Yle lopettaa Radiomafian, uusi Nuss FM tilalle!

  • 21 662
  • 133

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kiitoksia Roku. Luulen, että muisteloissasi olet lähempänä oikeata kuin minä. Sen muistan myös, että Keski-Suomen alueen toimittajien ohjelma se oli. Jos Vuorinen ei ollut siinä ohjelmassa, niin ei sitten. Tuo Kivistö on varmaan lähempänä totuutta. Vieläkö joku muistaisi ohjelman nimen ja ääninäytettä, tietty.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitoksia Roku. Luulen, että muisteloissasi olet lähempänä oikeata kuin minä. Sen muistan myös, että Keski-Suomen alueen toimittajien ohjelma se oli. Jos Vuorinen ei ollut siinä ohjelmassa, niin ei sitten. Tuo Kivistö on varmaan lähempänä totuutta. Vieläkö joku muistaisi ohjelman nimen ja ääninäytettä, tietty.

Rupikonna oli ainakin Radio Keski-Suomessa kuvailemasi kaltainen ohjelma ja muistaakseni se tuli valtakunnanverkossakin jonkin aikaa. Ääninäyte kiinnostaisi minuakin, tuosta ohjelmasta on kuitenkin sen verran aikaa että muistikuvat ovat hataria.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä se taisi Rupikonna olla se ohjelman nimi. Kanavaa en kyllä muista, että miltä se tuli, jompi kumpi Radiomafia tai Radio-Suomi. Hyvä ja hauska ohjelma.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Rupikonna oli ainakin Radio Keski-Suomessa kuvailemasi kaltainen ohjelma ja muistaakseni se tuli valtakunnanverkossakin jonkin aikaa. Ääninäyte kiinnostaisi minuakin, tuosta ohjelmasta on kuitenkin sen verran aikaa että muistikuvat ovat hataria.

Minulla on noita jossain C-kaseteilla tallessakin, mutta etsipä niitä nyt sitten...

Ohjelma oli toki Rupikonna, kuten FourForty muistikin, ja kyllä se myös valtakunnan verkossa pyöri. Juontajat olivat kyllä minun muistini mukaan Muffe Halla-Aho ja Komo Seva, ainakin siinä vaiheessa kun itse ko. ohjelmaa kuuntelin.

Ideahan oli arvuutella Radio Keski-Suomen viitoittamassa hengessä (jonka tyyppistä herrat jatkoivat myös legendaarisessa Arvaa!-kisassa) äänipätkistä koottuja vihjeitä, esim. Dingon Pistoolisankarin intro + Eero Raittisen biisi oli vinkkinä kun haettiin Pistoleero-nimeä jne. Samalla ihmisiä toki jututettiin sivussa ja ajettiin niitä leffapätkiä, mutta tämä kisa oli se "pohjimmainen" syy, miksi ohjelmaan soitettiin.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Halla-Aho ja Komo Seva eivät olleet sen ohjelman juontajia, jota ajan nyt tässä takaa. Ennemminkin Jorma Hietamäki ja Olli Kivistö/Juha Vuorinen(?). Tuo DAF:in kuvaama ohjelmaidea vaikutti kuitenkin oikealta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Halla-Aho ja Komo Seva eivät olleet sen ohjelman juontajia, jota ajan nyt tässä takaa. Ennemminkin Jorma Hietamäki ja Olli Kivistö/Juha Vuorinen(?).

Rupikonna on kyllä se mitä haet (ei kai noita samalla idealla monta ohjelmaa sentään ollut) ja juonsi siis myös Hietamäki, mutta muistan hyvin sen, että Halla-Aho mainittiin juontajana. Eikö Komo Seva ollut jonkun näiden Jyväskylän ukkojen pseudonyymi nimenomaan?

EDIT: Eihän se tietenkään ollut, vaan se oli Kosti Kotiranta se Komo Seva.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ok. No, kai tämä arvoitus tästä alkoi ratkeamaan. Vieläkö saisi jostain ääninäytettä, niin hyvä. Harmi, kun se ei ole tuossa Radiomafia NYT:in ohjelmakartassa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Onpa hienoa kun Yle tekee meille tällaisen palvelun tällä viikolla että saamme verestää Ylen elävän arkiston kautta vanhoja muistoja Radio Mafian ajoilta. Omia suosikki ohjelmiani oli Karjalan kunnailla joissa varsinkin Samuli Aaltonen oli ihan ykkönen. Pidin myös kyseisen herran kansakunnan kahvitunti nimisestä ohjelmasta joka tuli maanantai iltapäivisin. Kaipaan vieläkin niitä hienoja aamuja kun fillaroin töihin ja Walkmanneista kuuntelin Hyvää huomenta Ulmanen. Sen parempaa aamuohjelmaa ei ole sen jälkeen ollut. Muutenkin Mafian ohjelmat olivat kertaluokka parempia mitä nykyiset Yle X:n turinat. Miksiköhän Mafia piti lopettaa??
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ulmanen & Roiha, AVS, Gösta, Oilers GoGo, Leila ja Annukka - Mafia kokos ison nipun vahvoja brändejä, tekijöitä ja ohjelmia. Eri musiikkityylien erityisohjelmista alkaen. Eipä oo sittemmin tullu viihdyttyä radion ääressä yhtä tiiviisti.

Tuohon aikaan en ollut vielä astunut korkin päälle ja viikonloput tuli vietettyä kiltisti, mm. Hui!Hai! sekä Parastaikaa ohjelmia kuunnellen, olikohan Ben-Amor ja Eve Roponen juontajina. Matti Puhtilan, Harri Hakasen ja kumppaneiden vuosittaiset proge-yöt jäi myös mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös