Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 385 732
  • 22 706

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei minun tarvitse "kiemurrella" mitään, koska en ole syytettynä mistään, enkä syyttänyt ketään mistään. Kannattaisi varmaan lukea näitä viestejä, ennen kuin ääni väristen ja sormet täristen laittaa näppiksen sauhuamaan.

Eli jatkat silti samaa linjaa. Kokeilet, että jos vähän yrittää pilkata toista osapuolta, niin ei tarvi perustella mitään tai vastata kysymyksiin ja voi väittää voittaneensa väittelyn.

Sinä sanoit monitulkintaisen lauseen, joka on helposti ymmärrettävissä monella tavalla ja lähes aina antaa tietyn mielikuvan. (Tätä muuten käyttää aika moni poliitikko, erityisesti populistit. Löytyy esimerkiksi Halla-ahon kikkavarastosta usein.) Sinulta kysyttiin aiheeseen liittyvä kysymys ihan ottamatta kantaa siihen, että mitä lauseesi tarkoittaa. Tarkoituksena ottaa selvää, että mitä tarkoitat sillä. Et vastannut kysymykseen, vaan yritit laittaa toisen puolen suuhun väitteen ja siten perustelemaan tätä sanoen samassa viestissä, miten melkein meinasit etsiä todisteita eli viitaten, että sellaisia on. Kun toinen puoli sanoi, ettei ole väittänyt mitään, syytit jankkaamisesta. Et vieläkään ole vastannut yksinkertaiseen kysymykseen. Ainoastaan antanut ymmärtää, että olet samaa mieltä, ettei sellaisia tutkimuksia on, mutta toisaalta ei sitten välttämättä olekaan. Uskallatko vastata kysymykseen sen sijaan, että yrität käydä henkilökohtaisuuksiin?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Nyt on kyllä niin, nimimerkki "steierwrass" että jos maltat lukea ketjua, niin olen selvästi ilmaissut kantani. Eli sellaisia tutkimuksia, missä todistetaan Venäjän ratkaisseen vaalit Trumpille ei mitä ilmeisemmin ole. Tai ainakaan en ole niistä tietoinen. Minun tehtävä ei ole silloin löytää päinvastaisia todisteita, koska tuo näkemykseni nyt sattuu olemaan ihan valtavirtainen tulkinta.

Ennen kuin jatkat jankkausta, niin lue ketjua vähän enemmän kuin pari viimeistä viestiä. En ryhdy toistelemaan asioita enempää.
 
Nyt on kyllä niin, nimimerkki "steierwrass" että jos maltat lukea ketjua, niin olen selvästi ilmaissut kantani. Eli sellaisia tutkimuksia, missä todistetaan Venäjän ratkaisseen vaalit Trumpille ei mitä ilmeisemmin ole. Tai ainakaan en ole niistä tietoinen. Minun tehtävä ei ole silloin löytää päinvastaisia todisteita, koska tuo näkemykseni nyt sattuu olemaan ihan valtavirtainen tulkinta.

Ennen kuin jatkat jankkausta, niin lue ketjua vähän enemmän kuin pari viimeistä viestiä. En ryhdy toistelemaan asioita enempää.

Eli et aio vastata kysymykseen, että missä niitä on tutkittu vai onko missään. Kiitos.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En oikeasti tiedä mitä tarkoitat, mutta ehkä olen minäkin liikaa keskittynyt vain omiin viesteihini.

En tarkoittanut teikäläistä. Ei minua aihe niin hirveästi kiinnosta että aiheesta tarvitsisi keskustella.

Minua kiinnostaa nämä pari ketjun Trump-fanaatikkoa jotka yrittävät kaikin keinoin saada Trump näyttämään viattomalta tai kääntää keskuskustelua tyyliin "miksette valita Putinin touhuista".

Se on mielenkiintoista seurattavaa ja ne nimimerkitkin vaihtuvat aika-ajoin kun edelliset saavat kenkää joka tekee siitä vieläkin mielenkiintoisemman.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Obama toimi typerästi, ja hän kantaa siitä osavastuun. Muistaisin - hieman tuosta linkittämästäsi CNN:n jutusta poiketen - että Obaman kuviteltiin päästäneen Venäjä vähemmillä sanktioilla, koska hän halusi antaa päätäntävallan tulevalle pressalle. Jos näin olisi, tämä toki on myös typerää, koska varsinkin Trumpin kampanjassa mukana olevien näkökulmat olivat osin hyvin Putin-mielisiä mm. Baltian osalta. Yhteenvetona voisi sanoa, että USA:ssa Venäjän askartelusta tiedettiin ja sitä seurattiin, mutta hävettävän vähän sen estämiseksi tehtiin. Muistaakseni Obama kertoi tavatessaan Putinin reilusti ennen pressanvaaleja vaatineensa Venäjää lopettamaan sekaantumisensa. Edelleen muistaakseni Obaman mukaan näin myös tapahtui siitä eteenpäin.



Totta. Äkkiseltään on säälittävää, miten tällainen henkilö kuin Trump voidaan valita USA:n pressaksi. Mutta kun tarkemmin pohtii - ja sitä on tehty tässä ja tätä edeltävässä ketjussa monta kertaa - syyt ovat varsin ilmeiset. Kyse ei ole Venäjästä, vaan mm. Mooren mukaan ruostevyöhykkeestä, kahdeksasta vuodesta Obamaa, jota ei akkavallalla jatketa sekä laajemmasta Hillary-ongelmasta, jonka vuoksi häntä karttaa osa omistakin.

Kahtiajaon syy ei ole Obama vaan konservatiivinen oikeisto joka demonisoi Obaman. Rasistista ja vastenmielistä johon syyllistyi käärmeöljykauppias ja kaikki oikeistolaiset mielipidevaikuttajat. Katsokaa ja hämmästelkää.

History Won’t Forget How Obama Was Treated

Trump on ainoastaan seuraus siitä että konservatiivinen oikeisto ei voinut sulattaa sitä faktaa että musta valittiin presidentiksi. Linkki vie Youtube-videopalveluun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kahtiajaon syy ei ole Obama vaan konservatiivinen oikeisto joka demonisoi Obaman.

Itse näen kahtiajaon perusteet heikosti koulutettujen ja työpaikkansa globalisaation ja robotismin vuoksi menettäiden miljoonien valkoisten epäluottamuksessa. Perusteiltaan samasta ilmiöstä olen kirjoittanut myös Eurooppaan ja Suomeen liittyen. Tämä ilmiö tai kahtiajako mahdollistaa demonisoinnin molemmin puolin. Laitaoikeisto ja humanitaarisen maahanmuuton vastustajat käyttävät sitä eniten. USA:ssa, Euroopassa ja myös Suomessa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Seth Abramson: Proof of Collusion | Real Time with Bill Maher (HBO)

Bill Maherin vieraana lakimies ja toimittaja Seth Abramson, tämä on kuvattu ennen Muellerin raportin julkaisua. Abramson tuo esiin mielenkiintoisen yksityiskohdan, CIA:n edustaja oli todennut tammikuussa 2017 BBC:n toimittajalle että käärmeöljykauppiaasta on olemassa useita nauhoitteita jotka ovat seksuaalisluonteisia.

Seth Abramson - Wikipedia

Myös Abramson nostaa esiin sen seikan että on käynnissä useita keskeneräisiä tutkimuksia jotka liittyvät käärmeöljykauppiaan toimiin kampanjan aikana ja sen jälkeen. Onko jostain nåhtävillä mihin tutkijoiden esittämiin kirjallisiin kysymyksiin Don the con vastasi "en muista". Julki tulleiden tietojen mukaan niitä oli yli 30. Melkoinen luku kun kaveri itse on todennut että hänellä on paras muisti.

Ensimmäinen linkki vie Youtube-videopalveluun, toinen Wikipediaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse näen kahtiajaon perusteet heikosti koulutettujen ja työpaikkansa globalisaation ja robotismin vuoksi menettäiden miljoonien valkoisten epäluottamuksessa. Perusteiltaan samasta ilmiöstä olen kirjoittanut myös Eurooppaan ja Suomeen liittyen. Tämä ilmiö tai kahtiajako mahdollistaa demonisoinnin molemmin puolin. Laitaoikeisto ja humanitaarisen maahanmuuton vastustajat käyttävät sitä eniten. USA:ssa, Euroopassa ja myös Suomessa.
No olivatko globalisaatio ja robottien lisääntynyt työmäärä Obaman syytä vai hänestä riippumattomia asioita? Tämähän se ongelma on. Maailma muuttuu halusi presidentti sitä tai ei. Taitaa olla niin, että Yhdysvallat tuottaa enemmän kuin koskaan ennen, mutta työntekijöitä ei enää tarvita, koska robotit hoitavat kaiken työn.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No olivatko globalisaatio ja robottien lisääntynyt työmäärä Obaman syytä vai hänestä riippumattomia asioita? Tämähän se ongelma on. Maailma muuttuu halusi presidentti sitä tai ei. Taitaa olla niin, että Yhdysvallat tuottaa enemmän kuin koskaan ennen, mutta työntekijöitä ei enää tarvita, koska robotit hoitavat kaiken työn.

Onhan US:n pressalla valtaa, mutta ei globalisaatio tai robotit olleet hänestä riippuvaisia. USA:n kahtiajaon juuret juontavat aikaan ennen Obamaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onhan US:n pressalla valtaa, mutta ei globalisaatio tai robotit olleet hänestä riippuvaisia. USA:n kahtiajaon juuret juontavat aikaan ennen Obamaa.
Jeps. Tuota vain ei osata tuoda esille. Obaman aikana talous lähti kuitenkin kasvamaan taas ja velanottamisen määrä laski kolmen ensimmäisen vuoden jälkeen. Nythän Trumpin hallinto ottaa velkaa samalla tasolla kuin Obaman ensimmäisen kauden hallinto, vaikka talous kasvaa. Tämä on absurdia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jeps. Tuota vain ei osata tuoda esille. Obaman aikana talous lähti kuitenkin kasvamaan taas ja velanottamisen määrä laski kolmen ensimmäisen vuoden jälkeen. Nythän Trumpin hallinto ottaa velkaa samalla tasolla kuin Obaman ensimmäisen kauden hallinto, vaikka talous kasvaa. Tämä on absurdia.

Eikä velanotto ole ainoa absurdi asia. Se on Trump itse. Tosin Trumpin finanssipolitiikalle on löytynyt jo oppineita ymmärtäjiä. Itse olisin varovainen julkisen talouden lisävelkaantumisen osalta nousukaudella. Jos kuitenkin katsotaan EU-maita, osa toimii samoin pienemmässä mittakaavassa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.. Nythän Trumpin hallinto ottaa velkaa samalla tasolla kuin Obaman ensimmäisen kauden hallinto, vaikka talous kasvaa. Tämä on absurdia.
Ei se ole absurdia. Velanotto tuo rahaa markkinoille ja siitä riittää kulutukseen. Odotan suomeenkin jotain tuon suuntaista toimintaa nyt uudelta hallitukselta. En siksi, että se olisi mielestäni fiksua, mutta demareiden peruskauraa on elää velaksi.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Obama toimi typerästi, ja hän kantaa siitä osavastuun. Muistaisin - hieman tuosta linkittämästäsi CNN:n jutusta poiketen - että Obaman kuviteltiin päästäneen Venäjä vähemmillä sanktioilla, koska hän halusi antaa päätäntävallan tulevalle pressalle. Jos näin olisi, tämä toki on myös typerää, koska varsinkin Trumpin kampanjassa mukana olevien näkökulmat olivat osin hyvin Putin-mielisiä mm. Baltian osalta. Yhteenvetona voisi sanoa, että USA:ssa Venäjän askartelusta tiedettiin ja sitä seurattiin, mutta hävettävän vähän sen estämiseksi tehtiin. Muistaakseni Obama kertoi tavatessaan Putinin reilusti ennen pressanvaaleja vaatineensa Venäjää lopettamaan sekaantumisensa. Edelleen muistaakseni Obaman mukaan näin myös tapahtui siitä eteenpäin.
Yksi arvio siitä, miksi Obama jätti vastatoimet tekemättä olipelko syytöksistä vaaleihin sekaantumisesta hillaryn eduksi.

Obama oli heikko pressa, mutta valovuosia edellä tätä nykyistä natsia.


Julki tulleiden tietojen mukaan niitä oli yli 30. Melkoinen luku kun kaveri itse on todennut että hänellä on paras muisti.
Ja nämä oli kirjallisia kysymyksiä. Kai sillä jotain papereita on jäljellä, mistä palautella muistiin juttuja.

Mafian tyyliin ei muista mitään ei tunnista ketään...

Jeps. Tuota vain ei osata tuoda esille. Obaman aikana talous lähti kuitenkin kasvamaan taas ja velanottamisen määrä laski kolmen ensimmäisen vuoden jälkeen. Nythän Trumpin hallinto ottaa velkaa samalla tasolla kuin Obaman ensimmäisen kauden hallinto, vaikka talous kasvaa. Tämä on absurdia.
Obama peri väärinpäin pyörivän valtiontalouden Bush idiootti toiselta ja sai homman vakautettua. Sitten tuli taas rebu ja nyt USA ottaa rajusti velkaa rahoittakeen ison tulonsiirron rikkaille. Se on oikeastaan aika hyvä toimintamalli: Varastetaan mitä irti saadaan ja annetaan demareiden hoitaa sotku.
 

Baldrick

Jäsen
Trumpetti otti eilen kieltovaihteen käyttöön koskien raportissa esiin tullutta tottelemattomuutta ja sanoi "nobody disobeys my orders". Yksi lisää valhelaskuriin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
SNL voisi, jos ei vielä ole tehnyt, uudelleen tehdä elokuvasta Kunnian miehiä sen kohtauksen, jossa Tom Cruisen esittämä lakimies kuulustelee Jack Nicholsonia.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Trumpin hallinto lopettaa Iranin öljyvientiin liittyvät pakote erivapaudet:
"The Trump administration on Monday told five countries - Japan, South Korea, Turkey, China and India - that they would no longer be exempt from US sanctions if they continued to import oil from Iran after their waivers ended on May 2."
US will not reissue waivers for Iran oil imports

Mielenkiintoista nähdä josko Kiina tai Intia lopettavat öljyntuonnin Iranista ja jos eivät lopeta tuontia, niin mitä USA tekee näille maille.
Iran on sanonut sulkevansa Hormuz:n salmen ja USA estävänsä sen. Kauan kaivattu sotahan tästä tulee.
Lisäksi tietysti öljyä tuottavat maat hyötyvät tästä, joko hinnannousun tai lisääntyneen tuotannon myötä (Venäjä).

JOL
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös