Yhdysvaltain presidentti Joseph R. Biden jr.

  • 176 798
  • 1 089

F#21

Jäsen
Kas. Ihan jopa asiallinen vastaus. Tottahan tuokin on että nuo republikaanitkin joutuvat ottamaan lusikan kauniiseen käteen. Kai mut nyt sitten lasketaan Trumpistiksi kun kysyn tätä: (tuskin mun kirjoitusoikeuksia sen takia täältä lähdetään poistamaan :D)

Noista Trumpin vaalivilppi-väitteistä. Onko niitä käsitelty mediassa yhtään sen tarkemmin? Se Giulianihan kertoili että, "Republikaanien vaalivalvojat eivät päässeet seuraamaan äänten laskentaa" ja "1800-luvulla kuolleista äänestäjistä". Oikeuslaitoshan laittoi kaikki nuo haastot bumerangina takaisin ja ainakin mitä minä mediasta olen lukenut, niin nuo haastot on kuitattu virkkeellä "haastot olivat aiheettomia". Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän osaa amerikkalaisia, jotka kyseenalaistavat tuon vaalituloksen jos Trump väittää kiven kovaan että "minä voitin nämä vaalit, mutta Bidenille kaivettiin jostain pöytälaatikosta satoja tuhansia ääniä yms." ja oikeuslaitos ja media sanovat vain "VALETTA!". Ilman että he esittävät todisteita siitä MIKSI nuo haasteet ovat aiheettomia. Varsinkin kun tietää miten kovalla kädelle mediat ovat Trumppia kohdelleet viimeiset 5 vuotta. Nimen omaan siis Trumpin kannattajien mielestä kovalla kädellä.

Ehkä tää enemmän olis kuitenkin tuonne "Vaalit-ketjun" kamaa, mut olkoon tässä.
Eikö tuossa ollut ennemmin se ongelma, ettei Trump & Co pystynyt esittämään todisteita näistä vaalivilpeistä. Siksi noita ei lähdetty viemään eteenpäin kun olivat pelkkää hullun huutelua.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt ollaan taas olennaisten asioiden äärellä. Bidenilla on Peloton mallinen kuntopyörä ja se voi olla yhteydessä muihin laitteisiin. Nyt on tärkeää katsoa, ettei se ole riski kansalliselle turvallisuudelle.
Nyt viimeinkin ymmärrän, miksi Gyro Gearloose on suomenkielisessä Aku Ankassa Pelle Peloton.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Eikö tuossa ollut ennemmin se ongelma, ettei Trump & Co pystynyt esittämään todisteita näistä vaalivilpeistä. Siksi noita ei lähdetty viemään eteenpäin kun olivat pelkkää hullun huutelua.

Ja oikeastaan vieläkin säälittävämpää. Oli eräskin julkaistu ääninauha oikeuden esikäsittelystä, jossa Trump-kampanjan edustaja ei suostu edes väittämään, että vaaleissa olisi ollut vilppiä, (todisteiden esittämisestä ei edes puhuttu), koska tiesi totuuden ja oikeudessa ei enää ilman seurauksia valehdella. Käytännössä kävivät siis oikeudessa valittamassa, etteivät tykkää tuloksesta ja siinä kaikki. Tuomari aiheellisesti kysyi että mitä helvettiä me täällä sitten edes ollaan. Koko tuhoon tuomittujen "oikeusjuttujen" tarkoitus oli ilmeisesti vain antaa näille väitteille legitimiteettiä hörhöjen mielessä ja surullisen tehokkaastihan koko homma onnistuikin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noista Trumpin vaalivilppi-väitteistä. Onko niitä käsitelty mediassa yhtään sen tarkemmin? Se Giulianihan kertoili että, "Republikaanien vaalivalvojat eivät päässeet seuraamaan äänten laskentaa" ja "1800-luvulla kuolleista äänestäjistä". Oikeuslaitoshan laittoi kaikki nuo haastot bumerangina takaisin ja ainakin mitä minä mediasta olen lukenut, niin nuo haastot on kuitattu virkkeellä "haastot olivat aiheettomia". Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän osaa amerikkalaisia, jotka kyseenalaistavat tuon vaalituloksen jos Trump väittää kiven kovaan että "minä voitin nämä vaalit, mutta Bidenille kaivettiin jostain pöytälaatikosta satoja tuhansia ääniä yms." ja oikeuslaitos ja media sanovat vain "VALETTA!". Ilman että he esittävät todisteita siitä MIKSI nuo haasteet ovat aiheettomia. Varsinkin kun tietää miten kovalla kädelle mediat ovat Trumppia kohdelleet viimeiset 5 vuotta. Nimen omaan siis Trumpin kannattajien mielestä kovalla kädellä.

Kyllä oikeudessa on osoitettu, että republikaanien vaalivalvojat saivat olla tilassa sisällä. Ja että väitteille laajamittaisesta vaalipetoksesta ei löytynyt tukea todistusaineistosta. Oikeudessa ei lasketa niitä kaikkia ääniä uudestaan (ja uudestaan), vaan se alkuperäinen laskentatulos on totuus jos ei voida osoittaa että sen oikeellisuutta on syytä epäillä. Ja kyllä noita oikeuskäsittelyjä mediassakin aika laajalti seurattiin, mutta ei välttämättä kanavilla joita Trumpin kannattajat seurasivat.

En usko, että erinäisillä todisteluilla olisi tässä vaiheessa mitään merkitystä Trumpin kannattajille, jotka haluavat vaalipetokseen uskoa. He joko pysyvät uskossaan kuolemaansa asti, tai sitten he tajuavat jossain vaiheessa että Trump valehteli kaikesta muustakin, joten luultavasti tästäkin.
 

Fordél

Jäsen
Sauli Niinistö puhui aikanaan, että vastakkainasettelun aika on ohi. Suomessa vastakkainasettelua oli vain murto-osa siitä vastakkainasettelusta, jonka kanssa Biden joutuu nyt tulevina vuosina painimaan, mutta näissä herroissa ja heidän taustoissaan on paljon samaa. Molemmat ovat taustaltaan juristeja, kokeneita poliittikkoja ja astuvat kypsällä iällä presidentiksi. Tie presidentiksi ei ole ollut helppo vaan yrityksiä on ollut monia. Molemmat ovat kokeneet yksityiselämässä isoja menetyksiä. Molemmat ovat myös maltillisia pragmaatikkoja ja poliittisesti suht keskellä (ei ainakaan kummassakaan ääripäässä).

Niinistön voitaneen sanoa onnistuneen ainakin jollain tasolla vähentäneen vastakkainasettelua
Niinistö on ymmärtänyt vastapuolta ja kurmuuttanut paikoin myös omia. Hän on hyvin suosittu yli puoluerajojen.

Näen, että Biden on samalla tavalla paras vaihtoehto vähentämään vastakkainasettelua Yhdysvalloissa. Toisin kuin Niinistöö niin Biden tarvii onnistuakseen merkittävää apua vastapuolelta. Rebujen pitäisi sanoutua irti Trumpista, ottaa suunta takaisin kohti demokratian ja oikeusvaltion kunnioittamista sekä asiapolitiikkaa. Parhaiten tämä tapahtuisi, kun rebut äänestäisivät nyt mahdollisimman laajasti virkarikossyytteiden puolesta senaatissa. Jos tätä ei tapahdu vaan sama vastuunpakoilu ja Trumpin mielistely jatkuu, Biden tehtävä osoittautunee mahdottomaksi. Toivotaan Bidenille onnistumista lähes mahdottomassa tehtävässä.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinno, kun se nyt ei tee vaaleista vilpillisiä, että joku huutaa niitä vilpilliseksi. Ei, vaikka kuinka kovaa huutaisi ja saisi kaveritkin huutamaan. Se on tavallaan ihan ymmärrettävää, että osa äänestäjistä pitää vaaleja vilpillisinä, jos elävät omassa kuplassaan eivätkä siis edes ole kiinnostuneita totuudesta. Sieltä, mistä minä tulen, valhe pitää pystyä todentamaan. Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseensä, ei siinä mitään, mutta mielipide ei ole yhtä kuin totuus. Trumpin tarkoituksena oli kerätä mahdollisimman paljon rahaa vaalivilppiväitteillään ja siinä hän kyllä onnistui. Jos Trump ei itse oikeasti uskonut vaalitappioonsa, hänen palkollisensa kyllä tiesivät totuuden. Surullista tässä koko episodissa oli se, että monet ihmiset ovat antaneet jopa vähästään "hyvän asian vuoksi". Rikas mies kusettaa rahaa köyhemmiltään. Irvokasta.

Mutta itse ketjun aiheeseen:
Joe Bidenista tulee varmasti hyvä presidentti USA:lle. Olkoot vanha kuin taivas, mutta hänellä on sellaista elämänkokemusta, joka on juuri tässä hetkessä todella arvokasta. Nostakaamme malja Joe ja Jill Bidenille! Korkeammat voimat teitä suojatkoon! Kippis!
 

ijuka

Jäsen
Noista Trumpin vaalivilppi-väitteistä. Onko niitä käsitelty mediassa yhtään sen tarkemmin? Se Giulianihan kertoili että, "Republikaanien vaalivalvojat eivät päässeet seuraamaan äänten laskentaa" ja "1800-luvulla kuolleista äänestäjistä". Oikeuslaitoshan laittoi kaikki nuo haastot bumerangina takaisin ja ainakin mitä minä mediasta olen lukenut, niin nuo haastot on kuitattu virkkeellä "haastot olivat aiheettomia". Kyllä minä jollain tavalla ymmärrän osaa amerikkalaisia, jotka kyseenalaistavat tuon vaalituloksen jos Trump väittää kiven kovaan että "minä voitin nämä vaalit, mutta Bidenille kaivettiin jostain pöytälaatikosta satoja tuhansia ääniä yms." ja oikeuslaitos ja media sanovat vain "VALETTA!". Ilman että he esittävät todisteita siitä MIKSI nuo haasteet ovat aiheettomia. Varsinkin kun tietää miten kovalla kädelle mediat ovat Trumppia kohdelleet viimeiset 5 vuotta. Nimen omaan siis Trumpin kannattajien mielestä kovalla kädellä.
Paitsi että republikaanien vaalivalvojat pääsivät seuraamaan ääntenlaskentaa pennsylvaniassa. Tuo jopa livestriimattiin, useilla kameroilla. Ja Trumpin lakimiehet jopa myönsivät tuon oikeudessa. Medioissa olivat nuo lakijutut luettavana, joten mielenkiintoista mitä medioita seurasit.

Tuo "1800-luvulla kuilleiden äänestäjien" juttu on muutenkin aika perätön, nämä mainitsivat nimeltä vain pari tapausta jotka osoittautuivat perättömiksi(muistaakseni joku leski äänesti kuolleen miehensä nimellä - laillinen käytäntö - ja jotain poikaa luultiin samannimiseksi kuolleeksi isäkseen). Jotain ikivanhoja juttuja kaukaa ennen vaaleja muistan kanssa nostettaneen esiin, mutta ne oli korjattu kuukausia ennen vaaleja.

Ja et ilmeisesti lukenut lakijuttuja, esim. Trumpin lakimiehet nimenomaa eivät edes ole väittäneet vaalivilppiä tapahtuneen. Esim. Matthew Brannin tuomitsemassa lakijutussa Pennsylvaniassa Giuliani nimenomaa sanoo että eivät syytä vaalivilpistä.

Kaikki nämä on ollut ihan helppo saada selville jos vähän perehtyisi asiaan. Esim. näiden lakijuttujen päätökset kannattaa lukea. Mikähän mielestäsi lähetettiin bumerangina takaisin? Tietenkin kun yrittivät supreme courtissa esittää jotain joka ei sinne kuulu sitä ei huomioitu, mutta he olisivat aivan hyvin voineet tehdä kunnon lakijuttuja osavaltioiden oikeudenkäynneissä. Kymmenien lakijuttujen jälkeen joissa he eivät yhtään esittäneet todisteita oikeuslaitos vähän kyllästyi heihin.

Kannataa myös lukea lakijuttu, jonka Dominion nosti Sidney Powellia vastaan, siinä ne perkaavat aika hyvin läpi "Kraken"-lakijutun todistusaineiston. Ja ylipäänsä edes vähän selvittää asioita ennen huutelua.

Minullapa olisi sinulle lopuksi eräs kysymys: Jos Trump tiimeineen uskoo vaalivilppiä tapahtuneen ja todistusaineistoa olevan, mikseivät he väittäneet niin lakijutuissaan, vaan nimenomaa keskittyivät pieniin prosedurisiin virheisiin ja epäkohtiin kaikenmoisten vaalivilppiväitteiden loistaen poissaolollaan, ja erityisesti sanoivat että eivät syytä vaalivilpistä?

Mielestäni on absurdia valittaa ettei oikeuslaitokset kuule todistusaineistoa vaalivilpistä, jos lakijuttuja vaalivilpistä ei edes nostettu.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mike Pence vaikuttaa ihan vain vähän orvolta pirulta tuolla virkaanastujaisissa. Pakko kuitenkin nostaa hattua, että meni ja tekee sen, mikä on oikein. Ei varmasti helppo paikka, mutta illalla on varmasti helppo mennä nukkumaan ja katsoa itseään muutenkin peilistä.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Mitäs sellaista Biden on sanonut, joka lasketaan vittuiluksi Trumpille ja hänen äänestäjilleen? Ei tule oikein mieleen, jotkut kannattajat tietysti nauravat vahingoniloisesti näille sielunveljillesi jotka menivät Capitol rakennusta valtaamaan.
No siis... Biden meni sanomaan Dumbille väittelyssä ”would you shut up, man”. Täysin aiheetta hyökkäsi törkeästi istuvan presidentin kimppuun ja sylki demokratian päälle. Koskaan en ole missään kuullut tai nähnyt mitään noin härskiä käytöstä. Todella häikäilemätöntä. En pysty ymmärtämään.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Kylläpä on hyvä fiilis kun Biden vannoo kohta virkavalansa. Tätä on odotettu ja kohta Trump on virallisesti historiaa presidenttinä. Mahtavaa!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ylen lähetys käynnissä. Melkeinhän tässä tuntee itsensä amerikkalaiseksi kun näin seurataan tapahtumaa tunteella täälläkin. Suomi on kuin yksi osavaltio, vaikka vähän outo murre paikallisilla asukkailla.

Markku Ruotsila ei vissiin enää kelvannut studioon, vai eikö enää kiinnostanut?
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Markku Ruotsila ei vissiin enää kelvannut studioon, vai eikö enää kiinnostanut?

Eikö se Ruotsila ollut se Trumpin fanipoika? Yritti väkisin kehua kaikin mahdollisin tavoin Trumpia. Ärsytti aivan helvetisti se ukko jossain YLEN ohjelmassa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö se Ruotsila ollut se Trumpin fanipoika? Yritti väkisin kehua kaikin mahdollisin tavoin Trumpia. Ärsytti aivan helvetisti se ukko jossain YLEN ohjelmassa.

Kyllä se on juuri hän. Yleä on syytetty puolueellisuudesta monesti, mutta kyllähän ne noita USA:n vaaleja käsitellessä kattoi aika mukavasti "molemmat puolet" kun Ruotsilakin sai runsaasti ruutuaikaa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Heittäkää tuo Rönkä hemmettiin tuolta studiosta. Kamalaa katsottavaa ja kuunneltavaa.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kyllähän tässä kylmikset menee koko ajan. Trumpin aika on kohta ohi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Yleensä olen näin fiiliksissä lähinnä jonkun urheilumenestyksen tai bändin esiintymisen aikana. En tunnusta, jos kurkkua kiristää, hymyilen leveästi.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joe Biden on vasta toinen roomalaiskatolinen Yhdysvaltain Presidentti. Edellinen ja ensimmäinen roomalaiskatolinen presidentti oli muuan John Fitzgerald Kennedy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös