Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 867
  • 5 190

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Musta tuntuu että parempi olla tässä ketjussa hiljaa tänä yönä. Hyvää iltaa, yötä ja huomenta.

Sami Salo kuittaa
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Ompas hiljasta. Tähän väliin voisi laittaa yhden muumipapan totuuksista.
 

Liitteet

  • totuus.png
    totuus.png
    113,6 KB · kertaa luettu: 395

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hähää, no olen minäkin täällä. Nenäverenvuoto on jännä juttu, nyt kolmen päivän sisään tuli toinen. Tennikset ja formulat tuli katsottua, musiikki on taas kuuntelussa. Monet lähtevät aamulla töihin, mutta minä poika ajattelin nukkua pitkään. I must confess I'm addicted to this laulettiin nyt In This Momentin Adrenalize-biisissä. Olen ehkä ihan vähän addiktoitunut tähän yöketjuun, myöntää täytyy.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ironia on hauska homma.

Ei tämmöisiä saa omana tietonaan pitää, muutoin alkaa vain ärsyttää.

Alkanut viikko pitää sisällään mm. Suomi-Unkarin, jota menen katsastamaan paikan päälle kaverini kanssa. Odotusarvona positiivinen tulos, hyvä tulos, ja näin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens

Voi rähmä, tästä todisteesta voimme päätellä, että kontributioin hyvin vahvasti myös ennen asepalveluksen alkua tässä ketjussa. Mutta ainahan jonkun pitää tilaston kärkipaikalla olla.

Even in these chains you can't stop me lauletaan puolestaan tässä In This Momentin Big Bad Wolf -biisissä. Miksikäs nämä nyt näin yksi yhteen menevät näiden palstahöpöttelyjen kanssa.

Ajattelin katsoa YouTubesta jonkun livekeikan, mutta eipä nyt enää jaksa vaivautua moiseen.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kuka toi on? Hyvin se on snaijannut elämän realiteetit jo - ilmeisesti, ainakin ulkonäöstä päätellen - nuorella iällä. Kättä lippaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuota... nyt @Taccutucca osui todennäköisesti vahingossa polvella kulkusille ja kyynärpäällä palleaan!

- - - vanhalla ja legendaarisella Xbox 360:llani. Oli nostalgiset fiilikset.
Nyt on pakko kysyä! Onko Xbox 360 nykyään jo wanha ja legendaarinen pelikonsoli?

Mun uusin pelikonsolini on PlayStation 2 - jota tosin en ole varmaan viiteen vuoteen käynnistänytkään. Mä joskus harkitsin Xbox:n ostamista, kun siinä oli sellainen järjettömän hieno (ainakin siihen aikaan...) agenttiseikkailupeli (?). Jotenkin siinä pystyi liikkumaan huomaamatta varjoissa kuin valoisissa paikoissa jne. Olisiko pelin nimi ollut jotain Tom Clancy's Blah-Blah-Blah?

Xbox ei kuitenkaan koskaan päätynyt hyllyyni. PlayStation 3:ta (vai 4:ta?) olen sen verran käyttänyt tyttöystäväni luona, kun sillä pystyi katsomaan BluRay-leffoja. Muuten olen näemmä jäänyt todella jälkeen konsolipelien maailmasta.

EDIT: epäilen kyseisen Xbox-pelin olleen Tom Clancy's Splinter Cell - ainakin ensimmäisen osan julkaisuajankohta (2002) voisi viitata kyseiseen peliin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Herranjumala, minä uskon tietäväni tuon ihmisen. Melkein tunnen, mutta vain melkein. @Taccutucca nyt pistät vaikka yksityisviestiä jos ja kun täällä ei ole soveliasta puida mitään henkilöllisyyksiä.

Edit: Ei perkele, kyllä se on sama ihminen. Tarkistin Facebookista, tunnistin tiss... naamasta tunnistin. Johan nyt, tuttuja! :D
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Nyt on pakko kysyä! Onko Xbox 360 nykyään jo wanha ja legendaarinen pelikonsoli?

Vanha se nyt ainakin on, 2006 julkaistu. Omani on legendaarinen, koska se on kestänyt 7 vuotta pelaamista ilman red ring of deathiä.

Herranjumala, minä uskon tietäväni tuon ihmisen. Melkein tunnen, mutta vain melkein.

Hups, latasin tuon kuvan, jotta voisin laittaa siihen naaman eteen palkin... Tuli tehtyä pienimuotoinen moka.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hups, latasin tuon kuvan, jotta voisin laittaa siihen naaman eteen palkin... Tuli tehtyä pienimuotoinen moka.

Jees, ehkä parempi laittaa palkki naaman eteen. Tosiaan tuttu ihminen, samaa koulua käyty muutama vuosi ja ompi ainakin taannoin käynyt töissä tuossa ihan lähellä. Vähän yllätyin kun tuli tutuhkon ihmisen kuva yöketjuun. Ehkä silti parempi tässä tapauksessa poistattaa ainakin naama, kun ei ole julkisuuden henkilökään kyseessä.

Mietin vain että mitäköhän ****** tykkäisi jos tietäisi tästä yöketjuun laittamisesta, mutta itse on kuvansa silti Facebookiin laittanut. En kyllä tiedä miten näissä kuuluisi menetellä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Buhaha, ehdin nähdä. Herätys ois muuten n. kahden tunnin päästä ja töissä pitäisi olla viiden maissa. Voisi melkein kokeilla vaikka nukkumista kohta.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
EDIT: epäilen kyseisen Xbox-pelin olleen Tom Clancy's Splinter Cell - ainakin ensimmäisen osan julkaisuajankohta (2002) voisi viitata kyseiseen peliin.

Ehdottomasti, Tom Clancy's sarjalla ei ole muita sneakkauspelejä. Kyllä, Rainbow Six ja Ghost Recon -sarjoissa on stealth-elementtejä, mutta eivät vastaa Splinter Cellejä.

Itse siis olen vetänyt kaikki Splinter Cellit erittäin moneen kertaan läpi, etenkin Chaos Theory on lähellä sydäntä (ja pelisarjan ehdottomasti paras peli).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vanha se nyt ainakin on, 2006 julkaistu. Omani on legendaarinen, koska se on kestänyt 7 vuotta pelaamista ilman red ring of deathiä.
Ai niin, onhan se jo yhdeksän vuotta wanha...

Commodore 64 julkaistiin vuonna 1982 ja sitä valmistettiin vuoteen 1993. Mä sain omani muistaakseni 1984 ja sillä räiskittiin menemään pitkälle 90-luvun puoleenväliin. PlayStation julkaistiin Euroopassa vuonna 1995 ja mä ostin omani muistaakseni 1997. Sillä mentiin uuden vuosituhannen puolelle. PlayStation 2:n mä ostin todella nopeasti julkaisun jälkeen ehkä jo syksyllä 2000 tai keväällä 2001. Noihin samoihin aikoihin kaivettiin myös wanha Commodore 64 kaappien kätköistä jälleen esille. Silloin se oli wanha ja legendaarinen, että tuli oikein nostalginen fiilis pelata...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
@Taccutucca Kokeilepa joskus piruuttasi ihan ensimmäistä Rainbow Sixiä. Sitä ei taida fiksusti enää muulle alustalle saada kuin PC:lle, mutta oli kova juttu ilmestyessään ja takuulla aika kankea verrattuna nykypäivän versioihin, heh.

@Mr.Fox Aika kauan jaksoit C64:lla hakata. Itselläni ei sitä ollut, mutta tuttujen luona sitä tuli jonnin verran pelailtua. Huomattavasti tutumpi Commodoren tuoteperheestä on Amiga 500, jolla tuli jassottua sitäkin enemmän kaikenlaista ennen ensimmäisen PC:n saamista joskus 90-luvun puolivälissä. Konsoleista en ole NES:n jälkeen omistanut ensimmäistäkään, eikä oikeastaan ole ollut tarvettakaan. Sen verran sitä on fakkiintunut PC:n käyttäjäksi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Orastanut keskustelu koulututun varustuksesta vaihtui nyt johonkin tietokonepelikeskusteluun, josta minulla ei ole kyllä mitään sanottavaa. Omapa oli tavallaan syyni, kun tunnistin, mutta kyllä tässä kohta pitää unille mennä, kun en tuohonkaan keskusteluun kantaa osaa ottaa.

Mehän voimme tavallaan nimimerkin @Taccutucca kanssa tietämättämme melkein tuntea toisemme, kun meillä on näemmä yhteisiä tuttuja. Olipa hauska, kohta varmaan joku pistää jo äidistäni kuvaa. Sitten olen huolissani.

Mutta mitäs tunnen kaikki turkulaiset. Ei meitä niin montaa loppujen lopuksi kuitenkaan ole.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Taccutucca Kokeilepa joskus piruuttasi ihan ensimmäistä Rainbow Sixiä. Sitä ei taida fiksusti enää muulle alustalle saada kuin PC:lle, mutta oli kova juttu ilmestyessään ja takuulla aika kankea verrattuna nykypäivän versioihin, heh.
Hetkinen... kyllä mä muistaakseni olen tuotakin veivannut Pleikkarilla eli kai se tuolta jostain kaappien perukoilta voisi vieläkin löytyä. En tosin tykästynyt siihen ollenkaan, vaan Metal Gear Solid oli ehdottomasti parempi. MGS on muuten ainoa tuontyyppinen peli, jonka olen joskus pelannut läpi.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Silloin se oli wanha ja legendaarinen, että tuli oikein nostalginen fiilis pelata...

Mielestäni nykyinenkin sukupolvi on jo yllättävän vanhentunut, etenkin Xbox onen prosessori.

Siinä on 8-ytiminen AMD:n prossu, mikä pyörii 1.75ghz.
Esimerkiksi Samsung Galaxy S6:sessa on kaksi neliydinprosessoria, jotka pyörivät 2.1ghz ja 1.5ghz taajuuksilla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Herääkö kukaan koskaan aamuisin sillä fiiliksellä, että ajattelee vihaavansa sitä millaiseksi on tullut? Ihan aasinsilloitta haluaisin siirtää keskustelun hieman syvällisempään aiheeseen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mielestäni nykyinenkin sukupolvi on jo yllättävän vanhentunut, etenkin Xbox onen prosessori.

Siinä on 8-ytiminen AMD:n prossu, mikä pyörii 1.75ghz.
Esimerkiksi Samsung Galaxy S6:sessa on kaksi neliydinprosessoria, jotka pyörivät 2.1ghz ja 1.5ghz taajuuksilla.
Jo vain... miksiköhän mulle tuli jostain mieleeni lukion kemiantunnit?

Ehkä Mooli-Jaskan opetukset lensivät yhtä korkealta ja kovaa ohi kuin nämä sun selityksesi prosessoreista. Mä olen muuten joskus ihan oikeasti opiskellut IT-alaa ja teinkin niitä hommia hetken aikaa pimeästi (kai se on jo vanhentunut rikos?). Eräästä kansiosta löytyi vielä hieman sen aikaista opiskelumateriaalia...

Asennettavien koneiden speksi - Intel Pentium III 450 tai 500MHz
- emolevy ASUS P2-99
- piirisarja Intel 440ZX
- prosessori 500MHz, slot 1
- FSB 100MHz
- näytönohjain ATI XPERT 99
- äänikortti SB 128PCI
- (3COM verkkokortti)
- muistia 128Mt tai 256Mt, SDRAM 100MHz
- kiintolevyliitäntä ATA-33

Mä käytin muuten kahta ensimmäistä kännykkääni yhteensä 8-9 vuotta (Nokia 2110i 1995-1999 ja Nokia 6110 1999-2003?). Tänä päivänä mulla ei ole aavistustakaan mikä prosessori mun nykyisestä kännykästäni (Samsung Galaxy S4) löytyy. Sen tiedän, että viimeisimmän käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen se toimii kuin tikku paskassa. Mä kävin jo viime viikolla liikkeessä hypistelemässä Samsung Galaxy S6 Edgeä - mutta jätin vielä toistaiseksi liikkeeseen.
Herääkö kukaan koskaan aamuisin sillä fiiliksellä, että ajattelee vihaavansa sitä millaiseksi on tullut? Ihan aasinsilloitta haluaisin siirtää keskustelun hieman syvällisempään aiheeseen.
Olet muuten aivan oikeassa tässä aiheen vaihdossa. Noista edellisistä asioista kun juttelee, niin tuntee vain itsensä a) tyhmäksi tai b) wanhaksi!
Itse asiassa mulla piti olla jotain sanottavaakin sulle jostain aiheesta, josta kirjoitit muutama yö sitten. Pitäneepä lukaista pari sivua taaksepäin...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä.

Miksi nykyveisuissa käytetään niin perkeleesti autotunea. Nytkin erehdyin kuuntelemaan Abreun uusimman. VMP - eikä nyt oo kyseessä se sponsori Tepsin paidassa.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Asennettavien koneiden speksi - Intel Pentium III 450 tai 500MHz
- emolevy ASUS P2-99
- piirisarja Intel 440ZX
- prosessori 500MHz, slot 1
- FSB 100MHz
- näytönohjain ATI XPERT 99
- äänikortti SB 128PCI
- (3COM verkkokortti)
- muistia 128Mt tai 256Mt, SDRAM 100MHz
- kiintolevyliitäntä ATA-33

No tuossa, jos jossain, on sitä nostalgiaa. Aika komia setup.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös