Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 479 153
  • 5 190

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kun on tottunut menemään unille vähän myöhemmin, niin ei sitten väsytäkään unirytmin muututtua. Nyt on tällainen tilanne. Nukkua ei voi, joten täällä ollaan vielä ainakin hetken. Näin muuten jokunen yö sitten unta, että @alwahla lukitsi minut junan vaunuun ja jäin sinne sitten jumiin. En tiedä miksi juuri hän ja miksi tällainen uni, mutta kyseinen nimimerkki nauroi ilkeänpuoleista naurua mennessään.

Katsoin äsken Ruudusta Hyvät ja huonot uutiset. Nyt mietin, että mitäs sitä nyt vielä tekisi. Ehkä musiikkia ja jotain iltapalaa. Huomenna eli tänään pelataan MM-välierät, joten hyvin mielenkiintoinen päivä on tiedossa.

Päivällä tuli muuten hyvä mieli, kun @Leelian Lepotuoli toivotteli yksityisviestitse hauskaa kesää minulle ja nimimerkille @SeQuins ja kutsui meitä höpönassukoiksi. Pienet asiat tekevät päivän - sallittakoon moinen anglismi, kun pätee mainittuun tilanteeseen perin hyvin. Höpönassukka on vallan ihana sana. Kaiken ryssäkeskustelun melskeessä kehotankin kaikkia palstatovereita kutsumaan muita ihmisiä mieluummin höpönassukoiksi kuin ryssiksi ja neekereiksi.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä tää kroppa osaa olla oikukas.

Kolmatta päivää Nykissä, kolmas päivä kun nukahdan paikallista aikaa seitsemältä. Eikä kello oo nytkään kun vaille kymmenen. Ei tässä jaksa syömäänkään tänään enää lähteä, silmät punottaa kiitos piilolinssien kanssa koisaamisen ja Doritokset täytti ennen nukahtamista vatsan. Ikinä ei oo aikaero ennen riepotellut näin. Oon varmaan tulossa vanhaksi. Jatkanpa unia.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Neljäs ja tämän kierron viimeinen yövuoro alkaa olla pikkuhiljaa takana. Tehokas päivä kun aamulla eilisen yövuoron jälkeen nukutti vähän yli yhteen. Varttia yli soi jo kännykkä ja pomo huutelee työpaikalle ylitöitä tekemään. Minä rahanahneena menin toki suostumaan, ilmotin että reilussa tunnissa kerkeen työpaikalle. Kohta 16 tuntia töitä takana, eiköhän tälläsiä tuu taas kesällä riittämään,ennenku lakipykälät ottaa vastaan ja kieltää lisäylityöt.

Viikonloppuna vapaata, saattanee mennä kaljan maisteluks huomisiltana.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Näin muuten jokunen yö sitten unta, että @alwahla lukitsi minut junan vaunuun ja jäin sinne sitten jumiin. En tiedä miksi juuri hän ja miksi tällainen uni, mutta kyseinen nimimerkki nauroi ilkeänpuoleista naurua mennessään.
Luultavasti jotain alitajuntaan liittyvää viittausta tuossakin unessa on. Veikkaan, että suljin sinut lukkojen taa päästäkseni niitä korjaajatyttöjä kuolaamaan. Tarkoitusperäni kun ovat aina mitä kunniallisimmat.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Näköjään täälläkin yhtä hiljaista kuin muualla. Ja tietenkin mulla ois nyt asiaa. Genitaalialueen genitaalialue sentäs.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Luultavasti jotain alitajuntaan liittyvää viittausta tuossakin unessa on. Veikkaan, että suljin sinut lukkojen taa päästäkseni niitä korjaajatyttöjä kuolaamaan. Tarkoitusperäni kun ovat aina mitä kunniallisimmat.

No niinpä tietysti! Olisi pitänyt arvata.

Näköjään täälläkin yhtä hiljaista kuin muualla. Ja tietenkin mulla ois nyt asiaa. Genitaalialueen genitaalialue sentäs.

Erittäin hiljaista, toden totta. Perin outoa. Olin lueskelemassa välierien otteluseurantaa, tai no, ei siellä kyllä jääkiekosta puhuttu mitään.

@SeQuins on yhä jossain. Toivottavasti ei ole käynyt mitään, muutoin täytyy pian lähteä pelastusretkelle. Otan sinut @Captain Slow apumiehekseni.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
@SeQuins on yhä jossain. Toivottavasti ei ole käynyt mitään, muutoin täytyy pian lähteä pelastusretkelle. Otan sinut @Captain Slow apumiehekseni.
Selvempi homma. Ei sulla ois taskulamppua lainata. Perhana kun mökkireissulla senkin hukkasin. Työkaluloota on auton takaluukussa, jos tarve vaatii moista.

Ei nukuta. Ei sinällään yllätys kun puoliltaöin kahvia join kupposen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Selvempi homma. Ei sulla ois taskulamppua lainata. Perhana kun mökkireissulla senkin hukkasin. Työkaluloota on auton takaluukussa, jos tarve vaatii moista.

Ei nukuta. Ei sinällään yllätys kun puoliltaöin kahvia join kupposen.

Ei minuakaan nukuta. Taskulamppu liikenee jostain varmasti - kyllä me varmasti Porin oma barbityttö löydettäisiin, kun minulla on enemmän tietoja häviksissä olevasta ihmisestä. Ei Pori kuitenkaan ihan niin iso paikka voi olla, eihän?

Huomenna (tänään) olen kuitenkin Porin sijaan Jyväskylään tulossa. Maanantaina aamulla varhain pääsykoe, kenenköhän idea laittaa kahdeksaksi koe? Ei sovi iltavirkulle moinen. Serkkutytön luona majoitun ja MM-finaali tuleepi katseltua hänen hoteissaan. Viimeksi taisin kyseisen ihmisen nähdä viime vuoden ylioppilasjuhlissani, vuosi niistäkin jo on.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Yö (ei se bändi sieltä junttipitäjältä), Jaffa-keksit ja Netflix

Näillä mennään
Sama yö, taas kerran radioviihteen mestariteos ja perkeleen kuuma huone.

Mites muut?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mulla ei silleen muuta asiaa, tänään ei mitään uusia lintuja, joskin sinisorsien homopari hämmentää. Ei olla näillä leveyspiireillä vielä valmiita moiseen...
 

chubster

Jäsen
Ainakin kahdeksaan saakka. Tai itseasiassa n. puoli yhdeksään vähintään, pitäähän sitä kotiinki ajaa töiden jälkee.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Noniin ei väsytä sitte yhtään, tulee taas tämmönen kiva yli 40h valvottua putkeen...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
MM-kisat on ohitse, kisastudiot on pidetty ja nyt saa hetkeksi siirtää ajatukset lätkästä terassille tai uimarannalle.

Jaws, kun oot Turkkusen seuran miehiä niin seuraatko yhtään paikallista futista?​
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hyvää huomenta vaan. Sitä tuossa otteluseurannassa ihmettelin, että siellä puhuttiin venakkojen perseiden kairaamisesta. En nähnyt illan ottelussa moista, en edes yhtä ainutta venakon persettä. Pari venakkoa näkyi katsomossa olevan, elleivät sitten olleet venäläishenkisesti pukeutuneita tšekkejä.

------------------------------------------------------------------------------

Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.

Lisätään Yöketjun lintubongauslistaani pari viikkoa sitten spotatut kanadanhanhet, sekä tänään nähty rantasipi.

Jatketaan listaa tänään nähdyillä peipolla ja puukiipijällä.


+Käki ja varpushaukka.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
YTL lupasi, että 18.5. tulee ylppäreiden pisteet näkyviin. No, missei ne nyt sitten näy? Täh?! I'm gonna call my lawyer!
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
YTL lupasi, että 18.5. tulee ylppäreiden pisteet näkyviin. No, missei ne nyt sitten näy? Täh?! I'm gonna call my lawyer!
Osaan samaistua tilanteeseen. Pari kesää sitten valvoin neljään asti odottaen pääsykokeiden tuloksia mutta eivät perkeleet tulleet. Sitten menin nukkumaan ja heräilin ekan kerran kahdeksan aikaan ja tietenkin tarkistin tilanteen heti ja tämän neljän tunnin nukkumisen aikana tulokset olivat tulleet.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Huomenta taas!

@Jaws mites meni pääsykoe noin niin kuin omasta mielestä? Vai joko se oli. Tuus ny itte kertoon.

Kai ne oli, kun ei suurpetokalamiehimys tuo läsnäolollaan Yöketjua kunnioittanut. Healthy scratchina on ollut myös @SeQuins . @Captain Slow sen sijaan jatkaa yökkösketjun keskellä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
GOOD MORNING, MUMMOT! NYT BAILATAAN

Voi hyvänen aika että oon repeillyt viimeaikoina tuolle haikuketjun seteille. Siili, @SeQuins ja haipoika @Jaws päässeet tapetille tuossa aiheessa kuin kärpäset konsanaan.

Ehkä elämäni ekaa kertaa tekisi mieli osata kirjoitella haikuja. Voisi tulla mielenkiintoista settiä. No, sentään meisseli pysyy jotenkin kourassa, lohduttaudun sillä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jaws, kun oot Turkkusen seuran miehiä niin seuraatko yhtään paikallista futista?​

@Jaws mites meni pääsykoe noin niin kuin omasta mielestä? Vai joko se oli. Tuus ny itte kertoon.

Kai ne oli, kun ei suurpetokalamiehimys tuo läsnäolollaan Yöketjua kunnioittanut. Healthy scratchina on ollut myös @SeQuins . @Captain Slow sen sijaan jatkaa yökkösketjun keskellä.

No justiinsa olin vastaamassa tuohon nimimerkin @Captain Slow viestiin, mutta viestisi pomppasi ketjuun, joten otetaan sekin samalta istumalta mukaan. Ensinnä pahoittelut tosiaan hitaasta vastauksesta, sillä olin viime yön tavoittamattomissa Jyväskylässä serkkutyttöni luona. Menin nukkumaan varhain aikaisen herätyksen takia, joten yöketjuilut jäivät luonnollisesti sikseen siltä erää. Kapteeni Hitaalle vastaus futiskysymykseen: paikallista futista, kuten jalkapalloa ylipäänsä, seuraan nykyään kovin vähän. Toisinaan tulee sarjatilanteita katseltua, mutta ei tuo nyt ihan niin kiinnosta.

Virvelipojalle onnittelut valkolakin varmistumisesta, toki eipä tuo saavutus ole kun minäkin (humble brag) sain mokoman lätsän päähäni viime vuonna. Pääsykoe oli tänä aamuna ja mielestäni se meni varsin hyvin, ehkä jopa yllättävän hyvin. Yksi vaativampi tehtävä oli, mutta kai sain siihenkin jotain mukamas uskottavaa sepitettyä. Ihan hyvillä mielin saatoin silti Jyväskylästä lähteä. Oli todella mukavaa nähdä serkkutyttö vuoden tauon jälkeen! Siis ihan todella. Melkein unohtui koko pääsykoe ja olisin pitempäänkin viihtynyt luonansa.

Ja Captain Slow'lle vielä: ehkä tosiaan olisi pitänyt jättää koko haikuketjuun koskematta. Tähän sopisi varmasti monille tuttu toteamus "well, that escalated quickly". @Virveliä kainaloon tuoreena vappuhattuilijana voi suomentaa tämän tietämättömille ja engelskaa ymmärtämättömille.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ehkä elämäni ekaa kertaa tekisi mieli osata kirjoitella haikuja. Voisi tulla mielenkiintoista settiä. No, sentään meisseli pysyy jotenkin kourassa, lohduttaudun sillä.

meisseli hällä
kourassansa jotenkin
siitä lohdun saa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös