"Kai tuossa on ajateltu jotain isojen kaupunkien näppiksen välityksellä työtä tekeviä fyysisesti aikuisia joskin keskenkasvuisia..."
Vanhahkoa, eli jo viikkojen takaista,
@Pisin Kääpiö 186cm viestin pätkää lainaan oman agendani julistukseen, oli nimittäin taattua järkitekstiä, termi tarjottu:
Aikuiset keskenkasvuiset
Tämä kuuluu läpi myös YLE Puheesta, mutta yhä enemmän se iskee tajuntaani Amppareiden otsikoita silmäilemällä. Täydellisen elämän eläminen.
Tee tätä, puolisosi pitää tehdä myös tuollaista. Ole tällainen, pyri olemaan tällainen. Puolisosi pitää olla tällainen. Minä. Minusta tuntuu. Minusta tuntuu, että minusta tuntuu. Minulla on oikeus tuntea. Minulla on oikeus Toitottaa Kuinka Oikein Tunnen. Kuinka Oikea Tunnelma saavutetaan, sen tiedän, sen radiossa kerron, YLE Puheella.
Etkö sinä tunne vielä, vieläkään Oikein??? Kuuntele YLE Puhetta, aina kiinnostavaa. Opit tuntemaan oikein.
YLE Puhe on nykyään keskenkasvuisten aikuisten lifestyle-kanava. Jossa joskus joillekin valikoidusti hankittujen jälkeläisten eli kullanmurujen elämää toisinaan sivutaan. Mutta enimmäkseen minä minää.
Kanava kuulostaa naistenlehdiltä, hieman iltalehtien tunnediibadaaba-sivuja syvemmältä tunteilulta, tiedostaen eli opettavaisesti. Hörhöilyäkään ei ole vältelty, koska toimittajasta homma nyt vain tuntuu uskottavalta.
Ja tuottajilla, kanavan päälliköillä, ei ole mitään suhteellisuuden tajua, tunteella vetävät hekin.
Ai niin eiku: luultavasti järkeviä eli kai siis maistereita Ylen johtoneropatit nykyäänkin ovat, sehän on laadun tae.
YLE Puheen aamun, sloganinaan Aina Mielenkiintoinen, vartin yli yhdeksän vieraat ovat jääneet minulta kuulematta rajulla prosentilla. Profilointi osuu, yli viisikymppinen mies ei kuuntele kanavaa. Paitsi vanhasta muistista hieman tarkistaa missä mennään.
Ja sitten viduilee jossain valemediasomessa, panettelee Yhtiötä. Loukkaa toimittajakuntaa, voi voi anteeksi kauhiasti.