Siinä olisikin mennyt vihaajilla virvoitusjuomat väärään kurkkuun, kun ”paska wingman” olisi korvannut nelinkertaisen maailmanmestarin Vettelin Aston Martinilla.
Erona toki se, että Kimi lopettaa, kun taas Vettelillä puolestaan on voimassa oleva sopimus Aston Martinin kanssa ensi kaudesta.Korvaahan se nyttenkin huomattavasti menestyneemmän ja paremman kuljettajan?
Eikös tohtori Helmut Marko kertonut jo hyvissä ajoin tällä kaudella, että Bottaksen ei tarvitse soittaa heille, ja Red Bullhan käytännössä sanelee sen, ketkä ATaurilla ajavat. Tuskin Helmut nyt kuitenkaan olisi puheitaan pyörtänyt ja soittanut Bottaksen väelle...Olisko ATauriin kyselty Tsunodan tilalle?
Voiko se olla mikään muu kuin Williams? Michael Latifilla on miljardiomaisuus ja kun Russellin lähtö oli tiedossa, poika-Latifille piti löytää tallikaveri. Bottas olisi ollut erinomainen mentori Latifille, koska ei keikuta venettä ja on todistetusti nopea kuljettaja. Albonin "todellinen" taso on edelleen varsin suuri arvoitus.Bottas avasi tuossa Suplan podcastissa että kaksi päivää signatun Alfa-diilin jälkeen oli tullut toiselta tallilta tarjous josta olisi maksettu tuplasti tulevaan Alfaan verrattuna, itselle tuli mieleen Force India ja Strollin isukki kun puhuttiin miljoonamiehestä.
Valtteri kuitenkin sanoi että kyseinen talli on menestynyt viime kausina mitä Williams ei ole tehnyt vuosikausiin.Voiko se olla mikään muu kuin Williams? Michael Latifilla on miljardiomaisuus ja kun Russellin lähtö oli tiedossa, poika-Latifille piti löytää tallikaveri. Bottas olisi ollut erinomainen mentori Latifille, koska ei keikuta venettä ja on todistetusti nopea kuljettaja. Albonin "todellinen" taso on edelleen varsin suuri arvoitus.
Hienon uran on Valtterikin tehnyt, vaikka miestä on monta kertaa tullut mollattua. Toivottavasti vielä Mersun jälkeenkin saavuttaisi jotain joko ykkösissä tai niiden ulkopuolella, ajovuosia on halutessaan vielä kymmenkunta jäljellä.
Valtteri kuitenkin sanoi että kyseinen talli on menestynyt viime kausina mitä Williams ei ole tehnyt vuosikausiin.
Joo näin taisi olla.Eikö se sanonut vain, että menestynyt paremmin kuin Alfa Romeo/Sauber. Varmaan vähän katsantakannasta riippuu mikä on sitten menestystä.
Tässä tapauksessa (olen siis palstan varassa) Aston kai se ainoa vaihtoehto sitten olisi ollut. Vettelin alkukausi oli sysisurkea ja palkka varmasti aivan eri levelillä Bottakseen nähden. Vettelillähän olikin itse asiassa vain optio Astonin kanssa, muistelin että olisi ollut monivuotinen diili.Eikö se sanonut vain, että menestynyt paremmin kuin Alfa Romeo/Sauber. Varmaan vähän katsantakannasta riippuu mikä on sitten menestystä.
En ihmettelisi, vaikka Vettel olisi ilmaissut halunsa uran lopettamiseen. En tosiaan itsekään keksi oikein muita vaihtoehtoja kuin Astonin.Tässä tapauksessa (olen siis palstan varassa) Aston kai se ainoa vaihtoehto sitten olisi ollut. Vettelin alkukausi oli sysisurkea ja palkka varmasti aivan eri levelillä Bottakseen nähden. Vettelillähän olikin itse asiassa vain optio Astonin kanssa, muistelin että olisi ollut monivuotinen diili.
Olisi kyllä jotenkin hyvin ironista, jos Astonilla taistellaan ensi kaudella palkintosijoista ja samaan aikaan Bottas kamppailisi Q2-paikoista. Mikäli siis Astonista Bottas puhui. Mutta kun nimi on paperissa, se on paperissa.
Hauska grill the grid video jossa nykyiset kuljettajat yrittävät muistaa kaikki historian F1 mestarit.
Yksi on yli muiden.
Tuohan oli käytössä ykkösissäkin vielä 2000-luvulla johtaen mm. kuuluisaan Hamiltonin aivopieruun, kun kolasi Kanadassa Kimin konttiin. Ottivat kyseisen säännön pois, kun käytännössä joka kisassa joku piti hylätä tai tuomita läpiajorangaistukseen/aikasakkoon.Miksi on mielikuva (Indycar, Cart?) sarjoista missä varikko on vaihtelevasti auki/kiinni turva-auto tilanteissa?
Olisihan tämäkin ollut huomattavasti parempi kuin nähty. Ja oikeasti ihan oikein olisi ollut ajaa turva-auton takana maaliin. Mutta tietäen miten draamaa halutaan rakentaa, oli erittäin odotettavaa että se pyritään välttämään.Toki tuosta tämän päiväisestä voidaan varmasti aina äärettömyyksiin asti kiistellä, että kun esimerkiksi eilisissä aika-ajoissa pelkästään yksi vaivainen irronnut muovitolppa jo aiheutti punaiset liput ja Q1:n keskeytyksen, niin miksi niitä punaisia lippuja ei nyt sitten vedetty esille, kun siellä oli ihan oikeasti kunnolla romua radalla? Siinä olisi ollut taas yksi lisäjännite kisaan: otetaan kaikki parkkiin varikolle hetkeksi, Verstappen saa tuo Hamiltonin 13 sekunnin etumatkan kiinni, molemmat saavat "tuoreet setit" softeja alle loppuun, vedetään se uusintastartti paikoiltaan lähtöruudukosta ja kisataan ne jäljellä olevat viisi kierrosta kunnialla sinne ruutulipulle asti. Kumman mestarikandidaatin pää kestää paineet, kummalla kytkin vapisee uusintastartissa, kumpi tulee ensimmäisenä ruutulipulle "pikasprintin" jälkeen, ja niin edespäin ja niin edespäin.
Tämä sääntöhän on joskus ollut olemassa, ainakin 2008. Silloin Singaporessa pelattiin Alonsolle se kiistanalainen voitto, kun hänelle hoidettiin alkuun stoppi ja Pique jr. veti Flavion käskystä tahalleen seinään.Mutta noin yleisesti, varikon sulkeminen turva-auton ja virtuaalisen turva-auton ajaksi voisi olla pitkässä juoksussa ehkä ihan järkevä sääntömuutos. Samalla voitaisiin punaisiin lippuihin ulottaa se, että esimerkiksi renkaitakaan ei saa vaihtaa.