Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 368 009
  • 2 243

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eikö MTV3:n pitäisi sitten palvella katsojaa ja hommata sinne italiaa osaava henkilö? Eipähän tarvitsisi joka lähetyksessä valittaa ja samalla kyseinen ihminen voisi kertoa, mitä niissä italiankielisissä lehdissä on ihan oikeasti kommentoitu lajista.

Ei kun Ferrarin pitäisi lopettaa perseily italian sönkkäämisen kanssa ja noudattaa FIA:n ohjeistusta radioliikenteessä käytettävän kielen suhteen. Ei se niin vaikeaa ole. Tietenkin jos on kivempi leikkiä omilla säännöillä niin voi jatkaa nykyisellä tavallakin. Tuo italian sönkkäys on keskisormen näyttämistä vain katsojille, muille kilpaileville talleille tuo ei ole mikään haitta jos nuo perseilevät italialaiset ja espanjalaiset niin kuvittelevat. Mutta eihän Ferrarin ole koskaan tarvinnut noudattaa niin kirjaimellisesti mitään sääntöjä, aerodynaamisiin osiinkin voidaan käyttää toleranssia joka ei ole niihin sääntöjen mukaan kuulu.

Ei varmaan kaikilla palveluntarjoajilla. Ei ainakaan Canal Digitalilla. Tuommoset näkyy tällä hetkellä:
Kaikki TV-kanavat | Canal Digital


Ei ilmeisesti, Elisalla ja kaapelista tuo kanava on jo pidemmän aikaa löytynyt ja F1 lähetykset siis HD-laadulla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei kun Ferrarin pitäisi lopettaa perseily italian sönkkäämisen kanssa... Tuo italian sönkkäys on keskisormen näyttämistä vain katsojille, muille kilpaileville talleille tuo ei ole mikään haitta jos nuo perseilevät italialaiset ja espanjalaiset niin kuvittelevat...

Se on italian puhumista. Suosittelen south parkin jaksoa s15 e4 nimeltä T.M.I
Sieltä löytyy apu.
 

Rbrt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman (Riippu)Lukko, Blackhawks, Iceman
Sattuiko joku katsomaan eilen illalla Yle TV1:ltä dokkarin Sennasta? Jos jäi välistä, niin suosittelen ehdottomasti! Allekirjoittanut oli Sennan kuollessa kolmen vanha, enkä ehtinyt hänen kilpauraansa sen tarkemin valitettavasti seuraamaan. Dokumentti paljasti uutena asiana ainakin mulle, miten helkkarin likaista kabinettipeliä häntä vastaan kulisseissa pelattiin.

Ja pahoittelut mahdollisesta OT:sta, en löytänyt nopeasti katottuna yleistä F1-keskustelua.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Sattuiko joku katsomaan eilen illalla Yle TV1:ltä dokkarin Sennasta? Jos jäi välistä, niin suosittelen ehdottomasti! Allekirjoittanut oli Sennan kuollessa kolmen vanha, enkä ehtinyt hänen kilpauraansa sen tarkemin valitettavasti seuraamaan. Dokumentti paljasti uutena asiana ainakin mulle, miten helkkarin likaista kabinettipeliä häntä vastaan kulisseissa pelattiin.

Ja pahoittelut mahdollisesta OT:sta, en löytänyt nopeasti katottuna yleistä F1-keskustelua.

Löytyy tuo Senna-elokuva myös ainakin Filmtownista. Kabinettipeli oli likaista ja elokuva avasi kyllä todellakin silmät, että kuinka arvostettu Senna todella oli. Tuli tuo katsottua joskus vuosi sitten. Ehdottomasti suosittelen kaikille.

Aiemmin katselin tuossa, että Sonera Viihteelle ei saisi tuota MTV3 Total-pakettia, mutta näemmä saakin ja kohtuullisen edullisesti vielä. Ensimmäinen 3kk 19,90 ja toinen 3 kk 24,90. Minimitilauskin vain kuusi kk. Tilaukseen menee. Viime kaudella tuli aika valikoidusti katsottua BBC:n lähetyksistä kisoja, mutta josko nyt sitten tulisi tsekattua enemmän, kun kiinnostus sarjaa kohtaan on kasvanut viime vuodestakin vielä. Muutama kausi välillä oli turhan tylsää, mutta uudet sääntömuutokset ja rengasjutut ovat tuoneet tarvittavat elementit lisäämään mielenkiintoa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Senna

On hyvä dokkari ja aika uskomatonta oli se kabinettipeli tuohon aikaan. Balestre saa kyllä veren aina kiehumaan tuuliviiritouhuillaan ja "minun päätös paras päätös" -saarna on aika kevyttä, jopa Bernien lausahduksiin verrattuna.

Suosittelen myös kiinnittämään huomioita niihin pariin kolariin, joita siinä näytetään (Donnelly Jerezissä sekä Barrichello, Ratzenberger ja luonnollisesti Senna Imolassa). Itse asiassa tuo Sennan kolari näyttää kaikista vähiten huolestuttavalta, mutta silti legenda menehtyi. Varsinkin Donnellyn solmussa olevat jalat kun mies on yhä vöissä kiinni penkissä keskellä rataa (penkki irtosi autosta kun auto hajosi kahtia) on aika karua katseltavaa sekä Ratzenbergerin kieppuva pää. Pitkälle ollaan onneksi tultu turvallisuusasioissa noista ajoista.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Suosittelen myös kiinnittämään huomioita niihin pariin kolariin, joita siinä näytetään (Donnelly Jerezissä sekä Barrichello, Ratzenberger ja luonnollisesti Senna Imolassa). Itse asiassa tuo Sennan kolari näyttää kaikista vähiten huolestuttavalta, mutta silti legenda menehtyi. Varsinkin Donnellyn solmussa olevat jalat kun mies on yhä vöissä kiinni penkissä keskellä rataa (penkki irtosi autosta kun auto hajosi kahtia) on aika karua katseltavaa sekä Ratzenbergerin kieppuva pää. Pitkälle ollaan onneksi tultu turvallisuusasioissa noista ajoista.
Senna itse oli aikanaan hyvin aktiivinen turvallisuuden parantamisessä ja sen kehittämisem suhteen. Senna puhui paljon näistä asioista mm. kuljettajien palavereissa. Tämän päivän kuljettajat saavat paljolti kiittää Sennaa, että turvallisuus on nykyään niinkin hyvää. Ei Senna toki yksin asiaa saanut parantumaan, mutta oli yksi iso osa siinä palapelissä. Toki osansa oli myös hänen kuolettavalla onnettomuudellaan.

Kuinkahan monen tämän hetken F1-kuskin idoli Senna on? Hamilton on ainakin kertonut Sennan olleen tämän idoli. Onkohan muita?
 

Rbrt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman (Riippu)Lukko, Blackhawks, Iceman
Kuten Watkins siinä videon lopussa sanoikin, oli Sennalla äärimmäisen huono tuuri siinä kohtalokkaassa ulosajossa. Uskomatonta ettei miehestä löytynyt edes yhtään mustelmaa!

Pistikö muuten teidän korvaan, kun toimittaja kysyi Rookie-Rubensilta, että saakos tulevien vuosien maailmanmestaria jo onnittella. Itessäni se sai ainakin aikaan pikku naurut, nyt kun muistelee Rubinjon uraa jälkikäteen. Toki hieno mies kaikin puolin ja ehkä yksi tunnollisimmista tiimipelaajista sinä 13 vuoden aikana kun olen lajia seurannut.

Perez nimesi Sennan suurimmaksi idolikseen jokin aika sitten, jos en aivan väärin muistele..
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Lauantaina tulee yhdelta iltapäivällä uusintana tuo. Näin osasi kertoa Radio Rockin Marce Rendic, joka myös kehui yhdeksi kaikkien aikojen parhaista dokumenteista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aiemmin katselin tuossa, että Sonera Viihteelle ei saisi tuota MTV3 Total-pakettia, mutta näemmä saakin ja kohtuullisen edullisesti vielä. Ensimmäinen 3kk 19,90 ja toinen 3 kk 24,90. Minimitilauskin vain kuusi kk. Tilaukseen menee.

Onkos näissä Sonera/Elisa Viihde paketeissa vielä sellainen säädös että mitään maksukanavaa ei voi tallentaa?

Se ainakin itselle on asia mitä en voi hyväksyä. Varsinkin kun miettii TOTAL paketteja missä tulee leffoja, sekä esim MAX:lta tulevat UFC-illat alkaa noin 04:00. Itse käytän ajansiirtoa itse asiassa kaikkeen muuhun paitsi F1:siin ja HIFK-peleihin.

_
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Onkos näissä Sonera/Elisa Viihde paketeissa vielä sellainen säädös että mitään maksukanavaa ei voi tallentaa?

Tuossa totalissa on käsittääkseni ohjelmakirjasto, josta ainakin leffat ja sarjat voi katsoa millon lystää. Mutta joo ainakaan Urhon Totalin otteluita ei pysty tallentamaan. Eipä siinä, ei pelin näkemättä jääminen paljon harmita. Niitä kun muutenkin tulee katsottua vain noin kymmenen kaudessa. Mutta se off-topicista.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lauantaina tulee yhdelta iltapäivällä uusintana tuo. Näin osasi kertoa Radio Rockin Marce Rendic, joka myös kehui yhdeksi kaikkien aikojen parhaista dokumenteista.

Oli kyllä erittäin hyvä dokumentti ja erittäin mielenkiintoista materiaalia. Sellaisia keskusteluja, joita en olisi kyllä kuvitellut filmattavan tuohon(kaan) aikaan. Jotenkin tuntuu, että Ferrarin valta noihin aikoihin oli pienempi kuin nykyään (ja etenkin Scumi-Brawn-Todt-aikakaudella). Prost meni Ferrarille kun ei kerran ollut vaihtoehtoja (ei voinut jatkaa Sennan kanssa). Ja kun auto oli paska ja kitisi siitä, tuli potkut ja piti välivuoden. Palaten sitten tietokoneteknisesti ylivoimaiseen Williamsiin... Sitten noita juttuja kiellettiin kun Senna tuli Williamsille 1994.

Dokumentista se ei selvinnyt, mutta oman muistikuvani mukaan Senna otti paalut kaikissa kolmessa kisassa. Schumi sitten dominoi kisoja vauhtinsa puolesta ja Senna sortui virheisiin. Senna epäili, että Schumilla oli jotain kiellettyä (traction control tms.) autossaan. Ymmärrettävää, että tommosia epäilyä oli kun tuli turpaan. Mutta toisaalta olisiko ihan mahdotonta uskoa, että Benetton, Schumi ja Briatore olisi moiseen sortuneet??? Mene ja tiedä, sanoisi joku urheiluselostaja.

Sennan kuolema oli tietysti kaikin puolin karmiva juttu, mutta etenkin se mahdollisti kaksi asiaa: Melkoisen keskinkertaisten kuskien maailmanmestaruudet (en tarkoita Schumia ja Häkkistä) sekä sen, että Schumi sai vuodesta 1994 aika selkeästi pitää yksinään parhaan kuskin titteliä. Vaikka mestaruudet menivät välillä muualle, kaikki ajattelivat, että hän oli paras. Ainoa edes lähellä oli Häkkinen. Jos Senna olisi ollut kuvioissa, asetelma olisi ollut toisenlainen ainakin Sennan loppu-uran ajan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Sennan kuolema oli tietysti kaikin puolin karmiva juttu, mutta etenkin se mahdollisti kaksi asiaa: Melkoisen keskinkertaisten kuskien maailmanmestaruudet (en tarkoita Schumia ja Häkkistä) sekä sen, että Schumi sai vuodesta 1994 aika selkeästi pitää yksinään parhaan kuskin titteliä. Vaikka mestaruudet menivät välillä muualle, kaikki ajattelivat, että hän oli paras. Ainoa edes lähellä oli Häkkinen. Jos Senna olisi ollut kuvioissa, asetelma olisi ollut toisenlainen ainakin Sennan loppu-uran ajan.

Jossittelu on jossittelua. Mikäli Lotus ei olisi torpeidoinut Häkkisen Williams siirtoa ennen kautta 1993, voi olla että Schumacherillä ei olisi edes mestaruutta. 1993-1997 Williamsit olivat kuitenkin senverran ylivoimaisia autoja. Toki olisi voinut olla myös niin että 1998 mestaruus taistelu olisi käyty Ferrarin Häkkisen ja MCLaren mercdeksen Schumacherin välillä.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoinen dokumentti ja yllättävän paljon erinäköistä materiaalia on saatu kuvattua jo tuohon aikaan. Oikeastaan sellaista oikeasti merkittävää ja kiinnostavaa jopa paljon enemmän, kuin tänä markkinointijargonin ja hymistelyn luvattuna vuosituhantena. Kimi haraa sentään edes vastaan, mutta kohta on vain mukavia kovalaisenheikkejä jäljellä.

Sen verran nuorta polvea itsekin olen, että paljon tuli uutta tietoa dokkarissa ja mm. nuoren Barrichellon ilmestyminen toi kyllä hymyn huulille. Sen sijaan erityisesti Donnellin karmaiseva onnettomuus ei paljoa hymyilyttänyt, näytti käsittämättömän pahalta. En olisi uskonut, jos veikata olisi pitänyt, että siitä hengissä selvisi. Samoin Barrichellon ilmalento oli erittäin hurjan näköinen. Tuokin oli uutta, että Sennasta ei muita vammoja löytynyt laisinkaan - yksi traagisimmista onnettomuuksista ikinä (yksittäisestä ihmisestä puhuttaessa, WTC-iskut yms. sitten erikseen). Kuvaavaa, että esimerkiksi äitini, joka ei todellakaan ole urheiluihminen totesi tuossa jokunen vuosi sitten edelleen muistavansa tapahtumapaikan ja -ajan. Lisäksi hän soitti eilen ja muistutti että olinko huomannut kyseisen dokkarin tulevan, aikoi itsekin nauhoittaa. Toisaalta juuri Imolan takia Senna on legenda.

FIA:n pj Balestre vaikutti totisesti mulkvistilta. Äksy diktaattori, Bernie Ecclestonekin vaikuttaa melkein sympaattiselta, kun Balestre luo kontrastia. Toisaalta olen myös saanut sen käsityksen, että Senna osasi olla melkoisen vaikea ja ikävä henkilö ja vaikka dokumentti piirtääkin erilaista kuvaa olisi mukava kuulla myös muita laajempia näkemyksiä tuosta ajasta. Mustavalkoista kun ei ole mikään, näinhän se on tuolloinkin ollut.

Muista dokumentissa sivutuista asioista todettava, että harmillista että Ferrari on muuttanut täysin käytäntöään tuosta ajasta. Prost sai fudut, kun meni avautumaan kalustostaan. Nykyään Alonso saa moittia kalustoa ja työntekijöitä aivan vapaasti ja vaatia aina vain heiltä lisää. Mikään ei riitä ja vika löytyy käytännössä aina tiimistä, vaikka mies saa ja on saanut 100% panostuksen Massan kustannuksella jo reilun kolmen vuoden ajan. Pelottava Räikkönen kultaisella Santanderin halauksella pois tieltä vielä jo ennen tätä.

Jos sitten siirtyisi tähän nykyaikaan, niin täytyy sanoa, että HUH HUH mikä startti kaudelle! Odoteltava silti vielä 3-4 kilpailua lisää ennen kuin todella voi sanoa, onko Räikkösellä realistisia mahdollisuuksia jopa toiseen MM-titteliin. Eiköhän tästä joka tapauksessa tule mielenkiintoinen setti viime vuoden tyyliin. Williams on vain turhauttavan heikon oloinen Bottaksen kannalta, Maldonadon lyöminen saattaa jäädä ainoaksi mahdollisuudeksi osoittaa potentiaali. Maldonadoa tunnutaan hieman aliarvioivan, kaveri on GP-voittaja ja useasti aika-ajoissa osoittanut nopeuttaan. Varsin paljon yhteistä Grosjeanin kanssa. Molemmilla myös mainio rekordi pienemmistä luokista. Eivät he tuolla ylhäällä pelkän rahan voimalla ole. Merkittäviä puutteita molemmilla toki on, ja Bottaksen on kyettävä Maldonado lyömään, jos mielii edes Kovalaisen pituisen uran tehdä, Räikkösestä puhumattakaan. No, toista Kimi Räikköstähän ei kyllä ikinä synnykään - ei Suomeen eikä muualle. ;)

Jos vielä kuskeista sen verran, että jotenkin on viime vuosina selkeästi ollut nähtävissä merkittävä ero vanhan ja uuden sukupolven välillä. Vai olisiko pelkkää kokemuksen vaikutusta? Lajia ja elämää pidempään nähneet ehkä osaavat vastata, ja onhan tätä asiaa jatkoajankin ketjuissa puitu. Asia on siis se, kuinka siististi ja tarkasti kilpaillen erityisesti ryhmä Räikkönen-Button-Alonso osaa vetää tuolla. Kun uudet huimapäät Grosjena-Maldonado-Sutil-Perez kolistelevat ja töhöilevät jatkuvasti ja jokainen ohitus ja lähtö pelottaa heidän osaltaan, jos omia suosikkeja on kamppailemassa heidän kanssaan. On myönnettävä, että toisaalta porukan kokenein kuski iällä mitattuna, Webber on kunnostautunut myös kontakteissa Red Bull-aikanaan. Ja Schumistakin muodostui kolariherkkä kaveri paluunsa jälkeen, ehkä ikää oli jo sitten liikaa ja toisaalta ei ollut tottunut Ferrarilla kamppailemaan liiemmin tiukassa keskikastissa. Mutta hienoa, että esimerkiksi Kimin nopeaa, mutta tarkkaa ajoa pääsee ainakin vielä tämän vuoden katselemaan.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Senna-dokkarista onkin jo oikeastaan kaikki olennainen sanottu, mutta DVD:n extroissa löytyi vielä joku "Lost radio interview", tms, jossa Sennalta oli saatu harvinaisen pitkä ja syväluotaava haastattelu.

Jos Sennan persoona kiinnostaa enemmänkin, tuo kannattaa kuunnella. Löytynee jostain juutuubistakin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Muista dokumentissa sivutuista asioista todettava, että harmillista että Ferrari on muuttanut täysin käytäntöään tuosta ajasta. Prost sai fudut, kun meni avautumaan kalustostaan. Nykyään Alonso saa moittia kalustoa ja työntekijöitä aivan vapaasti ja vaatia aina vain heiltä lisää. Mikään ei riitä ja vika löytyy käytännössä aina tiimistä, vaikka mies saa ja on saanut 100% panostuksen Massan kustannuksella jo reilun kolmen vuoden ajan. Pelottava Räikkönen kultaisella Santanderin halauksella pois tieltä vielä jo ennen tätä.

Prost ajoi itse tuona toisena Ferrari-kautenaan todella surkeasti ja haukkui silti Ferraria. Alonso ajaa itse huikeasti ja vaatii tallilta lisää. Jos Alonso ajaisi päin helvettiä ja haukkuisi Ferraria niin kenkää tulisi varmasti. Santanderista huolimatta. Ferrarin tasoinen brändi saa kyllä uuden pääsponsorin. On kuitenkin koko formulasirkusta arvokkaampi.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ferrarin tasoinen brändi saa kyllä uuden pääsponsorin. On kuitenkin koko formulasirkusta arvokkaampi.

Jos Ferrari lähtisi formuloista pois ja paikalle tulisi vaikkapa jokin jenkkiläinen talli niin hetken voisi eurooppalainen F1 scene olla ihmeissään mutta sitten kaikki jälleen tasoittuisi ja kaikki olisi kuten ennen. Ferrari monesti ärhentelee ja vihjailee lähteä sarjasta pois...tyypillistä makaroonien uhittelua. Tosiasiassa Ferrari tarvitsee formulasirkusta, jotta pysyy ihmisten tietoisuudessa.

Ja oletkohan edes koskaan nähnyt yhtään Prostin kisaa suorana...?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos Ferrari lähtisi formuloista pois ja paikalle tulisi vaikkapa jokin jenkkiläinen talli niin hetken voisi eurooppalainen F1 scene olla ihmeissään mutta sitten kaikki jälleen tasoittuisi ja kaikki olisi kuten ennen. Ferrari monesti ärhentelee ja vihjailee lähteä sarjasta pois...tyypillistä makaroonien uhittelua. Tosiasiassa Ferrari tarvitsee formulasirkusta, jotta pysyy ihmisten tietoisuudessa.

Ja oletkohan edes koskaan nähnyt yhtään Prostin kisaa suorana...?

En ole. Mitä sitten?

Jos Ferrari lähtisi ja perustaisi uuden sarjan niin se veisi valtaosan koko sarjaa seuraavista faneista mukanaan ja monet Ecclen naurettavaan rahajakoon kyllästyneet tallit tulisivat mukaan. Monacon GP muistaakseni ilmoitti viimeksi kun asiasta oli juttua seuraavansa Ferraria ja näin tekisi varmasti myös Monza. Tällähän hetkellä monet legendaariset eurooppalaiset kisajärjestäjät ovat ongelmissa tai lopettaneet formuloissa kokonaan kun kisan järjestäminen maksaa ihan naurettavan paljon. Nämä hyppäisivät tähän uuteen sarjaan ja riks raks poks kun F1 kaatuisi kuin korttitalo.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos Ferrari lähtisi ja perustaisi uuden sarjan niin se veisi valtaosan koko sarjaa seuraavista faneista mukanaan ja monet Ecclen naurettavaan rahajakoon kyllästyneet tallit tulisivat mukaan.

Mihin faktaan tuo kirjoituksesi perustuu? Nyt linkkiä kehiin. Vai vedätkö näitä juttuja hatusta?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Vaatisi se tosiaan pari muutakin kärkitallia masinoimaan uutta sarjaa. Ei ihan pelkkä Ferrari taida riittää.

Jotenkin itsellä menee vähän ohi tällainen yhden tietyn automerkin totaali fanittaminen, oli kuskeina ketä tahansa. Autot on kuitenkin autoja ja miehet miehiä. Mieluummin sitä kuitenkin "fanittaa" jotain kuskia. F1 autot ovat muutenkin nykyään kaikki veistetty melko samasta puusta ja tallit kopioivat toisiaan jatkuvasti.

Katuautojen kohdalla tilanne on tietysti aivan toinen ja Ferrareita on helppo fanittaa. Onhan ne sen verran makeita laitteita, maanteiden F1:siä. Mutta mitään isompaa yhtymäkohtaa oikeisiin F1:iin on kuitenkin vaikea löytää.


Toki ajat olivat ennen toiset ja autoissakin oli eroja. Näitä ääniä kun kuuntelee niin pieni fanituskin on varmasti paikallaan :)

1994 Scuderia Ferrari F1 V12 - YouTube
 
Suosikkijoukkue
KK
Jotenkin itsellä menee vähän ohi tällainen yhden tietyn automerkin totaali fanittaminen, oli kuskeina ketä tahansa. Autot on kuitenkin autoja ja miehet miehiä. Mieluummin sitä kuitenkin "fanittaa" jotain kuskia. F1 autot ovat muutenkin nykyään kaikki veistetty melko samasta puusta ja tallit kopioivat toisiaan jatkuvasti.
Niin, itse vertaisin tallin fanittamista jääkiekkojoukkueen fanittamiseen, missä vaihtuvuus valmetajissa, pelaajissa kuin muissakin tehtävissä on todella suurta. Kyllähän lätkässä tallia vaihdetaan todella röyhkeästi koko ajan, eikä seuraikonitkaan enää kunnioita (ja miksi pitäisikään) omia juniorijoukkueitaan. Kyllähän minä olen aina ollut esim Teemu Selänne-fani, vaikka hän pelaisi missä joukkueessa. Mutta Alonso fani en olisi, vaikka ajaisi missä tallissa. Silti tykkään ferrari-tallista paljon, vaikka en tykkää Alonsosta yhtään eikä Massakaan kakkoskuskina hirveästi lämmitä.

Nyt olen kyllä alkanut pikkuhiljaa lämpeämään Lotuksen rennolle meiningille. Kepposia tehdään ja pidetään pilke silmäkulmassa. Jotenkin Kimikin näyttää nauttivan paljon aikaisempaa enemmän. Näkyy ainakin hymyn määrässä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei todellakaan pystyisi Ferrari uudella sarjalla syrjäyttämään F1-sirkusta. Kiinnostava se varmasti olisi, silleen Beckham pelaa jenkeissä tyyliin, mutta ehei sitä glamouria sarjasta siirretä keinotekoisesti edes Ferrarin ollessa kyseessä. Hölmö ajatus.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mihin faktaan tuo kirjoituksesi perustuu? Nyt linkkiä kehiin. Vai vedätkö näitä juttuja hatusta?

Itse väitit että Ferrarin poistuessa porukka ihmettelee hetken ja kaikki on sitten normaalisti. Mistäs faktalaatikosta sen revit? Ja kukaan täällä ei kyseenalaistanut sitä.. naurettavaa. Kyseessä on autourheilevan maailman kiistatta suurin legenda jonka, jonka fanimäärä on moninkertainen muihin verrattuna ja eivät ole mitään suomalastyyppisiä "katson kisan tv:stä ja itken sitten loppupäivän epäreilua maailmaa" vaan todella intohimoisia kisapaikoille sen tunnelman luojia. Niille jotka ihmettelevät miten voi kannattaa tallia/yhteisöä/perhettä yksittäisten kuskien sijaan niin eivät ymmärrä ferrarin maailmaa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Me olemme ilmeisesti saaneet tänne F1-puolelle ihan oma Todella Outo Jannu. Loistavaa! Sokea ihannoiminen on kyllä ihan ihqua, mutta samalla aina yhtä hämmentävää.

Jos Ferrari lähtisi ykkösistä, niin vaikutus olisi aluksi jotain, mutta unohtuisi hyvin nopeasti. Siitä vaan Porche mukaan ykkösiin ja muitakin merkkejä. Ei taida vain olla kovin helppoa tänä päivänä tuo meininki siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös