Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump

• 4 077 868
  • 27 575

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jos olen oikein ymmärtänyt, Ukrainan kansa on perin yhtenäinen Venäjän vastustamisen suhteen. Jos olen oikein ymmärtänyt Zelenskyllä on vankka suosio Ukrainassa. Minä olen taipuvainen uskomaan, että Ukrainalaiset olisivat nähneet tilanteen läpi ja ymmärtäneet suuremman tarkoitusperän, mikäli Zelensky olisi ollut tilaisuudessa viilipytty. Zelensky pystyy kyllä pitämään kansan yhtenäisyyttä ja mielialaa nostattavia puheita ja lehdistötilaisuuksia muuallakin kuin tuollaisessa paikassa.

Ukrainan puolesta tässä kirjoitan ja Trump vituttaa huolella. Harmittaa vaan vietävästi, ettei Zelenskyn pää kestänyt tuota äärimmäisen tiukkaa paikkaa.
Älä vittu viitsi kertoa sotaa käyvän maan presidentille, tai sen kansalle, että miten hänen pitää käyttäytyä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kuten kirjoitin, kv-politiikan paradigma on muuttunut aivan helvetisti lyhyessä ajassa. Pidimme me sitä sitten kuinka pöyristyttävänä tahansa. Ei siinä meidän pöyristely rajan siirtämisestä kohtaan x juuri vaikuta.
Ehkäpä vaikuttaakin. Suomen pöyristyminen syksyllä 1939 vaikutti siihen, ettei poliittinen realismi toteutunutkaan meidän kohdallamme. Ei kansainvälinen politiikka ole pelkästään voimasuhteita - on realismia ajatella että se on myös periaatteita ja idealismia. Jos kaikki olisi valmiiksi kaupan niin millään ei olisi mitään arvoa. Tämän aspektin "realistit" puolestaan tapaavat usein unohtaaa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JOS Zelensky olisi valinnut tämän paikan, kun koko oman kansakunnan tulevaisuus pelissä, siksi hetkeksi, kun ottaa jonkun suuren moraalisen kannan koko maailman puolesta niin... luulisin ylivoimaisen valtaosan ukrainalaisista vaativan muutosta johdossa n. välittömästi.

Mutta ei näin tietysti ollut. Vance ja Trump provosoivat, tökkivät, tekivät olon epämiellyttäväksi ja sitten kaikki hännystelijät vielä ympärill vittuilemassa, niin maltti meni. Meni vielä hyvin rauhallisella ja matalan profiilin tavalla, mutta se riitti tuolle tosi-tv-kaksikolle.
Ymmärrän pointtisi, mitä olet keskustelussa hakenut takaa, mutta en ole kanssasi samaa mieltä. Tilaisuus ei uskoakseni ollut todellinen, vaan Trumpilla oli muuta mielessä. Moraalinen ylemmyys etenkin Zelenskyn tapauksessa voi nousta merkittäväksi sellaisen amerikkalaisen kohdalla, joka on äänestänyt Trumpia koska puolue, mutta pitää vapautta ja demokratiaa aidosti arvona.

Tässä ei ollut mielestäni Ukrainalla mitään voitettavaa oikeasti, erilaisia tappioita oli tulossa. Nyt lyhyellä tähtäimellä isku on kovempi, mutta pidemmän päälle tässä tappiossa voi hyvinkin olla mukana yksi voiton siemenistä. Aina ei ole valittavissa hyviä vaihtoehtoja, mutta kenties nyt oli aika näpäyttää Trumpia luunapilla. Hänen kannattajansa ovat tietysti oma lukunsa, mutta kaikkien muiden silmin lienee aika selvää, kuka on tarinan konna.

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Jos olen oikein ymmärtänyt, Ukrainan kansa on perin yhtenäinen Venäjän vastustamisen suhteen. Jos olen oikein ymmärtänyt Zelenskyllä on vankka suosio Ukrainassa. Minä olen taipuvainen uskomaan, että Ukrainalaiset olisivat nähneet tilanteen läpi ja ymmärtäneet suuremman tarkoitusperän, mikäli Zelensky olisi ollut tilaisuudessa viilipytty. Zelensky pystyy kyllä pitämään kansan yhtenäisyyttä ja mielialaa nostattavia puheita ja lehdistötilaisuuksia muuallakin kuin tuollaisessa paikassa.

Ukrainan puolesta tässä kirjoitan ja Trump vituttaa huolella. Harmittaa vaan vietävästi, ettei Zelenskyn pää kestänyt tuota äärimmäisen tiukkaa paikkaa.

Kärpät on niin paska ettei se trollaaminen onnistu niin siirryt muihin ketjuihin pönkittämään omaa narsismia ja jatkamaan samaa mitä Liigan puolella..

(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa
Jotenkin minusta tuntuu, että olisikohan tämän Oranssin paviaanin aikakauden jälkeen usassakin aika tarkistella sitä, kuinka paljon presidentillä on valtaa?

Tässä on nyt reilussa kuukaudessa vedetty pöntöstä alas ulkopoliittisesti yhden ihmisen toimesta pian kaikki se, mitä edelliset presidentit ovat vajaan 100-vuoden aikana saaneet aikaiseksi.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älä vittu viitsi kertoa sotaa käyvän maan presidentille, tai sen kansalle, että miten hänen pitää käyttäytyä.
No, voi hyvää päivää. En tietenkään kerro Zelenskylle yhtään mitään. Suomalaisella keskustelupalstalla kerron mielipiteeni kyseistä kuumasta tilanteesta. Kyllä asioita pitää voida pohtia eri näkökulmista. Vain lähipiiri tietää, mitä mieltä Zelensky itse on parhaillaan siitä, miten homma meni. Hän voi olla tyytyväinen omaan suoritukseensa tai voi olla pettynyt omaan suoritukseensa. Minä VEIKKAAN jälkimmäistä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkäpä vaikuttaakin. Suomen pöyristyminen syksyllä 1939 vaikutti siihen, ettei poliittinen realismi toteutunutkaan meidän kohdallamme. Ei kansainvälinen politiikka ole pelkästään voimasuhteita - on realismia ajatella että se on myös periaatteita ja idealismia. Jos kaikki olisi valmiiksi kaupan niin millään ei olisi mitään arvoa. Tämän aspektin "realistit" puolestaan tapaavat usein unohtaaa.
Fiktio on fiktiota mutta on aina kiinnostavaa lukea kirjallisuutta, jossa osa olisi sitä mieltä, että sota tulee ja toiset olivat sitä mieltä, että sotaa ei tule. Niin kai ihmiset oikeastikin ajattelivat.

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Teukka Salama ei ole tainnut kommentoida mitään enää viime aikoina Donaldista?

Minun idoli 90-luvulta! Täysin luuseri tässä nykytilanteessa kun ei ole kykyä (ajatuksia?) puolustamaan idoliaan.. Ajatuksia, onko niitä? Ihme heppu...

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN

En tiedä kuinka ja miten vielä pitäisi tuon hallinnon osoittaa, että kaikki todellakin on kaupan, ja raha/diilit ovat sen toiminnan periaate. Maan hallintomalli tämän vielä mukavasti mahdollistaa, ainakin nyt parin vuoden ajan.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
No, voi hyvää päivää. En tietenkään kerro Zelenskylle yhtään mitään. Suomalaisella keskustelupalstalla kerron mielipiteeni kyseistä kuumasta tilanteesta. Kyllä asioita pitää voida pohtia eri näkökulmista. Vain lähipiiri tietää, mitä mieltä Zelensky itse on parhaillaan siitä, miten homma meni. Hän voi olla tyytyväinen omaan suoritukseensa tai voi olla pettynyt omaan suoritukseensa. Minä VEIKKAAN jälkimmäistä.
Ai että vedät itsesi vähän yläpuolelle siellä kotisohvalla ja vähän analysoit, että mitä pitäisi tehdä. Eihän se mene niin, ei tämä ole mikään urheilutapahtuma.

Analyzer

Jäsen
Siis mielistelemällä Venäjää ja nöyryyttämällä Ukrainaa? Saahan sitä ”rauhan” aikaan kun luovuttaa koko Ukrainan avosylin Putinille.

Minun mielestäni näyttää siltä, että Trumpilla on henkilökohtaisesti tärkeä saada rauha aikaan keinolla millä hyvänsä. Ei häntä vaikuta kiinnostavan kuinka paskat ehdot ovat Ukrainan kannalta. Kunhan sota päättyy ja hän haluaa ottaa kunnian siitä omiin nimiin - vaalilupauksensa mukaisesti. Lisäksi Trump halunnee avata Venäjän kaupan ja tehdä Ukrainan kanssa mineraalisopimuksen.

Olen kirjoittanut, että näyttää siltä että hän pyrkii tähän lopputulemana keinolla, jossa hän ei juuri arvostele tai tuomitse Putinia vaan pyrkii esiintymään neutraalina hahmona. Diilin tekijänä.

Päivän show näytti spontaanilta sekoilulta. Täällä minulle on kerrottu, että Trumpilla ei voi olla mitään taktiikkaa käytössä, joten nämä ansaan houkuttelut eivät liene mahdollisia(?)

Flonaldo

Jäsen
Ymmärrän pointtisi, mitä olet keskustelussa hakenut takaa, mutta en ole kanssasi samaa mieltä.
Ei tarvitsekaan olla, sehän näiden keskustelupalstojen hyvä puoli on!

Tilaisuus ei uskoakseni ollut todellinen, vaan Trumpilla oli muuta mielessä.
Se on mahdollista. Sitten ensimmäinen virhe oli Valkoiseen taloon lähteminen ja toinen virhe yhä se juuri Trumpin tilaaman draaman tarjoaminen.

Moraalinen ylemmyys etenkin Zelenskyn tapauksessa voi nousta merkittäväksi sellaisen amerikkalaisen kohdalla, joka on äänestänyt Trumpia koska puolue, mutta pitää vapautta ja demokratiaa aidosti arvona.
Kerro kun löydät sellaisen!

Siis presidentinvaaleja edeltäneissä gallupeissa ulkopolitiikka kokonaisuutena ei päässyt edes top10-listoille. Ukraina todennäköisesti ei olisi mahtunut edes top50:iin. Koko Yhdysvaltojen ulkopolitiikka on keskivertoäänestäjälle lähes täysin merkityksetöntä pl. Meksikon raja. Ne munien hinnat ja veronalennukset!

Joku täysin vapaus ja demokratia ovat lopulta täysin abstrakteja asioita, kuten nyt nähdään vaikka maan vastauksesta J6-tapahtumiin. Kylmä sota ja ihmisiin iskostettu ideologia on koko lailla mennyttä.

Ja keskivertojenkille joku heidän näkökulmastaan mitätön rajakiista jossain helvetin kaukana, missä heillä ei ole mitään osaa eikä arpaa, on kuin keskivertosuomalaiselle DRC:n ja Ruandan sotiminen.

Aina ei ole valittavissa hyviä vaihtoehtoja, mutta kenties nyt oli aika näpäyttää Trumpia luunapilla.
En ymmärrä tällaista, enkä keksi mitään skenaariota, missä Ukrainan asemassa tällä hetkellä olevan maan johtajan olisi hyvä näpäytellä luunappeja. Enkä todellakaan usko Zelenskyn sellaista tietoisesti tehneen.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Nyt kun katsoi rauhassa koko tallenteen uudestaan, niin aika vähän oli Zelenskyllä tuossa tehtävissä. Vance väkisin halusi kostaa jotain vanhoja kaunoja. Tämä oli Trumpin ja Vancen masinoima teatteri. Karseassa jamassa on kyllä Yhdysvallat ja tämä ei tule valitettavasti päättymään hyvin, vaan jotenkin on sellainen tuntuma, että väkisin leimahtaa jossain vaiheessa väkivaltaisesti niin Yhdysvalloissa sisäisesti, kuin todennäköisesti muuallakin. Karseita aikoja elämme. Valitettava totuus on myös, että sosiaalinen media tarjoaa vallanpitäjille voimakkaan välineen levittää valheellista propagandaa ja erityisen voimakasta tämä on USA:ssa ja sieltä pienet laineet lyö myös Eurooppaan.

Jani.S.Petke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tilliliha
Ihan katastrofi, mp.netissä ei uskalla edes kommentoida kun bännit tulisi. Ei Trump ja Vance yhtään ymmärrä kyllä uhria tässä. Euroopan on todellakin syytä tehä nopea ryhtiliike ja mm. toivottavasti Ruotsissa mallaillaan jo eurooppalaisia moottoreita Gripeneihin. Trump käytännössä sanoi, että tukee myös Venäjän tavoitetta hävittää Ukraina kun samalla tukee Ukrainan puolustusta. Peruukohan päätöksensä sanktioiden jatkamisesta vielä
Niin tai sitten vaan myy ne Grippenit ja haistattaa orangille vitut

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy