No onhan se ehkä järjetön meiltä katsottuna, mutta kyllä minä sinänsä ymmärrän jos joku perusjenkki tuollaisella perusteella haluaa äänestää Trumpia. Tuskin siellä monikaan jaksaa sen syvällisemmin lähteä pohtimaan niitä todellisia syitä, vaan miettivät juurikin että edellisen hallinnon aikaan itsellä meni paremmin.
Niin no tiedä ovatko ne syyt äänestyspäätöksen taustalla sen kummempia lopulta monesti meilläkään? Kyllähän täälläkin aika pintapuolisilla musta tuntuu fiiliksillä ja mielikuvilla niitä ääniä uurnaan työnnetään, viitsimättä sen suuremmin perehtyä itse asiaan. Jenkeissä tuo vain korostuu ja kärjistyy potenssiin x ja sen Trump osasi jälleen hyödyntää hurjasti paremmin.
Ja mikäli itselle täältä peräpohjolasta hyvin pintapuoleisella USA:n vaalien seurannalla tuli Kamalasta fiilis, että junailtiin kulisseissa ehdolle, oma etu edellä ja puolueen edusta viis seniili-Biden kilpenään, jottei esivaaleja tarvitse käydä, niin ei se sen ruusuisemmalta Pennsylvaniassa äänestyspäätöstään pohtivallekaan välttämättä näyttänyt samalla kun Trump rummutti tehottoman ja tavallisen kansalaisen unohtaneen keskushallinnon ja poliittisen eliitin vastaista agendaansa ym. muutoksen tarpeesta. Se oli vähän kuin syöttö lapaan eli kyllä demokraatit tekivät sen vahvasti itse.