Mistä löysit niitä samoja sieniä joita Daespoo syö? Voisitko olla enää yhtään hitaampi, vai pysähtyisitkö? Kop kop, onko siellä ketään? Virta päälle.
Kirjoitin:
Olet kirjoittanut aika paljonkin asioita, joista et näytä ymmärtävän mitään. Se, että sotkisit nuokin keskenään ihan riippumatta kielenkäytöstäsi, ei olisi mikään yllätys. Halusin vain varmistaa, että kyse ei ole tällaisesta tilanteesta.
Ainoa sieniä syövä täällä näyttää olevan sinä, joka esittää täällä täyttä paskaa faktoina kovalla syötöllä.
Niin suorittavat. Meillä kun opetetaan kieltä ja yritetään ottaa mukaan yhteiskuntaan, niin Australiassa saatetaan myöntää "turvapaikka" Nauru-saaren keskitysleiriltä (pacific solution!). Edelleen: käsittääkseni. Herran tähden toivottavasti joku pian osoittaa että näin ei ole.
Vaikka minä olenkin sitä mieltä, että offshore-leirille lähettäminen ei toteuta pakolaissopimuksen henkeä, niin ei minulla tietenkään ole kannuksia väittää Australian rikkovan sopimusta, päinvastoin olen sitä mieltä että juridisesti Australia on nimenomaan vahvoilla ja siksi sopimusta tulisikin mielestäni täydentää uudella pöytäkirjalla.
Sinä sanoi, että Australia laittaa telkien taakse pakolaisstatuksen saaneita henkilöitä. Jos ymmärtäisit tuon Geneven sopimuksen sisältöä edes auttavasti, tietäisit, että se on sopimuksen rkkomista.
Minä olen kysynyt jo kertaalleen, että kuinka moni näistä vangituista ym. on saanut pakolaisstatuksen ts. täyttää sopimuksen kriteerit? Jos nyt laittaisit ihan faktaa ja lopettaisit tuon jatkuvat venkoilun.
Taas sama. Kivoja oppitunteja hermanni, mutta mitä näitä mulle selittelet. Jos kukin tarttuisi vain argumentteihin eikä kyhäilisi olkiukkoja siitä miten keskustelukumppani mitäkin kokonaisuuksia ehkä mahtaa hänen arvionsa mukaan käsittää, voisi tällaisen raskaan daespoolaisen "minä tiedän, sinä taas olet tyhmä" -keskustelun jättää kokonaan käymättä.
Olen huomannut, että sinulla on kova taipumus esittää monesta asiasta ihan puhtaalla mutulla (tai sitten tietoisella vääristelyllä) faktaväitteitä, vaikka ne eivät todellakaan mene niinkuin esität. Kuten olen todennut, kaikilla ei voi olla substanssitietoa kaikesta ja substanssitiedon puuttuminen ei ole itsessään mikään häpeä. Mutta puhuminen aiheesta, josta ei selkeästikkään ymmärrä mitään, siten, että esittää faktaväitteitä, on hyvin tuomittavaa paskaa.
Totta helvetissä YK:n pakolaisjärjestön analyysin tarkoitus on pyrkiä laajentamaan pakolaissopimuksen soveltamisalaa. Jo etäisesti tolkun ihminen näkee, että yli 50v vanha sopimus on perseestä ja sitä tulisi täydentää jotta se toimisi. Eihän tämä vetele, että Australia toimii niin kuin toimii. Uudet sopparit kuntoon ja jääköön Aussit sitten ulkopuolelle jos niin ihmisoikeuskriittisiä ovat.
Sinä esitit faktana, että myös turvapaikanhakijat kuuluvat tuon 31 artiklan soveltamisen piiriin, vaikka todellisuudessa kyse oli vain etujärjestön omasta, sen agendaan perustuvasta toiveesta.
Et pelkästään esittänyt paskatietoa, vaan osoitit komeasti sen, että et edes ymmärrä, kuinka kansainvälinen oikeus toimii.
On ihan eri asia puhua siitä, mikä jonkin sopimuksen juridinen velvoittavuus on tällä hetkellä, ja siitä, mikä sen jonkun yksittäisen tahon mielestä pitäisi olla. Sekoitat joko tietämättömyyttäsi tai tarkoituksellisesti tässä nyt näitä asioita.
Se on sitä paitsi ihan näkökulmakysymys onko tuo sopimus perseestä. Sen tarkoitus on tarjota suojaa henkilökohtaisen vainon kohteena oleville henkilöille, ei paskoissa oloissa yleisesti oleville ihmisille. Sen tarkoitus ei missään vaiheessa ole ollut tarjota suojaa sotaoloissa tai luonnonkatastrofien kourissa oleville.