-----------------------------
Yleisradio on lopettamassa yhden Suomen suurimmista nuorisomedioista, Radiomafian. Ylen mielestä Radiomafialla on liian vähän kuuntelijoita. Tilalle halutaan kanava, joka kiinnostaisi nykyistä nuorempaa väkeä. Yleisradio järjestelee kaikki radiokanavansa uuteen uskoon vuoden vaihteessa, ja vain Radio Suomi säilyy lähes ennallaan.
Koko Yleisradion niin sanottu radiostrategia päivittyy vuoden vaihteessa hallintoneuvoston hyväksymien peruslinjaisten mukaisesti. Kaikkien nykyisten kanavien profiilia kehitetään ja kohderyhmiä tarkennetaan, koska Yle profiloi tammikuussa 2003 analogista tarjontaansa uudelleen. Radiojohtaja Seppo Härkösen mukaan kysymyksessä on pääasiassa mittava sisäisten toimintatapojen uudistus. Jatkossa kanavarajat ylittävät osaamiskeskukset tuottavat ohjelmat ja kanavat toimivat ohjelmien jakeluteinä.
Uuden nuorisoradion kohderyhmä on Mafiaa nuorempi. Yleisradio tahtoo pyydystää noin kaksikymppisiä kuuntelijoita, eli samaa Britney Spears -kansaa kuin KissFm ja Radio NRJ:kin.
-Toivoisin, että se valtion omistama yhtiö tarjoisi jotain sellaista, mitä kaupalliset ei tarjoa. Sehän lukee myös heidän lupaehdoissaan, Radio NRJ:n ohjelmajohtaja Kari Laakso korostaa.
Seppo Härkönen vakuuttaa, että Yle tekee jatkossakin erilaista radiota kuin kyseiset kilpailijat tekevät. -Kuuntelijaluvut eivät sinällään ole keskeisin mittari. Seuraamme mieluummin sitä, kuinka tyytyväisiä kuuntelijat ovat. Vaikka Mafiaan ollaan aika tyytyväisiä, meidän täytyy nähdä tilanne kokonaisuutena.
Vanhaa kunnon Radiomafiaa jäävät kaipaamaan etenkin nuoret aikuiset. NELONEN
-----------------------------
Yleisradio on lopettamassa yhden Suomen suurimmista nuorisomedioista, Radiomafian. Ylen mielestä Radiomafialla on liian vähän kuuntelijoita. Tilalle halutaan kanava, joka kiinnostaisi nykyistä nuorempaa väkeä. Yleisradio järjestelee kaikki radiokanavansa uuteen uskoon vuoden vaihteessa, ja vain Radio Suomi säilyy lähes ennallaan.
Koko Yleisradion niin sanottu radiostrategia päivittyy vuoden vaihteessa hallintoneuvoston hyväksymien peruslinjaisten mukaisesti. Kaikkien nykyisten kanavien profiilia kehitetään ja kohderyhmiä tarkennetaan, koska Yle profiloi tammikuussa 2003 analogista tarjontaansa uudelleen. Radiojohtaja Seppo Härkösen mukaan kysymyksessä on pääasiassa mittava sisäisten toimintatapojen uudistus. Jatkossa kanavarajat ylittävät osaamiskeskukset tuottavat ohjelmat ja kanavat toimivat ohjelmien jakeluteinä.
Uuden nuorisoradion kohderyhmä on Mafiaa nuorempi. Yleisradio tahtoo pyydystää noin kaksikymppisiä kuuntelijoita, eli samaa Britney Spears -kansaa kuin KissFm ja Radio NRJ:kin.
-Toivoisin, että se valtion omistama yhtiö tarjoisi jotain sellaista, mitä kaupalliset ei tarjoa. Sehän lukee myös heidän lupaehdoissaan, Radio NRJ:n ohjelmajohtaja Kari Laakso korostaa.
Seppo Härkönen vakuuttaa, että Yle tekee jatkossakin erilaista radiota kuin kyseiset kilpailijat tekevät. -Kuuntelijaluvut eivät sinällään ole keskeisin mittari. Seuraamme mieluummin sitä, kuinka tyytyväisiä kuuntelijat ovat. Vaikka Mafiaan ollaan aika tyytyväisiä, meidän täytyy nähdä tilanne kokonaisuutena.
Vanhaa kunnon Radiomafiaa jäävät kaipaamaan etenkin nuoret aikuiset. NELONEN
-----------------------------