Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 372 600
  • 2 264

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers




Kaikkien rakastama DTS tekee siis paluun lähiaikoina neljännen kauden muodossa. WTF1:n Matt Gallagher antaa aika suoraa palautetta sarjasta ja eihän tuo sarja tosissaan juuri mitään anna tällaiselle paatuneelle F1-fanille. Niin montaa asiaa vääristellään, kauden aikana hypitään mielivaltaisesti tapahtumasta toiseen ilman mitään järkevää järjestystä ja moni tärkeä asia jää näyttämättä dokkarissa.

Mainitsi tosin myös, että F1 miettii sarjan muokkaamista tuleville kausille, joten näinköhän sielläkin oltaisiin kyllästytty tuohon teennäisen draaman luomiseen? Ja kun miettii viime kauden tapahtumia radalla tai sen ulkopuolella, niin eipä siihen juuri tarvita edes mitään Hollywood-lisää enää.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche




Kaikkien rakastama DTS tekee siis paluun lähiaikoina neljännen kauden muodossa. WTF1:n Matt Gallagher antaa aika suoraa palautetta sarjasta ja eihän tuo sarja tosissaan juuri mitään anna tällaiselle paatuneelle F1-fanille. Niin montaa asiaa vääristellään, kauden aikana hypitään mielivaltaisesti tapahtumasta toiseen ilman mitään järkevää järjestystä ja moni tärkeä asia jää näyttämättä dokkarissa.

Mainitsi tosin myös, että F1 miettii sarjan muokkaamista tuleville kausille, joten näinköhän sielläkin oltaisiin kyllästytty tuohon teennäisen draaman luomiseen? Ja kun miettii viime kauden tapahtumia radalla tai sen ulkopuolella, niin eipä siihen juuri tarvita edes mitään Hollywood-lisää enää.

Eiköhän Maxin puuttuminen haastatteluista ollut aika suora viesti, että jotain muutosta on tehtävä sarjan (ja lajin höhöö) käsikirjoitukseen.

Tuskin on kovin korkea kerroin sille, että Hamilton loistaa myös poissaolollaan tulevan kauden kuvauksista. Jännitteet on sen verta korkealla, joten kaikki häiriötekijät halutaan minimiin. Onhan se ihan hauska katsella ja kuunnella Steinerin hepulointia kulisseissa, mutta siihen se pitkälti jääkin, mitä enemmän lajia seuraava tuosta saa irti.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
En löytänyt muuta ketjua mihin tämän laittaisin, joten pahoittelut OT, vaikka jollain tavalla ykkösiin tämäkin liittyy.

Seuraan useampaa autourheilusarjaa, toisia enemmän toisia vähemmän. Ongelmana ja jopa vitutuksen kohteena minulla on se, että on helvetin vaikeaa löytää aina tietoa milloin on mikäkin kisa ja mistä sen voi katsoa. Tottakai olen googlettanut, mutta se on silti helvetin hankalaa rakentaa mitään kalenteria, kun sarjat kilpailevat keskenään ja usein F1 vie kaiken huomion. F1, F2 ja F3 sarjojen seuraamisessa ei luonnollisesti ole mitään ongelmaa. Pienempien formulaluokkien kohdalla tulee kuitenkin haasteita vastaan.

Jos joku osaa auttaa niin arvostaisin todella paljon jos saisin koottua jonkun sortin kalenterin ja lisäksi jos vielä osaisi joku sijoittaa suomalaiskuljettajat oikeisiin sarjoihin.

Eli seuraavat formulaluokat 2022: Jos näistä saisi tietoa, että koska kausi alkaa/kalenteri, mistä kilpailut näkee ja missä ajaa Suomalaisia ja keitä he ovat.

- Kaikki F3-sarjat (esim. F3 Asian)
- Formula regional
- Super formula
- F4 italia, ADAC
- muut merkittävät junnusarjat

Näiden lisäksi:

-WEC
-Super GT
- yleisesti GT3/2 sarjat
- suurimmat touring sarjat

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata!



Kiinnostaisi myös tietää Suomalaisten tilanne F1 sarjan ulkopuolella:

-Kuskit
-Heidän tallit
-Sarjat
-Kaikki lisäinfo uran kulusta ja tavoitteista ja tiedot muutenkin kuskista ja taustajoukoista jne kiinnostaa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Formula regional euroopan kisat tuli ainakin viime kaudella livelähetyksinä youtubessa sarjan kanavalta. Veikkaan samaa tälle kaudelle. Kilpailukalenteri löytyy vaikkapa tuosta linkin takaa, eli wikipediasta.

EDIT: Unohtui vastata noihin suomalaiskuljettajiin. William Alatalo ajaa suomalaisista korkeimmalla tasolla ensi kaudella. Mies ajaa Formula 3 sarjan Jenzer motorsportin autolla. Patrik Pasma puolestaan ajoi viimeisimmissä Formula 3 sarjan testeissä saman tiiimin autolla kuin Alatalo. Toistaiseksi en ole ainakaan nähnyt vahvistusta Pasman ensi kauden sarjasta, mutta F3-sarja lienee korkealla neuvotteluissa, kun nyt testeissäkin ajoi. Toki Pasma otti osaa myös Formula regional Aasia sarjaan tänä talvena viime kauden tapaan. Elias Seppäsen touhuista ei ole itselläni tarkempaa tietoa. Täällä aiemmin joku tiesi kertoa miehen siirtyvän koppiautojen puolelle. Tuukka Taponen, joka kamppaili viime syksynä loppuunasti Ferrarin akatemiapaikasta jatkanee ilmeisesti kartingissa vielä tämän tulevan kauden.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onhan se ihan hauska katsella ja kuunnella Steinerin hepulointia kulisseissa, mutta siihen se pitkälti jääkin, mitä enemmän lajia seuraava tuosta saa irti.
Siinä sitten viihdettä kun joku jenkki on katsonut DTS:n ja rupeaa seuraamaan formuloita, sitten joku klassikkokisa kuten Monaco tai Austin, kun katsoo possujunan menoa. Voi hehkutukset unohtua äkkiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä sitten viihdettä kun joku jenkki on katsonut DTS:n ja rupeaa seuraamaan formuloita, sitten joku klassikkokisa kuten Monaco tai Austin, kun katsoo possujunan menoa. Voi hehkutukset unohtua äkkiä.
Monacon ymmärrän tässä hyvänä esimerkkinä possujunasta ja tylsästä kisasta, mutta Austin? Mielestäni Austinin rata on todella hyvä ja viihdyttävä. Toki välillä siellä nähdään aika vähän ohituksia, mutta ihan hyvää taistelua eri autojen välillä yleensä silti nähdään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Monacon ymmärrän tässä hyvänä esimerkkinä possujunasta ja tylsästä kisasta, mutta Austin? Mielestäni Austinin rata on todella hyvä ja viihdyttävä. Toki välillä siellä nähdään aika vähän ohituksia, mutta ihan hyvää taistelua eri autojen välillä yleensä silti nähdään.
Viime kisa nyt nopeasti sieltä tuli mieleen, oli joku parempi esimerkki myös, mutta löi ihan tyhjää.

Mutta olihan se viime kauden kisa sieltä aika kummallinen, ensin Max helkutisti nopeammalla autolla ja lopussa Ham. Mutta lähellä ei pysty ajamaan ja ohitusyrityksiä ei oikeastaan ollut. Paitsi Alonson radan ulkopuolelta + Kimin sama homma kun Lonso hieman puski
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika puun takaa tuli tämä kuvio. Oletin jotenkin Jenzerillä viimeisimmissä testeissäkin ajaneen Patrik Pasman ottavan paikan. Onko sitten niin, ettei Pasmalla rahoituskuviot ole vielä selvillä vai mistä lie kiikastaa? Joka tapauksessa suomalaisväriä on aina mukava näissä sarjoissa nähdä. Toivotaan Karille menestystä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pari FP1-ajoa olisi Piastrille varmaankin tulossa, kun tämän kauden säännöt edellyttävät, että jokaisen tallin on ajatettava kahteen kertaan (kerran molemmissa autoissa) kuljettajaa, jolla on maksimissaan kahden GP:n kokemus.

Säännön muotoilu tarkoittaa sitä, että Alfa Romeo käytti tuon option Bahrainissa, ja Zhou saa ajaa kaikki sessiot kauden aikana. Sen sijaan Bottas joutuu tekemään tilaa yhdessä harjoitussessiossa varakuskille (jos veikata pitäisi, Pourchairelle paikka ajaa kotiradallaan Paul Ricardilla)
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tuli tuossa mieleen, että miltä näyttäisi viime kausi jos sarjassa olisi käytössä ns. eliminointi systeemi, jossa kisan jälkeen viimeiseksi jäänyt kuljettaja pudotettaisiin ulos sarjasta. Tämän systeemin toteuttamiseen vaaditaan ainoastaan 19 kisaa.

Bahrain - Mazepin eliminoitu
Imola - Latifi eliminoitu
Portugali - Räikkönen eliminoitu
Espanja - Tsunoda eliminoitu
Monaco - Leclerc eliminoitu
Baku - Ocon eliminoitu
Ranska - Shumacher eliminoitu
Steiermark - Gasly eliminoitu
Itävalta - Vettel eliminoitu
Britannia - Verstappen eliminoitu
Unkari - Stroll eliminoitu
Belgia - Perez eliminoitu
Hollanti - Russell eliminoitu
Italia - Hamilton eliminoitu
Venäjä - Giovinazzi eliminoitu
Turkki - Ricciardo eliminoitu
USA - Alonso eliminoitu
Meksiko - Bottas eliminoitu

Näin ollen Brasiliassa nähtäisiin kauden viimeinen kisa joka on kaksintaisto Norrisin ja Sainzin välillä. Tässä kisassa Sainz ajoi maaliin Norrisin edellä, joka tarkoittaa että Carlos Sainz olisi tällä systeemillä maailmanmestari kaudella 2021.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja lisää vaan katurännejä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, on tämä nyt parempi kuin taas uusi "rights out and away we go" -kohde jossain öljymaassa. Toki Eurooppaan ja miksei Kymiringille sitä eniten toivoisi kisaa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ville veikkaus, että tapahtumia riittää ja profiilin mukaan näyttäisi olevan pari kunnon vauhtisuoraa, joten ohituksiakin olisi kenties luvassa? Siitähän tuo sitten nähdään.
Joo, eiköhän ainaki 1,5 ja tuolla 11,12 ja 13 mutkissa jotain tapahdu. Mahtaako tuo olla sitten jonkinlainen shikaani kyseessä kun ei ainakaan tuosta videosta ottanut selvää kun jäi sen talon taakse piiloon.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Olisi edes Saudien kaltainen nopeiden mutkien katurata, mutta ei tuollaista pitkä suora - jarrutus - pitkä suora - jarrutus. Toki Las Vegasiin voi olla vähän vaikeampi duunatakaan mitään kunnon mutkarataa, mutta kaipa niistä kaduista vähän fiksumman kokonaisuuden saisi?

No toisaalta, turha tässä etukäteen on dumata. Ainakin miljöö tulee olemaan yksi hienoimmista ellei hienoin koskaan F1:n historiassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vegasin rata näyttää ensisilmäyksellä erinomaiselta ohituksien kannalta ja sijainti on ihan huikea. Katuradatkin voivat olla viihdyttäviä ja Vegasin rata voi hyvinkin olla juuri sitä.

Erinomainen lisä kalenteriin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös