Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 971
  • 5 190

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Minulla on teoria siitä kuinka paljon kebappiloita on per kaupunki. Kotikaupungissani on kaksi kebab mestaa ja asukkaita noin 7000. Eli yksi kebula per 3500 asukasta. Joku muu saa laskea pitääkö tämä laskelma paikkansa.
Viialassa oli, silloin kun se oli Viiala eikä mikään Akaa, 2/5000 eli yksi per 2500 asukasta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pitäisi ensi viikolla ehtiä poliisiasemalle passin hakuun. Omani (henkilökortin) olen kadottanut enkä täten mitään virallisia henkilöpapereita omista. Lisäksi pitäisi samalla reissulla napata lapsille passit. Siihen vaaditaan molempien huoltajien lupa, mutta jännäksi menee kun pienellä präntillä kyseisessä lupalapussa ilmoitetaan "Huoltajalla oltava oma passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. (Huom. Ei ajokortti).

Mitenhän tässä nyt minun käy? Pitääkö tässä helvetti ottaa väliaikainen passi vain sitä varten, että voin hakea lapsille passia? Kun kerran ajokortti ei kelpaa. Tana, kele. Mitenhän ne mahtaa minun henkilöllisyyden varmentaa? Helpottaisi asiaa jos olisi rikosrekisteri. Ainakin voisi sormenjäljistä asian varmentaa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mä olin joskus yhden yön kebab-paikassa töissä. Tienasin 25 euroa. Siitä vuosi tai kaksi myöhemmin sain sinne "porttikiellon", kun olin ekaa kertaa ikinä kännissä ja kävin siellä vähän riehumassa. No omistaja vaihtui niin kehtaa mennä taas. En kyllä kuitenkaan mene.
Mitä tämä riehuminen sisälsi?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onneksi tiedän että olet @SeQuins kiltti tyttö, muuten olisin vähän huolissani tuosta yhden yön 25 euron keikasta...

Riehumassa? Johan nyt sinun kanssasi. Täytyy pitää puhuttelu ennen nukkumaanmenoa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Hah, sisko seurusteli silloin paikan yhden työntekijän kanssa. Se oli vihainen meidän kännäämisestä ja alkoi väittää jotain, että sisko täysiä vehtaili toisten miesten kanssa siellä pizzeriassa. Todellisuudessa minä vein ihan vaan kiltteyttäni yhdelle asiakkalle aterimet ja kiitokseksi se halasi mua. Sisko alkoi itkemään poikaystävänsä meuhkaamisesta ja mustasukkaisuudesta. Menin sinne tiskin taa huutamaan sille. Sisko heitti meidän omat aterimet ympäri pizzeriaa ja meidän tilaaman pizzan lattialle. Lähdettiin sitten menemään ja takasin ei kuulemma tarvinnut mennä. Sisko kuitenkin myöhemmin samana yönä sopi poikaystävänsä kanssa.
Jaa no ei sen pahempaa kuitenkaan. Joskus on tullut nähtyä kun tuolit lentää kebabmestarien päälle ja pöydät lasi-ikkunasta läpi. Tämän lisäksi keskellä pizzeriaa oli monikansallinen ihmispyramidi, jonka kukkulan kuninkaan titteli vaihtui muutaman sekunnin välein suomalaisten ja turkkilaisten välillä. Eli siihen nähden voin olla samaa mieltä haipojan kanssa siitä, että osaat käyttäytyä :D
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Niin olisihan sitä jätkää voinut vaikka heittääkin tuolilla päähän. Ei ihan viitsinyt. Lopulta siskokin oli sitä mieltä, että mä olin joku pahis, kun "menit sinne tiskin taa ja sinne ei saa mennä."
Nooh mutta kyllä puolensa täytyy pystyä pitämään ja siihen pitää olla myös oikeus.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ai täällä ollaan yhä vireessä. No, hyvää yötä joka tapauksessa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jaaha. Vakiokasvojen nimenhuuto, vastataan söpöimmän jatkoaikalaisen tai huomisen vapautuksen nimellä. Inttiä käymättömät eivät tiedä.

@Captain Slow?
@Virveliä kainaloon?
@SeQuins?

Siispä huomenia, mitäs porukalle kuuluu, mikä on yön agenda? Tänään oli ainakin Turussa erittäin kaunis ja kesäinen päivä. Haluaisin tavata henkilön, joka on keksinyt sanonnan ilma on kuin morsian. Aika hehkeä daami on saanut olla, oli tänään niin aurinkoista ja lämmintä.

Täällä taas kuuntelen musiikkia ja suunnitelmana on jälleen jossain kohtaa hyökätä jääkaapille. Etenen yksilötaidolla ja ajan röyhkeästi suoraan sektorille. Täysin aavistamatta jugurtit ovat taas minun.

Piti kirjoitella pidempää tekstiä viimeisen vuoden syklillä sattuneista tapahtumista, mutta enpä saanut aikaiseksi. Ehkä huomenna tai myöhemmin tästä yöstä? Olen hyvä puhumaan itsestäni ja asioistani, joten kyllä tekstiä tulisi.
 

Nick Neim

Jäsen
Minulla on teoria siitä kuinka paljon kebappiloita on per kaupunki. Kotikaupungissani on kaksi kebab mestaa ja asukkaita noin 7000. Eli yksi kebula per 3500 asukasta. Joku muu saa laskea pitääkö tämä laskelma paikkansa.

Kotikylässäni, jossa siis vartuin ja asuin nuorempana, on tällä hetkellä 2 kebabmestaa. Asukkaita taitaa olla 1100-1200, joten siinä on suhteellinen luku kohdillaan.

Tosin toinen on ollut on/off mallilla välillä pystyssä ja välillä kiinni, kun ei taida riittää asiakkaita tarpeeksi. Siitäkin huolimatta ainakin taas koko kesän on auki.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hyvöö iltaa, herra @Jaws. Tai rouva @SeQuins.

Väsyttää mutta hyvät keskustelut kaveripoppoolla menossa, joten kait saa vähän nukkumaanmenoa venyttää...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Veetuttaa kun pientä oravaa. Tämä vuosi päätti sitten olla se vuosi, kun pisterajat pomppaa ainakin kaksi pistettä. Ei huvita mikään. Perkele.

Eli kovimmat rajat nyt ainakin viimeisen viiden vuoden ajalta. Tyypillistä.

Sehän tässä riepoo, kun olet muodollisesti pätevämpi, kuin usea esimerkiksi vuosina 2011 ja 2012 valittu, jolloin sisäänpääsyyn riitti 14 pistettä. Järjestelmän vika. Paska maa, lähen Norjaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Veetuttaa kun pientä oravaa. Tämä vuosi päätti sitten olla se vuosi, kun pisterajat pomppaa ainakin kaksi pistettä. Ei huvita mikään. Perkele.

Shit. I feel you bro, mutta tuskin nyt lohduttaa, sen tiedän kyllä. En muista milloin olit menossa inttiin, mutta tässä tapauksessa kehottaisin aloittamaan jo kesällä, mikäli mahdollista. Hyvä juttu jos kutsunnoissa on jo kesäksi määrätty. Kohdallani oli tarkoitus aloittaa tämän vuoden tammikuussa, mutta päätin anoa palvelusta jo vuoden 2014 kesäksi. Armeija vain pois alta ja sitten ensi keväänä uutta yritystä ja pääsykokeisiin lukemista.

Näin minä tein enkä kadu yhtään. Tietysti on suuri mahdollisuus, että pääsykokeet menevät pieleen, mutta se on sitten mietittävä asioita uusiksi.

Tsemppiä ja ajatuksia jo sinne suunnittelemallenne reissulle! Ei meillä nuorilla vielä mihinkään kiire ole. Nauti ja ota rennosti, vaikka takamuksesta tuo saamasi tulos onkin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tänään iltapäivällä matkalla kotiini rupesi päässäni soimaan Pelle Miljoonan kipaleen 'Moottoritie on kuuma' kertosäe. Pari tuntia sitten huomasin Facebookissa Ilta-Sanomien julkaisun nopeasta kyystä. Facebookissa uutislinkin päällä oli teksti "Sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma."

Coincidence? I don't think so.

PS. Tässä vielä linkki kyseiseen kappaleeseen, jos joku yön ritari haluaa sen kuunnella.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Toisen ketjun perusteella nimimerkki @Bacon on vielä hereillä, joten otetaan hänellekin nimenhuuto. Miten nyt muistelisin, että 5FDP on ahkerassa kuuntelussa herralla? Mitä mietteitä elokuussa julkaistava albumi herättää ja vieläkö 5FDP on soitatuksessa?
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Melkoisia yökukkujia ootte, heheh.

Palstanselaus käynnissä ja töitäkin pitäisi tehdä. Huomenna voisi riipaista pitkästä aikaa pienet kännit.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Millä todennäköisyydellä kuukauden sisään hajoaa pöytäkoneen kovalevy, läppärin kovalevy sekä puhelimen SD-kortti??? Menipä viittä vaille vitusti tietoja pellolle siinä, tosin ei nyt mitään valtavan tärkeää onneksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Elizabeth Olsen on umpisurkea näyttelijätär, mutta silti huomattavasti parempi kuin molemmat tunnetummat systerinsä. Ulkonäössä Ellu sentään pesee molemmat reilulla erolla. Katsoin Avengers kakkosen ja tämä asia oli yksi monista, johon kiinnitin huomioni.
 

Bacon

Jäsen
Toisen ketjun perusteella nimimerkki @Bacon on vielä hereillä, joten otetaan hänellekin nimenhuuto. Miten nyt muistelisin, että 5FDP on ahkerassa kuuntelussa herralla? Mitä mietteitä elokuussa julkaistava albumi herättää ja vieläkö 5FDP on soitatuksessa?

Kyllä. 5FDP on edelleenkin aivan pirun loistava bändi ja tuleva albumi herättää ns. suurta kiimaa. Kuten varmasti olen aiemmin kirjoittanut jossain niin tuli käytyä Hartwall Areenalla katseltua kyseisen bändin show ja vetivät pirun hyvän setin, vaikka olivatkin vain lämmitelemässä Avenged Sevenfoldia. A7X on ehdottomasti ykkönen, mutta hyvänä kakkosena tulee BFMV sekä FFDP. Joten hyvin muisteltu siellä Turussa päin, pisteet kotiin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
(...)päätin anoa palvelusta jo vuoden 2014 kesäksi. Armeija vain pois alta ja sitten ensi keväänä uutta yritystä ja pääsykokeisiin lukemista.

Näin minä tein enkä kadu yhtään. Tietysti on suuri mahdollisuus, että pääsykokeet menevät pieleen, mutta se on sitten mietittävä asioita uusiksi.

Tässä toki on kaksi puolta. Itselläni oli mahdollisuus mennä inttiin kesällä 2012, mutta sain töitä välille huhti-syyskuu, jolloin päätin kerätä mutsin nurkissa helpot rahat töitä tekemällä. Inttikään ei ihan hirveästi lukemista lopulta häirinnyt, koska pääsykokeiden aikaan intti alkaa olla jo loppusuoralla. On lomia ja päivätkin meni ainakin meillä useasti sillä tavalla, että oli riittävästi aikaa lueskella pääsykoemateriaalia jos halusi. Ainut negatiivinen puoli tähän oli tupakaverit, jotka ainakin itselläni olivat sitä häsläävämpää sorttia. Läpi mentiin kuitenkin heittämällä (kiitos alhaisten pisterajojenkin toki..) ja intin jälkeen elokuussa 2013 starttasi opinnot.

Palstaveli @Bacon'lle yläpeukkua hyvästä musamausta. 5FDP ei itselleni uppoa, mutta A7X ja BFMV ovat loistavaa kamaa. Samantyyppisistä artisteista myös A Day to Rememberille täytyy antaa täältä suunnalta plussia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Shit. I feel you bro, mutta tuskin nyt lohduttaa, sen tiedän kyllä. En muista milloin olit menossa inttiin, mutta tässä tapauksessa kehottaisin aloittamaan jo kesällä, mikäli mahdollista. Hyvä juttu jos kutsunnoissa on jo kesäksi määrätty. Kohdallani oli tarkoitus aloittaa tämän vuoden tammikuussa, mutta päätin anoa palvelusta jo vuoden 2014 kesäksi. Armeija vain pois alta ja sitten ensi keväänä uutta yritystä ja pääsykokeisiin lukemista.

Näin minä tein enkä kadu yhtään. Tietysti on suuri mahdollisuus, että pääsykokeet menevät pieleen, mutta se on sitten mietittävä asioita uusiksi.

Tsemppiä ja ajatuksia jo sinne suunnittelemallenne reissulle! Ei meillä nuorilla vielä mihinkään kiire ole. Nauti ja ota rennosti, vaikka takamuksesta tuo saamasi tulos onkin.

Onhan tässä vielä pääsykokeet, mistä pitäisi saada about 20/72, tai jotain sen suuntaista, että pääsisi sisään. Ja kuitenkin vasta tiistaina ja keskiviikkona nuo. Hyvin ehdin vielä opetella MAOLin ulkoa, fysiikan kokeeseen aika hyvin teorian osaankin jo, vaikken sitä toki ole lukenut yhtään sitten kirjoituksiin lukemisen. Vituttaa vaan, kun tuo helpompi reitti tuotti tyhjän arvan.

Mites muuten, jos mut valitaan johonkin loppupään vaihtoehtoon, mihin en ehkä sittenkään viitsisi mennä, niin voinko vaan jättää paikan vastaanottamatta ilman, että siitä tulee mitään seuraamuksia jatkossa?

Ja intti on tosiaan keväällä, mut ei se nyt paljoa estä edelleen ihan kohtuullisia papereita panemasta vetämään.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siispä huomenia, mitäs porukalle kuuluu, mikä on yön agenda? Tänään oli ainakin Turussa erittäin kaunis ja kesäinen päivä. Haluaisin tavata henkilön, joka on keksinyt sanonnan ilma on kuin morsian. Aika hehkeä daami on saanut olla, oli tänään niin aurinkoista ja lämmintä.

Tai sitten tuo viittaa siihen, että morsian on suurimman osan vuodesta kostea.

Punatukkaisista naisista on joskus sanottu niin, että jos on ruosteinen katto, niin silloin on myös märkä kellari. En ole punapään kellaria koskaan päässyt tarkistamaan.

Yön agendana on ubuntun päivitys, Haribon Stjerne Mix, pari tölkkiä Pepsiä ja uusi Netflix-sarja Between. Synopsiksen perusteella sarjan laatua on syytä epäillä, mutta näin perusnegatiivisena dystopiadiggarina kaikki maailmanloppu/massakuolemaviihde uppoaa.

Lämmittelyksi katsoin Youtubesta formuloiden parhaita paloja eli kolareita. Hieman ilkeältähän se tuntuu, mutta onhan se siistiä katseltavaa kun joku helvetin kallis auto ajaa kolmeasataa seinään ja menee pillun päreiksi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kyllä. 5FDP on edelleenkin aivan pirun loistava bändi ja tuleva albumi herättää ns. suurta kiimaa. Kuten varmasti olen aiemmin kirjoittanut jossain niin tuli käytyä Hartwall Areenalla katseltua kyseisen bändin show ja vetivät pirun hyvän setin, vaikka olivatkin vain lämmitelemässä Avenged Sevenfoldia. A7X on ehdottomasti ykkönen, mutta hyvänä kakkosena tulee BFMV sekä FFDP. Joten hyvin muisteltu siellä Turussa päin, pisteet kotiin.

No niin, ei pettänyt muisti ei. Merkillistä, ettei koko pumpulla ole yhtään huonoa biisiä. Joku voisi tietysti syytellä siitä amerikkalaisuudesta ja kapitalistisuudesta, mutta miellän sen ajatuksissani enemmänkin itseironiseksi ja tietoiseksi patrioottisuudeksi. Aiemmat albumit antavat syytä olettaa, että myös Got Your Six on läpikotaisin onnistunut teos. Minulle ehdoton ykkönen siis tämä kung fu -elokuville tribuuttina Death Punchiksi nimetty bändi. Sevenfoldia on tullut huomattavasti vähemmän kuunneltua. 5FDP:n jälkeen nimeäisin ehkä Sabatonin suosikikseni. Sinänsä hauskoja teemoja ja jotain eeppistä mahtipontisuutta, tykkään.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites muuten, jos mut valitaan johonkin loppupään vaihtoehtoon, mihin en ehkä sittenkään viitsisi mennä, niin voinko vaan jättää paikan vastaanottamatta ilman, että siitä tulee mitään seuraamuksia jatkossa?

En ole mikään expertti näissä asioissa, mutta ei tuosta käsittääkseni opiskeluiden suhteen mitään ongelmia pitäisi tulla. Vinkkinä tosin suosittelisin ottamaan paikan vastaan ja jäämään välivuodelle, jos ala edes vähän kiinnostaa, muttet halua aloittaa opiskeluja välittömästi. Onpahan "plan B", jos ei natsaa seuraavaan vuoteen mennessä ja haluja opiskelemaan olisi. Minun käsittääkseni siitä ei ainakaan mitään haittaa ole. Tarkistele kuitenkin fiksummilta, jos tuollaiseen vaihtoehtoon meinaat päätyä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En ole mikään expertti näissä asioissa, mutta ei tuosta käsittääkseni opiskeluiden suhteen mitään ongelmia pitäisi tulla. Vinkkinä tosin suosittelisin ottamaan paikan vastaan ja jäämään välivuodelle, jos ala edes vähän kiinnostaa, muttet halua aloittaa opiskeluja välittömästi. Onpahan "plan B", jos ei natsaa seuraavaan vuoteen mennessä ja haluja opiskelemaan olisi. Minun käsittääkseni siitä ei ainakaan mitään haittaa ole. Tarkistele kuitenkin fiksummilta, jos tuollaiseen vaihtoehtoon meinaat päätyä.

No siis totta kai otan sen paikan, jos siitä ei tule mitään rasitetta seuraavaan hakuun. En mä noihin hirveästi ole perehtynyt, kun kaikki tieto on niin pirun ripoteltua.

E: Jos nyt pitäisi arvioida sen perusteella, mitä vanhoja pääsykokeita olen vähän katsellut, niin fysiikassa voisi olla saumat juuri sellaiseen suunnilleen kahdenkymmenen, vähän päälle suoritukseen, mutta matikan kokeesta en välttämättä osaa yhtä tehtävää enempää.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mites muuten, jos mut valitaan johonkin loppupään vaihtoehtoon, mihin en ehkä sittenkään viitsisi mennä, niin voinko vaan jättää paikan vastaanottamatta ilman, että siitä tulee mitään seuraamuksia jatkossa?

Ja intti on tosiaan keväällä, mut ei se nyt paljoa estä edelleen ihan kohtuullisia papereita panemasta vetämään.

En tiedä vastausta esittämääsi kysymykseen, parempi siis jättää arvailematta kun ei kuranttia faktaa ole. Voi olla että työkkäri kyllä kiinnostuu tuosta kieltäytymisestä ajatellen mahdollisia työttömyystukia ja muita, mutta niin kauan ei ole ongelmaa kun pidät itsesi työllistettynä. Muita seuraamuksia en usko kyllä tulevan, joten tuskin olisi suurta syytä huoleen. Armeijaa ei siellä kaiketi lasketa työksi, mutta nämä ovat jo ihan eri juttuja. Varmista silti jos ajankohtaiseksi tulee tuon kieltäytymisen osalta.

Voisinpa minäkin lähetellä papereita. Mutta menee se näinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös