkertaistaa veteraaneille maksettavan tuen."

OHO,
Saatu oikein 90 miljoonaa kerättyä voittoa kymmenien vuosien aikana sotaveteraanien nimissä! Nyt hattu päästä ja syvä kumarrus tuolle saavutukselle. Sitten vielä kun tiedetään kuinka monta suojatyöpaikkaa noillakin rahoilla pyöritetään ja paljonkon tuosta valuu oikeasti veteraaneille niin voisimme kaikki yhdessä ihmetellä niitä lukuja.
Nuo keräykset toki perustuvat vapaaehtoisuuteen toisin kuin näissä mamuissa joiden elämää pyöritetään ihan kysymättä meidän verorahoilla ja tuo 90 miljoonaa ei riitä mihinkään vaan kyse on miljardeista kun lopullinen lasku tulee kouraan, joten eipä tuo mun heitto niin hirveän paksu olekkaan. Mielummin elättäisin veteraaneja samalla rahalla kuin näitä surffareita, mutta kaikilla meillä on erilaiset arvot elämässä.

cornix

Jäsen
Helsingin tapahtumasta on kuulemma jonkin verran materiaalia jopa youtubessa ja lehdistökin kirjoitti. Jostakin kumman syystä en itse jaksa noihin kummemmin perehtyä jälkikäteen.

Myös Tampereella oli lehdistöä paikalla: http://yle.fi/uutiset/tampereen_mie...ttiin_parilla_nujakalla__yksi_putkaan/8350890
"Myös myöhemmin Tullinaukiolla poliisi joutui puuttumaan tilanteeseen, sillä rasismia vastustavien mielenosoittajien kimppuun hyökättiin. Poliisi otti tilanteesta yhden henkilön kiinni."

cornix

Jäsen
OHO, Saatu oikein 90 miljoonaa kerättyä voittoa kymmenien vuosien aikana sotaveteraanien nimissä! Nyt hattu päästä ja syvä kumarrus tuolle saavutukselle. Sitten vielä kun tiedetään kuinka monta suojatyöpaikkaa noillakin rahoilla pyöritetään ja paljonkon tuosta valuu oikeasti veteraaneille niin voisimme kaikki yhdessä ihmetellä niitä lukuja.

Mutta sähän nimenomaan sanoit ettei veteraaneilla tehdä bisnestä, mikäs mielen noin sai muuttumaan? Ja 90 miljoonaa on kerättyä omaisuutta, uskaltaisin väittää että sotaveteraaneille on myös mennyt sitä rahaa vuosikymmenien kuluessa eikä kaikkea ole laitettu jemmaan.

Mielummin elättäisin veteraaneja samalla rahalla kuin näitä surffareita, mutta kaikilla meillä on erilaiset arvot elämässä.

Niinhän meillä kaikilla on.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mä olen vähän miettinyt, että kuinka tosissaan näitä yritetään polttaa, taitaa olla pikemminkin muodollinen vastalause mamu-politiikalle. Täysin rikollista ja tuomittavaa toimintaa, mutta aika heppoisia nämä yritykset ovat (onneksi) olleet niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

Heppoiset yritykset Saksassa ovat luokassa miljoonien eurojen vahingot, loukkaantuneita ja kuollut. Mitähän niiden pitäisi tehdä jotta kyse olisi oikein tosimiehistä tosimielellä?

Yksi kuoli vastaanottokeskuksen palossa Saksassa | Ulkomaat | Kaleva.fi

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myös Tampereella oli lehdistöä paikalla: http://yle.fi/uutiset/tampereen_mie...ttiin_parilla_nujakalla__yksi_putkaan/8350890
"Myös myöhemmin Tullinaukiolla poliisi joutui puuttumaan tilanteeseen, sillä rasismia vastustavien mielenosoittajien kimppuun hyökättiin. Poliisi otti tilanteesta yhden henkilön kiinni."

Eihän tuossa ollut kuin pari valokuvaa, missä kaikki ovat ystäviä keskenään.

Helsingissä otettiin kiinni kuusi väkivltaista unelma -kannattajaa.

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Mutta sähän nimenomaan sanoit ettei veteraaneilla tehdä bisnestä, mikäs mielen noin sai muuttumaan? Ja 90 miljoonaa on kerättyä omaisuutta, uskaltaisin väittää että sotaveteraaneille on myös mennyt sitä rahaa vuosikymmenien kuluessa eikä kaikkea ole laitettu jemmaan.

Mä sanoin, että se ei ole hyvää bisnestä vaan mamujen kauttaa saa paljon helpommin ja enemmän rahaa. Jos kymmenien vuosien aikana on saatu kasaan 90 miljoonaa niin se on oikeasti todella vähän verrattuna millaisia rahoja mumujen kautta liikkuu.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Niinhän meillä kaikilla on.

Tosiasia sotaveteraanien tukijärjestelmistä taitaa olla se, että silloin kun apua olisi kaikkein eniten tarvittu (rauhan tulosta tuonne 80-luvulle), niin apua oli vähemmän saatavilla. Tämä johtui monen seikan yhteisvaikutuksesta, veteraanien (ja sotainvalidien) määrä oli luonnollisesti paljon suurempi mutta myös suomettumisesta ja monesta pienemmästä asiasta.

Kyllähän tuolloin jo kansakunnan trubaduurit kertoivat totuuden lauluissaan ja kansakin tämän tiedosti: on kaverit ne komeasti palkittu, paljon kiitosta vaan vaivasta, niin somasti on monumentti kalkittu, pian viimeiset käy kohti taivasta.

Mielenkiintoista nähdä, mitä eri sotaveteraaneille rahaa keränneet järjestöt tekevät nyt omaisuudellaan. On puhuttu paljon kaiken rahan käyttämisestä viimeisten elossa olevien hyväksi, mutta kyllä mä näen kanssa perusteita sille, että rahaa voitaisiin jemmata ja käyttää ne jonkin sortin perinne- ja muiston vaalimisen toimintaan.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Heppoiset yritykset Saksassa ovat luokassa miljoonien eurojen vahingot, loukkaantuneita ja kuollut. Mitähän niiden pitäisi tehdä jotta kyse olisi oikein tosimiehistä tosimielellä?

Yksi kuoli vastaanottokeskuksen palossa Saksassa | Ulkomaat | Kaleva.fi

Niin, luojan kiitos Suomessa näitä ei ole vielä ollut. Aika erikoista muuten sinänsä, että suomalainen lakanamies pilasi joidenkin mukaan Suomen maineen, mutta Saksan maine on yhä tietääkseni ennallaan, vaikka ihmisiä on kuollutkin.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai tää oli joku skaba. Anarkistit ottivat voiton, varmaan sisuuntuneena (pun intended) rumasta 0-32 tappiosta Jyväskylän hornankattilassa.

Ei ollut skaba, mutta anarkistit eivät vielä toistaiseksi ole Suomessa voittaneet muuta, kuin että muutamaa ei ole pahanteon jälkeen saatu kiinni. Onko se sitten sinulle voitto, en tiedä?

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Oisko tässä vähän semmoinen juttu nyt myös päällä että me ollaan niin kyvyttömiä kohtaamaan ihmisiä ihmisinä, niin se johtaa kaikkiin tällaisiin älyttömiin puuroepisodeihin? Voisi kuvitella että meillä on vähän semmoinen kylmähkö ilmapiiri täällä, että me pelätään niin älyttömästi jotenkin toisten mielipiteitä ja jotain leimautumista.

Että sinälläänhän tuo Karinkin puheenvuoro facebookissa on ihan tyhjän kanssa edelleen jos ei tuo jotenkin siirry siitä teorian ja puheen tasolta käytäntöön ja oikeiksi teoiksi ihmiselämässä. Pitäisi aloittaa muutos itsestään, eikä aina vaan sysätä vastuuta toisille, että kun TE MUUT nyt muuttuisitte.

cornix

Jäsen
Tosiasia sotaveteraanien tukijärjestelmistä taitaa olla se, että silloin kun apua olisi kaikkein eniten tarvittu (rauhan tulosta tuonne 80-luvulle), niin apua oli vähemmän saatavilla.

Näin asia varmasti oli.

Mielenkiintoista nähdä, mitä eri sotaveteraaneille rahaa keränneet järjestöt tekevät nyt omaisuudellaan. On puhuttu paljon kaiken rahan käyttämisestä viimeisten elossa olevien hyväksi, mutta kyllä mä näen kanssa perusteita sille, että rahaa voitaisiin jemmata ja käyttää ne jonkin sortin perinne- ja muiston vaalimisen toimintaan.

Sotainvalidien veljesliitto muutama vuosi sitten kaksinkertaisti veteraaneille maksettavan tuen, ja ainakin silloin oli puhetta ettei rahaa jää yhtään kun veteraaneja ei ole jäljellä. Toki veteraaneilla on varoja myös muualla.

@Boulerice tuo mainittu 90 miljoonaa on siis omaisuus joka on tallessa, ei kokonaismäärä mitä veteraaneille on kerätty. Ja verorahoja ohjataan veteraaneille huomattavia määriä, ainakin RAY on jakanut rahaa jo 15 vuotta. Pelkästään vuonna 2012 veteraanien hoitoon ja kuntoutukseen ohjattiin 112 miljoonaa euroa.

@Ahar mä en jaksa sun kanssa enää keskustella asiasta, tuo joku uusi näkökulma niin jatketaan. Nyt sä vaan pyörit ympyrää.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Emma Kari eilisestä A2-illasta Facebookissa...

"Kun ns. "maahanmuuttokriitikoiden" annetaan hallita keskustelua, ei koskaan päästä ongelmista ratkaisuihin."

Keskustelun ongelma eilisen ohjelman perusteella ei ole Ylen toimittajat ja tuottajat, vaan emmakarit ja juhoeerolat, joilla kummallakin on mielipide ja kokemusta perustella se, mutta silti käyvät keskenään jonkinlaista kilpaa.

Meillä Helsingissä on näin...* – Emma Kari
Ei meillä Kotkassa ainakaan...* – Juho Eerola

Käy siinä sitten ratkaisuun päättyvää keskustelua, kun päättäjien dialogi on tuollaista, eivätkä keskustele keskenään.

* lainaukset ovat esimerkkejä, ei suoria lainauksia.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Ahar mä en jaksa sun kanssa enää keskustella asiasta, tuo joku uusi näkökulma niin jatketaan. Nyt sä vaan pyörit ympyrää.

Olen tuonut lähinnä esiin tämän ongelman kanssa työskentelevien ihmisten näkemyksiä, ja sitä, että kaikki ei ole vaaleanpunaistaunelmaa. Ymmärrän kyllä että jotkut ei siedä sitä, että kokonaisuus ja haittapuoletkin otetaan esiin, mutta sellaista se on.

En kyllä näe sinunkaan tuovan esiin uusia tai rakentavia ehdotuksia, tai uusia näkökulmia, mutta näillä mennään.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Eihän tuossa ollut kuin pari valokuvaa, missä kaikki ovat ystäviä keskenään.

Helsingissä otettiin kiinni kuusi väkivltaista unelma -kannattajaa.

Taidat varsin hyvin tietää että noilla kiinniotetuilla anarkisteilla on hyvin vähän tekemistä mielenosoituksen ydinjoukon kanssa. Nämä anarkistit ovat vähän kuin jalkapallohuligaanit jotka hakemalla hakevat kontaktia vastapuolen kanssa. Itse asia ei välttämättä kiinnosta kunhan pääsee myllyttämään. Mitä tulee itse ketjun aiheeseen niin Ruotsin toimet alkavat näkyä myös täällä. Maanantaina Tornion kautta maahan saapui 200 turvapaikanhakijaa ja eilen ei yhtään joten Hän Joka Ei Ole Jeesuskin saa mielenrauhan.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taidat varsin hyvin tietää että noilla kiinniotetuilla anarkisteilla on hyvin vähän tekemistä mielenosoituksen ydinjoukon kanssa. Nämä anarkistit ovat vähän kuin jalkapallohuligaanit jotka hakemalla hakevat kontaktia vastapuolen kanssa. Itse asia ei välttämättä kiinnosta kunhan pääsee myllyttämään. Mitä tulee itse ketjun aiheeseen niin Ruotsin toimet alkavat näkyä myös täällä. Maanantaina Tornion kautta maahan saapui 200 turvapaikanhakijaa ja eilen ei yhtään joten Hän Joka Ei Ole Jeesuskin saa mielenrauhan.

Niin no, kun pidättelimme säätytalon kupeessa n. neljänkymmenen hengen aktiivista pyrkimystä päästä järjestetyn mielenosoituksen sekaan, niin en havainnut heidän joukossaan yhtään hardcoreunelmakannattajaa, mutta pyrky oli kova. Minkähän takia he sinne pyrkivät? Mitä olisi seurannut, jos olisivat meidän ohi päässeet, vaikka noin puolet porukasta oli vielä naisia. Olisiko mahdollisesti tullut jonkinlainen konflikti?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että poliisia ei pitäisi ollenkaan ottaa mukaan noihin mielenosoituksiin, ja uskon, että kansa ja mielenosoittajat ovat samaa mieltä tässä asiassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy