Yhdysvaltain presidentinvaalit 2024 – live-tulosseuranta

• 62 957
  • 1 078

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Niin että meillä ei ollut naapurina imperialistista suurvaltaa, jonka diktaattori haaveilee Neuvostoliiton palauttamisesta? Brutaali hyökkäys Tsetseniaan, Dagestaniin ja Georgiaan?

Niin että jos joku olisi tuurilla saanut entisen KGB-agentin, joka larppaa Pietari Suurta ja jakaa Josef Stalinin vainoharhat ja brutaaliuden, hengiltä. Tuskin sekään olisi riittänyt. Tai edes onnistunut.

Ei kiitos, Moskova/Venäjä pitää palauttaa n. vuoden 1300 rajoihin, oblastit voivat halutessaan itsenäistyä. Lisäksi voivat maksaa puolet tuloistaan Mongoliaan kuten silloinkin.
Siis enhän minäkään siitä pidä, mutta itse olen realisti. Ikuisesti tilanne ei tule jatkumaan. Sinisilmäisyys toki täytyy lopettaa ja huolehtia omavaraisuudesta.

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, pitäisi ja pitäisi, mutta kun eivät ole. Ja jos siellä Trumpista ja Harrisista joku äänestäjä ITSE KOKEE Trumpin vähemmän huonoksi vaihtoehdoksi, niin mikä tässä on ongelma demokratian kannalta?

Kun nyt kaivoit noinkin vanhan lainauksen esille, niin selvä. Kyllä minunkin mielestäni noiden elokapinalaisten, jotka tuota töhrimistä olivat toteuttamassa, pitää saada osallistua tulevaisuudessa niin halutessaan vaikkapa eduskuntavaaleihin. Sitäkö tässä siis hait takaa?

Jos kyseiset elokapinalaiset muuten täyttävät minun kriteerit hyvästä ehdokkaasta (tuskin, koska niihin lukeutuu oikeistolainen talousajattelu), niin ei tuollainen olisi minulle siinä vaiheessa este äänestämiselle. En vain usko, että kompetenssia löytyy heiltä tarpeeksi. Ja jottei mene tuohon vasemmisto-oikeisto keskusteluun, niin sama pätee myös vaikkapa noihin bensalenkkareihin, jotka siellä Mannerheimintiellä silloin ryyppäsivät ja rellestivät. (edit. tämä siis olettaen valtaosan siitä sakista olleen persu-henkisiä)

En tiedä, yritätkö tarkoituksella viedä sivuraiteelle tätä keskustelua osaltani, mutta edelleenkin totean sen, että alkuperäinen kommenttini oli ihmettely ja osittainen halveksunta näille "Trump-äänestäjät on idiootteja"-kommenteille. Samoilta porukoilta, jotka ovat vuoden ihmetelleet Trumpin vastapuolta parjaavaa ja polarisoivaa käytöstä. Seems legit.
Ehkä järjestelmän pitäisi olla sellainen, ettei se mahdollista rikoksista tuomitun asettumista ehdolle. No tähän on mahdollisuus ja ihmisillä täysi vapaus äänestää ketä haluaa, niin eihän siinä ole nokankoputtamista. Jokainen sitten päätelköön itse mitä se demokratia merkitsee, se kun on päättäjienkin kohdalla hyvin häilyvää nykymaailmassa.

Ja viestini pointti ei ollut Elokapina eikä sen törttöilyt vaan se, että miten asiat nähdään ja koetaan omalta puolelta. Samaan aikaan pöyristytään eduskuntatalon sotkemisesta, mutta toisaalla tapahtuva totaalinen kaaos parlamenttirakennuksessa kuolonuhreineen ei ole niin iso asia. Toki jos tämä isku olisi tapahtunut demokraattien toimesta ja Bidenin yllyttämänä, niin todennäköisesti joidenkin mielestä koko maailman demokratia olisi vaarassa.

Tuosta olen samaa mieltä, että vastapuolen äänestäjien haukkuminen lisää polarisaatiota. Täytyy vain muistaa, että niin lisää myös toisen laidan viestintä. En minä oikeistolaisena/trumpistina kuitenkaan osaisi uhrinviittaa sovitella hartioille, kuten ei toisella puolellakaan voi näin tehdä. Ja silti teemme sitä molemmat viesteillämme.

Politiikkaa pitäisi ajatella asiat, eikä puhuja edellä. Miettiä sulosannin ja tekojen suhdetta, eikä puoluekantaa tai mielipidettä jostain asiasta. Tuollaisen Trumpin rikosrekisterin kun antaisi jonkun eteen ja ilman nimi- tai puoluetietoja kysyisi voiko tällainen henkilö toimia valtion päämiehenä, niin olettaisin vastauksen olevan kieltävä. Toki ei nykymaailmasta voi tietää edes sitä varmaksi. Saati, jos demokraattiehdokkaalla olisi vastaavanlainen rikoshistoria, niin sehän olisi toiselle puolelle automaattinen punainen lippu. Toki äänestyspäätöksiä tehdään molemmin puolin täysin puoluekanta edellä, asiasisällöstä viis.

Edelleen ei tunnu olevan väliä mitä tehdään, vaan kuka tekee.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Edelleen ei tunnu olevan väliä mitä tehdään, vaan kuka tekee.

Konseksuksen rikkoutuminen on joskus tervettä luovaa tuhoa, mutta tämä "näin ne asiat koetaan" vääristely ja populismi ei suoranaisesti ole edistänyt montaakaan asiaa. Kohtuus se tulisi olla populismissakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy