Tässä olet taatusti oikeassa, varmasti maksaa potut pottuina ja korkojen kera. Vaikka mies onkin mikä on niin on selvää että demokraatit ovat jos eivät nyt ajojahdin alulle laittajan niin varmasti myötävaikuttaneet ja painostaneet oikeuslaitosta Trumpin tutkinnoissa. New Yorkissa siihen ei toki paljon tarvita kun on demokraattien ydinaluetta. Ei tässä demokraatitkaan puhtaita papereita saa. Trump taas toisaalta on varmasti tehnyt paljonkin mistä ei ole kiinni jäänyt.
Olisiko silti kannattanut vähän nostaa jalkaa kaasulta? Ei Trump ainut vilpillinen liikemies ole, onko edes pahimmasta päästä. Eivät uskoneet demokraatit että on lähellä Trumpin paluu valkoiseen taloon. Edellisten vaalien jälkeen kuviteltiin että mies on mennen talven lumia, näin kuvittelin itsekin.
No jaa, mun arvomaailmaan ei sinänsä kuulu päästää koiraa veräjästä sen takia, että jonkun muunkin koira on voinut karata. Ja tuo että täysin rehellisesti sekä lain mukaisesti toimineet, mutta Trumpin kanssa eri mieltä mitä pienimmistä asioista olevat "vastustajat" pitää tuhota ja heille tulee kostaa, on kyllä ihan suoraan wannabe-diktaattorin käsikirjasta. Tosin näinhän Trump on rakentanut koko koneistonsa: uhkailua, lahjontaa ja kiristystä - jos sanot ei, poliittinen urasi tuhotaan ja Giulianon gorillat käy ovella. Mun mielestä on nimenomaisesti oikein, että "jalkaa ei nosteta kaasulta" vaikka kuinka uhkailtaisiin, lahjottaisiin tai yritettäisiin pelata pulushakkia.
Trumpia kohtaan ei ole ollut mitään "ajojahtia", muuta kuin hänen itsensä mielestä, vaan syyteprosessit ovat edenneet ihan niinkuin pitääkin. Se, että syyllinen on julkisuudesta ja otsikoista voimansa saava narsisti, on aiheuttanut sen, että jokaisesta oikeuslaitoksen prosessin osasta on tehty "ajojahti" hänen ja adjutanttiensa retoriikassa. "En minä ole tehnyt mitään väärää, ja vaikka olisinkin, niin nuo muut on tehnyt väärempää!"
Tämä on juuri sitä propagandaa ja paskanjauhamista, jolla hämärretään todellisuutta ja siirretään keskustelua toisaalle itse asiasta eli Trumpin kytköksistä mm. Venäjään, oman edun ajamisesta presidentin mandaatilla jne. Eihän tällaisia toimia voi hyväksyä edes virkamieheltä tai rivipoliitikolta, saati hahmolta, joka on entinen ja kenties tuleva presidentti!
Pannaan toinenkin lukusuositus, joskin huomattavan paljon tutumpi, raflaavampi ja ei aivan niin puolueeton teos:
Michael Wolff - Fire and Fury: Inside the Trump White House. Tässä revitellään ihan kunnolla sitä kaikkea sekoilua mitä Trump sai aikaan heti edellisen keikkansa alussa. Käsittelee Trumpin ensimmäistä yhdeksää kuukautta vallassa.