Noista Trumpin vaalivilppi-väitteistä. Onko niitä käsitelty mediassa yhtään sen tarkemmin? Se Giulianihan kertoili että, "Republikaanien vaalivalvojat eivät päässeet seuraamaan äänten laskentaa" ja "1800-luvulla kuolleista äänestäjistä". Oikeuslaitoshan laittoi kaikki nuo haastot bumerangina takaisin ja ainakin mitä minä mediasta olen lukenut, niin nuo haastot on kuitattu virkkeellä "haastot olivat aiheettomia". Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän osaa amerikkalaisia, jotka kyseenalaistavat tuon vaalituloksen jos Trump väittää kiven kovaan että "minä voitin nämä vaalit, mutta Bidenille kaivettiin jostain pöytälaatikosta satoja tuhansia ääniä yms." ja oikeuslaitos ja media sanovat vain "VALETTA!". Ilman että he esittävät todisteita siitä MIKSI nuo haasteet ovat aiheettomia. Varsinkin kun tietää miten kovalla kädelle mediat ovat Trumppia kohdelleet viimeiset 5 vuotta. Nimen omaan siis Trumpin kannattajien mielestä kovalla kädellä.
Paitsi että republikaanien vaalivalvojat pääsivät seuraamaan ääntenlaskentaa pennsylvaniassa. Tuo jopa livestriimattiin, useilla kameroilla. Ja Trumpin lakimiehet jopa myönsivät tuon oikeudessa. Medioissa olivat nuo lakijutut luettavana, joten mielenkiintoista mitä medioita seurasit.
Tuo "1800-luvulla kuilleiden äänestäjien" juttu on muutenkin aika perätön, nämä mainitsivat nimeltä vain pari tapausta jotka osoittautuivat perättömiksi(muistaakseni joku leski äänesti kuolleen miehensä nimellä - laillinen käytäntö - ja jotain poikaa luultiin samannimiseksi kuolleeksi isäkseen). Jotain ikivanhoja juttuja kaukaa ennen vaaleja muistan kanssa nostettaneen esiin, mutta ne oli korjattu kuukausia ennen vaaleja.
Ja et ilmeisesti lukenut lakijuttuja, esim. Trumpin lakimiehet nimenomaa eivät edes ole väittäneet vaalivilppiä tapahtuneen. Esim. Matthew Brannin tuomitsemassa lakijutussa Pennsylvaniassa Giuliani nimenomaa sanoo että eivät syytä vaalivilpistä.
Kaikki nämä on ollut ihan helppo saada selville jos vähän perehtyisi asiaan. Esim. näiden lakijuttujen päätökset kannattaa lukea. Mikähän mielestäsi lähetettiin bumerangina takaisin? Tietenkin kun yrittivät supreme courtissa esittää jotain joka ei sinne kuulu sitä ei huomioitu, mutta he olisivat aivan hyvin voineet tehdä kunnon lakijuttuja osavaltioiden oikeudenkäynneissä. Kymmenien lakijuttujen jälkeen joissa he eivät yhtään esittäneet todisteita oikeuslaitos vähän kyllästyi heihin.
Kannataa myös lukea lakijuttu, jonka Dominion nosti Sidney Powellia vastaan, siinä ne perkaavat aika hyvin läpi "Kraken"-lakijutun todistusaineiston. Ja ylipäänsä edes vähän selvittää asioita ennen huutelua.
Minullapa olisi sinulle lopuksi eräs kysymys: Jos Trump tiimeineen uskoo vaalivilppiä tapahtuneen ja todistusaineistoa olevan, mikseivät he väittäneet niin lakijutuissaan, vaan nimenomaa keskittyivät pieniin prosedurisiin virheisiin ja epäkohtiin kaikenmoisten vaalivilppiväitteiden loistaen poissaolollaan, ja erityisesti sanoivat että eivät syytä vaalivilpistä?
Mielestäni on absurdia valittaa ettei oikeuslaitokset kuule todistusaineistoa vaalivilpistä, jos lakijuttuja vaalivilpistä ei edes nostettu.