Yksityinen pysäköinninvalvonta

  • 61 262
  • 300

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen.

Jos jaat diaarinumeron tuomioon, niin tämä tunnusmerkistö ei täyty, ei mitenkään.

Ehkäpä ei. Mutta en silti niin tee, sillä dnrolla kuitenkin saa kaivettua henkilön nimen yms. tiedot. En koe tarpeelliseksi sitäkään.

Niin, ja lisätään nyt vielä sekin, että en sano, ettei tuo minä en ole kuski -väite joskus olisi toiminut tai toimisi. On varmaan. Pointtini on edelleen se, että se ei toimi aina, ja sen vain haluan saattaa tietoon. En ota kantaa siihen, kuinka yksittäisen henkilön kannattaa menetellä.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ehkäpä ei. Mutta en silti niin tee, sillä dnrolla kuitenkin saa kaivettua henkilön nimen yms. tiedot. En koe tarpeelliseksi sitäkään.
Ihan vapaasti voit laittaa diaarinumeron näkyviin, jos se löytyy netistä. Koska jos se löytyy netistä, se on julkinen. Muita kuin julkisia tietoja ei laiteta nettiin.

 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Ihan vapaasti voit laittaa diaarinumeron näkyviin, jos se löytyy netistä. Koska jos se löytyy netistä, se on julkinen. Muita kuin julkisia tietoja ei laiteta nettiin.


Noinhan se on, mutta tässä juuri on se, että netistä ei löydy. Tuomio itsessään on kyllä sisällöllisesti julkinen, eli se ei ole ongelma.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Odotan muuten vielä pallelta kritiikkiä MacRefille siitä, että hän ei suostu hankkimaan näyttöä nimenomaisesti itse esittämälleen väitteelle. Enkä siis odotakaan, että hän todistaisi minun olevan väärässä, vaan itsensä olevan oikeassa (ps. ei edes onnistuisi).

Eihän se onnistuisi, kun sellaista oikeuskäytäntöä ei ole. Parkkifirmat eivät ole vieneet noita oikeuteen, kun tietävät ne häviävänsä. Paha minun olisi oikeustapauksia etsiä ja kysellä tapauksista, mitä ei ole oikeusistuimissa käsitelty. Eli ei tietenkään onnistuisi.

Aika hyvin on näissä sinun sepustuksissa maalitolpat vaihtaneet paikkaansa.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Vai ovatko palle ja MacRef niin varmoja asiastaan, että lupaavat osallistua kuluihin, jos joku tämän ketjun lukija löytää omistamastaan tai hallinnoimastaan autosta yksityisen parkkifirman antaman valvontamaksun virheellisen pysäköinnin perusteella, ja heidän viestiensä vuoksi vetoaa pelkästään siihen, ettei ole kuljettaja, ei pysty osoittamaan ketään toista henkilöä kuljettajaksi ja häviää juttunsa, koska todetaan olleen kuljettaja & joutuu maksamaan valvontamaksun, korot, mahdolliset perintäkulut sekä oikeudenkäyntikulut? Pitäisi kai seistä sanojensa takana?

Jos seuraavat ehdot täyttyvät: henkilö saa valvontamaksun ja henkilöllä ei ole historiaa samasta paikasta maksujen saannin suhteen ja henkilö kiistää olleensa kuljettaja sen jälkeen, kun maksumuistutus kilahtaa postilaatikkoon, eikä harjoita tarpeetonta kirjeenvaihtoa tämän kiistämisen jälkeen ja siitä huolimatta kutsu käräjillä tulee, niin osallistun kuluihin, jos häviö tulee. Haluan kuitenkin olla prosessista tietoinen ja siinä mukana, kun kutsu oikeuteen tulee ja sinne lähtemisen päätöstä vielä mietitään. Joten yksityisviestiä vaan tulemaan minulle, jos tällainen tapaus on vireillä.

Varaan oikeuden kuitenkin kumota ylläolevan lupauksen, jos sinulta näitä minulta ohimenneitä tapauksia löytyy tai jos esim. lainsäädännön muutos tekee vanhoista ja uusista tapauksista vapaata riistaa parkkifirmoille. Se nimittäin muuttaa aika pitkälti kaiken. Lupaan kylläkin, etten enää ilman disclaimeria neuvo ketään kiistämään ajaneensa. Joten jotain sinulla on saavutettavaa asiassa. Varaan luonnollisesti, jopa kasvojen menetyksen uhalla, oikeuden minun määrittelemiini seikkoihin, tapauskohtaisesti, nojaten kieltäytyä maksamasta.

Hyvin voi olla, ettei KKO ole käsitellyt tuota asiaa, jolloin ei tietenkään ole olemassakaan ratkaisuja. Ei sinne edes niin vain pääse, eikä edes hoviin. Oikeudellinen ongelma = ajoneuvon kuljettajan henkilöön liittyvä kokemussääntö on jo ratkaistu, eli ei ehkä edes ole senkään vuoksi KKO enää käsittelemässä aihetta. Ja edelleen, nettiin ei päädy kovinkaan moni tuomio lueskeltavaksi.

Ei ole ratkaistu. Hovi ei tee ennakkopäätöksiä, vaikka käräjäoikeus saattaakin omissa päätöksissään hovin vastaaviin tukeutua. Jos nyt oikein muistan, niin tuo hovin päätös on tapauksesta, missä nainen sai 184 maksulappua Parkki Patelta. Tässä varaan oikeuden olla väärässä, koska en pikaseilla googlettelulla löytänyt varmuutta. Tässä tapauksessa muuten tuli hajaäänituomio, eli mikään läpihuutojuttu tuokaan ei ollut. Pidän sitä jopa hieman kyseenalaisena, että kyseiseen tapaukseen peilaten, on käräjäoikeus katsonut tuomioita kantajan hyväksi. Tosin näissäkin tapauksissa on aina ollut kyse kymmenistä maksulapuista (esim: Parkkifirma selätti sakkorohmun - keski-uusimaa).

Odotan muuten vielä pallelta kritiikkiä MacRefille siitä, että hän ei suostu hankkimaan näyttöä nimenomaisesti itse esittämälleen väitteelle. Enkä siis odotakaan, että hän todistaisi minun olevan väärässä, vaan itsensä olevan oikeassa (ps. ei edes onnistuisi).

Turhaan odotat. @MacRef pyysi sinulta todisteita väitteidesi tueksi, ei varsinaisesti väittänyt mitään uutta. Hän vain käänsi sinun logiikkasi itseäsi vastaan, pyytäessään sinua todistamaan, että yksisarvisia ei ole olemassa. Todisteluvastuu on edelleen ensisijaisesti sinulla ja kun olet nämä todisteet esittänyt, niin voidaan jatkaa keskustelua kaksinaismoralismista.

Lisään nyt omaan vaahtoamiseeni sen verran, että en väitä, etteikö olisi minkäänlaista - edes promillen mahdollisuutta olemassa, että ylläkuvailemillani ehdoilla joku "onnekas" pääsisi testaamaan asiaa käräjäoikeudessa ja jopa häviämään. Pysyn silti kannassani, että riski on lähes olematon, johtuen jo tapausten potentiaalisesti (parkkifirmat eivät luonnollisesti tällaisia lukuja julkaise, joten väitteen todentaminen on mahdotonta) massiivisesta määrästä. Peilaan tätä väitettä enemmänkin kokemukseen: lähipiiri, keskustelu niin keskustelupalstoilla kuin aiheeseen liittyvän uutisoinnin ympärillä. Tätä voisi verrata vaikka tuohon Hedman Partnersiin profiloituneeseen kiristyskirjeisiin tekijänoikeusrikkomuksiin liittyen. Johtuen noiden kirjeiden massiivisesta määrästä, on äärimmäisen epätodennäköistä joutua valikoiduksi lähteä käräjöimään asiasta, varsinkin kun nämä tapaukset - kuten yksityiseen pysäköinninvalvontaan liittyvissä - eivät ole mitään läpihuutojuttuja.

Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä kirjoitustyylistäni (kärkäs), että aihepiiri kiinnostaa ja olen molempia aiheita seurannut melko läheltä, näiden ilmiöiden syntymisestä saakka. En todellakaan ole mikään expertti asiaan liittyen, enkä oikeusoppiut, eikä minun sanaani tule luottaa minään auktoriteettina, joka osaa varmaksi sanoa miten meidän oikukas tuomioistuimemme minäkin päivänä käyttäytyy. Pointtini on se, että jos noin merkittävä asia olisi tullut ilmi, eli yksittäisten lappujen kiistoasiat olisivat menneet kantajan hyväksi, siitä olisi ollut sekä massiivista uutisointia että pöhinää keskustelupalstoilla. Puhumattakaan siitä, että tällaisia tapauksia olisi viety sarjatulella oikeuteen, koska kyseesähän olisi loittovoittoon rinnastettavissa oleva päätös - vaikkakin vasta alioikeuden sellainen.

Mutta tämä menee nyt jo tässä vaiheessa puhtaaksi vänkäämiseksi. Palataan asiaan, kun sinä olet palannut asiaan näiden väitettyjen todisteiden merkeissä, niin saadaan keskustelu etenemään. Olen aiheesta aidosti utelias ja äärimmäisellä mielenkiinnolla haluan tutustua, jos tällaisia tapauksia oikeasti löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noinhan se on, mutta tässä juuri on se, että netistä ei löydy. Tuomio itsessään on kyllä sisällöllisesti julkinen, eli se ei ole ongelma.

Onko kyse siis siitä, että tiedät diaarinumeron, mutta et halua sitä julkaista ettei kukaan tilaa tätä tätä päätöstä ja saa sitä kautta selville asianosaisten nimiä?

Jos taas tuomioistuin, eli käytännössä HO tai KKO, oli katsonut asian sellaiseksi, että sillä on merkitystä laajemmin ja tuutannut sen Finlexiin tai muuten julkiseksi, niin tämän kanssa ei olisi ongelmaa, että asianosaiset selviäisi?

Jos nimet ovat salassapidettäviä, niin tuomioistuinhan vastaa siitä, että ulosannettavista päätöskopioista ei ilmene näitä nimiä tai muutakaan salassa pidettävää.
 
Viimeksi muokattu:

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Eihän se onnistuisi, kun sellaista oikeuskäytäntöä ei ole. Parkkifirmat eivät ole vieneet noita oikeuteen, kun tietävät ne häviävänsä. Paha minun olisi oikeustapauksia etsiä ja kysellä tapauksista, mitä ei ole oikeusistuimissa käsitelty. Eli ei tietenkään onnistuisi.

Aika hyvin on näissä sinun sepustuksissa maalitolpat vaihtaneet paikkaansa.

Sinun väite on, ettei tapauksia ole. Kerroin jo yllä kuinka sen voisit teoriassa näyttää toteen. Se että et onnistuisi johtuu siitä, että tapauksia on. Valitettavasti kestää pidempään kuin luulin saada sellainen käsiini. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisin väärässä.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Onko kyse siis siitä, että tiedät diaarinumeron, mutta et halua sitä julkaista ettei kukaan tilaa tätä tätä päätöstä ja saa sitä kautta selville asianosaisten nimiä?

Jos taas tuomioistuin, eli käytännössä HO tai KKO, oli katsonut asian sellaiseksi, että sillä on merkitystä laajemmin ja tuutannut sen Finlexiin tai muuten julkiseksi, niin tämän kanssa ei olisi ongelmaa, että asianosaiset selviäisi?

Jos nimet ovat salassapidettäviä, niin tuomioistuinhan vastaa siitä, että ulosannettavista päätöskopioista ei ilmene näitä nimiä tai muutakaan salassapidettävää.

Kyse on käriksen tuomiosta, lainvoimaisesta toki. En ole saanut vielä haltuuni kirjaamon kautta. Noissa hovin ja KKOn julkaistuistahan on yleensä nimet poistettu. Toki myös yksityisen vastuulla on se, ettei levitä mahdollisesti saamaansa tietoa eteenpäin. Mielestäni ei ole tarpeen kertoa nimiä noihin liittyen, oli salaisia tai ei.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen on julkaissut asiasta hyvän pohdinnan liittyen tuohon todistustaakkaan: Tarvitseeko se parkkisakko nyt maksaa vai ei? — Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen Oy

Teksti vuodelta 2015, mutta käsitykseni mukaan tässä ei ole tullut mitään muutoksia todistustaakkaan. Pitäisin myös hyvin omituisena, jos todistustaakka olisikin myöhemmin käännetty, eikä tästä olisi minkäänlaisia kannanottoja tai julkaisuja.

Olen muuten pohtinut asiaa myös sen osalta, että tuomion dnro:n julkaisu tai tuomion linkkaaminen suoraan tänne saattaa täyttää jopa yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen tunnusmerkistön, eli tulossa on ainoastaan lainaus tuomiosta ja maininta käriksestä ilman mahdollisuutta tunnistaa ketään asiaan osallista. Se saa luvan kelvata, on ainakin tuossa aiemmin kelvannut, kun on keskusteltu useasti väärin pysäköineen maksuun menneistä valvontamaksuista.
Diaarinumero on julkista tietoa, samoin kun tuomion ratkaisu, ellei näitä ole erikseen määritelty salassa pidettäviksi. Tällöin myöskään sinä et voi tällaista tapausta saada nähtäväksi, ellet ole asianomistaja (edit: jos siis kyse olisi salassapidettävästä asiakirjasta) . Voit siis turvallisesti kertoa tiivistelmän tapauksesta (ilman henkilötietoja yms) ja tapauksen diaarinumeron, kun kerta tapauksia ei löydy verkosta. Jokainen voi sitten diaarinumeron perusteella pyytää käräjäoikeudelta halutessaan kopion ratkaisusta kokonaisuudessaan.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noissa hovin ja KKOn julkaistuistahan on yleensä nimet poistettu.

Onhan niistä nimet poistettu, mutta ilmeneehän niistä diaarinumero silti, jota kautta pääsee käsiksi vaikka mihin tietoihin ja TI huolehtii siitä, että salassa pidettävät tiedot pysyy salassa.
 
Viimeksi muokattu:

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen on julkaissut asiasta hyvän pohdinnan liittyen tuohon todistustaakkaan: Tarvitseeko se parkkisakko nyt maksaa vai ei? — Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen Oy

Teksti vuodelta 2015, mutta käsitykseni mukaan tässä ei ole tullut mitään muutoksia todistustaakkaan. Pitäisin myös hyvin omituisena, jos todistustaakka olisikin myöhemmin käännetty, eikä tästä olisi minkäänlaisia kannanottoja tai julkaisuja.

Itse asiassa kyseinen toimisto on julkaissut uuden kirjoituksen aiheesta vuonna 2016, linkkasin sen tämän keskustelun sivulla 7 :)
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen on julkaissut asiasta hyvän pohdinnan liittyen tuohon todistustaakkaan: Tarvitseeko se parkkisakko nyt maksaa vai ei? — Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen Oy

Teksti vuodelta 2015, mutta käsitykseni mukaan tässä ei ole tullut mitään muutoksia todistustaakkaan. Pitäisin myös hyvin omituisena, jos todistustaakka olisikin myöhemmin käännetty, eikä tästä olisi minkäänlaisia kannanottoja tai julkaisuja.

Olet oikeassa. Todistustaakka on edelleen lähtökohtaisesti kantajalla. Ainoana "uutuutena" on tullut "yleiseen elämänkokemukseen perustuen" todennäköisesti toteen näytetyksi, että ajoneuvon omistaja/haltija on toiminut kuskina. Tosin tässä ei sinänsä ole mitään uutta, koska jo tuo alkuperäinen korkeimmassa oikeudessa käsitelty tapaus ratkesi kantajan eduksi samoin perustein. Ja näissä tapauksissa yhteinen tekijä on kymmenet, jopa sadat valvontamaksut ja yleensä joko vastaajan kodin, tai työpaikan lähettyviltä.

Itse asiassa kyseinen toimisto on julkaissut uuden kirjoituksen aiheesta vuonna 2016, linkkasin sen tämän keskustelun sivulla 7 :)

Nuo kirjoitukset ovat erinomainen esimerkki siitä, minkälaisia vastauksia oikeusoppineiden puoleen kääntymisellä voi saada. Yhtä monta eriävää mielipidettä kuin on mielipiteen esittäjää. Kaikki kuitenkin muistavat muistuttaa siitä, että eivät ota vahvasti kantaa puolin tai toisin, vaan tekevät lähinnä omaa tulkintaansa laista, sekä tunnetuista tapauksista.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Itse asiassa kyseinen toimisto on julkaissut uuden kirjoituksen aiheesta vuonna 2016, linkkasin sen tämän keskustelun sivulla 7 :)
Aivan, tuossahan oli kyse samasta asianajotoimistosta. Toki tuossa jutussa on pari asiaa, jotka on hyvä huomioida:
- Useita parkkisakkoja samalle henkilölle (tai oikeammin autolle)
- Vastaaja antanut todistelua, joka ei osoittanut hänen olleen muualla pysäköinnin aikana.

Tein hiukan tutkimusta ja tässä oli kyse tapauksesta S 15/1624. Edilexistä löytyy ko. tapauksen tiivistelmä, mutta vaatii tunnukset, että voi lukea niin en linkkaa suoraan.

Kaksi mielenkiintoista pointtia jäi kuitenkin mieleen: 1) Vastaaja vetosi todisteena, että oli ollut työpaikallaan ja 2) Vastaaja oli ensimmäisen kerran pysäköinyt alueelle väärin 8.10.2013 ja reklamoinnin jälkeen viisi kertaa välillä 17.12.2013-21.1.2014. Eli ilmeisesti kyse on ollut vastaajan työpaikan läheisyydessä olevasta parkkialueesta, eikä mistään satunnaisesta ja kertaluonteisesta tapauksesta.
 

Aapee79

Jäsen
Jos oikeus ei ole katsonut nimiä salassapidettäviksi, millä logiikalla se on yksityisen vastuulla? Millä tavalla tämän diaarinumeron julkaisu olisi yksityiselämää loukkaavan tiedon välittämistä?

Ei millään tavalla. Eiköhän tämä venkoilu johdu nyt siitä, että lähdettiin mopolla moottoritielle eikä kyseinen nimimerkki voi enää perääntyä(mielestään) menettämättä kasvojaan. Tai siis syythän nyt on kaikille suht selviä, miksi henkilö aktivoituu yks kaks 8 vuoteen jääkiekkoaiheisella palstalla pysäköintiketjuun ja puhuu ns. höpöä. Tälläistä samaa "tietoa" sai lukea aika paljon Hedman&Partners kiristyskirjeketjuissa. Kaikkea nämäkin paskafirmat yrittävät ja kehtaavat. Phyih.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Joo, ei ole juridista estettä julkaista diaarinumeroa. En vain näe mitään syytä sille, että jonkun nimitiedot on noin helposti saatavissa. Ei sillä ole merkitystä, kuka juttunsa on hävinnyt. Sisältö riittää kyllä. Kerroin jo aiemmin, miksi olen asiasta alkanut kirjoittaa. Mopolla en ole motarilla, hieman hitaasti kiihtyvällä autolla toki. Olin turhan optimistinen aikataulutuksen osalta. Mennäänkin nyt hiljaa hyvä tulee -taktiikalla.

Siinä linkatussa jutussa on tosiaan osin eri tilanne, mutta ei oleellista eroa kuljettajan henkilöön ja kuskin nimeämiseen liittyvänoikeudellisen arvion osalta.

Tämä juupas-eipäs lienee turhaa. Palaan aiheeseen kun näyttö on koossa. Ehkä vasta ensi viikolla.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sinun väite on, ettei tapauksia ole.

Näin väitin. Ja kuten huomaat, ilmaisin myös olevani valmis arvioimaan asiaa uudelleen, jos sinä esität väitteellesi ne lupaamasi todisteet.
Rohkeasti nyt väitän, että pysäköintifirma ei ole oikeudessa voittanut yhtään tapausta, missä taustalla on yksi valvontamaksu ja ajoneuvon omistaja on heti ja alunperin kiistänyt kuljettaneensa ajoneuvoa. Jos olet eri mieltä, niin pyydän esittämään todisteet asiasta.
Toistaiseksi ja niin kauan kunnes esität jotain todellisia todisteita väitteillesi, ei niissä ole uskottavuutta edes puolen sanan vertaa. Jos jotain todisteita pystyt osoittamaan, niin olen valmis arvioimaan asiaa uudelleen.
Kerroin jo yllä kuinka sen voisit teoriassa näyttää toteen. Se että et onnistuisi johtuu siitä, että tapauksia on. Valitettavasti kestää pidempään kuin luulin saada sellainen käsiini. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisin väärässä.
Kerroit kyllä, johon minä totesin, että minulla ei ole motivaatiota tai intressiä lähteä etsimään todisteita väitteellesi. Ei ole minun tehtäväni osoittaa väitettäsi vääräksi vaan sinun tehtävä on osoittaa väitteesi oikeaksi. Minun voi olla myös vaikea todistaa tuota asiaa, jos yhtään tapausta ei olekaan. Tämän todistamiseksi joutuisin pyytämään kaikista Suomen käräjä- ja hovioikeuksista tietoja ja minulla ei ole edes osaamista sen suhteen, miten niitä pyydettäisiin. Tai en tiedä, mitä minun tulisi pyytää. Joten jätän tekemättä.

Pidän myös hyvin todennäköisenä, että jos moisia olisi niin paljon kuin sinä annoit alkuvaiheessa ymmärtää, niin niistä olisi jossain netin keskustelu- tai muilla palstoilla osattu kertoa. En vaan ole koskaan moisiin törmännyt, vaikka aiheen tiimoilta olevaa viestintää aika runsaasti olenkin seurannut. Mutta kuten totesin, jos minulle osoitetaan tai näytetään todiste väärässä olostani, niin olen valmis myöntämään olleeni väärässä.

Olet oikeassa ainakin siltä osin, että sinun väärässä oloa ei todista se, ettet toimita näytille niitä todisteita. Ei se kuitenkaan väitteidesi uskottavuutta lisää pätkän vertaa. Ei se, että sinulla kestää saada käsiisi moinen tapaus myöskään mitenkään todista sinun olevan oikeassa tai minun väärässä.

Ehkä ei nyt muutenkaan kannata takertua siihen, mitä minä tai joku muu väitti vaan tuoda esiin niitä todisteita useista tai ainakin siitä yhdestä tapauksesta, kun kerroit sellaisia olevan.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
No niin, mennään kuitenkin diaarinumerolla. Sain vastauksen, että jäljennös maksaa 10 euroa koska paperit on arkistoitu, ja en ala sellaista maksamaan. Kyseessä Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus, asiat E 20/2714 ja E 19/29212.

Ovat varsin tuoreita, joten sekin voi vaikuttaa siihen, ettei keskustelua ole näkynyt. Muitakin vastaavia (yksittäinen valvontamaksu ja kiistetty kuskina olo) on olemassa, mutta lupasin yhden, ja toimitin kaksi juttua. Näyttöä väitteelleni on siis tuossa riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Aapee79

Jäsen
No niin, mennään kuitenkin diaarinumerolla. Sain vastauksen, että jäljennös maksaa 10 euroa koska paperit on arkistoitu, ja en ala sellaista maksamaan. Kyseessä Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus, asiat E 20/2714 ja E 19/29212.

No kerro nyt näistä jutuista itse omin sanoin. Palan halusta kuulla.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Siltä, että tajuat luulleesi väärin ja kiukuttelet. Minulta on pyydetty näyttönä (esimerkiksi) diaarinumeroa, ja sen olen toimittanut. En vaan jaksa enää toistaa itseäni, kun olen nuo seikat jo tuonut esiin oleellisin osin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...tulossa on ainoastaan lainaus tuomiosta ja maininta käriksestä ilman mahdollisuutta tunnistaa ketään asiaan osallista. Se saa luvan kelvata, on ainakin tuossa aiemmin kelvannut, kun on keskusteltu useasti väärin pysäköineen maksuun menneistä valvontamaksuista.
Joo, ei ole juridista estettä julkaista diaarinumeroa. En vain näe mitään syytä sille, että jonkun nimitiedot on noin helposti saatavissa. Ei sillä ole merkitystä, kuka juttunsa on hävinnyt. Sisältö riittää kyllä. Kerroin jo aiemmin, miksi olen asiasta alkanut kirjoittaa. Mopolla en ole motarilla, hieman hitaasti kiihtyvällä autolla toki. Olin turhan optimistinen aikataulutuksen osalta. Mennäänkin nyt hiljaa hyvä tulee -taktiikalla.

Siinä linkatussa jutussa on tosiaan osin eri tilanne, mutta ei oleellista eroa kuljettajan henkilöön ja kuskin nimeämiseen liittyvänoikeudellisen arvion osalta.

Tämä juupas-eipäs lienee turhaa. Palaan aiheeseen kun näyttö on koossa. Ehkä vasta ensi viikolla.

Minusta tuntuu, että lupasit julkaista sitä sisältöäkin. Ei nyt kuitenkaan saatu sitä. Yllättyneet käsi ylös.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Soita Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden kirjaamoon, lisätiedot saat heiltä. Ovat sellaisia, joita olen väittänyt olevan.
Häh. Siis tiedät juttujen sisällön, mutta et halua kertoa sitä?
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
En saa rahaa parkkifirmojen kassasta. En ole saanut kirjaamosta tuomioita kun en siitä maksa, joten minulla ei ole mistä kopioida. Luulin, että ne saa ilmaiseksi sähköisesti, joten sillä lupailin liikoja. Ja tuon maksullisuuden vuoksi diaarinumero saa riittää. Sen perusteella voitte kysyä nuo tiedot ihan itse, eli asianosaiset ja sisällön. Ne saa puhelimessa ilmaiseksi. Sisältö vastaa väitettäni.

En ole nähnyt Tepsin pelejä, muutaman kuullut radiosta. Mestaruus lienee tiukassa, välieriin on ihan hyvät mahdollisuudet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No niin, mennään kuitenkin diaarinumerolla. Sain vastauksen, että jäljennös maksaa 10 euroa koska paperit on arkistoitu, ja en ala sellaista maksamaan. Kyseessä Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus, asiat E 20/2714 ja E 19/29212.

Sivusta sen verran, että itselleni on uutta, että yhdestä väärinpysäköinnistä löytyisi jokin haastettu ja voitettu päätös normaalitilanteessa. Siis auto pysäköity satunnaisesti väärin, ajaja kiistetty jne.

Soita Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuden kirjaamoon, lisätiedot saat heiltä. Ovat sellaisia, joita olen väittänyt olevan.

Sivusta sen verran, että en soita. Et näköjään pysty väitettäsi todentamaan. Tiedossani on muutama parkkifirman voitto yksittäisessä tapauksessa pysäköijän itsensä kertomana, mutta ne koskivat itse pysäköintiä, ei sen suorittajaa.

Sain maksulapun jokin aika sitten. Kiistin ajaneeni autoa. Sain mailitse ennakkopäätöksiä - kuten varmaan jokainen kiistänyt - kunnallisen pysänköintivalvojan caseihin. Näitä löytyy, mutta yhtään omaa (yksityisen) he eivät pystyneet toimittamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös