Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 420 906
  • 22 739

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Mitenkähän Trump aikoo reagoida USA:n Bagdadin suurlähetystöön kohdistuneeseen hyökkäykseen. Ennustan, ettei tätä paineta villaisella, vaan kovia sanoja ja tekoja saattaa olla odotettavissa.
Kovia sanoja, mutta ei tekoja. Jos tehdään jotain pitää olla hyvä exit strategia ettei jäädä nyhjäämään sinne seuraavaksi 20 vuodeksi.

JOL
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Rakastetun presidenttimme parhaat twiitit ovat tässä yhden valitsijan mukaan, toki valinta on vaikeaa, sillä miltei jokainen Trumpin twiitti on syvästi persoonallinen.

Amerikoissa uusi vuosi vaihtuu juuri pikku hiljaa, joten julkaisen tässä aiotun uudenvuodenpuheen presidentiltä. Julkaisusta en tiedä, voi käydä niinkuin pillipiiparin nimenkin kohdalla. Hups!

Kansalaiset (kaikki vähemmistöt eivät sisälly tähän!) Minä uskon, että toisella kaudellani rakkaita nee-ri ystäviäni, voi sanoa jälleen nee-reiksi, tämä on lupaus, jota he ovat TOIVONEET! Kukaan ei ole tehnyt niin paljon nee-reiden hyväksi kuin minä!
Vuosi on ollut minulle jälleen mahtava. Saavutukseni ovat uskomattomat, mutta tiedän olevani superälykäs, joten mitä muutakaan ne voisivat olla.

Meteorologit erehtyivät hirmumyskyn D--n ennustamisessa, sen oli tarkoitus mennä Alabamaan. Kartta todisti sen. Ne, jotka väittivät minun piirtäneen lisäyksen, fake news! Ilmasto ei muutu, tuon norjalaisen pikkutytön pitäisi mennä kouluun ja valmistua sihteeriksi, niinkuin kaikki muutkin naiset. Naiset rakastavat minua, erityisesti kun huomioin heitä puheillani ja teoillani. Kukaan ei ole tehnyt niin paljoa naisten hyväksi kuin minä!

Demokraatit ovat muka asettaneet virkasyytteen minulle ja hyväksyneet sen. Niin epäreilua! Minä ei ole tehnyt mitään väärin. Puheluni oli täysin viaton. Sotilasapu lakkautettiin jo ennen puheluani. Fake news! Gullianilla ei ole mitään tekemistä kanssani, paitsi että hän on joskus ollut asianajajani. Tuskin tunnen miestä. Niin surullista.

Mutta syyte ei mene lävitse, minä tulen takaisin vahvempana kuin koskaan. Minä murskaan demot vaaleissa. Biden on korruptoinut henkilö, ei älykäs, jonka pitäisi olla vanhainkodissa. Kenenkään noin korruptoituneen ei pitäisi olla ehdokkaanakaan. Kaikki on todistettu, Rudy-ystäväni kertoi tämän minulle puhelimessa, ei ollut persepuhelu, kukaan ei kuullut sitä, ei kuullut! Fake news!

Muuri on entistä vahvempi, lähes läpäisemätön, se on minun ansiotani. Se ei muistuta risuaitaa, tämä on panettelua. Ne, jotka eivät rakasta Amerikkaa, väittävät niin. Surullista. Ja se voidaan korjata helposti. Ja siitä läpipäässeet voitaisiin ampua. Niin helppoa. Kansallisen oikeiston patriootit voisivat tehdä sen. Syytämme sitten demoja siitä. Meksiko on luvannut maksaa muurin.

Kauppasotaa Kiinan kanssa ei ole olemassa, ei koskaan ollutkaan. Nyt pääsimme todella hienoon diiliin. Olen tehnyt todella hienoja diilejä. Kaikkien maanviljelijöiden, joita rakastan aivan valtavasti, ongelmat johtuvat Obamasta. Obama, joka tuskin on amerikkalainen, on syypää kaikkeen. Ja Roswelissa tapahtui jotakin, se ei ollut fake news!

Minä olen suuri kurdien ystävä. Kurdit ovat minun ystäviäni. Autoin heitä pääsemään diiliin Turkin tai kalkkunan kanssa, mikä vaan, se joka sijaitsee jossakin... Öljy kuuluu idässä minulle, itse asiassa, olen ajatellut ryhtyä öljybisnekseen. Minusta tulee rikkaampi kuin se saudiprinssi, joka ei tapattanut vakoilijaa. Lehdistö sitä paitsi ansaitsi palkkamurhan. Mutta murhaa ei ollutkaan, Kaskoggi paloitteli itse itsensä, tyypillinen itsemurha.

Melanie ei ole vihainen minulle, koko perheeni rakastaa minua, myös molemmat idioottipoikani. En muista nuorimman, sen B...n nimeä, ehkä hän ei ole idiootti. Melanie ei koskaan hymyile, mutta se ei johdu minusta. Vaikka meillä on eri makuuhuoneet, hän ei ole lukinnut omaansa, ainakaan päiväsaikaan. Ja minä en ole pelannut golfia lähes 100 miljoonan edestä, fake news! Tuskin pelaan ollenkaan. Ja kun pelaan, saan aina yhden hole-in-onen vähintään. Rudy todistaa tämän, hyvä mies!

Minulla on uusi kirjeystävä, pieni rakettimies, Korean Jaska Jokunen. Hän on viisas, melkein yhtä viisas kuin minä. Hän on luvannut tuhota Bidenin, mikä naurettava nimikin. Bidee, Bidee. Briben. Rakettimiehen kanssa nauramme monille johtajille, mutta minä en nauranut Putinille! Fake news. Surullista. Minä lupaan tänäkin vuonna löytää uusia vanhahtavia englannin sanoja sanakirjastani, heti siitä värityskirjan vierestä. Se antaa hyvän vaikutelman. Tämä on LUPAUS!

Toivotan Hyvää Uutta Vuotta kaikille, paitsi demoille, vihaajille ja luusereille. Ei myöskään hyvää niille, jotka eivät äänestä minua. Äänestäminen on presidentin kunnioittamista. Presidentti on lain yläpuolella, niin minulle on kerrottu. Minä voitan seuraavat vaalit ja se ei ole fake news. Voitan lähes kaikki äänet, niinkuin viime vaaleissakin. Tämä vuosikymmen on minun!
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Mitenkähän Trump aikoo reagoida USA:n Bagdadin suurlähetystöön kohdistuneeseen hyökkäykseen. Ennustan, ettei tätä paineta villaisella, vaan kovia sanoja ja tekoja saattaa olla odotettavissa.

Lähetti sotilaita, mutta Irak on melko sekavassa tilassa tällä hetkellä eikä ilmapiiri USAn joukkoihin taida olla kauhean positiivinen tällä hetkellä Irakissa. Iran lisännyt otettaan Irakista jatkuvasti ja muutenkin tuntuu hallitsevan tällä hetkellä Iran vs. USA taistoa eikä ne Trumpin Iran pakotteet nyt taida saada maata polvilleen. Voiko USA tehdä edes muuta kuin lisätä mahdollisesti pakotteita tai tehdä vastaavia ohjusiskuja?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis

Todisteet Donnya vastaan alkavat kasaantua ja normi-tilanteessa ukko olisi jo kusessa neck deep! Mutta tän päivän Yenkkilässä nämä asiat jäävät vinksalleen kun Moscow Mitch ja Leningrad Lindsey johtavat Senaatin Rebuja...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings




Pyöräilykypärä päässä eikä käytä Amerikan-lippu pinssiä. Mikä ihmishirviö.

Kyllä on hämmentävää miten maailma muuttuu. Liian sivistynyt tyyppi (dijon sinappia hampurilaisessa), liian rahvaanomainen (kulkea nyt ilman takkia ja lyhythihaisissa paidoissa) ja Putin hyökkäsi Ukrainaan, koska Obama käytti pyöräilykypärää.
 

Baldrick

Jäsen
En vain voi olla antamatta edes pientä mahdollisuutta sille, että Suleiman-iskun ajankohtaan liittyy nuo julki tulleet sähköpostit. Trumpilla revähtää aina isompien kohujen aikana ja nyt liehuu Amerikan lippu Twitterissä, sekä Biden kommentoi, kuten kohta varmasti muutkin demokraatit, päivän iskua. Enää ei kiinnosta pitkäveteiset sähköpostit, kun tilalla on räjähdyksiä, kuolemia ja pelkoa.

Edit. Toki Twitter-in-Chief on voinut myös puntaroida, että nyt tarvitaan se sota ja mahtimiehen elkeet, että saadaan liikkuvia äänestäjiä vedettyä takaisin.

Kyseessä on kuitenkin poikkeuksellisen hurja ja riskialtis toimenpide, kun vasta joukkoja oltiin pois vetämässä Lähi-Idästä ja "tapelkoot keskenään" oli viesti. Tämä temppu on siis täysin päinvastainen aiempaan linjaan.
 

Morgoth

Jäsen
Kyseessä on kuitenkin poikkeuksellisen hurja ja riskialtis toimenpide, kun vasta joukkoja oltiin pois vetämässä Lähi-Idästä ja "tapelkoot keskenään" oli viesti. Tämä temppu on siis täysin päinvastainen aiempaan linjaan.

Trumpin linja on se mikä antaa parhaat mahdollisuudet hänelle seuraavan kauteen. Sisäpoliitikassa peli lienee jo menetetty, joten mitäpä muutakaan kuin ulkopolitiikka avuksi. Trump kuitenkin tähän asti ollut erittäin pidättäytyväinen sotilaallisista iskuista, joten todella epäilyttävään aikaan linjamuutos. Lisäksi ajankohta vähän hankala kun vaalit ovat tulossa eikä hallintnon toimitakyky ole paras mahdollinen mikäli Iran suuremminkin kostaa tämän. Toisaalta joku Suleiman on suuri tuntematon Trumpin kannattajille ja kiinnostaako heitä mikään Iran, mutta toki huomio sisäpoliitikasta siirtyy joka kai se pääajatus?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaa se trumpetikin tempoa kaneja hatusta. Aiemmin osoittanut huomattavaa haluttomuutta sotimiseen ja tällä tapolla asettaa Iranin asemaan, että ilman isoja tekoja ei säily kasvot. Samaan aikaan taustalla on maximi paine kampanja ilman diplomaattista toimintaa. Tuosta CNN:llä joku demarien ulkomaan asiantuntija sanoi, että painekattilaan kerätään painetta, mutta ei ole varaventtiiliä. Ja tämä siis ennen tätä iskua.

Nyt kattila posrisee niin kovaa, että varmasti jossain poksahtaa. Ainoa arvailtava on missä ja kuinka kovaa.

DT ei taida muistaa tai tietää suosion lisäyksen reseptiä: Se on lyhyt ja voittoisa sota. Iran on alueen vahvin sotilasmahti. Toki USA kykenee voittamaan, mutta hinta ei taida olla kovin pieni...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sattumoisin on vaalivuosi. Tästä sulka hattuun ja seuraavatkin 4 vuotta on tulossa Trumpettia.
 
Olisiko se nyt kuitenkaan ihan noin suoraviivaisen simppeliä?
Edes esivaalit eivät vielä ole alkaneet ja varsinaisiin vaaleihin on melkein vuosi aikaa.
Jos tästä seuraisi sota, niin sen pitkittyminen - mikä lienee todennäköisempi vaihtoehto - tuskin nostaisi Trumpin suosiota.
Jos taas kriisi ratkeaisi nopeasti niin nykyisessä mediaympäristössä se olisi jo kaukaista historiaa silloin presidenttiä aletaan äänestää.
 
Osaa se trumpetikin tempoa kaneja hatusta. Aiemmin osoittanut huomattavaa haluttomuutta sotimiseen ja tällä tapolla asettaa Iranin asemaan, että ilman isoja tekoja ei säily kasvot. Samaan aikaan taustalla on maximi paine kampanja ilman diplomaattista toimintaa. Tuosta CNN:llä joku demarien ulkomaan asiantuntija sanoi, että painekattilaan kerätään painetta, mutta ei ole varaventtiiliä. Ja tämä siis ennen tätä iskua.

Nyt kattila posrisee niin kovaa, että varmasti jossain poksahtaa. Ainoa arvailtava on missä ja kuinka kovaa.

DT ei taida muistaa tai tietää suosion lisäyksen reseptiä: Se on lyhyt ja voittoisa sota. Iran on alueen vahvin sotilasmahti. Toki USA kykenee voittamaan, mutta hinta ei taida olla kovin pieni...

Ei ole ihan niin selvää, että USA kykenee voittamaan sotaa Iranissa. Iran on niin iso ja voimakas, että ainoa mahdollinen voitto tuolla on se, että Iran kokee suuria tappioita siinä, missä USA:kin, jos ei haluta ottaa käyttöön ydinaseita, mikä sitten on tappio kaikille paljon laajemmalla.

ISISin kalliokoloissa hierotaan käsiä yhteen ja nähdään taas mahdollisuuksia toiminnalle hieman enemmän.

Kai tämä oikeastaan oli vain ajan kysymys, että milloin jotain tapahtuu sen jälkeen, kun Trump irtaantui sopimuksesta Iranin kanssa ja muutenkin yrittää tehdä kaiken vain toisin kuin kaikki muut välittämättä toisen puolen haluista.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole ihan niin selvää, että USA kykenee voittamaan sotaa Iranissa.
Sota on aina astumista epävarmuuteen. Lopputulos tiedetään vasta aseiden vaiettua.

Voimasuhteet on jenkkien puolella mutta Iranilla lukuisia mahdollisuuksia oman sotavoiman sekä proxyjen suhteen. Uutisten suhteen mielenkiintoisia aikoja luvassa, kun tiedetään, että Iranin on toimittava näyttävästi.
 

Baldrick

Jäsen
Olisiko se nyt kuitenkaan ihan noin suoraviivaisen simppeliä?
Edes esivaalit eivät vielä ole alkaneet ja varsinaisiin vaaleihin on melkein vuosi aikaa.
Jos tästä seuraisi sota, niin sen pitkittyminen - mikä lienee todennäköisempi vaihtoehto - tuskin nostaisi Trumpin suosiota.
Jos taas kriisi ratkeaisi nopeasti niin nykyisessä mediaympäristössä se olisi jo kaukaista historiaa silloin presidenttiä aletaan äänestää.

Sotahan saa olla käynnissä vaalienkin aikana. Kunhan Fox toitottaa Trumpia uutena mahtimiehenä ja liikkuvat äänestäjät sen ostavat. Se kyllä käynee helposti, kun sodalla on tapana kaivaa kaappipatriootit suureen kansallistuntoon. Tarpeeksi kun WH ja Trumpin kätyrit toitottaa, että sota menee hyvin, niin Trump näyttää hyvältä monen potentiaalisen äänestäjän silmissä, basesta puhumattakaan.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siellä saattaa Iranin muut sotilasjohtajat hetken miettiä, ennen kuin seuraavaksi hyökkäävät Yhdysvaltoja ja heidän kansalaisiaan vastaan. Hyvä Trump!
 
Siellä saattaa Iranin muut sotilasjohtajat hetken miettiä, ennen kuin seuraavaksi hyökkäävät Yhdysvaltoja ja heidän kansalaisiaan vastaan. Hyvä Trump!

Kansa on tosin kadulla vaatimassa verta pyttyyn. Iran on lähes pakotettu reagoimaan jollain tavoin.

Suleymani oli kuitenkin De facto Iranin toiseksi vaikutusvaltaisin johtaja, ja jonkin sortin kansallissankari.

Julistivat 3 päivän maan kattavan suruajan, joten vaikeaa painaa villaisella.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kansa on tosin kadulla vaatimassa verta pyttyyn. Iran on lähes pakotettu reagoimaan jollain tavoin.
USAn toimilla ei tosiaankaan ollut hyvä ajoitus siinä mielessä, että Iranissahan oli viime vuonna paljon mielenosoituksia hallintoa vastaan. Nyt saadaaan Yhdysvalloista kansaa yhdistävä vihollinen ja sisäiset erimielisyydet unohtuvat.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Iran on lähes pakotettu reagoimaan jollain tavoin.
USA on vahvimmillaan silloin kun voi tuhannen kilometrin päästä lähetellä ohjuksia ja katsella telkkarista miten meni. Mutta Irania vastaan se ei riitä. Ollaanko jenkkilässä oikeasti valmiita siihen, että myös omia uhreja tulee? En oikein usko, Iranissa kyllä ollaan. USA on nyt hyökkääjä ja vastatoimia tulee. Iran ei ole mikään läpihuutojuttu. Länsimaita vastaan toimivat islamistit saivat taas syyn aloittaa iskut. Tässä on vähän aikaa ollutkin rauhallisempaa. Kun samaan aikaan tilanne pohjois-Koreassa on kiristynyt, voi hyvinkin olla, että Trumpilla riittää tekemistä lähikuukausina. Siis muutakin kun kampanjointia ja twiittailua.
 
Ei tosiaankaan hyvä ajoitus siinä mielessä, että Iranissahan oli paljon mielenosoituksia hallintoa vastaan. Nyt saadaaan Yhdysvalloista kansaa yhdistävä vihollinen ja sisäiset erimielisyydet unohtuvat.

Tämä valitettavasti totta!

John Bolton uhosi, että Iran on nyt lähempänä vallanvaihdosta.

Totuus lienee se, että yhteinen ulkopuolinen vihollinen vaatisi nyt sen täysimittaisen sodan vallanvaihtoon
USA on vahvimmillaan silloin kun voi tuhannen kilometrin päästä lähetellä ohjuksia ja katsella telkkarista miten meni. Mutta Irania vastaan se ei riitä. Ollaanko jenkkilässä oikeasti valmiita siihen, että myös omia uhreja tulee? En oikein usko, Iranissa kyllä ollaan. USA on nyt hyökkääjä ja vastatoimia tulee. Iran ei ole mikään läpihuutojuttu.

Onko USA:lla edes varaa ja haluja lähteä miehittämään 80 miljoonan asukkaan vuoristoista maata, joka täytyisi tehdä melko vihamielisen Irakin kautta.

Boltonin ollessaan puolustusministeri, hän laski, että Iranin kanssa syntyvän aseellisen yhteenoton sattuessa pelkästään Irakiin tarvittaisiin 120 000 uutta sotilasta.

Ilmeisesti Iranin kukistaminen vaatisi sitten monin verroin lisää.

Iranin Vallankumouskaarti on 70-lukuisesta aseistuksestaan huolimatta fanaattisuudessaan aivan eri luokkaa kuin Saddamin tasavaltalaiskaartit. Ja vuoristosota epäedullisempaa mekanisoiduille joukoille ja ilmavoimille, kuin Irakin tasangot.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kai tämä oikeastaan oli vain ajan kysymys, että milloin jotain tapahtuu sen jälkeen, kun Trump irtaantui sopimuksesta Iranin kanssa ja muutenkin yrittää tehdä kaiken vain toisin kuin kaikki muut välittämättä toisen puolen haluista.
Iranin ydinsulkusopimus ei ollut mitenkään hyvä sopimus. Se lähinnä mahdollisti Iranin öljyn myynnin ja sitä kautta rahoituksen hankkimisen proxy-sotiin Libanonissa, Syyriassa ja Jemenissä sekä rahoituksen ydinohjelmaan. Mikään merkki ei ole osoittanut, että ydinsulkusopimus olisi estänyt Irania tavoittelemasta ydinasetta. USA:n lisäksi sen kaksi strategista liittolaista, Israel ja Saudi-Arabia, vastustivat Iranin ydinsulkusopimusta.
 
Iranin ydinsulkusopimus ei ollut mitenkään hyvä sopimus. Se lähinnä mahdollisti Iranin öljyn myynnin ja sitä kautta rahoituksen hankkimisen proxy-sotiin syyriassa ja Jemenissä sekä rahoituksen ydinohjelmaan. Mikään merkki ei osoittanut, että ydinsulkusopimus olisi estänyt Irania tavoittelemasta ydinasetta.

Hyvä sopimus on aina suhteellista. Ei se nyt ihan sattumaa ole, että käytännössä koko maailma näki sen sopimuksen tekemisen arvoisena. Olisi toivottavaa, että sopimus olisi parempi, mutta sekin sopimus oli PALJON parempi kuin elämä ilman sopimusta. Ja kun sopimukseen tarvii kaksi osapuolta, niin aika vaikea sinne on vaan sanella, mitä haluaa. Muu maailma ei antanut Iranille siinä sopimuksessa oikeastaan mitään, mutta sai jotain. Siitä voi sitten aina parantaa, mutta se harvoin onnistuu uhkailemalla.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Yllätys, yllätys.. Sopimus oli kuitenkin alku ja paljon parempi kuin ei sopimusta.
Mielestäni ihan loogista, että Israel ja Saudi-Arabia vastustivat sopimusta, joka ei toiminut. Sopimus lähinnä mahdollisti Iranin öljyn myynnin ja sitä kautta rahoituksen ydinohjelmaan ja proxy-sotiin ympäri lähi-itää. Jos sopimus oli niin hyvä, miksi Israel ja Saudi-Arabia vastustivat sitä? Eniten Iranin mahdollinen ydinase tuottaisi harmitusta juuri näissä kahdessa maassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös